Guvernul american a anuntat luni ca le va permite celor mai mari companii in domeniul Internetului si telecomunicatiilor sa publice mai multe informatii despre clientii lor supravegheati de Agentia Nationala americana de Securitate (NSA).
Secretarul american al Justitiei Eric Holder si directorul serviciilor americane de informatii (DNI) James Clapper au precizat ca marile companii in domeniul Internetului vor fi autorizate sa divulge "mai multe informatii ca niciodata" cu privire la clientii lor. In special, vor putea fi publicate detalii despre numarul de conturi ale clientilor supravegheate la cererea agentiilor de informatii.
Intr-o scrisoare adresata reprezentantilor Facebook, Google, LinkedIn, Microsoft si Yahoo!, Holder a detaliat "mijloacele suplimentare puse la dispozitia" acestor companii, cu scopul de a informa si de a raspune solicitarilor clientilor.
"Desi aceste metadate erau clasate pana in ziua de astazi, Biroul Directorului serviciilor Nationale de Informatii (ODNI), consultandu-se cu alte ministere si agentii, a decis ca interesul public de a vedea aceste informatii publicate prevaleaza asupra preocuparilor securitatii nationale care necesitau aceasta clasificare", potrivit comunicatului.
"Conform directivelor presedintelui (Obama), enuntate in discursul sau, la 17 ianuarie", noile metode aplicate de Guvern vor permite companiilor americane de Internet sa faca public numarul de solicitari primite de la serviciul american de informatii,... mai mult
Marti, 28 Ianuarie 2014, ora 14:58
Microsoft a semnat un acord de confidentialitate cu Yahoo, care premite gigantului IT sa analizeze afacerea Yahoo.
Microsoft se alatura astfel mai multor firme care urmaresc operatiunile Yahoo, cercetand terenul pentru posibilitatea incheierii unor contracte cu Yahoo, transmite Reuters.
Yahoo, care si-a demis in septembrie directorul, se afla in plin proces de "reorganizare strategica" in incercarea de a contracara efectele negative ale crizei. Compania a inregistrat o stagnare a profitului in 2011.
Companiile KKR si TPG au semnat, de asemenea, acorduri de confidentialitate cu Yahoo. Firmele urmaresc sa cumpere pachete minoritare de actiuni de pana la 20%, insa sunt deschise si la eventualitatea achizitionarii pachetului majoritar.
Silver Lake, a semnat, de asemenea, un acord de confidentialitate cu Yahoo, potrivit informatiilor de pe blogul AllThingsD.
Pe de alta parte, sunt si companii care au renuntat la contractele de confidentialitate intrucat exista restrictii care ii impiedica sa formeze consortii.
Reuters informa luna trecuta ca Microsoft, companie a carei cifra de afaceri se ridica la 57 miliarde de dolari, ar putea lua in considerare un parteneriat cu Yahoo.
Atat reprezentantii Yahoo si cei Microsoft au refuzat sa comenteze informatiile prezentate.
Ultima incercare a Microsoft de a cumpara Yahoo a fost in 2008, cand oferta giganticului IT se ridica la 47,5 miliarde dolari, sau 33 dolari pe actiune. Insa, in 2008 Yahoo a respins oferta.... mai mult
Joi, 24 Noiembrie 2011, ora 08:01
Mai multe companii din Silicon Valley analizeaza posibilitatea de a intra in lupta ca potentiali ofertanti pentru Yahoo. Dintre acestea, Microsoft si Google iau in considerare o eventuala participare la licitatie, fiecare avand propriile motive de afaceri pentru a vrea ca Yahoo sa existe in continuare.
In ciuda dificultatilor sale financiare, Yahoo inca are o audienta lunara de aproximativ 700 de milioane de vizitatori unici, scrie Deal Book.
Cu toate astea, niciunul dintre gigantii tehnologici nu vrea de fapt sa cumpere sau sa preia managementul Yahoo. In schimb, Microsoft si Google iau in calcul acordarea de sprijin financiar companiilor care liciteaza, dupa cum relateaza surse interne.
Astfel, Microsoft ar investi miliarde de dolari in finantare, ca parte a unui consortiu condus de firma Silver Lake si Canadian Pension Plan Investement Board.
La randul sau, Google a avut discutii cu doua companii pentru sprijinirea unei preluari, conform unei surse Dealbook. Discutiile se afla insa intr-un stadiu incipient si nu exista inca informatii despre o posibila suma licitata.
Reprezentantii Microsoft, Google, Silver Lake si Yahoo au refuzat sa comenteze informatiile.
Totusi, chiar daca intreprinderile cu capital privat s-au axat pe licitarea Yahoo, ele sunt sprijinite cu capital de companii mari precum Microsoft sau Google, spun surse anonime pentru Deal Book.
Jucatori precum Microsoft si Google sunt in primul rand interesati de ce ar putea obtine dintr-un parteneriat cu... mai mult
Luni, 24 Octombrie 2011, ora 08:56
Microsoft ar putea face o oferta pentru preluarea Yahoo, gigantul software reaparand printre potentialii cumparatori ai companiei dupa incercarea esuata de achizitie din 2008, au declarat pentru Reuters surse apropiate discutiilor, relateaza Mediafax.Yahoo, cu o valoare de piata de 20 miliarde de dolari, este "curtata" de numerosi investitori, precum Providende Equity Partners, Hellman & Friedman, Silver Lake Partners sau gigantul chinez de comert electronic Alibaba si fondul rus de investitii DST Global, carora li se alatura Microsoft, potrivit surselor citate.
Actiunile Yahoo au crescut cu 10,1% dupa aparitia informatiilor, insa au coborat usor ulterior. Microsoft a inchis miercuri la New York in urcare cu 2,2%.
Microsoft ar putea cauta un partener pentru preluarea Yahoo, a adaugat una dintre surse, fara a da alte detalii.
Decizia finala si lansarea unei oferte formale ar putea fi insa impiedicate de divergentele din conducerea Microsoft privind oportunitatea prezentata de scoaterea Yahoo la vanzare, a afirmat o sursa oficiala din cadrul gigantului software.
Una dintre "taberele" din interiorul Microsoft vrea neaparat cumpararea Yahoo, considerand ca are un bun potential de crestere si ar fi o buna modalitate de a investi cateva miliarde de dolari.
Yahoo a respins in 2008 o oferta de 47,5 miliarde de dolari din partea Microsoft, decizie considerata o gafa din partea directorului general de atunci, Jerry Yang.
"Valoarea Yahoo nu a mai crescut de cativa ani, iar unii... mai mult
Joi, 06 Octombrie 2011, ora 13:00
Modul in care directorul general al BP, Tony Hayward, a gestionat mediatic dezastrul din Golful Mexic sau esecul telefonului Kin, retras de Microsoft la doar o luna de la lansare, sunt printre cele mai stupide momente din afacerile acestui an din SUA enumerate de revista americana Fortune. Nimeni nu a avut in 2010 un an mai prost decat directorul BP
Dezastrul ecologic din aprilie cauzat de scurgerile de petrol ale unei platforme din Golful Mexic s-a transformat intr-un circ mediatic, amplificat si de reactia lui Hayward in fata presiunilor tot mai mari asupra grupului britanic.
"Nimeni nu-si doreste mai mult ca mine ca aceasta situatie sa se incheie. Imi vreau viata inapoi", a declarat seful BP reporterilor in luna mai.
Dupa valul de critici, inclusiv din partea presedintelui SUA, Barack Obama, Hayward si-a pierdut postul in iulie, noteaza Fortune, preluata de CNN.
Gap schimba logo-ul, dupa care se razgandeste
Retailerul Gap a anuntat la inceputul lunii octombrie schimbarea logo-ului, insa, dupa o reactie dura a consumatorilor, insotita de campanii pe retelele online de socializare, a fost nevoit sa revina la vechea imagine si sa ceara scuze clientilor.
Aceasta este o greseala pe care directorul general Glenn Murphy nu o va uita prea curand, mentioneaza revista.Steve Jobs catre posesorii de iPhone 4: " Nu-l tineti cum trebuie"
iPhone 4 a fost unul dintre cele mai promovate gadget-uri ale anului. La trei zile de la lansare, pe 24 iunie, Apple vanduse deja 1,7... mai mult
Miercuri, 22 Decembrie 2010, ora 16:16
Compania Interval Licensing, controlata de miliardarul american Paul Allen, unul dintre fondatorii Microsoft, a deschis un proces impotriva a 11 corporatii din domeniul IT, intre care Apple, Google,Yahoo, AOL, eBay si Facebook, pentru incalcarea de patente, potrivit Mediafax. Google, Facebook si eBay au anuntat ca se vor judeca cu Interval Licensing.
Allen, al 37-lea cel mai bogat om din lume, potrivit publicatiei americane Forbes, a participat la infiintarea Interval Research in 1992, compania avand ca scop dezvoltarea de tehnologie in domeniul IT.
AOL, Office Depot, Netflix si OfficeMax au refuzat sa comenteze, iar restul companiilor vizate nu au fost disponibile pentru comentarii. mai mult
Duminica, 29 August 2010, ora 23:07
La patru luni de la lansarea Facebook, CEO-ul Mark Zuckerberg era deja cautat de importanti oameni de afaceri pentru a le vinde compania, potrivit Business Insider.Zuckerberg a refuzat toate ofertele primite, dar unii au fost foarte aproape de a deveni noii proprietari a ce urma sa devina cea mai mare retea sociala din lume, cu aproape 500 de milioane de utilizatori.In iunie 2004, un finantator anonim a oferit 10 milioane de dolariLa patru luni de la lansare, pe cand Facebook era TheFacebook.com iar Mark Zuckerberg avea doar 20 de ani, un finantator din New York a lansat o oferta de 10 milioane de dolari. Mark Zuckerberg a refuzat fara sa stea prea mult pe ganduri.In vara, au venit cei de la GoogleIn vara aceluiasi an, Mark Zuckerberg si colegii sai de camera de la Harvard au inchiriat o casa in Palo Alto. Peste putin timp, au fost vizitati de doi executivi de la Google, care au dorit sa vada daca exista vreo modalitate in care cele doua companii ar putea colabora sau daca TheFacebook este de vanzare.Oferta din partea ViacomIn 2005, cei de la Facebook erau in tratative cu Washington Post Company, pentru a negocia o investitie in reteaua sociala.In acest timp, Viacom a venit cu o oferta-fulger de a cumpara compania cu 75 de milioane de dolari. Mark Zuckerberg ar fi castigat 35 de milioane de dolari, pe loc.Oferta a fost folosita doar pentru a negocia termeni mai buni in parteneriatul cu Washington Post.Myspace a vrut sa isi cumpere rivalulIn vara anului 2005,... mai mult
Miercuri, 19 Mai 2010, ora 00:57
Miliardarul american Carl Icahn, actionar si director al Yahoo!, s-a declarat din nou pentru un acord pe segmentul cautarilor online intre companie si gigantul software Microsoft, iar negocierile dintre cele doua embleme ale industriei IT par sa capete iarasi amploare.Icahn, care detine 5,4% din actiunile Yahoo! si ocupa totodata o pozitie in Consiliul Executiv al companiei, a refuzat sa comenteze pe marginea discutiilor cu Microsoft.
Miliardarul a incercat, anul trecut, sa intermedieze un acord prin care Microsoft ar fi preluat serviciile de cautare online ale Yahoo! pentru 47,5 miliarde de dolari, insa negocierile au esuat. "Am fost si sunt un sustinator hotarat al unui acord pe cautare cu Microsoft.
O tranzactie de acest fel ar aduce plus valoare, datorita sinergiilor antrenate", a declarat Icahn in acest weekend pentru Reuters.
Microsoft si Yahoo! se apropie de incheierea unui acord in zona cautarilor online si publicitatii pe acest suport, care ar putea fi anuntat saptamana viitoare, a declarat o alta sursa apropiata discutiilor, care nu are legatura cu Icahn.
Informatiile au fost publicate initial de blogul IT AllThingsDigital, potrivit caruia intelegerea ar implica o suma de "cateva miliarde de dolari", platita de Microsoft catre Yahoo! pentru diviziile de cautari si publicitate pe internet, acordul urmand sa stipuleze anumite plati "din exploatare" achitate apoi catre Yahoo!.
Yahoo! a incercat sa incheie un acord pe publicitate prin cautari online si cu Google,... mai mult
Luni, 20 Iulie 2009, ora 01:03
Yahoo testeaza un nou serviciu de cautare pe Internet, Search Pad, care permite utilizatorilor sa isi organizeze informatiile. Conceptul este asemanator cu Notebook, la care liderul pietei de profil, Google, a renuntat in luna ianuarie. Unii analisti considera insa ca daca Google a renuntat la un produs nu inseamna ca Yahoo pierde timpul.Pozitiile diferite ale celor doua companii, din punct de vedere financiar si concurential, inseamna ca ceea ce este potrivit pentru una poate sa nu aiba sens pentru cealalta.Google, care controleaza 63% din piata americana a serviciilor de cautare pe Internet, analizeaza cu atentie cheltuielile operationale, pentru a-si mentine marjele in contextul recesiunii, si renunta la o serie de proiecte considerate neesentiale.Yahoo si-a majorat cu 3% veniturile in 2008, la 7,2 miliarde dolari, si are nevoie de o noua strategie de dezvoltare, considera analistii.Investitorii ar putea fi toleranti cu proiecte care exercita presiuni asupra marjelor de profit ale Yahoo, daca exista sansa ca acestea sa fie profitabile, a declarat Sandeep Aggarwal, analist la compania Collins Stewart, preulat de Mediafax.mYahoo se afla intr-o "faza de transforare", dupa ce anul trecut a refuzat oferta de preluare in valoare de 47,5 miliarde de dolari din partea Microsoft.Noul produs al Yahoo detecteaza cand un utilizator cauta informatii pe un anumit subiect si ofera optiunea de a le cataloga intr-o fereastra speciala, pe pagina de cautare.Yahoo va oferi spre utilizare... mai mult
Joi, 05 Februarie 2009, ora 10:09