Volkswagen si Ford au anuntat joi extinderea aliantei lor globale cu acorduri care implica colaborarea in domeniul vehiculelor autonome si electrice, transmite Reuters.
Vineri vor fi prezentate noi detalii la New York, dupa intalnirea dintre seful Volkswagen, Herbert Diess, si directorul general al Ford, Jim Hackett.
Analistii se asteapta ca Volkswagen sa investeasca aproximativ un miliard de dolari in Argo AI, divizia Ford dedicata vehiculelor autonome.
Argo face parte din Ford Autonomous Vehicles LLC, subsidiara creata in 2018 de Ford, care va investi patru miliarde de dolari pana in 2023. De asemenea, compania americana cauta investitori pentru a investi in Argo, din cauza costurilor ridicate ale dezvoltarii tehnologiei pentru vehiculelor autonome.
Alte surse sustin ca VW va imparti cu Ford platforma sa pentru vehiculele electrice MEB.
In martie, Volkswagen a semnat un acord pentru a dezvolta o camioneta cu rivala Ford si a informat ca va continua discutiile privind extinderea aliantei lor pentru a include serviciile de mobilitate si conducere autonoma.
Volkswagen, care incearca sa treaca peste efectele scandalului emisiilor (Dieselgate), vede alianta sa cu Ford ca avand o importanta strategica pentru a-si echilibra interesele regionale.
Cei doi producatori auto vor sa-si combine fortele in domeniul vehiculelor comerciale si camionetelor incepand din 2022 si sa dezvolte in comun vehiculelor electrice si autonome, o decizie prin care s-ar putea... mai mult
Vineri, 12 Iulie 2019, ora 10:35
Grupul german Volkswagen AG a avertizat marti ca va face noi concedieri, pe fondul accelerarii planurilor de a produce cat mai multe vehicule electrice, dupa scandalul emisiilor (Dieselgate).
Cel mai mare producator auto european, care include si brandurile Skoda, SEAT, Audi si Porsche, vrea ca pana in 2028 sa aiba aproximativ 70 de modele exclusiv electrice. In urmatorii zece ani, compania ar urma sa produca 22 de milioane de vehicule electrice, fata de obiectivul initial de 15 milioane de unitati, transmit Sky News, Reuters si Deutsche Welle.
Aceste tinte ambitioase vor avea ca rezultat noi concedieri. Directorul general Herbert Diess le-a declarat marti jurnalistilor: "Realitatea este ca producerea unui model electric presupune cu 30% mai putin efort decat in cazul masinilor care au motoare cu combustie interna. Aceasta inseamna ca va trebui sa reducem numarul locurilor de munca".
Nu au fost date publicitatii cifre exacte privind concedierile. In prezent, VW are pe plan global peste 600.000 de angajati.
Marja de profit la brandul VW a scazut la 3,8% anul trecut, de la 4,2% in 2017, in urma investitiilor masive in vehicule electrice. Pana in 2022, VW ar urma sa inregistreze un profit din vanzari de 6%.
De asemenea, grupul german se asteapta in acest an la o crestere a veniturilor de pana la 5% si a profitului din vanzari intre 6,5% si 7,5%.
In 2018, grupul Volkswagen a inregistrat o crestere de 6% a profitului net, la 12,15 miliarde de euro (13,17... mai mult
Marti, 12 Martie 2019, ora 16:37
Grupul auto Volkswagen AG va modifica doua dintre fabricile sale din Germania pentru a produce vehicule electrice, intrucat cel mai mare producator auto global isi accelereaza investitiile in masini cu emisii zero.
Fabricile VW din Emden si Hanovra ar urma sa fie transformate pentru productia de vehicule electrice pana in 2022. Deja la Zwickau se produc masini electrice. VW a alocat 1,2 miliarde de euro pentru formarea profesionala a celor 7.700 de angajati de la Zwickau, transmit DPA si Reuters.
Angajatii de la Emden (unde se produce acum modelul Passat) si Hanovra au primit asigurari ca locurile lor de munca sunt garantate pana in 2029, dar compania va incerca sa-si reduca numarul de angajati la aceste unitati prin pensionari anticipate.
Volkswagen a anuntat investitii de peste 34 de miliarde de euro (38,4 miliarde de dolari) in dezvoltarea serviciilor de mobilitate, a vehiculelor electrice si a masinilor fara sofer pana in 2022.
"Ne indreptam spre o accelerare a productiei de vehicule electrice. Emden si Hanovra vor fi fabrici model in Germania. Impreuna cu Zwickau, ele vor forma cea mai mare retea pentru fabricarea de vehicule electrice din Europa", a afirmat Gunnar Kilian, membru al Consiliului de Administratie al VW.
Saptamana aceasta, directorul general al grupului Volkswagen, Herbert Diess, anunta ca firma a pus la punct o platforma pentru vehicule electrice si a definitivat un program de achizitii de baterii care sa ii permita sa produca 50 de... mai mult
Joi, 15 Noiembrie 2018, ora 10:44
Grupul auto german Volkswagen a pus la punct o platforma pentru vehicule electrice si a definitivat un program de achizitii de baterii care sa ii permita sa produca 50 de milioane de vehicule electrice, a declarat directorul general al grupului Volkswagen, Herbert Diess, pentru revista de specialitate Automobilwoche.
In anul 2017, intregul grup Volkswagen a vandut la nivel mondial un numar de aproximativ 10,7 milioane autovehicule, ceea ce i-a permis sa ocupe titlul de cel mai mare producator auto din lume, transmite Reuters.
Herbert Diess a precizat pentru Automobilwoche ca platforma de vehicule electrice a fost "programata" pentru 50 de milioane de unitati, adaugand ca si achizitiile de baterii au fost pregatite pentru acest numar.
"Am cumparat baterii pentru 50 de milioane de vehicule", a subliniat Herbert Diess. Acesta a mai spus ca producatorul german poate realizate importante economii de scara si in consecinta va oferi vehicule electrice mai ieftine decat constructorul american Tesla.
Un purtator de cuvant de la VW a subliniat ca numarul mentionat de Herbert Diess se refera la obiectivul teoretic de termen lung pentru platforma de vehicule electrice MEB a constructorului german. Actuala platforma de vehicule a grupului Volkswagen, denumita MQB, a generat vanzari de 50 milioane de vehicule, in principal vehicule cu motoare cu combustie interna, raspandite pe mai multi ani de vanzari si in randul a mai multe marci, a precizat purtatorul de cuvant.... mai mult
Luni, 12 Noiembrie 2018, ora 17:58
Grupul german Volkswagen AG intentioneaza sa produca zece milioane de vehicule electrice pe baza noii sale platforme modulare MEB, pentru a lansa productia de masa la nivel global pana in 2022.
Grupul Volkswagen, care include si brandurile Skoda, SEAT, Audi si Porsche, va fabrica cu aceasta platforma 27 de modele pentru patru branduri ale grupului, incepand cu modelul Volkswagen ID care va fi produs din 2019 la fabrica din Zwickau, Germania, transmit Xinhua si Reuters.
Dupa scandalul emisiilor (Dieselgate), grupul Volkswagen a lansat un plan ambitios pentru a deveni lider in domeniul vehiculelor electrice, investind sase miliarde de euro, din care 1,5 miliarde de euro vor ajunge la fabricile din Germania: Braunschweig, Salzgitter si Kassel.
"In prima faza, vom produce aproximativ zece milioane de vehicule pe baza platformei modulare MEB", a afirmat seful diviziei de mobilitate electrica, Thomas Ulbrich, la o prezentare in Dresda.
Obiectivul VW este sa vanda anual trei milioane de vehicule electrice pana in 2025.
Recent, Volkswagen AG a anuntat si modificarea siglei brandului, pentru prima data din 2012, deoarece se pregateste pentru era vehiculelor electrice si incearca sa-si refaca imaginea, afectata de Dieselgate.
Noua sigla va fi prezentata anul viitor, odata cu lansarea unor modele electrice.
Adaptandu-se perioadei actuale, sigla va trebui sa fie vizibila atat pe masini cat si pe ecranele smartphone-urilor, a anuntat Jochen Sengpiehl, seful de... mai mult
Marti, 18 Septembrie 2018, ora 11:36
Volkswagen planuieste sa aiba in portofoliu nu mai putin de 80 de modele de masini electrice pana in anul 2025. Numai ca are o mare problema.
Pentru a putea realiza acest plan maret, producatorul auto german are nevoie de patru fabrici de baterii de talia celei pe care o are Tesla (adica 140 GWh), informeaza Quartz.
In acest moment, pe Batranul Continent nu exista suficiente unitati de productie, asa ca VW trebuie sa cumpere baterii din alta parte, cu precadere din Coreea de Sud.
Drept urmare, marile companii din industria auto planuiesc sa faca astfel fabrici in Germania, Suedia, Ungaria si Polonia.
Insa Volkswagen pledeaza pentru ca gigantii sa isi dea mana si sa creeze un hub de productie de baterii pentru masini electrice pe Batranul Continent, pentru a putea concura cu fabricile din Asia si SUA.
Daca planul va fi pus in practica, capacitatea se va tripla, de la 103 GWh pe an in 2017 la 278 GWh in 2021.
C.P.... citeste mai departe despre "Volkswagen vrea sa aiba 80 de modele de masini electrice pana in 2025 - Doar ca are o mare problema" pe Ziare.com mai mult
Duminica, 17 Septembrie 2017, ora 20:21
Gigantul auto Volkswagen nu are dificultati majore numai cu masinile diesel, a caror problema cu emisiile prea mari este cunoscuta, ci si cu cele electrice.
Noul e-Golf, versiunea cu propulsie integral electrica a celebrului model de la Volkswagen, risca sa se opreasca in drum din cauza unor probleme de soft.
Potrivit celor de la CNet, producatorul german a decis sa recheme in service toate masinile e-Golf fabricate intre 21 mai 2014 si 1 martie 2016 pentru a rezolva aceasta problema.
Sursa citata scrie ca problema e la sistemul de diagnoza al autoturismelor (On-board diagnostics sau OBD), ...citeste mai departe despre "Volkswagen are probleme si cu masinile electrice: Noul e-Golf se poate opri in drum" pe Ziare.com mai mult
Marti, 29 Martie 2016, ora 08:50
Oficiali americani cer companiei Volkswagen sa produca masini electrice, in urma scandalului legat de emisii.
Astfel Agentia pentru Protectia Mediului a Statelor Unite (EPA) a cerut producatorului german sa realizeze vehicule electrice in Statele Unite ale Americii ca o revansa pentru faptul ca a fraudat testele de emisii, arata The Guardian, citand ziarul nemtesc Welt am Sonntag.
Scandalul Volkswagen: Compensatii generoase pentru clientii din SUA
Agentia este in discutii cu Volkswagen pentru a conveni asupra unei modalitati prin care sa scada raul facut prin prisma celor aproximativ 600.000 de masini... citeste mai departe despre "Scandalul Volkswagen: Compania, pusa sa faca masini electrice in SUA" pe Ziare.com mai mult
Duminica, 21 Februarie 2016, ora 21:11
Volkswagen, cel mai mare producator auto din Europa, va construi masini electrice in China pana in 2013, declara CEO-ul diviziei chineze Volkswagen, care adauga ca se indreapta catre cea mai mare piata auto din lume tocmai pentru a raspunde cererii tot mai ridicate de masini nepoluante.
Guvernele din China si Europa devin tot mai consitente ca masinile electrice ar putea inlocui rapid motoarele pe baza de combustie interna, este de parere Karl-Thomas Neumann CEO Volkswagen China.
In plus, masinile electrice au nevoie de ceva timp sa se dezvolte, adauga oficialul, in cadrul unei vizite la salonul auto de la Guangzhou, in sudul Chinei, citat de Business Week.
Volkswagen isi propune sa obtina titlul de cel mai mare producator de masini din lume pana in 2018, iar pentru a atinge acest obiectiv, trebuie sa ii depaseasca pe cei de la General Motors si Toyota, cu ajutorul celei mai mari piete auto din lume.
In acest sens, compania are in plan cheltuieli de 10,6 miliarde de euro pana in 2015, pentru a se extinde in tara in care intra acum zece ani intr-un efort de a spori vanzarile pe pietele emergente.
Newman a reiterat planurile Volkswagen de a dubla capacitatea de productie pana in 2015.
Producatorul Jetta Sedan si Tiguan SUV a vanzut 1,89 vehicule in primele 10 luni, in crestere cu 15% fata de anul anterior, explica Neumann pe 11 noiembrie.
In China, cererea totala de automobile ar putea sa creasca pana la 2 procente anul acesta, iar livrarile de masini ar... mai mult
Luni, 21 Noiembrie 2011, ora 12:30