Yahoo a oferit intre 600 si 800 de milioane de dolari pentru serviciul premium de video streaming Hulu, potrivit surselor apropiate afacerii.
Suma nu este exacta pentru ca Yahoo a depus mai multe oferte, in functie de mai multi factori, precum drepturile de autor pentru continut, dar si in functie de proprietarii Hulu - Comcast, Disney si News corp.
Hulu este o platforma de video streaming, pe baza de abonament, care ofera utilizatorilor sai show-uri TV, filme, seriale, dar si alte tipuri de continut media, precum trailere si clipuri, de la televiziuni precum NBC, Fox, ABC sau TBS.
In prezent, continutul video oferit de Hulu este disponibil doar utilizatorilor din Statele Unite.
Filmele disponibile difuzate prin Hulu sunt disponibile in formate de 288, 360, 480 si, in unele cazuri, 720 si 1080 pixeli.
Surse apropiate companiei au declarat ca Yahoo ia in considerare achizitia unei companii din zona mobile, dar si o companie de comunicatii, fiecare la un pret intre 150 si 200 de milioane de dolari.
Intentia de achizitie a Hulu face parte dintr-o incercare mai ampla a Yahoo de a intra in zona de continut video. In luna aprilie, Yahoo a anuntat ca a ajuns la o intelegere exclusiva pentru difuzarea continutului emisiunii de divertisment Saturday Night Live.
Yahoo e pornita pe cumparaturi - doar cu o saptamana in urma compania a cheltuit 1,1 miliarde de dolari pentru platforma de blogging Tumblr, iar cateva zile mai tarziu a achizitionat startup-ul... mai mult
Luni, 27 Mai 2013, ora 16:55
Directorul general al Tumblr, David Karp, care a fondat compania in anul 2007, numara la doar 26 de ani un castig cash de peste 250 de milioane de dolari in urma vanzarii companiei de microblogging catre Yahoo, pentru 1,1 miliarde de dolari.
Pe langa castigul financiar semnificativ, Karp va pastra functia de CEO la Tumblr in pofida schimbarii proprietarului si a anuntat deja ca nu intentioneaza sa altereze "caracterul" compainei.
Yahoo a precizat deja ca Tumblr va functiona autonom, sub conducerea lui Karp, si ca nu are de gand "sa o dea in bara" cu serviciul online.
"Nu ne mutam sediul. Echipa nu se schimba. Þintele noastre raman aceleasi. Misiunea noastra, de a incuraja creatorii sa dea ce au mai bun si de a aduce continutul in fata publicului pe care il merita, cu siguranta nu se schimba", a declarat Dacid Karp, citat de Bloomberg.
Karp va obtine in urma tranzactiei un castig personal, in cash, de 253 milioane de dolari, potrivit estimarilor PrivCo, companie de cercetare specializata in firme cu actionariat particular.
Prin preluarea Tumblr, Yahoo castiga o platforma web cu peste 13 miliarde de vizualizari pe luna si atrage in echipa inca un tanar antreprenor din online. In martie, Yahoo a preluat Summly, dezvoltatorul unei aplicatii de distribuire de stiri, pentru 30 milioane de dolari. Fondatorul firmei, Nick D'Aloisio, a devenit milionar la numai 17 ani.
Karp a monetizat munca depusa in ultimii 6 ani la Tumblr dupa ce evitat sa puna accentul pe... mai mult
Marti, 21 Mai 2013, ora 15:54
Yahoo a ajuns la o intelegere pentru achizitia serviciului de blogging Tumblr, pentru 1,1 miliarde de dolari, pentru a conta in cartile social media, alaturi de Google, Facebook si Twitter.
Consiliul de administratie al Yahoo a aprobat achizita Tumblr, care ar putea fi anuntat in mod oficial chiar luni, in cadrul unei conferinte Yahoo tinuta in New York, unde Tumblr isi are, de asemenea, sediul.
Achizitia, de o importanta strategica pentru Yahoo, este cea mai indrazneata miscare a Marissei Mayer, de cand a fost angajata, anul trecut, pentru a repune pe picioare gigantul Yahoo de altadata.
Marissa Mayer, CEO Yahoo
Tumblr este o platforma de blogging, dar care are multe in comun cu o retea sociala, o mare parte din caracteristicile Facebook si Twitter regasindu-se aici.
Tumblr ii va permite companiei Yahoo sa construiasca o comunitate, sa puna bazele unei alternative al Facebook si Twitter. Pentru a face acest lucru Yahoo nu are nevoie s-o ia de la inceput, asa cum a procedat Google, cu reteaua sa sociala Google+.
Platforma Tumblr a fost fondata in 2007 de catre dezvoltatorul web David Karp si, ulterior, a devenit o comunitate sociala de blogging, care atrage in mod special audienta tanara.
Ce a cumparat Yahoo
Potrivit unei cercetari efectuate de catre firma Quantcast, 29% dintre membrii Tumblr au varsta cuprinsa intre 18 si 24 de ani, iar 19% dintre utilizatorii plaformei sunt mai tineri de 18 ani.
Tumblr, spre deosebire de Facebook, nu-si... mai mult
Luni, 20 Mai 2013, ora 12:36
Yahoo! Inc. discuta preluarea Tumblr Inc., serviciu care gazduieste 108 milioane de bloguri, pentru 1,1 miliarde de dolari, in incercarea de a atrage mai multi utilizatori si contracte pentru publicitate.
Tumblr, fondat in 2007 de omul de afaceri David Karp, a contactat mai multe companii importante din sectorul tehnologiei solicitand oferte de preluare sau incheierea unui parteneriat, au declarat pentru Bloomberg surse apropiate situatiei.
Tumblr a inregistrat in ultima luna peste 13 miliarde de vizualizari ale paginilor web si a inceput recent sa ofere advertiserilor posibilitatea de a-si pozitiona mai bine spoturile contra-cost. Astfel, compania estimeaza ca va ajunge in acest an pe profit.
Contactati de Bloomberg, reprezentantii Yahoo si Tumblr nu au comentat informatiile.
Boardul Yahoo se va intalni duminica in sedinta pentru a discuta o oferta cash de 1,1 miliarde de dolari pentru Tumblr, potrivit AllThingsD. mai mult
Duminica, 19 Mai 2013, ora 14:06