Coca-Cola HBC, al doilea producator de bauturi Coca Cola din afara SUA, a avertizat ca tensiunile dintre Rusia si Ucraina vor crea dificultati in acest an, in conditiile in care volumul vanzarilor a scazut cu trei puncte procentuale in primul semestru, transmite Dow Jones Newswires.
Tensiunile geopolitice dintre Rusia si Ucraina au afectat vanzarile din aceste state, dar livrarile au scazut si in Polonia, Romania, Cehia si Italia, aceasta din urma intrand in recesiune in trimestrul doi din 2014. In schimb, vanzarile au urcat pe piata nigeriana. 'In timp ce Nigeria a revenit pe crestere in trimestrul doi din 2014, dupa un start lent la inceputul anului, am inregistrat un declin al volumului vanzarilor in Rusia si o continuare a nivelului mai slab al vanzarilor in Ucraina si Romania', se arata in comunicatul Coca-Cola HBC.
In trimestrul doi din 2014, profitul net a urcat cu 6%, la 135 milioane de euro (180 milioane de dolari), in timp ce veniturile au scazut cu 5%, la 1,8 miliarde de euro. Coca-Cola HBC, prezenta in 28 de state, a avertizat joi ca 'sunt din ce in ce mai multe dovezi ca este putin probabila o imbunatatire a conditiilor de tranzactionare in 2014'.
"Desi estimarile privind mediul macroeconomic au fost revizuite in crestere in unele state in care opereaza compania, nivelul somajului ramane ridicat si venitul disponibil ramane redus. Mai mult, escaladarea situatiei geopolitice in Rusia si Ucraina afecteaza cheltuielile de consum in regiune", se arata in... mai mult
Joi, 07 August 2014, ora 16:55
Volumul vanzarilor Coca-Cola in Romania a scazut cu 9% anul trecut, de la 162,7 milioane de navete in 2012 la 148,5 milioane de navete, ca urmare a impactului negativ al conditiilor macroeconomice si comerciale.
In 2012, volumul vanzarilor a crescut cu 2%.
"Pe parcursul anului, rezultatele au fost influentate negativ de climatul macroeconomic si comercial dificil, precum si de presiunile campaniilor derulate de concurenta", se arata intr-un raport al grupului Coca-Cola HBC.
Cota de piata a Coca-Cola a crescut in functie de volum, dar si dupa valoare, atat pe segmentul bauturilor carbogazoase, cat si pe ansamblul pietei bauturilor racoritoare nonalcoolice (Non Alcoholic Ready to Drink), se arata in raport.
La nivel de grup, volumul vanzarilor Coca-Cola a stagnat anul trecut la 2,06 miliarde de navete.
Veniturile nete din vanzari au scazut cu 2%, la 6,87 miliarde de euro. Excluand impactul cursului valutar, venitul pe naveta a crescut cu 1%, se arata in raport.
Profitul dupa taxe, atribuibil actionarilor, a crescut de la 190,4 milioane de euro in 2012 la 221,2 milioane de euro anul trecut.
Grupul este prezent pe piata romaneasca prin Coca-Cola HBC Romania, care detine trei fabrici, la Ploiesti, Timisoara si Vatra Dornei, precum si o retea de 14 centre de distributie. mai mult
Vineri, 14 Februarie 2014, ora 16:50
Coca Cola si Pepsi, doi rivali consacrati, vor fi reprezentanti de cea mai mare agentie de publicitate din lume, infiintata prin fuziunea Omnicom si Publicis, companiile care ocupau locurile 2, respectiv 3 in ierarhia mondiala a jucatorilor din industria de profil.
John Wren, CEO al Omnicom, si Maurice Levy, seful Publicis, vor imparti frateste conducerea noii companii care se va numi WPP, si care va avea o valoare de piata de 26 miliarde de euro, conform Business Week.
Prin unirea portofoliilor de clienti se vor crea si o serie de conflicte, cel mai mare fiind intre Coca-Cola si Pepsi. Pana acum, cele doua branduri puternice din industria bauturilor carbogazoase si-au disputat suprematia in domeniul bauturilor racoritoare si au adoptat strategii diferite.
In urma acestei fuziuni este dificil de spus care dintre planurile de business va fi cel mai potrivit - fie asocierea cu vedete, intens folosite de Pepsi, fie prin implementarea unei politici de promovare de lunga durata, adoptata de Coca-Cola.
Strategii de promovare diferite, acelasi rezultat
Coca-Cola si-a propus sa fie asociata cu cele mai importante momente din viata unei persoane, dar si cu momente cheie ale anului, cum ar fi Sarbatorile de iarna.
"Introducerea automatelor Coca-Cola in universitati, la statiile de metrou, in locurile cu flux mare de persoane au facut din bautura racoritoare una mai accesibila, iar plasarea acesteia in cadrul emisiunilor cu un grad ridicat de rating i-au... mai mult
Joi, 01 August 2013, ora 18:10
Profitul Coca Cola Hellenic, cel de-al doilea producator de bauturi Coca Cola din afara SUA ca marime, a scazut anul trecut cu 12%, iar perspectivele vor ramane negative pe fondul austeritatii si somajului ridicat de pe pietele sale principale.
Totusi, cifra de afaceri a crescut cu 3% pana la 7,045 miliarde de euro, chiar daca numarul unitatilor vandute a ramas practic neschimbat la 2.085 milioane unitati.
"Pentru 2013 ne asteptam ca veniturile la dispozitie sa ramana sub presiune, din cauza masurilor de austeritate si nivelului ridicat al somajului, in special pe pietele noastre de baza", a declarat directorul general Dimitris Lois.
Coca-Cola HBC, membra a grupului Coca-Cola Hellenic, este al doilea mare imbuteliator de produse Coca-Cola la nivel mondial si detine in Romania patru fabrici, la Iasi, Timisoara, Ploiesti si Vatra Dornei, dupa ce a inchis unitatea de productie de la Oradea, pentru eficientizarea activitatii. mai mult
Joi, 14 Februarie 2013, ora 14:03
Volumul vanzarilor Coca-Cola Hellenic in Romania a crescut usor in primele noua luni ale anului, iar in trimestrul al treilea avansul a fost mai accelerat, sustinut de conditiile propice din perioada verii, au anuntat, joi, reprezentantii celui mai mare imbuteliator Coca-Cola din Europa.
Veniturile nete ale Coca-Cola Hellenic au avansat cu 3% la noua luni, de la 5,33 miliarde de euro anul trecut la 5,47 miliarde de euro.
"Volumul in Romania a crescut in primele noua luni cu un procentaj scazut de o cifra (sub 5%, n.r.). In trimestrul al treilea, volmul inregistrat in Romania a urcat cu un procentaj ridicat de o cifra (intre 5% si 10%, n.r.)", se arata in raportul Coca-Cola Hellenic.
In trimestrul al treilea al anului trecut, compania Coca-Cola a consemnat in Romania o scadere de sub 5%.
"Rezultatele operationale si conditiile bune privind vremea pe timpul verii, perioada cheie pentru vanzari, au sustinut volumele in trimestrul al treilea", noteaza compania.
La nivel de companie, volumul vanzarilor Coca-Cola a scazut cu 1% in primele noua luni, de la 1,618 miliarde de navete la 1,605 miliarde de navete. Pietele emergente au inregistrat un avans de 3% al volumului, al carui impact a fost, insa, anulat de de scaderile de 5% pe pietele mature si 2% pe cele in dezvoltare.
Coca-Cola Hellenic detine in Romania patru fabrici, la Iasi, Timisoara, Ploiesti si Vatra Dornei. mai mult
Joi, 08 Noiembrie 2012, ora 11:19
Compania Coca-Cola genereaza anual valoare adaugata de 446 milioane de euro pentru economia romaneasca, 17.500 de locuri de munca si 204 milioane de euro, sub forma impozitelor platite bugetului de stat, arat un studiu privind impactul activitatii societatii asupra Romaniei.
Studiul a fost realizat cu sprijinul Coca-Cola, sub coordonarea profesorului Ethan B. Kapstein de la Universitatea Georgetown.
Au fost analizate datele aferente anului fiscal 2010, ajungand la concluzia ca la o valoare adaugata directa de 48 de milioane de euro, realizata de cele doua companii din Romania - Coca-Cola Romania si Coca-Cola HBC Romania - este generata in economie in mod direct sau indirect o valoare adaugata de 446 de milioane de euro (0,37% din PIB).
Acelasi lucru se intampla si in cazul impozitelor platite statului anual de 19 milioane de euro, care antreneaza plata a 204 milioane de euro taxe la bugetele publice (0,57% din veniturile publice fiscale).
In plus, cei 1.800 de angajati ai companiilor Coca Cola ajung sa genereze circa 17.500 de locuri de munca in mod indirect.
Directorul general Coca Cola Hellenic pentru Romania, Stephane Batoux, a explicat ca rezultatul studiului arata faptul ca "fiecare euro valoare adaugata produsa de Coca Cola genereaza alti opt euro in restul economiei nationale".
In plus, fiecare loc de munca de la Coca-Cola genereaza indirect alte noua slujbe in restul economiei, sustine Stephane Batoux.
De asemenea, directorul de operatiuni... mai mult
Vineri, 21 Septembrie 2012, ora 09:40
Coca-Cola Hellenic a avut in primul trimestru pierderi de 29 milioane euro, fata de un rezultat negativ de 8,9 milioane euro in urma cu un an, din cauza conditiilor meteo nefavorabile si a masurilor de austeritate din Europa, care au afectat cererea.
Profitabilitatea companiei, al doilea mare imbuteliator al produselor Coca-Cola la nivel mondial, a fost afectata si de pretul mai mare al zaharului, potrivit unui comunicat al Coca-Cola Hellenic.
"In pofida mediului de afaceri dificil, am crescut sau am mentinut cota de piata in functie de volum, pentru bauturile acidulate. La curs de schimb valutar constant si excluzand impactul hiperinflationist din Belarus, veniturile nete din vanzari, pe naveta, au urcat cu 3%", a declarat pentru Bloomberg directorul general, Dimitris Lois.
Excluzand costul unor masuri de reorganizare, Coca-Cola Hellenic a inregistrat in primul trimestru pierderi de 18,6 milioane euro, in crestere de la o pierdere de 1 milion de euro in urma cu un an.
Compania intentioneaza sa bugeteze in acest an 50 de milioane de euro pentru restructurare, ceea ce va genera economii de 35 de milioane de euro pe an din 2013.
Masurile de reorganizare aplicate anul trecut vor aduce beneficii de circa 40 de milioane de euro in acest an, potrivit comunicatului.
Scadere de 2% a vanzarilor Coca-Cola in T1
Volumul vanzarilor a scazut cu 2% in primul trimestru, la 425 de milioane de navete, din cauza masurilor de austeritate din tari precum Grecia si... mai mult
Joi, 10 Mai 2012, ora 19:02
Michalis Imellos va fi noul director general al Coca-Cola HBC Romania&Republica Moldova, incepand cu 4 iulie, conform NewsIn. Imellos il va inlocui pe Calin Dragan, care va fi director operational in cadrul sistemului Coca-Cola din Japonia.
"Aceasta mutare face parte din practicile noastre de dezvoltare a talentelor in cadrul sistemului. Pana cand se va stabili succesorul lui Calin Dragan in Romania, Michalis Imellos va prelua interimatul pentru functia de director general", au spus oficialii Coca-Cola.Calin Dragan venise la conducerea subsidiarei locale a companiei grecesti Coca-Cola Hellenic in anul 2005.Coca-Cola a intrat pe piata din Romania in anul 1991. Sistemul Coca-Cola este alcatuit din Coca-Cola Romania SRL si Coca-Cola HBC Romania. Coca-Cola Hellenic Romania este membra a Grupului Coca-Cola Hellenic, care imbuteliaza o gama larga de produse din portofoliul Coca-Cola, de la bauturi racoritoare carbonatate, necarbonatate, nectaruri, pana la ceaiuri, apa minerala, bauturi energizante si cafea.Coca-Cola HBC Romania are in prezent circa 1.900 de angajati si detine in tara trei fabrici, la Timisoara, Ploiesti si Vatra Dornei. Coca-Cola HBC este cel mai mare imbuteliator de produse Coca-Cola din Europa, cu vanzari de aproximativ doua miliarde de navete pe an. Volumul vanzarilor Coca-Cola Hellenic pe piata romaneasca a scazut anul trecut cu 4%, la 167,8 milioane de navete (952,7 milioane de litri), din cauza conditiilor economice dificile si a masurilor de... mai mult
Luni, 06 Iunie 2011, ora 17:25
Vanzarile in volum ale Coca-Cola Hellenic in Romania au scazut in anul 2009 cu 12%, la 174,1 milioane navete, de la 198 milioane navete comercializate in anul precedent, se arata intr-un comunicat remis joi de companie.
"Mediul economic din aceasta tara continua sa ramana foarte dificil, cu rata somajului in crestere. Continuam sa avem o perspectiva pozitiva pe termen lung in ceea ce priveste piata din Romania, investitiile noastre fiind concentrate pe imbunatatirea eficientei operationale si pe sustinerea cresterii", se arata intr-un comunicat remis Coca-Cola Hellenic.
De asemenea, potrivit companiei, volumul total al vanzarilor a scazut anul trecut la 2,069 miliarde de navete, de la 2,115 miliarde de navete, in 2008.
Veniturile totale ale Coca-Cola Hellenic au scazut in 2008 cu 6%, de la 6,980 miliarde euro la 6,543 miliarde euro.
In ceea ce priveste profitul operational (EBIT), acesta a crescut cu 41%, de la 454,6 milioane euro la 638,8 milioane euro, datorita scaderii cheltuielilor.
"Intr-un an cu provocari externe importante, am reusit sa ne adaptam business-ul realitatilor economice din viitorul apropiat, reusind sa mentinem obiectivul pe termen lung, acela de a ramane lideri pe piata", a declarat directorul general executiv al Coca-Cola Hellenic, Doros Constantinou.
mai mult
Joi, 04 Februarie 2010, ora 12:32