In ciuda scuzelor si a atitudinii spasite, a anchetei interne si a promisiunilor ca vor regla problemele aparute la masinile ultra-poluante, scandalul din jurul constructorului auto Volkswagen pare sa nu mai ia sfarsit.
De la motoarele diesel, problema a renascut la cele cu benzina, iar scandalul care a ravasit piata auto din SUA si Europa s-a extins acum pana in India. A fost picatura care a umplut paharul pentru oficialii de la Berlin, acestia solicitand testarea tuturor automobilelor produse de companie, anunta CNBC.
Masinile la control
Ministrul german al Trasporturilor, Alexander Dobrindt, s-a declarat de-a dreptul "iritat" de scandalul in care s-a adancit producatorul auto german, mentionand ca va solicita testarea tuturor modelelor Volkswagen, Audi, Skoda si Seat aflate in tara indiferent de tipul de motorizare.
Masinile vor fi testate pentru a verifica diferentele inregistrate intre emisiile de dioxid de carbon sau de azot inregistrate in cadrul testelor oficiale si cele din conditii reale de trafic.
Anuntul facut de oficialul german vine dupa un comunicat Volkswagen in care compania recunoaste ca alte 800.000 de masini cu motoare pe benzina ar putea emite o cantitate suplimendara de dioxid de carbon fata de cea indicata de rezultatul testelor.
Aceasta inseamna, in realitate, si un consum suplimentar al masinilor despre care se spune ca ar fi fost comercializate in mare majoritate pe piata europeana.
Lucrul acesta ar putea deschide o serie de... mai mult
Joi, 05 Noiembrie 2015, ora 15:46
Grupul auto japonez Toyota va majora tinta de productie globala pentru 2013 la aproximativ 10,1 milioane de vehicule, de la 9,94 milioane de unitati estimat anterior, datorita vanzarilor mai bune din Japonia, precum si exporturilor solide.
Tinta include si productia grupului de firme Daihatsu si Hino, anunta Kyodo News, care adauga ca nicio companie auto din lume nu a produs pana in prezent 10 milioane de unitati anual, transmite Xinhua.
Conducerea companiei va stabili o tinta de productie de 8,9 milioane de unitati doar pentru Toyota, iar productia interna va creste cu 200.000 de unitati, la 3,3 milioane de unitati , datorita majorarii vanzarilor de vehicule hibride pe piata interna.
Compania va anunta noile obiective vineri, impreuna cu rezultatele financiare obtinute in trimestrul doi din 2013.
In primul semestru din 2013, Toyota a produs 5,05 milioane de unitati la nivel mondial, in scadere cu 3,7% fata de perioada similara din 2012. Totusi, Toyota ramane cel mai bine vandut producator auto pe plan mondial, in primele sase luni din 2013.
Anul trecut, grupul Toyota a vandut 9,7 milioane de vehicule, depasind General Motors si Volkswagen.
Pentru anul financiar care se incheie la 31 martie 2014, analistii se asteapta la un profit operational de 2.000 miliarde de yeni, aproape de recordul inregistrat in urma cu cinci ani. mai mult
Miercuri, 31 Iulie 2013, ora 13:34
Siemens se pregateste sa-l inlocuiasca pe directorul general Peter Loescher, numit in 2007, actionarii gigantului german fiind nemultumiti de stratega CEO-ului, care nu a reusit sa respecte tintele de profit.
Loescher (55 de ani, Austria) a fost numit in 2007 dupa ce Siemens trecuse printr-o serie de scandaluri de coruptie. Anterior, el a lucrat in conducerea executiva a grupului Merck & Co, transmite Bloomberg.
Oficialii Consiliului de Supraveghere al Siemens au cerut la sfarsitul saptamanii trecute demisia lui Loescher, dupa ce compania si-a redus pentru a cincea oara consecutiv tinta de profit, afectata de investitiile in energie regenerabila si achizitii promovate de CEO.
Initial, sedinta din weekend avea pe ordinea de zi avizarea rezultatelor financiare pentru trimestrul al doilea.
Astfel, Loescher nu a reusit sa directioneze Siemens spre tinta de profit, de 12% din vanzari.
Surse apropiate grupului au declarat ca in locul sau va fi numit directorul financiar executiv, Joe Kaeser.
Pretul actiunilor Siemens a scazut cu 25% din 2007
Siemens are 60 de divizii si departamente, care produc o gama larga de produse, de la trenuri si turbine pe gaz la aparatura medicala si roboti industriali. Supravegherea atenta a operatiunilor este o sarcina dificila pentru directorul executiv, care trebuie sa se familiarizeze cu subtilitatile fiecareia dintre numeroasele piete unde activeaza grupul.
Unii investitori considera ca focusarea Siemens pe mai putine... mai mult
Luni, 29 Iulie 2013, ora 11:01
General Motors (GM si-a majorat vanzarile globale cu 3,6% in primul trimestru, fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 2,36 milioane de vehicule, si si-a mentinut avansul fata de Volkswagen (VW) cu circa 90.000 de unitati, relateaza Bloomberg.
Vanzarile mai mari de autovehicule Chevrolet in Statele Unite si cererea pentru Buick in China au ajutat General Motors sa livreze 2,36 milioane de masini si camionete in primele trei luni, a anuntat marti grupul auto american.
Livrarile mondiale ale VW au urcat in aceeasi perioada cu 5,1%, la 2,27 milioane de vehicule, potrivit datelor publicate de grupul german saptamana trecuta.
Toyota Motos nu a raportat inca vanzarile pentru primul trimestru.
"Este pentru al zecelea trimestru consecutiv cand vanzarile mondiale ale Chevrolet ating un nivel record", a declarat Mark Reuss, presedinte al operatiunilor GM in America de Nord.
Grupul american este supus unor presiuni tot mai mari pentru mentinerea pozitiei de al doilea mare producator auto mondial in functie de vanzari, in urma Toyota dar inaintea VW. Toyota a redevenit lider anul trecut, dupa ce activitatea sa a fost afectata de dezastrele naturale care au avut loc in Asia in 2011.
VW a raportat un declin de 5,9% al vanzarilor in Europa, compensat insa de livrarile din Statele Unite si China. Grupul, ale carui branduri includ Audi si Porsche, a inregistrat o crestere de 15% a vanzarilor in SUA, la 142.800 de vehicule, si de 21% in China, la 633.900 unitati. mai mult
Miercuri, 17 Aprilie 2013, ora 08:47
Volkswagen se asteapta ca rezultatele financiare din primul trimestru al lui 2013 (T1) sa fie mai proaste decat cele din aceeasi perioada a anului trecut, iar profitul sau operational nu il va depasi probabil pe cel din 2012.
Rezultatele primului trimestru din 2013 vor fi in mod clar sub cele din primul trimestru al anului trecut, a anuntat directorul financiar al companiei, Hans Dieter Poetsch , fara sa ofere insa amanunte suplimentare, scrie Bloomberg.
Anuntul vine in contextul in care, cu o saptamana in urma, compania si-a redus estimarile pentru profitul aferent lui 2013. Acesta ar urma sa fie primul an dupa 2009 cand constructorul auto nu ar reusi sa isi mareasca profiturile anuale.
Volkswagen incearca sa compenseze declinul pietei auto europene prin vanzarile de pe segmentul de lux si cresterea vanzarilor din China si SUA.
Compania germana va genera astfel peste 50% din profitul la nivel de grup cu ajutorul diviziilor Audi si Porsche, a anuntat Poetsch.
Oficialul a anuntat ca fuziunea cu Porsche ar putea duce la economii de un miliard de euro, peste prognoza anterioara ce prevedea economii in valoare de 700 milioane de euro. mai mult
Luni, 25 Februarie 2013, ora 11:12
Producatorii auto germani au inceput sa simta puternic efectele crizei economice. Volkswagen va raporta cea mai mare scadere a profitului din 2009, in timp ce Daimler va reduce costurile pentru a compensa diminuarea profitului la Mercedes-Benz.
Volkswagen, Daimler si Bayerische Motoren Werke AG incearca sa diminueze scaderea cererii de pe piata auto din Europa prin livrari catre China si alte piete. Efectele austeritatii au inceput sa fie simtite de producatorii de masini pe pietele din Italia, Spania sau Portugalia, conform Bloomberg.
"Criza economica a ajuns in mod sigur si in Germania", a spus Stefan Bratzel, director al Centrului Automotive Management la Universitatea de Stiinte Aplicate din Bergisch Gladbach, Germania.
Volkswagen va raporta rezultatele financiare pentru cel de-al treilea trimestru pe data de 24 octombrie. Analistii estimeaza ca producatorul auto german va anunta un profit operational de 2,3 miliarde de euro, ceea ce ar reprezenta o scadere de 21% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Scaderea profitului VW ar fi prima reducere semnificativa de la recesiunea din 2009, cand castigurile au scazut cu mai mult de 80%.
In trimestrul al doilea al acestui an, Volkswagen a avut un profit de 3,28 miliarde euro, insa rata de crestere a castigurilor companiei a incetinit la 3,4%.
Afacerile Volkswagen, afectate puternic de criza din Europa
Pana acum, producatorii auto germani nu au fost afectati de criza datoriilor din zona euro,... mai mult
Vineri, 19 Octombrie 2012, ora 12:01
Piata auto din Europa nu va creste in al doilea semestru al acestui an, in contextul in care tari precum Spania, Italia sau Portugalia se confrunta cu cea mai mare scadere a inmatricularilor de la inceputul anilor 2000, scrie ziarul elvetian "Le Temps" in editia de luni.
Ultimele rezultate financiare trimestriale, publicate recent, confirma aceasta tendinta accentuata de scadere a vanzarilor de automobile. Alte grupuri din domeniu ar putea sa ia pana la sfarsitul anului decizii de restructurare, asa cum a procedat concernul Peugeot Citroen (PSA), care, la 12 iulie, a anuntat suprimarea a 8.000 de locuri de munca in Franta si inchiderea uzinei de la Aulnay-sous-Bois (regiunea Ile-de-France).
Peugeot Citroen va concedia 10.000 de angajati din Franta
Pierderile in Europa ale Fiat, Ford sau General Motors (GM), care detine marca Opel, sunt tot mai mari pe aceasta piata care continua sa se prabuseasca din cauza problemelor conjuncturale, dar si structurale. Spre deosebire de Statele Unite, care au aplicat transformari drastice in sectorul auto in 2009 si au redus cu 21% capacitatea de productie, tarile europene s-au limitat in a sprijini pe termen scurt industria auto.
Ajutoarele publice punctuale directe acordate constructorilor auto si primele de casare au facut ca, in Europa, sa nu se abordeze fondul problemei si sa nu fie afectate uzinele si deci marele numar de locuri de munca. Au fost inchise doar doua benzi de asamblare din cele o suta de uzine aflate in... mai mult
Luni, 06 August 2012, ora 14:42
Volkswagen, cel mai mare producator auto din Europa, a avut un profit de 3,28 miliarde euro in trimestrul al doilea, insa rata de crestere a castigurilor companiei a incetinit la 3,4%, din cauza situatiei dificile de pe pietele europene.
Profitul companiei a crescut in primul trimestru cu 10%, insa performantele solide din China si Statele Unite nu au compensat in totalitate impactul crizei datoriilor de stat si recesiunii din Europa.
Veniturile din vanzari au urcat cu 19% in perioada analizata, la 48 miliarde euro, insa rata de crestere a incetinit de la 26% in trimestrul anterior.
Volkswagen genereaza aproximativ 25% din volumul vanzarilor in Europa, piata aflata in contractie pentru cel de-al 5-lea an consecutiv.
Grupul german a livrat 2,34 milioane de autovehicule in trimestrul al doilea, in urcare cu 9,5%.
In prima jumatate a anului, vanzarile companiei au crescut cu 22,6%, la 95,37 miliarde euro, iar profitul operational a avansat cu 6,7%, la 6,5 miliarde euro.
Ce face concurenta
Principalul concurent al Wolkswagen, Toyota, a fost lider mondial la vanzarile de vehicule in primul semestru, cu 4,97 milioane de unitati, marindu-si avansul si fata de General Motors (GM).
Toyota, lider mondial la vanzari, in primul semestru
Daimler a raportat o scadere de 13% a profitului din trimestrul al doilea, la 2,24 miliarde euro inainte de dobanzi si taxe, in urma investitiilor pentru extinderea gamei de modele compacte a marcii Mercedes-Benz, ale carei... mai mult
Joi, 26 Iulie 2012, ora 12:28
Volkswagen (VW) anticipeaza ca performantele financiare din acest an vor fi semnificativ superioare celor din 2009, ca urmare a rezultatelor peste asteptari din primele cinci luni, determinate de cererea puternica din Europa Occidentala, China si America de Nord, transmite Mediafax.VW a vandut 6,3 milioane de vehicule in 2009, generand un profit operational de 1,9 miliarde euro.
Printre factorii pozitivi care au influentat profitabilitatea in intervalul ianuarie-mai grupul a mentionat cursul de schimb valutar.
Vanzarile VW au urcat cu 21,7% in primele cinci luni ale acestui an.Initial, grupul a emis estimari mai putin optimiste, directorul Financiar Hans Dieter Poetsch declarand in aprilie ca VW isi poate imbunatati vanzarile si profitul operational fata de 2009.Vanzarile producatorilor auto europeni in China au crescut in ultimele luni, in conditiile in care piata chineza a devansat Statele Unite, devenind cea mai mare piata de profil la nivel mondial.
In luna mai, vanzarile de vehicule de pasageri din China au avansat cu 26% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
In Uniunea Europeana, vanzarile de vehicule au scazut cu 9,3%. mai mult
Miercuri, 16 Iunie 2010, ora 16:23