Polonia a impus subsidiarei locale a grupului auto german Volkswagen o amenda de 120,6 milioane de zloti (31,8 milioane de dolari) pentru ca i-a indus in eroare pe consumatori cu privire la nivelul emisiilor poluante produse de automobilele sale, a anuntat miercuri Autoritatea pentru protectia consumatorilor din Polonia (UOKiK).
Amenda acopera perioada cuprinsa intre 2008 si 2016 si vizeaza marcile Volkswagen, Audi, Seat si Skoda, echipate cu software-ul de control al motorului EA 189 EU 5, transmite DPA.
Acest program software detecteaza momentul in care automobilul este supus unor teste si atunci reduce emisiile de oxid de azot in scopul obtinerii unor note mai bune.
In schimb, in conditii reale de drum, emisiile poluante ale automobilului sunt mai mari. Cu toate acestea, Volkswagen a utilizat valorile mai mici ale emisiilor poluante inregistrate in timpul testelor pentru a-si promova automobilele in randul consumatorilor, subliniaza UOKiK.
De asemenea, Autoritatea pentru protectia consumatorilor din Polonia a decis sa sanctioneze Volkswagen pentru recomandarile trimise dealerilor sai, in care acestia erau indemnati sa nu ia in seama plangerile formulate de consumatori cu privire la emisiile poluante ale automobilelor.
Volkswagen trebuie sa informeze fiecare consumator care a achizitionat un automobil echipat cu un motor EA 189 EU 5 cu privire la decizia Autoritatii pentru protectia consumatorilor din Polonia.
Grupul auto german a fost deja amendat... mai mult
Miercuri, 15 Ianuarie 2020, ora 12:38
Polonia a impus subsidiarei locale a grupului auto german Volkswagen o amenda de 120,6 milioane de zloti (28,56 milioane de euro) pentru ca i-a indus in eroare pe consumatori cu privire la nivelul emisiilor poluante produse de automobilele sale, a anuntat miercuri Autoritatea pentru protectia consumatorilor din Polonia (UOKiK), transmite DPA.
Amenda acopera perioada cuprinsa intre 2008 si 2016 si vizeaza marcile Volkswagen, Audi, Seat si Skoda echipate cu software-ul de control al motorului EA 189 EU 5.
Acest program software detecteaza momentul in care automobilul este supus unor teste si atunci reduce emisiile de oxid de azot in scopul obtinerii unor note mai bune. In schimb, in conditii reale de drum, emisiile poluante ale automobilului sunt mai mari.
Cu toate acestea, Volkswagen a utilizat valorile mai mici ale emisiilor poluante inregistrate in timpul testelor pentru a-si promova automobilele in randul consumatorilor, subliniaza UOKiK.
De asemenea, Autoritatea pentru protectia consumatorilor din Polonia a decis sa sanctioneze Volkswagen pentru recomandarile trimise dealerilor sai in care acestia erau indemnati sa nu ia in seama plangerile formulate de consumatori cu privire la emisiile poluante ale automobilelor.
Volkswagen trebuie sa informeze fiecare consumator care a achizitionat un automobil echipat cu un motor EA 189 EU 5 cu privire la decizia Autoritatii pentru protectia consumatorilor din Polonia.
Grupul auto german a fost deja amendat pentru... mai mult
Miercuri, 15 Ianuarie 2020, ora 11:32
Directorul general al Volkswagen, Herbert Diess, si presedintele Hans Dieter Poetsch isi vor pastra functiile, a anuntat Comitetul de supervizare al grupului auto german, la o zi dupa ce procurorii germani i-au acuzat de manipularea bursei in privinta scandalului emisiilor (Dieselgate).
Comitetul de supervizare al VW a precizat ca nu a gasit dovezi ca Herbert Diess si Hans Dieter Poetsch au informat prea tarziu pietele de capital de riscurile legate de scandalului care a izbucnit in septembrie 2015.
"De aceea va fi continuata colaborarea de succes cu presedintele si directorul general", se arata intr-un comunicat al Comitetului de supervizare, dupa sedinta extraordinara care a avut loc miercuri.
Directorul general al Volkswagen, Herbert Diess, fostul director general Martin Winterkorn si presedintele Hans Dieter Poetsch sunt acuzati ca in mod intentionat nu i-au informat la timp pe investitori de impactul financiar al scandalului. Din acest motiv, ei au influentat in mod necorespunzator pretul actiunilor companiei, a precizat Procuratura din Braunschweig.
Avocatul lui Diess sustine ca directorul general nu ar fi putut anticipa turbulentele de pe pietele financiare si si-a efectuat in continuare atributiile.
Winterkorn a demisionat la cateva zile dupa izbucnirea scandalului. In 2017, el le-a declarat autoritatilor ca nu a stiut mai devreme de manipularea emisiilor.
Dupa ce oficialii VW au recunoscut falsificarea rezultatele testelor antipoluare, actiunile... mai mult
Miercuri, 25 Septembrie 2019, ora 20:16
Grupul german Volkswagen AG a acceptat sa plateasca pana la 127 de milioane de dolari australieni (87 de milioane de dolari SUA) pentru solutionarea procesului colectiv care i s-a intentat in Australia in urma scandalul emisiilor (Dieselgate), din 2015, transmit AP si Reuters.
Intelegerea a fost anuntata luni de Tribunalul Federal din Sydney si de firma de avocatura Maurice Blackburn si urmeaza sa fie aprobata si de un judecator.
Volkswagen va plati intre 87 si 127 de milioane de dolari australieni, in functie de cat de multi proprietari ai celor 100.000 de vehicule diesel afectate (marcile Volkswagen, Audi si Skoda) vandute in Australia se vor alatura procesului colectiv, a declarat avocatul Julian Schimmel.
De asemenea, grupul german a acceptat sa achite costurile legale pentru reclamanti, care inca trebuie evaluate.
Pe plan global, Volkswagen a platit pentru implicarea in scandalul emisiilor aproximativ 30 de miliarde de euro (33,5 de miliarde de dolari). In mai, compania a anuntat ca a pus deoparte inca un miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) pentru cheltuieli juridice.
In 2016, si Autoritatea Consumatorilor din Australia a dat in judecata VW pentru ca a vandut intentionat peste 57.000 de vehicule care nu indeplineau reglementarile privind emisiile. Grupul german a anuntat ca se asteapta sa solutioneze in curand aceasta disputa.
Investitorii au pierdut milioane de euro in septembrie 2015, cand Volkswagen a recunoscut ca a echipat 11 milioane de... mai mult
Luni, 16 Septembrie 2019, ora 13:10
Autoritatea Federala din domeniul Transporturilor din Germania (KBA) a transmis Audi, divizia de lux a grupului Volkswagen AG, ca pana la 26 septembrie trebuie sa elimine software-ul ilegal din masinile diesel care poate manipula nivelul emisiilor.
In caz contrar, compania risca sanctiuni majore, informeaza ziarul Bild am Sonntag (BamS), citat de Reuters.
KBA ar fi trimis Audi trei scrisori in care seteaza aceasta data limita: pana la 26 septembrie, software-ul ilegal trebuie eliminat din mii de masini diesel cu motoare V6 si V8 TDI, altfel risca o amenda de 25.000 de euro pentru fiecare masina care va mai avea acel sistem.
Ministerul Transporturilor din Germania preciza anul trecut ca KBA a detectat un software ilicit de control al emisiilor in aproximativ 127.000 de modele Audi cu motoare diesel Euro-6, inclusiv 77.600 de autoturisme in Germania.
Un purtator de cuvant al Audi a declarat ca producatorul auto mai are putin si termina modernizarea celor "8% masini in cauza".
In plus, reprezentantul a precizat ca Audi va elimina software-ul pana la deadline-ul impus.
In 2015, Volkswagen, cel mai mare producator auto mondial, a recunoscut ca a utilizat un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Dieselgate a costat pana acum Volkswagen 30 de miliarde de euro (33,5 de miliarde de dolari).
Citeste si:
Fostul sef al Audi a fost acuzat de frauda in scandalul emisiilorFostul sef de la Volkswagen a fost inculpat pentru frauda... mai mult
Luni, 16 Septembrie 2019, ora 11:51
Directorul executiv al constructorului auto german Audi, Rupert Stadler, a fost arestat intr-o ancheta privind scandalul noxelor, dupa ce, saptamana trecuta, locuinta acestuia a fost perchezitionata pentru dovezi privind falsificarea testelor de emisii poluante.
Un purtator de cuvant al companiei Volkswagen, care detine Audi, a confirmat ca Stadler a fost arestat luni, transmite BBC.
Procurorii din Munchen sustin ca au cerut arestarea (decisa de un judecator) din cauza riscului ca Stadler sa incerce sa distruga dovezi.
Compania Audi a fost, de asemenea, implicata in scandalul emisiilor care a afectat VW inca din 2015.
Luna trecuta, Audi a recunoscut ca 60.000 de masini A6 si A7 cu motoare diesel au probleme de emisie.
Scandalul a izbucnit dupa ce Agentia americana pentru Protectia Mediului (EPA) a acuzat VW ca a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA in materie de emisii, expunand cetateni americani la gaze poluante.
Influentarea rezultatelor testelor de poluare a permis ca aproape 580.000 de vehicule diesel VW, comercializate din 2009, sa emita pana la de 40 de ori mai multe noxe decat normele legale.
VW a recunoscut instalarea softurilor legale pe automobilele diesel in septembrie 2015.
Acum Volkswagen trebuie sa achite daune de aproape 15 miliarde de dolari in SUA. In plus, VW va achita o amenda civila de 1,5 miliarde de dolari si o amenda penala de 2,8 miliarde de dolari.
Citeste si:... mai mult
Luni, 18 Iunie 2018, ora 13:25
Procuratura din Germania a impus Volkswagen o amenda de 1,2 miliarde de dolari in scandalul emisiilor, aceasta fiind una dintre cele mai mari amenzi aplicata vreodata unei companii germane.
Amenda a fost anuntata miercuri de catre procuratura si de catre Volkswagen, iar grupul auto a exprimat speranta ca astfel sa fie intoarsa o noua pagina in cazul manipularii rezultatelor testelor de poluare ale vehiculelor diesel, transmite CNN.
"Este una dintre cele mai mari amenzi impusa vreodata unei companii din Germania", se arata intr-un comunicat al procuraturii.
Producatorul auto a precizat ca a acceptat plata acestei amenzi.
"Volkswagen a acceptat amenda si nu va face apel impotriva acesteia. In acest fel, Volkswagen isi recunoaste responsabilitatea pentru criza diesel", potrivit unui comunicat al grupului.
Scandalul manipularii testelor de poluare ale vehiculelor diesel a izbucnit in 2015, cand Volkswagen a recunoscut in Statele Unite ca a instalat pe acestea software-uri ilegale pentru a reduce emisiile in timpul testelor.
Citeste si Scandalul diesel e departe de a fi rezolvat. In ce stare e ancheta si care e situatia pentru fiecare producator auto vizat ...citeste mai departe despre "Grupul Volkswagen a fost amendat cu 1,2 miliarde de dolari in scandalul emisiilor" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 13 Iunie 2018, ora 20:04
Grupul auto german Volkswagen a fost amendat de Autoritatea pentru concurenta din Italia (AGCOM) cu cinci milioane de euro, "din cauza practicilor comerciale incorecte", deoarece "consumatorii au fost gresit informati in reclame cu privire la nivelul de poluare al vehiculelor diesel".
Volkswagen face obiectul unor anchete in mai multe tari, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (din care peste 700.000 in Italia) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, transmite DPA.
AGCOM a specificat ca amenda de cinci milioane de euro este nivelul maxim care poate fi impus in astfel de circumstante. Ea ...citeste mai departe despre "Scandalul emisiilor nu se stinge: Grupul Volkswagen, amendat si in Italia" pe Ziare.com mai mult
Marti, 09 August 2016, ora 09:56
Constructorul auto german Volkswagen risca sa plateasca o amenda de cateva sute de milioane de euro in Germania in scandalul testelor trucate de emisii la motoarele diesel, in conditiile in care a fost deschisa o noua ancheta de catre procurori, relateaza AFP.
"Am demarat o procedura care poate conduce la o amenda", a declarat procurorul landului Brunswick, Klaus Ziehe, pentru cotidianul german Suddeutsche Zeitung.
Parchetul din Brunswick are jurisdictie in Germania asupra Volkswagen, pentru ca sediul grupului auto este la Wolfsburg.
Magistratii germani urmeaza sa verifice daca sefii grupului auto si-au indeplinit sau nu obligatiile de supraveghere si de supervizare, in conditiile in care grupul a trucat softurile de pe 11 milioane de masini cu motoare diesel pentru a afisa date privind emisiile sub nivelul real.
Daca ...citeste mai departe despre "Volkswagen ar putea sa fie amendata si la ea acasa pentru emisiile trucate" pe Ziare.com mai mult
Duminica, 10 Iulie 2016, ora 23:53