Incepand de miercuri, brokerii imobiliari pot accesa credite pentru clientii lor, cu ajutorul unui nou produs financiar lansat de Asociatia Brokerilor Imobiliari si Kiwi Finance.
KIWI Finance a anuntat alocarea unui plafon de 5 milioane de euro exclusiv pentru acest tip de credit dedicat clientilor brokerilor care fac parte din Asociatia Brokerilor Imobiliari si care nu isi pot achizitiona o locuinta decat prin accesarea unui credit imobiliar.
Produsul de finantare lansat are doua variante de dobanzi:
1. O dobanda de 5,4%, compusa din 5,04% plus Euribor la sase luni, fara comision de administrare.
De exemplu, la un credit de 75.0000 de euro pe 30 de ani, rezulta o rata de 422 de euro, suma totala platita de 151.614. Pentru achizitia unei proprietati de minim 100.000 de euro.
Clientii din Bucuresti trebuie sa aiba un venit minim individual de 4.500 de lei sau venit pe familie de 6.000 de lei.
In alte localitati, venitul individual este de 3.500 individual, iar cele pe familie de 4.500 de lei.
2. Dobanda 4,92% compusa din marja de 4,56% plus EURIBOR la sase luni
De exemplu, la un credit in vaolare de 75.000 de euro, pe 30 de ani, rezulta o rata lunara de 399 de euro, suma totala platita fiind de 143.625 de euroo, cu DAE de 5.03%
In Bucuresti, venitul individual minim al clientului este de 8.000 de lei, in timp ce venitul minim pe familie ajunge la 12.000 lei.
In alte localitati, venitul minim individul este de 6.000 de lei, iar cel pe familie... mai mult
Miercuri, 27 Martie 2013, ora 16:42
Veniturile minime ale brokerilor imobiliar au scazut sensibil anul trecut, salariul mediu obtinut scazand pana la 750 de euro. Mai mult, un sfert dintre brokerii imobiliari nu au inregistrat niciun venit anul trecut, iar 30% dintre ei au raportat castiguri minime de 500 de euro, fata de 46% in 2011.
Un alt efect al crizei imobiliare este ca peste 80% dintre brokeri au incheiaat tranzactii cu cel putin un client, arata studiul "Piata brokerilor imobiliari 2012".
Venit, vazut, luat
Anul trecut a fost unul ala contrastelor, in conditiile in care clientii au incheiat mai multe tranzactii prin intermediul unui broker. Daca 36% dintre brokeri au reusit sa incheie tranzactii cu 1-2 din 10 clienti cu care au efectuat vizionari, in decurs de numai un an, s-a dublat aproape ponderea brokerilor care au reusit sa incheie tranzactii cu jumatate dintre vizitatori, de la 5% la 9%.
Un alt aspect interesant, 54% dintre clientii brokerilor sunt femei. Sunt cazuri in care clientii au nevoie de cel putin cinci vizionari. mai mult
Miercuri, 27 Martie 2013, ora 10:33