Procurorii germani au pus sub acuzare 15 directori ai grupului Volkswagen si ai unui furnizor auto, in scandalul emisiilor diesel din 2015, a declarat sambata, 24 aprilie, un purtator de cuvant al procuraturii, transmite Reuters.
Suspectii sunt acuzati ca au ajutat si au incitat la frauda combinata cu evaziune fiscala, certificare falsa indirecta si promovare ilegala, a declarat Klaus Ziehe, de la parchetul din orasul Braunschweig din nordul Germaniei.
In acest scandal, peste noua milioane de vehicule ale marcilor VW, Audi, Seat si Skoda au fost vandute consumatorilor cu un dispozitiv care a contribuit la eludarea testelor de mediu ale motoarelor diesel.
Procuratura nu a publicat numele directorilor, care sunt acuzati ca au adus masini pe piata intr-o conditie care nu era aprobata oficial, ceea ce inseamna ca erau ilegale si faceau publicitate inselatoare, a spus Ziehe.
El a adaugat ca rechizitoriul a ajuns acum la 1.554 de pagini.
Un purtator de cuvant al Volkswagen a declarat ca o ancheta penala impotriva companiei a fost abandonata in 2018, dupa ce compania a platit o amenda, adaugand ca VW nu este implicata in procesul impotriva suspectilor individuali.
Volkswagen a declarat luna trecuta ca va cere despagubiri de la fostul sau CEO Martin Winterkorn si fostul sef al Audi Rupert Stadler, pentru scandalul emisiilor motoarelor diesel, care a fost descoperit in 2015.
Procesul lui Winterkorn si al celorlalti manageri a fost amanat pana in septembrie... mai mult
Duminica, 25 Aprilie 2021, ora 08:15
Grupurile auto Volkswagen si Fiat Chrysler (FCA) s-ar putea confrunta cu amenzi de pana la 1,83 miliarde de euro si, respectiv, 746 de milioane de euro, daca nu vor reusi sa indeplineasca tintele UE privind emisiile stabilite pentru 2021, se arata intr-un raport al firmei de consultanta AlixPartners publicat miercuri, transmite Reuters.
Studiul arata cat de dificil este pentru producatorii auto sa indeplineasca reglementarile europene care prevad reducerea emisiilor automobilelor pentru pasageri la 95 de grame de CO2 per kilometru pana in 2021.
AlixPartners estimeaza marimea potentialelor amenzi pe baza nivelului emisiilor raportate de producatorii auto la finalul lui 2017. De atunci, majoritatea si-au redus emisiile de CO2 prin vanzari mai ridicate de vehicule electrice si hibride.
Volkswagen a anuntat ca intentioneaza sa indeplineasca reglementarile din Europa, in timp ce Fiat Chrysler sustine ca va apela la cea mai ieftina optiune pentru respectarea acestor reglementari, o masura care ar putea include plata amenzilor.
Volvo si Toyota sunt singurii mari producatori auto care nu se vor confrunta cu amenzi si ar putea vinde surplusul lor de credite de emisii de CO2 altor grupuri auto, arata studiul AlixPartners.
Conform acestuia, cea mai mare amenda se va aplica grupului german Volkswagen deoarece are cea mai mare cota de piata din Europa. Pentru a indeplini normele UE, VW vrea sa lanseze productia de masa a vehiculelor electrice in 2020.
AlixPartners... mai mult
Miercuri, 26 Iunie 2019, ora 10:43
Autoritatea de concurenta a Comisiei Europene (CE) intentioneaza sa transmita in aceasta primavara plangeri oficiale producatorilor auto germani BMW, Daimler si Volkswagen, acuzati de o intelegere secreta in domeniul emisiilor motoarelor diesel, a anuntat miercuri publicatia Handelsblatt.
In asa-numita "Comunicare privind obiectiunile" formulata de Comisie, ar urma sa fie prezentate detaliile cuprinzatoare ale acuzatiilor, care ar putea duce la amendarea celor trei companii, transmite Reuters.
Conform Handelsblatt, documentele procurorilor din Braunschweig si Munich arata ca producatorii auto au colaborat in domeniul emisiilor motoarelor diesel si s-au avertizat reciproc sa nu le arate autoritatilor detaliile referitoare la activitatile lor.
Chiar Daimler a prezentat aceste informatii Comisiei Europene, in 2014, urmat de Volkswagen doi ani mai tarziu.
Reprezentantii Comisiei Europene si nici cei ai BMW, Daimler si Volkswagen nu au comentat informatia.
Companiile care incalca reglementarile UE pot primi o amenda de pana la 10% din cifra lor globala de afaceri.
In septembrie, Comisia Europeana a demarat oficial o investigatie pentru a stabili daca BMW, Daimler si Volkswagen au avut o intelegere secreta pentru a evita concurenta in dezvoltarea sistemelor de control al emisiilor.
Executivul comunitar a anuntat ca a primit informatii potrivit carora reprezentanti ai "cercului celor cinci": BMW, Daimler si Volkswagen - alaturi de subsidiarele sale Audi si... mai mult
Miercuri, 06 Martie 2019, ora 12:24
Un director al Volkswagen a fost inculpat, luni, in Statele Unite pentru complot si frauda in scandalul emisiilor automobilelor diesel, el fiind in stare de arest.
Oliver Schmidt, care a fost director general al biroului VW pentru mediu si inginerie din Michigan, nu a facut nicio pledoarie la prima audiere de la tribunalul districtual din Miami, iar instanta a decis sa ramana in custodie pana la o audiere care va avea loc joi, anunta Reuters.
Schmidt, care a aparut in instanta in uniforma de detinut, a fost acuzat de frauda si complot, pentru ca nu a dezvaluit existenta softurile ilegale care au fost instalate pe automobilele diesel al VW in perioada 2006-2015, pentru a manipula rezultatele testelor pentru emisii.
Citeste si Volkswagen repara si rascumpara 80.000 de masini din scandalul emisiilor
El a fost retinut sambata in Florida, dupa ce a incercat sa revina in Germania din vacanta, potrivit Departamentului de Justitie.
Avocatul lui Schmidt, David Massey, a spus ca ...citeste mai departe despre "Scandalul emisiilor Volkswagen: Un director a fost inculpat in SUA pentru complot si frauda" pe Ziare.com mai mult
Marti, 10 Ianuarie 2017, ora 17:17
Seful Volkswagen AG, Matthias Mueller, a luat parte in urma cu zece ani la o discutie cu inginerii grupului german, in urma careia a inceput utilizarea unui soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel in SUA, se arata in documentele prezentate de procurorul general al statului New York, Eric Schneiderman.
Director de proiect la Audi in 2006, Matthias Mueller a fost informat de dificultatile cu care se confruntau in SUA inginerii companiei la unele branduri le lux ale WV pentru a indeplini reglementarile stricte privind emisiile de oxid de azot, se arata in plangerea inaintata de Eric Schneiderman, transmit Financial Times (FT) si Reuters.
Problema a fost rezolvata prin instalarea softului care falsifica rezultatele testelor antipoluare la vehiculele produse de grupul german, o decizie care nu a fost adusa la cunostinta opiniei publice pana in septembrie 2015, cand a inceput scandalul emisiilor.
In documente se arata ca in august 2015 angajatii VW ...citeste mai departe despre "Autoritatile SUA sustin ca seful Volkswagen stia de problema emisiilor inca din 2006" pe Ziare.com mai mult
Marti, 19 Iulie 2016, ora 22:39
Volkswagen va prezenta in aceasta luna un plan de 10 miliarde de dolari pentru rezolvarea problemei celor o jumatate de milion de automobile diesel din SUA ale caror emisii depasesc nivelul admis, sau pentru scoaterea lor din circulatie.
Grupul german asteapta inca acordul autoritatilor de reglementare pentru solutia tehnica, a declarat o persoana apropiata discutiilor, citata de Bloomberg.
Circa 6,5 miliarde de dolari vor merge la proprietarii de masini si 3,5 miliarde de dolari la guvernul SUA si autoritatea de reglementare din California, a spus sursa.
Pentru ca Agentia pentru Protectia Mediului din SUA si Comisia pentru Resursa Aerului din California nu au aprobat propunerile VW, acordul include deocamdata o optiune pentru ca proprietarii vehiculelor afectate sa solicite remedierea acestora, dar nu exista un termen sau o garantie ca solutia va fi aprobata.
Avocatii proprietarilor de masini urmeaza sa prezinte acordul propus unui judecator federal din San Francisco care ...citeste mai departe despre "Volkswagen pregateste 10 miliarde de dolari ca sa stinga scandalul emisiilor in SUA" pe Ziare.com mai mult
Duminica, 19 Iunie 2016, ora 23:08
Matthias Mueller, seful grupului Volkswagen, se va intalni saptamana viitoare cu Gina McCarthy, administratorul Agentiei pentru Protectia Mediului din SUA (EPA), pe fondul negocierilor care se desfasoara intre VW si EPA pentru ca acele aproape 600.000 de vehicule diesel implicate in scandalul emisiilor sa respecte normele de poluare.
Luni, Departamentul american al Justitiei si-a anuntat intentia de a cere despagubiri companiei germane pentru instalarea ilegala a unui soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
DieselGate continua: SUA dau in judecata Volkswagen - gupul auto ar putea plati daune uriase (Video)
De asemenea, EPA a anuntat ca propunerile inaintate pana acum de VW in privinta tehnicilor care vor permite automobilelor sa indeplineasca integral cerintele autoritatilor de reglementare sunt inadecvate, transmit Bloomberg si Reuters.
Intalnirea din 13 ianuarie a fost ceruta de reprezentantii Volkswagen. Va fi prima vizita oficiala a ...citeste mai departe despre "Volkswagen incearca sa rezolve problemele legate de scandalul emisiilor - seful companiei merge in SUA" pe Ziare.com mai mult
Joi, 07 Ianuarie 2016, ora 22:27
Numai un grup redus de angajati ai grupului Volkswagen sunt responsabili pentru instalarea, in SUA, a softului care permitea masinilor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor, dar nu si in timpul operatiunilor normale, si nu exista indicii ca membrii boardului au fost implicati in cea mai mare criza din istoria companiei, a anuntat, joi, VW.
Presedintele Hans Dieter Poetsch a declarat ca investigatiile externe derulate de firma americana Jones Day avanseaza, dar scandalul a fost rezultatul "unui lant de erori" si va dura cateva luni pana cand vor fi descoperiti vinovatii, transmite Reuters.
VW a adoptat masuri pentru imbunatatirea supervizarii softului motoarelor pentru a evita pe viitor orice manipulare a testelor. In ciuda scandalului emisiilor, comenzile de la inceputul anului si pana acum au crescut cu 3,5%, iar directorul general Matthias Mueller si-a exprimat increderea ca persoanele care achizitioneaza automobile nu sunt afectate de scandal ...citeste mai departe despre "Volkswagen: Investigatiile privind scandalul emisiilor avanseaza, sunt implicati putini angajati" pe Ziare.com mai mult
Joi, 10 Decembrie 2015, ora 20:16
Pentru Volkswagen, totul este despre cumpatare zilele acestea, in conditiile in care costurile asociate cu scandalul emisiilor de noxe sunt estimate la zeci de miliarde de euro.
Grupul auto a anuntat recent ca va reduce cu 30% bugetul de investitii pentru anul viitor, masura care poate afecta modelele viitoare si care pune sub semnul intrebarii proiecte importante ale companiei.
Tara unde Volkswagen trebuie sa plateasca o amenda uriasa
Publicatia CarThrottle a enumerat cateva dintre consecintele pe care scandalul Dieselgate le are deja asupra constructorului german.
Noul Golf nu va fi chiar nou
Potrivit Reuters, Volkswagen intentioneaza sa refoloseasca pentru noua generatie Golf mai multe componente de la modelul actual. Compania ar putea economisi astfel milioane de euro, insa nu fara a-si asuma riscuri. Clientii ar putea sa nu fie dispusi sa treaca la un model care este in mare masura identic cu cel pe care deja il au.
Scandalul Volkswagen: Audi se scuza cu ...citeste mai departe despre "Volkswagen strange cureaua. Cinci consecinte serioase ale scandalului Dieselgate" pe Ziare.com mai mult
Luni, 30 Noiembrie 2015, ora 07:08
1