Podului Calafat-Vidin, denumit si "Noua Europa", a depasit toate asteptarile, scrie luni cotidianul sofiot Standart. In cele sase luni de la inaugurare, podul a fost traversat de 250.000 de vehicule, a anuntat Vladimir Andreev, directorul executiv al companiei mixte romano-bulgare care administreaza podul.
Potrivit estimarilor Ministerului Transporturilor de la Sofia, in primul an de existenta podul urma sa fie folosit de 415.000 de vehicule, dar acum se vede ca numarul lor va fi mai mare.
In anul 2013 a fost finalizat unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructura din Bulgaria, a caruia constructie a durat destul de mult. Inaugurarea oficiala nu a pus insa capat problemelor, comenteaza ziarul, adaugand ca mai sunt multe lucruri de facut pentru ca podul sa fie cu adevarat eficient, comenteaza ziarul.
De la semnarea primului acord bilateral intre Romania si Bulgaria cu privire la construirea podului au trecut 13 ani, startul lucrarilor de constructie a intarziat sapte ani, iar acestea au durat inca sase. In sfarsit, la 14 iunie 2013, doi muncitori, un roman si un bulgar, au taiat panglica noului pod.
Traficul mare de pe podul Calafat-Vidin, o surpriza si pentru oficiali
Discursurile oficiale rostite cu aceasta ocazie au aratat ca nimeni nu s-a asteptat la o asemenea revitalizare in ambele directii. Premierul bulgar Plamen Oresarski s-a limitat numai la calificarea podului drept "un simbol al sperantei", iar omologul sau roman Victor Ponta a fost si... mai mult
Luni, 06 Ianuarie 2014, ora 14:22
Bugetul Ministerului Transporturilor (MT) ar putea fi suplimentat cu 1,667 milioane lei pentru constituirea unei entitati comerciale mixte romano-bulgare pentru exploatarea noului pod mixt (rutier si feroviar) peste fluviul Dunarea, intre orasele Calafat (Romania) si Vidin (Republica Bulgaria), potrivit unui proiect de Hotarare publicat pe site-ul MT.
"Se aproba suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, prevazut in bugetul de stat pe anul 2013, cu suma de 1.667 mii lei pentru asigurarea contributiei Romaniei pe anul 2013 la capitalul social al societatii comerciale mixte romano- bulgare create pentru exploatarea noului pod, precum si la bugetul de functionare preconizat de la infiintare si pana la punerea in functiune a obiectivului 'Pod peste fluviul Dunarea la Calafat-Vidin'", se arata in document.
Autoritatile competente ale partilor contractante vor incheia acorduri subsecvente privind organismul care va stabili modul de colectare si de distribuire a veniturilor, cat si alte probleme legate de exploatarea, intretinerea si administrarea Podului propriu-zis si a celor doua infrastructuri conexe de pe teritoriul Romaniei si, respectiv, de pe teritoriul Republicii Bulgaria.
Podul de la Calafat-Vidin a fost finantat din fonduri ISPA, in baza Memorandumurilor de finantare semnate de catre Uniunea Europeana si anume: ISPA/2004/RO/16/P/PT/009 cu Guvernul Romaniei, respectiv ISPA/2004/BG/a6P/PT/005 cu... mai mult
Luni, 03 Iunie 2013, ora 16:01
Taxa perceputa pentru traversarea noului pod de peste Dunare, la Calafat-Vidin, va fi cel mai probabil de 2 euro in cazul autoturismelor, iar pietonii si ciclistii vor trace gratuit.
Taxa pentru vehiculele cu masa intre 3,5 si 7,5 tone si maxim 23 locuri va fi de 12 euro, cele avand intre 7,5 si 12 tone vor plati 18 euro, camioanele de peste 12 tone cu maxim trei axe vor plati 25 euro, iar cele cu patru si mai multe axe - 37 euro, scrie joi cotidianul sofiot Sega, citand informatii publicate pe site-ul Agentiei de Infrastructura Rutiera din Bulgaria.
Taxele sunt comparabile cu cele percepute pentru traversarea podului Ruse-Giurgiu si de cateva ori mai mici fata de cele pentru traversarea Dunarii cu feribotul Calafat-Vidin care se ridicau pana la 92 euro, in cazul tirurilor.
Ziarul amintit mai scrie ca podul va fi inaugurat cel mai devreme la sfarsitul lunii mai. Miercuri, guvernul bulgar a adoptat o decizie prin care propune parlamentului sa ratifice acordul intre Romania si Bulgaria pentru infiintarea unei companii mixte care sa administreze noul pod.
Se asteapta ca propunerea sa fie una dintre primele votate de noul parlament bulgar care va rezulta din alegerile de pe 12 mai. Aceeasi procedura va trebui sa fie aplicata si in Romania.
Societatea mixta va avea sediul la Vidin si o filiala la Calafat. Veniturile din taxe vor fi impartite intre Bulgaria si Romania proportional in functie de investitiile facute de fiecare dintre doua tari. Bulgaria a... mai mult
Joi, 25 Aprilie 2013, ora 10:47
Bulgaria doreste ca veniturile provenite din incasarea taxelor percepute pentru traficul de pe podul Calafat - Vidin sa fie impartite proportional cu investitiile, ceea ce inseamna ca tara de la sud de Dunare ar castiga de cateva ori mai mult decat Romania.
Investitiile Bulgariei in acest proiect sunt de circa 230 milioane de euro, in timp ce investitiile facute de Romania - de circa 50 milioane de euro, sustine ministrul bulgar al transporturilor Ivailo Moskovski, intr-un interviu publicat vineri de agentia Focus, potrivit Agerpres.
Parlamentul de la Sofia a adoptat joi demisia guvernului premierului Boiko Borisov, dar ministrii din actualul cabinet raman in functie pana alegerea unui nou executiv.
Moskovski afirma ca exista o intelegere intre partile romana si bulgara sa nu fie percepute taxe pentru traficul feroviar, in timp ce in cazul celui rutier taxele sa fie colectate pe teritoriul Romaniei, ceea ce nu inseamna insa ca toate veniturile vor fi incasate de aceasta tara.
In opinia oficialului, podul Calafat-Vidin este un proiect foarte complicat, atat din punct de vedere tehnic, cat si din cel politic. "Orice pas trebuie coordonat intre cele doua state, dar si sa corespunda legislatiei europene. Nu vreau sa ma intorc in trecut, dar problemele nerezolvate au fost numeroase. Orice s-ar intampla de acum inainte, cel mai important este ca podul sa fie inaugurat in mai 2013", adauga Moskovski, referindu-se la situatia politica complicata in Bulgaria. mai mult
Vineri, 22 Februarie 2013, ora 17:50