Cea mai inalta instanta de drept comun din Germania a condamnat luni producatorul auto Volkswagen sa ramburseze, partial, un client care a cumparat un automobil echipat cu un motor diesel trucat, o decizie care ar putea stabili un precedent pentru alte mii de cazuri care au aparut in urma scandalului Dieselgate, informeaza AFP.
In replica, Volkswagen a anuntat intr-un comunicat ca va propune solutii amiabile pentru a solutiona o mare parte din cele 60.000 de proceduri individuale care sunt in prezent pe rol in Germania.
Herbert Gilbert, 65 de ani, un reclamant din landul Rhineland-Palatinate a incercat sa obtina de la Volkswagen intreaga suma de 31.500 de euro pe care el a platit-o in 2014 pentru a achizitiona un automobil second hand Volkswagen Sharan. Un an mai tarziu, in luna septembrie 2015, a izbucnit scandalul Dieselgate dupa ce Volkswagen a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Prin echiparea automobilelor sale cu un software capabil sa falsifice rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, Volkswagen a "inselat cu buna stiinta si sistematic, timp de mai multi ani, autoritatile, intr-o optica de profitabilitate", a apreciat judecatorul Stephan Seiters. In aceste conditii, cei care au cumparat autovehicule implicate in scandalul Dieselgate au dreptul, in principiu, sa primeasca despagubiri, a decis cea mai inalta instanta de drept... mai mult
Luni, 25 Mai 2020, ora 18:05
Brandul Volkswagen trebuie sa devina mai profitabil si mai eficient pentru a reusi sa-si finanteze viitorul, a declarat Herbert Diess, directorul general al grupului auto german VW.
"O rentabilitate a vanzarilor de 4% ar fi nivelul minim necesar, un procent de 5-6% ar permite companiei sa faca investitii, iar cu 7-8% am rezista la crize", a declarat Diess.
In august, brandul Volkswagen a vandut pe plan global peste 513.300 de vehicule, o crestere de 3,7% fata de perioada similara din 2017 si un nou record pentru luna august.
In primele opt luni din acest an, VW a livrat clientilor din intreaga lume 4.137.900 vehicule, un avans de 6,2% fata de perioada similara din 2017 si un nou record.
Herbert Diess a avertizat luna trecuta ca noile proceduri mai stricte de testare a poluarii ar putea afecta tintele de profit ale grupului german, iar sporirea protectionismului reprezinta o amenintare pentru industria auto globala.
Productia a 250.000 de vehicule ar putea fi intarziata deoarece VW trebuie sa testeze vehiculele utilizand WLTP, inainte ca acestea sa fie puse in vanzare. Insa, noua procedura armonizata la nivel mondial de testare a vehiculelor usoare (WLTP), bazata pe date obtinute in conditii reale de drum, a generat emisii mai mari de dioxid de carbon pentru anumite vehicule, intarziind certificarea oficiala si vanzarile.
Volkswagen AG, cel mai mare producator auto mondial, a raportat o crestere de 6,8% a profitului net in trimestrul doi din 2018, peste... mai mult
Joi, 13 Septembrie 2018, ora 17:45
Producatorul auto german Volkswagen a revenit pe profit in 2016, dupa pierderile din anul precedent, obtinand un castig net de 5,1 miliarde euro, sustinut mai ales de vanzarile-record ale marcilor scumpe Audi si Porsche. Grupul a anuntat si plafonarea castigurilor managerilor.
In 2015, Volkswagen a inregistrat pierderi de 1,6 miliarde euro din cauza provizioanelor generate de scandalul testelor trucate pentru emisiile de la motoarele diesel, transmite Reuters.
Insa Volkswagen a revenit puternic anul trecut, inregistrand un nivel-record al cifrei de afaceri, de 217,3 miliarde de euro.
Grupul german a propus acordarea, din profitul obtinut in 2016, a unui dividend de 2 euro pe actiune obisnuita si de 2,06 euro pentru o actiune preferentiala.
Anul trecut, grupul a acordat dividende mult mai modeste, de 0,11 euro pentru actiune obisnuita.
Pentru 2017, grupul german estimeaza un profit similar cu cel de anul trecut.
Citeste si: Cum a reusit Volkswagen sa revina pe crestere, in ciuda scandalului emisiilor
Grupul a mai anuntat si plafonarea castigurilor directorilor. Astfel, salariile maxime ale managerilor de top sunt reduse cu pana la 40%, iar castigul directorului general nu mai poate depasi 10 milioane euro pe an.
Salariile celorlalti membri ai directoratului sunt limitate de acum la 5,5 milioane euro pe an.
Volkswagen a devenit in 2016 cel mai mare producator auto din lume in functie de vanzari, punand capat dominatiei japonezilor de la Toyota din... mai mult
Sambata, 25 Februarie 2017, ora 14:53
Scandalul emisiilor poluante, care afecteaza peste 11 milioane de masini din intreaga lume, incepe sa se rasfranga asupra Volkswagen, avand in vedere ca profitul acestei marci a scazut cu 86% in primul trimestru din 2016, comparativ cu aceeasi perioada din 2015.
Lovitura este una puternica, deoarece declinul este de la 514 milioane de euro la 73 de milioane de euro, transmite Bloomberg.
In consecinta, Volkswagen mai are mult de munca pentru a-si reabilita numele, cu toate ca a facut cateva eforturi in acest sens.
Citeste toate stirile despre scandalul Volkswagen
De exemplu, compania a alocat anul trecut 16,2 miliarde de euro pentru modificarile necesare la cele 11 milioane de vehicule ...citeste mai departe despre "Scandalul emisilor poluante loveste in profitul Volkswagen: Scadere uriasa in primul trimestru din 2016" pe Ziare.com mai mult
Marti, 31 Mai 2016, ora 13:42
Producatorii auto germani au inceput sa simta puternic efectele crizei economice. Volkswagen va raporta cea mai mare scadere a profitului din 2009, in timp ce Daimler va reduce costurile pentru a compensa diminuarea profitului la Mercedes-Benz.
Volkswagen, Daimler si Bayerische Motoren Werke AG incearca sa diminueze scaderea cererii de pe piata auto din Europa prin livrari catre China si alte piete. Efectele austeritatii au inceput sa fie simtite de producatorii de masini pe pietele din Italia, Spania sau Portugalia, conform Bloomberg.
"Criza economica a ajuns in mod sigur si in Germania", a spus Stefan Bratzel, director al Centrului Automotive Management la Universitatea de Stiinte Aplicate din Bergisch Gladbach, Germania.
Volkswagen va raporta rezultatele financiare pentru cel de-al treilea trimestru pe data de 24 octombrie. Analistii estimeaza ca producatorul auto german va anunta un profit operational de 2,3 miliarde de euro, ceea ce ar reprezenta o scadere de 21% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Scaderea profitului VW ar fi prima reducere semnificativa de la recesiunea din 2009, cand castigurile au scazut cu mai mult de 80%.
In trimestrul al doilea al acestui an, Volkswagen a avut un profit de 3,28 miliarde euro, insa rata de crestere a castigurilor companiei a incetinit la 3,4%.
Afacerile Volkswagen, afectate puternic de criza din Europa
Pana acum, producatorii auto germani nu au fost afectati de criza datoriilor din zona euro,... mai mult
Vineri, 19 Octombrie 2012, ora 12:01
Volkswagen, producatorul auto european urmeaza o tendinta diferita fata de cea generala, a economiei europene. In acest moment, el se indreapta cu pasi repezi spre a deveni cel mai mare producator de masini din lume.
Pe masura ce Europa se confrunta cu probleme economice, cel putin unul dintre "copii ei" infloreste. Volkswagen AG din Germania, care si-a propus sa devina cel mai mare producator auto din lume pana la sfarsitul deceniului, avanseaza cu pasi siguri, scrie Fortune CNN.
Volkswagen este deja "campion", cu un profit operational de aproximativ 15 miliarde de dolari anul trecut si obiective de a egala suma anul acesta. Martin Winterkorn, CEO-ul companiei, sustine ca "boom-ul din industria auto a fost cel care a sustinut planurile Volkswagen de crestere", referindu-se la cresterea vanzarilor pe pietele emergente, mai degraba decat situatia din Europa unde producatorii auto n-o duc inca foarte bine.
O "specie rara": Profiturile vin de peste tot
Winterkorn a castigat 17,5 milioane de euro in 2011, un salariu dublu fata de anul anterior. Salariul sau a fost cel mai mare dintre toti conducatorii de companii listate pe bursa DAX din Germania. Volkswagen a vandut 8,27 milioane de vehicule la nivel global in 2011, in crestere fata de cei 6,29 milioane vandute cu un an inainte.
In plus, Volkswagen nu renunta la promisiunea de a dubla productia anul acesta in cadrul fabricii sale din Bratislava. CEO-ul Volkswagen Group a declarat miercuri ca productia de va... mai mult
Duminica, 18 Martie 2012, ora 15:00
Profitul constructorului de masini Volkswagen s-a dublat anul trecut la 15,8 miliarde euro, dupa ce producatorul a livrat un numar record de masini.
In 2010, profitul companiei a fost de 7,2 miliarde euro, fiind livrate 8,2 milioane de vehicule, cu 15% fata de anul precedent, potrivit BBC.
Volkswagen intentioneaza sa investeasca in urmatorii cinci ani 62 miliarde euro in fabrici si modele de masini noi, dar si in departamentul de cercetare si dezvoltare.
De asemenea, constructorul vrea sa angajeze 50.000 de persoane in urmatorii sase ani.
Compania tinteste sa devina pana in 2018 cel mai mare constructor de masini in termen de vanzari si profit. mai mult
Vineri, 24 Februarie 2012, ora 16:14
In trimestrul al doilea, profitul net al Volkswagen a crescut de patru ori, pana la 4,67 miliarde de euro. Cererea ridicata pentru masini ale grupului german, ar putea conduce la vanzari record pentru producatorul auto in acest an, conform Mediafax.Veniturile au crescut de la 33,2 miliarde de euro la 40,3 miliarde de euro, a anuntat, joi, cel mai mare producator auto din Europa, dupa vanzari.
Grupul a reafirmat ca se asteapta ca veniturile si profitul operational sa fie semnificativ mai mari in acest an, insa a avertizat ca volatilitatea dobanzilor si cursului valutar, precum si preturile materiilor prime, vor afecta rezultatele.
Pentru prima jumatate a anului, profitul grupului a ajuns la 6,5 miliarde de euro, depasind asteptarile analistilor, de 4,24 miliarde de euro.
Marcile grupului Volksvagen vor lansa in a doua jumatate a anului un numar mare de modele, noteaza Wall Street Journal.
Directorul general al Volkswagen, Martin Winterkorn, a declarat in iulie ca grupul ar putea vinde opt milioane de autovehicule in acest an, dupa recordul de 7,14 milioane de masini si camioane in 2010. mai mult
Vineri, 29 Iulie 2011, ora 09:46
Volkswagen AG, cel mai mare producator auto european, a anuntat astazi o scadere cu 74%, la 243 milioane euro, a profitului din primul trimestru, in contextul in care recesiunea a afectat vanzarile, inclusiv cele ale marcii de lux Audi, relateaza Bloomberg. In aceeasi perioada a anului trecut, compania inregistrase un profit net de 929 milioane euro, conform unui comunicat al grupului. Vanzarile au scazut cu 11%, la 24 miliarde euro in primele trei luni din 2009, in timp ce analistii chestionati de Bloomberg estimasera vanzari de 23,7 miliarde euro.Vanzarile Volkswagen la nivel global au scazut cu 4,8%, la 876.000 vehicule si SUV-uri, in perioada ianuarie-martie, in timp ce livrarile marcii Audi au scazut cu 11% in martie, la 90.400 unitati, potrivit unui raport al diviziei, publicat pe 6 aprilie.Piata auto a fost afectata la nivel mondial de criza financiara, motiv pentru care tot mai multe state s-au vazut nevoite sa acorde ajutoare substantiale companiilor din acest domeniu. In Europa, vanzarile de masini personale au scazut cu 17,2% in primul trimestru, potrivit Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile. mai mult
Miercuri, 22 Aprilie 2009, ora 15:19