Yahoo! este de vanzare incepand de astazi. Ofertele au fost depuse, iar actionarii vor trebui sa aleaga cea mai buna varianta.
Insa, speranta unor castiguri impresionante din vanzarea companiei-pioner a epocii digitale e de domeniul trecutului, deoarece Yahoo! nu mai reprezinta un competitor de temut pentru Google sau Facebook, se arata intr-o analiza Idea Stream.
Costuri prea mari
Conform evaluarii comScore, site-urile gestionate sub umbrela Yahoo!: Yahoo! Finance, News, Search, Mail, Tumblr si Flickr reusesc inca sa cumuleze un trafic de internet care plaseaza corporatia in pozitia a III-a in clasament.
Din punct de vedere al profitabilitatii insa, Yahoo! nu mai reuseste de mult sa aduca un zambet de multumire pe chipurile actionarilor. Fondata in 1994, compania a intrat in declin la inceputul noului mileniu, odata cu criza ".com" care a lovit Statele Unite.
"Nu este ca si cum Yahoo! nu ar genera venituri, dar acestea nu mai reusesc sa acopere cheltuielile", explica analistul Rob Enderle.
Trista realitatea le-a dat batai de cap celor 6 directori generali care s-au perindat in ultimul deceniu la carma companiei si nici Marissa Mayer, actualul CEO al Yahoo, nu are sansa de a rezolva acest puzzle.
O cota de piata redusa
In competitia privind veniturile din publicitatea online, Yahoo! ar putea incasa 2,6 miliarde de dolari, dar aceasta suma reprezinta doar 1,5% din veniturile generate de aceasta industrie, arata o estimare eMarketer.
Grosul de 40%... mai mult
Luni, 18 Aprilie 2016, ora 14:00
Analiza ofertelor preliminare pentru preluarea Yahoo! arata ca sfarsitul companiei nu mai poate fi evitat, dupa unii analisti de peste ocean. Chiar daca Microsoft a anuntat ca va face o oferta, gestul ar putea fi doar unul de imagine.
Intr-o interventie la postul TV CNBC, analistul Trip Chowdry a prevestit un final trist pentru Yahoo!, considerand ca pana pe 11 aprilie nu vor aparea oferte concrete pentru preluarea companiei.
Fara oferte serioase
Chowdry, care conduce si firma Global Equities Research, considera ca, dintr-un punct de vedere fundamental, nicio firma nu va fi interesata sa cumpere Yahoo!, nici macar Microsoft.
Saptamana trecuta, un raport al Re/Code anunta ca gigantul IT din Seattle ar fi interesat sa sustina o oferta a fondurilor de capital privat pentru achizitionarea Yahoo!.
"Cred ca Microsoft se va alia cu orice orice competitor din randul fondurilor de capital privat pentru a demonstra ca inca isi mentine influenta si pentru a continua sa foloseasca sistemul sau de cautare Bing pe domeniile Yahoo!", considera Trip Chowdry.
Yahoo! si Microsoft au dezvoltat un parteneriat in 2009, dar contractul a fost supus unor amendamente anul trecut, data de la care Microsoft a inceput sa plateasca catre Yahoo! un procent din veniturile generate de publicitate plasata pe Bing.
O singura speranta
In 2008, Microsoft a facut o oferta de aproape 45 de miliarde de dolari pentru a prelua Yahoo!, in speranta ca va bloca astfel ascensiunea Google.... mai mult
Miercuri, 30 Martie 2016, ora 17:25
Grupul de internet american Yahoo! Inc. a anuntat, marti, ca va cumpara serviciul video de publicitate online BrightRoll, pentru 640 de milioane de dolari.
Aceasta tranzactie va permite Yahoo sa isi dezvolte platforma de publicitate video, astfel incat sa devina cea mai mare din SUA, potrivit unui comunicat al grupului de internet american, potrivit bbc.com.
BrightRoll produce clipuri video publicitare pentru difuzare online automata pentru unele dintre cele mai mari branduri din lume. Veniturile nete ale BrightRoll in acest an sunt estimate la peste 100 de milioane de dolari, potrivit Mediafax.
Dezvoltarea operatiunilor Yahoo pe piata de publicitate video ar putea de asemenea sa ajute grupul american sa isi impulsioneze cresterea veniturilor din publicitate.
"Pentru Yahoo, segmentul video ofera cele mai mari oportunitati de crestere si BrightRoll este grozav si se potriveste din punct de vedere strategic si financiar cu business-ul nostru din zona publicitatii video", a declarat Marissa Mayer, directorul executiv al grupului Yahoo! Inc.
Luna trecuta, Yahoo a raportat ca veniturile sale din publicitate au scazut cu 5% in cel de-al treilea trimestru, comparativ cu anul precedent. Totodata, Yahoo se lupta pe aceasta piata cu compania Google, proprietara celui mai important motor de cautare din lume, ale carei venituri din publicitate au crescut cu 17% in al treilea trimestru.
Achizitia serviciului BrightRoll este prima tranzactie majora a grupului Yahoo de... mai mult
Miercuri, 12 Noiembrie 2014, ora 14:26
1Profitul Yahoo pentru al treilea trimestru din acest an a crescut semnificativ, la 6,77 miliarde de dolari, prin comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, datorita castigului net de 6,3 miliarde de dolari obtinut din listarea pe bursa din New York a grupului de comert electronic Alibaba.
Yahoo a raportat un avans important al profitului net in cel de-al treilea trimestru, la 6,77 miliarde de dolari, fata de 296,7 milioane de dolari in acelasi interval din 2013, informeaza Mediafax.
Cresterea semnificativa este sustinuta de vanzarea actiunilor Alibaba din luna septembrie. Atunci, grupul chinez de comert electronic a obtinut o suma record la listarea pe bursa din New York, de 25 de miliarde de dolari.
Yahoo, care a vandut 140 de milioane de actiuni Alibaba in cadrul ofertei, a obtinut un castig brut de 9,5 miliarde de dolari, potrivit MarketWatch. Yahoo a platit, in 2005, aproximativ 1 miliard de dolari pentru actiunile pe care le detine in Alibaba.
Compania americana a consemnat o crestere usoara a venitului total in cel de-al treilea trimestru, de 1%, la 1,09 miliarde de dolari, fata de perioada corespunzatoare din 2013, se arata intr-un comunicat al companiei.
Totusi, venitul inregistrat de Yahoo a depasit estimarile analistilor, care au anticipat venituri de 1,05 miliarde de dolari in al treilea trimestru, potrivit Bloomberg.
Actiunile Yahoo au urcat cu 4,8% pe bursa din New York dupa publicarea rezultatelor, potrivit Bloomberg.
In ceea ce... mai mult
Miercuri, 22 Octombrie 2014, ora 15:01
Yahoo a inregistrat o crestere mica a veniturilor trimestriale, dupa ce afacerile sale din publicitatea online s-au mentinut sub nivelul atins de principalii sai rivali.
Directorul executiv al Yahoo, Marissa Mayer, a declarat ca noile initiative de telefonie mobila si de publicitate au avut evolutii pozitive, pozitionand compania pe o perioada de crestere stabila, dar modesta, conform ReutersI.
Veniturile din activitatea de publicitate au crescut cu doua procente, dupa mai multe trimestre consecutive de declin. Publicitate, care genereaza 40% din vanzarile Yahoo, a adus companiei venituri de 453 de milioane de dolari.
Yahoo a anuntat ca a realiza progrese in mai multe directii, printre care dezvoltarea de noi tehnologii mobile, video online si social media.
Compania are, in prezent, 430 milioane de utilizatori ai produselor sale de telefonie mobila, in timp ce pentru fluxurile video online, numarul utilizatorilor a crescut cu 30 la suta fata de trimestrul al patrulea. mai mult
Miercuri, 16 Aprilie 2014, ora 11:47
Yahoo Japonia a anuntat ca intentioneaza sa cumpere furnizorul de servicii de telecomunicatii mobile si Internet eAccess de la SoftBank pentru 3,17 miliarde de dolari (324 miliarde de yeni).
Prin aceasta preluare, compania incearca sa-si extinda serviciile pe segmentele tabletelor si telefoanelor mobile, conform Reuters.
La randul sau, SoftBank, ce detine 42,5% din actiunile Yahoo Japonia, a anuntat, separat, ca se asteapta sa obtina venituri speciale de 55,7 miliarde de yeni in anul fiscal ce se va incheia in martie 2015.
In ultimii ani, Yahoo a iesit de pe mai multe piete din Asia - cum ar fi Coreea de Sud, de unde s-a retras in intregime la sfarsitul anului 2012, conform TechCrunch, insa compania a anuntat ca este, in continuare, interesate de oportunitati din regiune - piata japoneza fiind, evident, una dintre ele.
Portalul Yahoo Japonia inca are un trafic considerabil, cu 14,3 miliarde de pagini vizitate in fiecare luna, in ultimul an mai mult
Joi, 27 Martie 2014, ora 14:26
Clientii Yahoo nu vor mai putea accesa serviciile oferite de acest portal, cum ar fi Fantasy Sports si Flickr, utilizand conturile activate pe Facebook sau Google.
Astfel, pentru logarea la serviciile sale, utilizatorii trebuie sa utilizeze contul prin care s-au inregistrat la Yahoo. Schimbarea se va face treptat, a spus o purtatoare de cuvand a Yahoo, citata de Reuters, conform BusinessInsider.
Aceasta este ultima masura luata de directorul executiv al Yahoo, Marissa Mayer, in incercarea de a convinge utilizatorii sa acceseze noile servicii ale companiei pentru a revigora veniturile.
"Yahoo continua sa-si imbunatateasca serviciile", se arata intr-un comunicat al companiei, unde noteaza ca noile proceduri "ne vor permite sa oferim o experienta mai personalizata fiecaruia".
Primul serviciu Yahoo pentru care a fost schimbata procedura de logare este Sports Tourney Pick'Em, care este furnizeaza informatii din campionatul de baschet NCAA.
Mayer modifica strategia Yahoo
Dupa ce Mayer a preluat conducerea companiei, in 2012, Yahoo a lansat noi versiuni ale principalelor sale servicii, inclusiv pentru Mail si Finance.
Prin eliminarea posibilitatii ca utilizatorii sa se logheze folosind conturile Facebook sau Google, Mayer, fost executiv Google, schimba strategia adoptata de Yahoo in 2010 si 2011 sub conducerea lui Carol Bartz.
Utilizatorii vor putea accesa pentru un timp alte servicii Yahoo cu ID-uri Facebook si Google, insa nu si serviciul Sports... mai mult
Miercuri, 05 Martie 2014, ora 13:06
Facebook a urcat pe locul al doilea in ceea ce priveste veniturile din publicitatea digitala in SUA, devansand astfel Yahoo si Microsoft.
Firma de cercetare eMarketer se asteapta ca reteaua de socializare sa ajunga la suma de 3,17 miliarde de dolari din publicitate, astfel ca pana la finalul anului va obtine o cota de 7,4% din aceasta piata, scrie Nasdaq.
Chiar daca este o veste excelenta pentru Mark Zuckerberg, veniturile obtinute de Facebook nu se compara nici pe departe cu cele obtinute de Google, care detine suprematia.
Citeste mai multe despre Facebook da de pamant cu rivalii: A facut mai multi bani ca Yahoo si Microsoft pe Ziare.com. mai mult
Sambata, 21 Decembrie 2013, ora 18:39
Compania Yahoo a raportat o crestere a veniturilor in primele trei luni din acest an, ceea ce reprezinta primul avant al vanzarilor dupa o perioada de trei ani.
Scott Thompson, directorul Yahoo, a prezentat noul sau plan pentru restructurarea companiei web.
Strategia anuntata de Scott Thompson este centrata pe inchiderea unor proprietati online neperformante si dezvoltarea comertului online si a internetului mobil.
Oficialul Yahoo porneste noua abordare a companiei din viziunea utilizatorilor, spunand ca isi doreste sa reinventeze experientele acestora pe Yahoo.com, potrivit Reuters.
Actiunile Yahoo au crescut cu 2,7% marti, ajungand la 15,41 dolari. Veniturile Yahoo au inregistrat o crestere de 28% in primele trei luni din 2012, ajungand la 286 miliane de dolari. In mare parte, aceste rezultate se datoreaza castigurilor companiei din dobanzi.
Scott Thompson a precizat ca Yahoo analizeaza optiunea de a monetiza pachetul de 40% din actiunile detinute la Grupul Alibaba din China. In plus, grupul ar putea aplica aceeasi strategie si pentru actiunile detinute in Japonia.
Parteneriatul din Yahoo si Microsoft se dezvolta a treptat. Contractul pentru zece ani semnat de cele doua companii in 2009 nu a avut rezultatele scontate pana acum.
In primele trei luni din 2012, veniturile nete ale Yahoo, fara a lua in calcul platile catre parteneri, au totalizat 1.077 miliarde de dolari, fata de 1.064 miliarde de dolari, valoarea inregistrata in aceeasi perioada a... mai mult
Miercuri, 18 Aprilie 2012, ora 13:29