Toyota a ramas si in primul semestru din 2014 lider al vanzarilor pe plan mondial, urmata de Volkswagen (VW), care a reusit sa urce pe locul doi, depasind General Motors (GM), afectat de rechemarile masive la service, transmit AP si Bloomberg.
In perioada ianuarie-iunie 2014, vanzarile producatorului auto nipon, care includ si diviziile Hino Motors si Daihatsu Motor, au urcat la 5,097 milioane de vehicule, in crestere cu aproape 4% fata de primul semestru din 2014, pe fondul majorarii livrarilor in Asia, SUA si Europa.
Toyota a raportat o crestere a vanzarilor de 12% in China, de 5% in America de Nord si de 8% in Europa.
Grupul auto german Volkswagen a vandut in primul semestru din acest an 4,97 milioane de vehicule, depasind producatorul auto american General Motors, ca a livrat 4,92 milioane de unitati. Vanzarile VW inregistreaza un ritm mai rapid de crestere decat cele al GM, afectata de rechemarile la service, care vor costa compania americana 1,2 miliarde de dolari.
Toyota a reusit ca in 2013 sa-si pastreze, pentru al doilea an la rand, titlul de cel mai mare producator auto din lume devansandu-si rivalii General Motors si Volkswagen AG dupa ce a vandut 9,98 milioane de vehicule. Livrarile General Motors au ajuns anul trecut la 9,71 milioane de vehicule, in timp ce Volkswagen, impreuna cu diviziile MAN si Scania, au vandut 9,73 milioane de unitati.
In 2014 Toyota intentioneaza sa vanda 10,32 milioane vehicule la nivel global, devenind prima companie... mai mult
Miercuri, 30 Iulie 2014, ora 14:29
Toyota a devenit primul producator auto care a reusit sa vanda pe plan mondial peste 10 milioane de vehicule intr-un singur an, in perioada aprilie 2013 - 31 martie 2014, transmite Xinhua.
Compania nipona a anuntat miercuri ca in anul fiscal 2013 vanzarile grupului au crescut cu 4,5%, la 10.133.000 unitati, pe fondul majorarii cererii in Japonia si China. Pe piata nipona anuntul privind majorarea taxei pe vanzari de la 1 aprilie a determinat cresterea vanzarilor de vehicule.
Pentru acest an fiscal Toyota se asteapta la vanzari globale de 10,32 milioane de unitati.
De asemenea, compania nipona a raportat miercuri ca a vandut in primul trimestru din 2014 mai multe masini decat General Motors (GM) si Volkswagen (VW).
Este al treilea trimestru consecutiv in care Toyota isi mentine pozitia de lider al vanzarilor pe plan mondial.
In perioada ianuarie-martie 2014, vanzarile producatorului auto nipon, care includ si diviziile Hino Motors si Daihatsu Motor, au urcat la 2,58 milioane de vehicule. Rivalele General Motors si Volkswagen au anuntat ca au vandut 2,4 milioane de vehicule fiecare dar compania germana inca nu a raportat datele privind livrarile de camioane, de la diviziile sale MAN si Scania.
'Ne asteptam ca Toyota sa ramana liderul industriei auto pana in 2016 sau 2017. Pentru ca Toyota sa-si mentina titlul dincolo de acest an, trebuie sa-si majoreze mai mult vanzarile in China', a explicat analistul Masatoshi Nishimoto, de la compania IHS Automotive din... mai mult
Miercuri, 23 Aprilie 2014, ora 12:43
Grupul nipon Toyota a vandut anul trecut aproape 10 milioane de autovehicule, cel mai mult la nivel global pentru al doilea an consecutiv, fiind urmat de General Motors (SUA) si Volkswagen (Germania), iar pentru acest an estimeaza cresterea livrarilor, sustinuta de cererea din SUA si China.
Vanzarile Toyota, inclusiv subsidiarele Hino Motors si Daihatsu Motor, au avansat cu 2,4% anul trecut, la 9,98 milioane de autovehicule, a anuntat, joi, grupul nipon. Producatorul amerian General Motors (GM) a livrat 9,71 milioane de unitati, iar Volkswagen (VW) 9,7 milioane.
Toyota estimeaza vanzari de 10,32 milioane automobile in acest an
Numarul de autovehicule comercializate va creste, probabil, in acest an cu 3,2%, la 10,32 milioane, a estimat Toyota.
Toyota si-a pastrat coroana de lider al pietei auto si a reusit in acelasi timp sa obtina profituri semnificativ mai mari fata de GM si VW, insa se confrunta cu o revenire puternica a constructorilor auto americani, care prezinta cele mai bune modele din ultimele decenii, in timp ce rivalul Volkswagen creste puternic investitiile in SUA si China.
"Competitia devine tot mai intensa. VW este numarul unu in China, in timp ce GM este primul pe piata din SUA, iar toti trei producatorii cresc investitiile in dezvoltarea de produse si noi modele", a declarat Sanjeev Varma, directorul operational al Stellar Alliance Group, din Detroit.
Anul 2013 a fost unul de referinta pentru directorul general al Toyota, Akio Toyoda,... mai mult
Joi, 23 Ianuarie 2014, ora 12:46
Vanzarile de autovehicule din China au urcat anul trecut cu 14%, la 21,98 milioane unitati, cu cresteri importante pentru Toyota, General Motors si Volkswagen, fiind pentru prima data cand livrarile auto dintr-o tara depasesc 20 de milioane in cursul unui an.
Vanzarile de autovehicule pentru pasageri, excluzand autobuzele si masinile comerciale, au urcat cu 16%, la 17,93 milioane, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor de Automobile din China, transmite Bloomberg.
Toti marii producatori auto straini au inregistrat recorduri de vanzari anul trecut in China.
General Motors a avut anul trecut in China vanzari in urcare cu 11%, la 3,16 milioane de autovehicule. China a devenit astfel cea mai mare piata pentru grupul american, care s-a bucurat timp de opt ani consecutivi de pozitia de cel mai mare producator auto strain din tara.
Volkswagen va deveni probabil principalul concern strain de pe piata chineza pe baza datelor pentru anul trecut, care vor fi prezentate de grupul german in urmatoarele saptamani. In primele 11 luni ale anului, Volkswagen a vandut 2,96 milioane de autovehicule in China in primele 11 luni ale anului trecut, depasind recordul anual stabilit in 2012.
Ford, care a intrat mai tarziu pe piata chineza, si-a consolidat semnificativ pozitia in 2013 datorita succesului modelului Focus. Astfel, vanzarile Ford in China au crescut cu 49% anul trecut, la 935.813 unitati, cea mai buna evolutie in randul producatorilor straini, compania americana... mai mult
Joi, 09 Ianuarie 2014, ora 13:56
Vanzarile auto in China au urcat semnificativ luna trecuta, a anuntat vineri Asociatia Producatorilor Auto din China (CAAM), pe fondul redresarii inmatricularilor de masini japoneze, dupa declinul din ultimele luni cauzat de disputa teritoriala dintre cele mai mari economii ale Asiei, transmite Bloomberg.
Livrarile de autoturisme, SUV-uri si vehicule cu utilizare multipla au crescut in septembrie cu 21%, ajungand la 1,59 milioane de unitati pe cea mai mare piata auto din lume. Analistii se asteptau ca luna trecuta sa fie vandute in China 1,5 milioane de unitati.
Decizia Guvernului nipon din septembrie 2012 de a nationaliza un mic arhipelag revendicat de Beijing din Marea Chinei de Est, numit Senkaku de japonezi si Diaoyu de chinezi, a declansat numeroase manifestatii antijaponeze, unele violente, in mai multe orase chineze. Astfel, producatorii auto niponi Toyota si Honda au raportat primele scaderi ale vanzarilor anuale in China.
"Redresarea vanzarilor companiilor nipone s-a imbunatatit, dar recuperarea este inca incompleta", a explicat analistul Harry Chen, de la Guotai Junan Securities Co.
Vanzarile totale de vehicule, inclusiv camioane si autobuze, au crescut luna trecuta cu 20%, la 1,94 milioane de unitati. In primele noua luni din acest an, au fost livrate 15,9 milioane de vehicule pe piata chineza.
In septembrie, vanzarile Honda au inregistrat cel mai semnificativ avans din ultimele 21 de luni, livrarile Toyota si Nissan inregistrand un avans de 62%... mai mult
Vineri, 11 Octombrie 2013, ora 10:53
Vanzarile Toyota in China au inregistrat in septembrie cel mai semnificativ declin din 2008, in timp ce vanzarile Honda au fost cele mai slabe din mai 2011, in urma disputei teritoriale dintre cele mai mari economii ale Asiei, care a afectat si sectorul auto.
Conflictul sino-japonez poate cauza scaderi economice cu repercusiuni globale
Livrarile Toyota au scazut luna trecuta cu 49%, la 44.100 vehicule, iar vanzarile Honda au inregistrat un declin de 41%, la 33.931 unitati.
Pentru Toyota este cel mai semnificativ declin din ianuarie 2008, in timp ce vanzarile Honda au fost cele mai slabe din mai 2011, conform datelor Bloomberg.
Marti, la bursa de la Tokyo, actiunile Honda au scazut cu 2,5%, la 2.361 yeni, fiind cel mai semnificativ declin din 28 septembrie, in timp ce actiunile Toyota au inregistrat un recul de 1,5%, la 3.000 de yeni.
Nissan Motor, care are cea mai mare cota de piata in China dintre producatorii auto niponi, va raporta azi datele privind vanzarile in septembrie.
Decizia de luna trecuta a guvernului nipon de a nationaliza un mic arhipelag revendicat de Beijing din Marea Chinei de Est, numit Senkaku de japonezi si Diaoyu de chinezi, a declansat numeroase manifestatii antijaponeze, unele violente, in mai multe orase chineze.
In pofida incetinirii ritmului de crestere a vanzarilor de autovehicule, China a trecut deja in fata SUA, devenind cea mai mare piata auto din lume. mai mult
Marti, 09 Octombrie 2012, ora 13:14
Nissan si Toyota si Suzuki, printre cei mai mari investitori japonezi din China, au anuntat ca isi vor reduce productia de automobile, respectiv de motociclete din aceasta tara, pe fondul unei scaderi a cererii.
Cele doua companii si-au inchis deja fabricile de miercuri, cu trei zile mai devreme fata de sarbatorile nationale legale chineze din perioada 1-7 octombrie, relateaza BBC.
Scaderea cererii si decizia celor doua companii vine in contextul tensiunilor dintre Japonia si China pe tema insulelor din Marea Chinei.
Conflictul a inceput la jumatatea lui septembrie, cand guvernul Japoniei a anuntat ca vrea sa cumpere un arhipelag detinut de o familie privata japoneza in Marea Chinei. Aceasta decizie a iscat un val de proteste in China, soldate cu vandalizarea magazinelor japoneze, inchiderea fabricilor detinute de producatorii japonezi si, in general, un boicot al produselor japoneze de catre chinezii revoltati.
Conflictul sino-japonez poate cauza scaderi economice cu repercusiuni globale
Chiar si dupa 7 octombrie, este posibil ca fabricile Toyota sa functioneze intr-un singur schimb in loc de doua, o tactica deja adoptata de Suzuki, conform Reuters.
Aceste probleme pun in pericol tinta de vanzari a acestor companii, care doreau sa se extinda pe piata chineza.
Producatorii japonezi au pierdut 250 mil. de dolari, pe fondul protestelor din China
Pe acest fond, actiunile producatorilor de automobile japonezi au scazut semnificativ la bursa din... mai mult
Vineri, 28 Septembrie 2012, ora 08:03
Producatorul japonez Toyota isi va dubla productia de automobile hibrid in acest an, atingand pragul de 1,2 milioane de unitati.
Productia suplimentara este destinata pietei din Asia a producatorului din industria auto, urmand sa lanseze versiunea hibrid popularului model Corolla, iar apoi sa implementeze tehnologia si la Lexus, scrie Reuters, citand cotidianul de business japonez Nikkei.
Toyota domina piata si in Statele Unite, unde Toyota Prius este cea mai bine vanduta masina hibrid, vanzarile fiind pe cale sa depaseasca tinta companiei de doua sute douazeci de mii de bucati, conform Bloomberg. In primele patru luni ale anului, vanzarile de automobile hibrid au reprezentant 17% din totalul de masini Toyota, Lexus si Scion vandute pe piata americana.
Evolutia pe piata masinilor "eco" reprezinta o veste buna pentru Toyota, afectata in ultimul timp de protestele din China, unde inca are fabrici inchise. In plus, furnizorul sau de pneuri, Toyo Tire, tocmai a anuntat ca trebuie sa isi revizuiasca planurile de investitii in China si sa se reorienteze spre alte tari, precum Malaezia.
Producatorii japonezi au pierdut 250 mil. de dolari, pe fondul protestelor din China
Automobilele electrice vs cele pe gaz natural - vezi care au mai multe sanse mai mult
Vineri, 21 Septembrie 2012, ora 13:40
Toyota are ca obiectiv majorarea vanzarilor cu 50% pe pietele emergente pana in 2015 si va lansa opt modele compact in urmatorii ani, a anuntat vineri Yukitoshi Funo, vicepresedintele celui mai mare producator auto din Japonia.
Compania nu va concura insa cu modelele foarte ieftine ieftine care se gasesc din abundenta in tarile in curs de dezvoltare, a explicat oficialul Toyota. Acesta a afirmat ca Asia este "a doua patrie" pentru Toyota si aici va fi dezvoltata divizia de cercetare-dezvoltare a companiei si productia de componente auto.
Grupul nipon a vandut anual peste trei milioane de vehicule pe pietele emergente, reprezentand 45% din vanzarile globale de peste 7,1 milioane de vehicule.
Toyota se confrunta cu o concurenta puternica din partea General Motors, Volkswagen si Hyundai Motor, precum si din partea rivalului nipon Nissan Motor, aliat cu Renault SA din Franta. Toate aceste companii au ca obiectiv extinderea pe pietele emergente, in special in China, Indonezia, Brazilia si India.
Si Renault, proprietarul Dacia, spera sa-si creasca de 20 de ori vanzarile pe piata din India, a declarat luna trecuta directorul general pentru India al Renault, Marc Nassif.
In anul 2010 Renault a abandonat proiectul de a intra pe piata din India printr-un joint venture cu firma indiana Mahindra and Mahindra care sa fabrice modelul Logan, optand in schimb sa mearga singur printr-o abordare de sus in jus, lansand produse pe segmentul premium. mai mult
Vineri, 25 Mai 2012, ora 17:29