Google este pe cale sa devina noul gigant in domeniul cloud, dupa Amazon.com, fiind posibil ca divizia de profil a grupului sa aduca venituri de 10 miliarde de dolari, chiar mai mari decat cele generate de YouTube, a declarat luni Colin Sebastian, analist la compania de consultanta Baird.
Divizia cloud a Google ofera companiilor infrastructura IT pe web, aplicatii si servicii.
"Google se afla in prima faza de capitalizare a unei strategii de tipul AWS, prin care vrea sa ofere o gama larga de servicii cloud firmelor mici si mijlocii dar si companiilor mari", a spus Sebastian, citat de MarketWatch.
Strategia AWS se refera la Amazon Web Services, care a scos in evidenta potentialul de crestere a domeniului cloud computing, oferind afaceri pe Internet, infrastructura IT la un cost scazut si servicii.
In loc sa infiinteze propriile centre de date si sa plateasca sume mari pentru licente si intretinere, companiile folosesc reteaua unui furnizor, platind in functie de capacitatea informatica utilizata.
Compania tinteste 20% din piata de e-mail
Domeniul cloud inregistreaza crestere rapida, iar Google este bine pozitionata sa se dezvolte.
"Consideram ca Google poate ca capteze 20% din cota de piata pentru e-mail", a aratat analistul.
El a adaugat ca afacerile Google in domeniul cloud pot aduce grupului minim 10 miliarde de dolari si, la fel ca in cazul AWS, acest fapt va provoca probleme pentru unii operatori traditionali din industria IT. mai mult
Marti, 13 August 2013, ora 08:36
YouTube, site-ul de continut video detinut de Google, a lansat proiectul canalelor platite, pe baza de abonament, care ofera clientilor, contra cost, continut de film si televiziune in regim profesionist, in concurenta cu servicii precum Netflix, transmite Bloomberg.
In faza initiala, serviciile platite vor fi disponibile in regim limitat, cu 30 de canale partenere, variind de la "Sesame Street" la "Ultimate Fighting Championship", la un pret de aproximativ 2,99 dolari pe luna pentru un canal, a anuntat YouTube intr-o conferinta.
YouTube va gazdui serviciile oferite de distribuitori, model care presupune costuri mai reduse comparativ cu Netflix, care cumpara licente de la producatorii de continut. Serviciul video al Google va reusi astfel sa evite riscurile presupuse de crearea de continut, imbogatind totodata oferta disponibila clientilor.
Primele 30 de canale platite disponibile pe YouTube fac parte dintr-un program pilot, a declarat in conferinta Malik Ducard, director in cadrul companiei.
"Acesta este numai inceputul", a afirmat el.
Toate cele 30 de canale vor oferi clientilor o perioada de proba de 14 zile, iar in unele cazuri abonamentul anual va presupune un discount.
Vanzarile generate din abonamente vor fi impartite intre YouTube si titularii canalelor, carora le va reveni cea mai mare parte din venituri.
Google incearca sa extinda sursele de venituri ale YouTube dincolo de publicitate. Compania ofera deja spre inchiriere filme de la Paramount... mai mult
Vineri, 10 Mai 2013, ora 10:55
Google este pe punctul de a anuntat un serviciu pe baza de abonament pentru anumite canale ale platformei online de videoclipuri YouTube, scrie luni Financial Times, preluat de AFP.
Anuntul, care ar putea interveni in aceasta saptamana, ar urma sa vizeze aproximativ 50 de canale, cu abonamente plecand de la 1,99 USD pe luna, afirma cotidianul de afaceri, care citeaza surse apropiate proiectului.
Platforma, ale carei venituri provin in cea mai mare parte din publicitatea online, se va dota astfel cu un nou flux de finantare.
Reprezentantii YouTube au precizat pentru FT ca "vizeaza crearea unei platforme cu abonament care ar putea sa aduca si mai mult continut de calitate (...) pentru placerea utilizatorilor si care va oferi creatorilor un nou canal de generare de venituri pentru continutul lor, pe langa modelele bazate pe locatie si publicitate".
YouTube, care a depasit un miliard de utilizatori pe luna, a propus deja in 2011 o serie de canale tematice gratuite, o modalitate de a pregati terenul pentru crearea canalelor pe baza de abonament. mai mult
Luni, 06 Mai 2013, ora 12:57
Videoclipul succesului muzical "Gangnam Style" din 2012, vizionat de peste un miliard de ori pe YouTube, a generat venituri din publicitate de 8 milioane de dolari, relateaza AFP, citand surse ale companiei Google, care detine YouTube.
Directorul financiar al Google, Nikesh Arora, a prezentat cifrele respective intr-o teleconferinta dupa publicarea rezultatelor economice ale companiei in anul 2012, evocand posibilitatile de realizare a beneficiilor publicitare pe YouTube.
Veniturile publicitare generate de videoclipuri populare pe YouTube sunt impartite cu creatorii continutului in cauza.
in luna decembrie, videoclipul "Gangnam Style", al cantaretului sud-coreean Psy, a depasit recordul de un miliard de vizionari pe YouTube, iar marti seara erau deja afisate peste 1,23 miliarde de vizionari. mai mult
Miercuri, 23 Ianuarie 2013, ora 08:29
YouTube, care apartine companiei Google, ar putea genera anul acesta peste 3,2 miliarde de dolari, potrivit reprezentantului Citi, Mark Mahaney.
Specialistul spune ca dupa ce va distribuit sumele cuvenite partenerilor, Google va ramane de pe urma YouTube cu un profit net de aproximativ 2,4 miliarde de dolari, potrivit All Things D.
Analistul, care anul trecut estimase ca YouTube va genera doar 1,7 miliarde de dolari, argumenteaza ca veniturile YouTube vor creste datorita traficului tot mai mare, de 20% de la trimestru la trimestru.
Pe de alta parte, Google a introdus tot mai multe reclame online in cadrul videoclipurilor de pe YouTube. mai mult
Duminica, 24 Iunie 2012, ora 17:00
Google difuzeaza prin YouTube patru miliarde de videoclipuri in fiecare zi, cu 25% mai multe in comparatie cu opt luni in urma. In fiecare minut sunt incarcate 60 de ore de continut video, in comparatie cu 48 de ore, cat erau incarcate in luna mai.
Pe langa faptul ca patru miliarde de videoclipuri sunt urmarite in fiecare zi, numarul de imagini incarcate pe platforma online este, de asemenea, foarte mare, scrie Mashable.
Google a dezvaluit faptul ca anunturile sale, asa numitele "display ads", genereaza venituri de cinci miliarde de dolari.
In ciuda acestui semn incurajator de crestere pentru Google, actiunile motorului de cautare au scazut cu 9,2%, pe 19 ianuarie, ziua in care reprezentatii companiei IT au facut precizarile referitoare la venituri. Google a incasat, in luna octombrie 2010, din publicitate, 2,5 miliarde de dolari. mai mult
Luni, 23 Ianuarie 2012, ora 16:46
La inceputul anului viitor, Google va lansa in Europa un serviciu TV deja disponibil in SUA, prin care clientii pot avea acces la internet de pe televizor, conform Mediafax.
Unele probleme aparute in timpul testelor au determinat analistii sa se intrebe daca Google chiar vrea sa continue acest proiect, insa Eric Schmidt, presedintele Google, a dat asigurari ca grupul va continua sa promoveze serviciul si sa caute parteneri.
Google TV, care permite utilizatorilor sa amestece continutul online cu cel TV pe un televizor, prin folosirea unui browser, a fost lansat in octombrie in SUA.
Serviciul a fost intampinat cu reactii diverse si a fost blocat imediat de trei retele importante de televiziune din SUA.
O mare parte din industria TV, ca si difuzorii de stiri si operatorii telecom, privesc cu prudenta Google si acuza de multe ori compania ca le "fura" veniturile din publicitate fara a contribui la costurile presupuse de crearea de continut.
Adresandu-se celor mai importante nume din televiziunea britanica, Schmidt a cautat sa dea asigurari ca nu este cazul de suspiciuni si ostilitate.
"Unii s-au temut, in SUA, ca vrem sa concuram cu retelele de televiziune sau cu creatorii de continut. De fapt, intentia noastra este exact opusul.
Vrem sa sustinem industria continutului prin oferirea unei platforme deschise unde sa evolueze urmatoarea generatie de televiziune, la fel cum Android este o platforma deschisa pentru urmatoarea generatie de telecomunicatii... mai mult
Duminica, 28 August 2011, ora 17:44
Google poarta discutii cu retelele de televiziune pentru a-i taxa pe utilizatorii Youtube pentru vizualizarea unor emisiuni sau seriale, dar fara pauze de publicitate.Masura ar putea sa fie luata pentru a creste castigurile site-ului de clipuri, scrie Daily Telegraph. Utilizatorii Youtube ar urma sa plateasca aproximativ 1,99 de dolari pentru a vedea un episod online fara intreruperi pentru publicitate, la o zi dupa ce a fost difuzat la televizor pentru prima oara. Google ar intra astfel in competitie directa cu Apple, care ofera un serviciu similar prin magazinul iTunes. Urmarirea contra cost a unui serial pe Youtube ar aduce venituri mai mari si retelelor de televiziune, care obisnuiesc sa-si lanseze programele populare pe DVD-uri. mai mult
Luni, 07 Decembrie 2009, ora 15:47