Grupul german Volkswagen AG este pregatit sa accepte un compromis in problema reconfigurarii sistemului hardware la vehiculele echipate cu motoare diesel si sa ofere subventii suplimentare soferilor pentru a schimba masinile mai vechi cu altele mai noi, au declarat, pentru Reuters, surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul.
Volkswagen respinge insa propunerea conform careia producatorii auto trebuie sa rascumpere vehiculele diesel mai vechi, sustin sursele.
Reprezentantii Volkswagen nu au dorit sa comenteze informatia.
Olaf Scholz, ministrul german de Finante, a avertizat producatorii auto a nu trebuie sa se bazeze pe sprijinul statului in privinta actualizarii costisitoare a sistemului hardware.
"Nu cred ca este o problema care sa aiba legatura cu fondurile publice", a declarat pentru DPA Olaf Scholz, care este si vicecancelar.
Acesta a apreciat ca este de preferat o reconfigurare a sistemului hardware in loc de interzicerea vehiculelor echipate cu motoare diesel, care ar afecta "modul de viata a milioane de cetateni".
Si ministrul german al Transporturilor, Andreas Scheuer, a afirmat ca planul sau de a lupta impotriva poluarii in orase, prin reconfigurarea sistemului hardware la vehiculele echipate cu motoare diesel mai vechi, nu implica folosirea banilor platitorilor de taxe sau a proprietarilor de masini.
"Conceptia mea actuala este ca nu vom apela la banii contribuabililor sau ai proprietarilor de masini. Aceasta inseamna ca producatorii auto... mai mult
Vineri, 28 Septembrie 2018, ora 13:17
Volkswagen nu a fost de acord sa ofere niciun fel de compensatie financiara proprietarilor europeni afectati de scandalul Dieselgate.
In schimb, dupa o discutie cu comisarul UE - Vera Jourova, producatorul auto german a propus sa acorde o garantie suplimentara de doi ani, relateaza Reuters.
Oficialii UE au pus presiune pe Volkswagen pentru a oferi compensatii financiare clientilor europeni, dupa ce producatorul auto german a admis, in septembrie 2015, ca a trisat la testele privind emisiile de oxizi de azot (NOx).
Desi si-a recunoscut vina in SUA, VW considera ca nu a incalcat legea in Europa, motiv pentru care nu va oferi niciun fel de compensatie financiara celor care si-au achizitionat o masina diesel Volkswagen in perioada 2009-2015.
"Volkswagen a spus tot timpul ca ii pasa de fiecare client", se arata intr-un e-mail al celor de la VW.
O oferta extinsa de garantie ar fi prima concesie facuta de companie ca raspuns la presiunea din ce in ce mai puternica a Bruxelles-ului de a face mai mult pentru clientii sai, dupa luni de discutii cu oficialii UE si aproape doi ani distanta de la scandalul Dieselgate.
Jourova si alte autoritati de reglementare din UE si-au exprimat in mod repetat frustrarea fata de atitudinea VW in ceea ce priveste clientii europeni, tratati diferit fata de cei din SUA, care au fost despagubiti.
Dar Uniunea Europeana are o putere limitata cand vine vorba de presiunea pe care o poate pune asupra companiei. Spre deosebire de Statele... mai mult
Joi, 15 Iunie 2017, ora 11:23
Comisarul european pentru industrie, Elzbieta Bienkowska, a transmis ca motoarele diesel dispar de pe piata mai rapid decat se estima.
Declaratia e facuta in contextul in care Parlamentul European a aprobat, marti, reglementari mai dure menite sa previna aparitia unui scandal de genul manipularii emisiilor poluante de la Volkswagen, transmite Reuters.
Dupa ce Volkswagen a recunoscut ca a utilizat un sistem software care mascheaza nivelul emisiilor poluante ale automobilelor sale - un scandal care a scos in evidenta reglementarile prea blande din blocul comunitar - Comisia Europeana (CE) a propus revizuirea regulilor de autorizare si testare a noilor vehicule in regiune.
Majoritatea parlamentarilor a votat in favoarea proiectului de lege, care va intari supervizarea UE si va permite Bruxelles-ului sa amendeze producatorii auto cu pana la 30.000 de euro (31.923 de dolari) per vehicul.
In cele din urma aceste reglementari vor scoate de pe sosele vehiculele diesel, a estimat marti Elzbieta Bienkowska.
Conform reglementarilor, producatorii auto nu vor mai putea sa plateasca direct agentia de testare, care va deveni astfel mai independenta. Statele UE vor trebui sa finanteze centre de testare a emisiilor poluante si ar putea taxa companiilor auto care vor folosi aceste servicii.
Autoritatile UE vor putea verifica vehiculele si vor putea acorda amenzi, in timp ce autoritatile nationale vor putea controla fiecare decizie.
Amenzile vor fi folosite pentru a... mai mult
Marti, 04 Aprilie 2017, ora 19:52
Grupul german Volkswagen AG s-a angajat sa repare toate masinile din Europa implicate in scandalul emisiilor (Dieselgate) pana in toamna anului viitor, a anuntat miercuri Comisia Europeana (CE).
Comisarul pentru justitie, consumatori si egalitate de gen, Vera Jourova, s-a intalnit cu un membru al Consiliului de Administratie al Volkswagen, care a dat asigurari ca, pana la sfarsitul anului, va fi prezentat un plan pentru informarea clientilor cu privire la necesitatea reparatiilor, astfel incat masinile sa indeplineasca normele UE privind emisiile de oxid de azot, transmit Reuters si RTE News.
De asemenea, grupul german a promis ca pana in toamna anului viitor va repara toate masinile din Europa echipate cu softul care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel si va oferi clientilor un certificat de conformitate, a anuntat Christian Wigand, purtator de cuvant al comisarului pentru justitie, consumatori si egalitate de gen.
Vera Jourova lucreaza cu ...citeste mai departe despre "Volkswagen va repara toate vehiculele afectate din Europa - Care e termenul limita" pe Ziare.com mai mult
Joi, 22 Septembrie 2016, ora 13:17
Grupul german Volkswagen AG s-a angajat sa repare toate masinile din Europa implicate in scandalul emisiilor (Dieselgate) pana in toamna anului viitor, a anuntat miercuri Comisia Europeana (CE).
Comisarul pentru justitie, consumatori si egalitate de gen, Vera Jourova, s-a intalnit cu un membru al Consiliului de Administratie al Volkswagen, care a dat asigurari ca, pana la sfarsitul anului, va fi prezentat un plan pentru informarea clientilor cu privire la necesitatea reparatiilor, astfel incat masinile sa indeplineasca normele UE privind emisiile de oxid de azot, transmit Reuters si RTE News.
De asemenea, grupul german a promis ca pana in toamna anului viitor va repara toate masinile din Europa echipate cu softul care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel si va oferi clientilor un certificat de conformitate, a anuntat Christian Wigand, purtator de cuvant al comisarului pentru justitie, consumatori si egalitate de gen.
Vera Jourova lucreaza cu ...citeste mai departe despre "Volkswagen va repara toate vehiculele afectate din Europa - Care e termenul limita" pe Ziare.com mai mult
Joi, 22 Septembrie 2016, ora 13:17
Clientii Volkswagen pot verifica acum pe Internet daca masina lor face parte din lotul cu probleme. Volkswagen a lansat si pe site-ul din Romania o modalitate prin care proprietarii de autoturisme VW pot afla daca masina lor este afectata de scandalul emisiilor.
Volkswagen a pus la dispozitie acest link unde clientii pot verifica daca autovehiculul detinut este afectat.
Sistemul verifica exclusiv seriile de sasiu (cod VIN) pentru marcile Volkswagen si Volkswagen Autovehicule Comerciale
Volkswagen a anuntat, la sfarsitul lunii septembrie, ca circa 11 milioane de autovehicule ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante.
Scandalul Volkswagen: Cate masini din UE sunt afectate
Scandalul a izbucnit dupa ce Agentia americana pentru Protectia Mediului (EPA) a acuzat VW ca a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA in materie de emisii. Constructorul auto german ar fi instalat un software ...citeste mai departe despre "Scandalul Volkswagen: Cum poti verifica daca masina ta are instalat softul-problema" pe Ziare.com mai mult
Marti, 06 Octombrie 2015, ora 21:20
Grupul auto Volkswagen anunta ca opt milioane de vehicule diesel euro 5 inmatriculate in Uniunea Europeana au softuri pentru inducerea in eroare a testelor de emisii, conform unei scrisori trimise Parlamentului german.
Thomas Steg, seful Departamentului de Relatii Publice al Grupului VW, a trimis Parlamentului german o scrisoare oficiala in care anunta ca softul destinat manipularii emisiilor a fost montat la vehicule dotate cu motoare diesel de tip 1,2, 1,6 si 2,0 litri.
Dezvaluiri in scandalul Volkswagen: Ce se intampla, de fapt, cu masinile diesel afectate? (Video)
"In Uniunea Europeana, problema vizeaza opt milioane de motoare diesel de ...citeste mai departe despre "Scandalul Volkswagen: Cate masini din UE sunt afectate" pe Ziare.com mai mult
Luni, 05 Octombrie 2015, ora 23:06
Sefii Departamentelor de cercetare-dezvoltare de la divizia de masini de pasageri a Volkswagen (VW), precum si cei de la Audi si Porsche au fost suspendati din functii, din cauza scandalului legat de manipularea testelor privind nivelului emisiilor, au declarat luni surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul.
Vineri, la reuniunea Board-ului de supervizare a grupului VW, s-a stabilit ca unii angajati ai companiei germane vor fi indepartati pana cand se va finaliza ancheta, scrie Reuters.
Reprezentantii Audi, VW si Porsche nu au comentat informatia. La Bursa de la Frankfurt, actiunile Volkswagen inregistrau luni dimineata un declin de 3%.
Scandalul Volkswagen: Germania a impus grupului auto un termen limitaScandalul Volkswagen: O tara din Europa ia o masura radicala si fara precedentScandalul Volkswagen: O tara din UE ia o masura duraScandalul Volkswagen: Sunt vizate 11 milioane de masini diesel, vandute in toata lumeaScandalul Volkswagen - Seful grupului auto a demisionat: ...citeste mai departe despre "Scandalul Volkswagen: Noi sanctiuni la cel mai inalt nivel, inclusiv la Audi si Porsche" pe Ziare.com mai mult
Luni, 28 Septembrie 2015, ora 13:01
Comisia Europeana doreste ca toate statele membre sa investigheze cate masini folosesc dispozitive ilegale de inselare a testelor privind emisiile poluante. Recomandarea vine dupa ce a izbucnit un scandal cu privire la operatiunea Volkswagen de a insela testele de emisii poluante.
Volkswagen a aratat ca 11 milioane dintre masinile sale diesel vandute in intreaga lume ar putea fi implicate in aceasta operatiune, dezvaluita initial de o agentie americana de protectie a mediului, scrie Reuters.
"Invitam toate statele membre sa efectueze o ancheta la nivel national. (...) Trebuie sa avem o imagine completa a numarului de vehicule echipate cu asemenea dispozitive, care incalca legea europeana", a declarat purtatoarea de cuvant a Comisiei, Lucia Caudet.
Comisia a propus o legislatie noua care sa intareasca regimul de testare a vehiculelor, pentru a obtine rezultate mai apropiate de conditiile reale de ...citeste mai departe despre "Scandalul Volkswagen: Comisia Europeana solicita anchete in toate statele membre" pe Ziare.com mai mult
Joi, 24 Septembrie 2015, ora 17:11