Toyota a ramas si in primul semestru din 2014 lider al vanzarilor pe plan mondial, urmata de Volkswagen (VW), care a reusit sa urce pe locul doi, depasind General Motors (GM), afectat de rechemarile masive la service, transmit AP si Bloomberg.
In perioada ianuarie-iunie 2014, vanzarile producatorului auto nipon, care includ si diviziile Hino Motors si Daihatsu Motor, au urcat la 5,097 milioane de vehicule, in crestere cu aproape 4% fata de primul semestru din 2014, pe fondul majorarii livrarilor in Asia, SUA si Europa.
Toyota a raportat o crestere a vanzarilor de 12% in China, de 5% in America de Nord si de 8% in Europa.
Grupul auto german Volkswagen a vandut in primul semestru din acest an 4,97 milioane de vehicule, depasind producatorul auto american General Motors, ca a livrat 4,92 milioane de unitati. Vanzarile VW inregistreaza un ritm mai rapid de crestere decat cele al GM, afectata de rechemarile la service, care vor costa compania americana 1,2 miliarde de dolari.
Toyota a reusit ca in 2013 sa-si pastreze, pentru al doilea an la rand, titlul de cel mai mare producator auto din lume devansandu-si rivalii General Motors si Volkswagen AG dupa ce a vandut 9,98 milioane de vehicule. Livrarile General Motors au ajuns anul trecut la 9,71 milioane de vehicule, in timp ce Volkswagen, impreuna cu diviziile MAN si Scania, au vandut 9,73 milioane de unitati.
In 2014 Toyota intentioneaza sa vanda 10,32 milioane vehicule la nivel global, devenind prima companie... mai mult
Miercuri, 30 Iulie 2014, ora 14:29
Toyota a devenit primul producator auto care a reusit sa vanda pe plan mondial peste 10 milioane de vehicule intr-un singur an, in perioada aprilie 2013 - 31 martie 2014, transmite Xinhua.
Compania nipona a anuntat miercuri ca in anul fiscal 2013 vanzarile grupului au crescut cu 4,5%, la 10.133.000 unitati, pe fondul majorarii cererii in Japonia si China. Pe piata nipona anuntul privind majorarea taxei pe vanzari de la 1 aprilie a determinat cresterea vanzarilor de vehicule.
Pentru acest an fiscal Toyota se asteapta la vanzari globale de 10,32 milioane de unitati.
De asemenea, compania nipona a raportat miercuri ca a vandut in primul trimestru din 2014 mai multe masini decat General Motors (GM) si Volkswagen (VW).
Este al treilea trimestru consecutiv in care Toyota isi mentine pozitia de lider al vanzarilor pe plan mondial.
In perioada ianuarie-martie 2014, vanzarile producatorului auto nipon, care includ si diviziile Hino Motors si Daihatsu Motor, au urcat la 2,58 milioane de vehicule. Rivalele General Motors si Volkswagen au anuntat ca au vandut 2,4 milioane de vehicule fiecare dar compania germana inca nu a raportat datele privind livrarile de camioane, de la diviziile sale MAN si Scania.
'Ne asteptam ca Toyota sa ramana liderul industriei auto pana in 2016 sau 2017. Pentru ca Toyota sa-si mentina titlul dincolo de acest an, trebuie sa-si majoreze mai mult vanzarile in China', a explicat analistul Masatoshi Nishimoto, de la compania IHS Automotive din... mai mult
Miercuri, 23 Aprilie 2014, ora 12:43
Grupul nipon Toyota a vandut anul trecut aproape 10 milioane de autovehicule, cel mai mult la nivel global pentru al doilea an consecutiv, fiind urmat de General Motors (SUA) si Volkswagen (Germania), iar pentru acest an estimeaza cresterea livrarilor, sustinuta de cererea din SUA si China.
Vanzarile Toyota, inclusiv subsidiarele Hino Motors si Daihatsu Motor, au avansat cu 2,4% anul trecut, la 9,98 milioane de autovehicule, a anuntat, joi, grupul nipon. Producatorul amerian General Motors (GM) a livrat 9,71 milioane de unitati, iar Volkswagen (VW) 9,7 milioane.
Toyota estimeaza vanzari de 10,32 milioane automobile in acest an
Numarul de autovehicule comercializate va creste, probabil, in acest an cu 3,2%, la 10,32 milioane, a estimat Toyota.
Toyota si-a pastrat coroana de lider al pietei auto si a reusit in acelasi timp sa obtina profituri semnificativ mai mari fata de GM si VW, insa se confrunta cu o revenire puternica a constructorilor auto americani, care prezinta cele mai bune modele din ultimele decenii, in timp ce rivalul Volkswagen creste puternic investitiile in SUA si China.
"Competitia devine tot mai intensa. VW este numarul unu in China, in timp ce GM este primul pe piata din SUA, iar toti trei producatorii cresc investitiile in dezvoltarea de produse si noi modele", a declarat Sanjeev Varma, directorul operational al Stellar Alliance Group, din Detroit.
Anul 2013 a fost unul de referinta pentru directorul general al Toyota, Akio Toyoda,... mai mult
Joi, 23 Ianuarie 2014, ora 12:46
Producatorii de masini de lux Audi si Porsche, membri ai grupului german Volkswagen, au inregistrat anul trecut vanzari record si vizeaza pentru 2014 cresterea in continuare a livrarilor, sustinute de cererea puternica din afara Europei si de noi modele.
Cresterile puternice din SUA si China, printre cele mai mari trei piete pentru Audi si Porsche, au sustinut vanzarile celor doua divizii Volkswagen, noteaza Reuters.
Porsche a avut in 2013 un avans al vanzarilor de 15%
Porsche a raportat un avans al vanzarilor de 15%, la 162.145 de unitati, si se asteapta ca noul SUV compact Macan, care va ajunge in showroom-urile din Germania in aprilie, sa sustina rezultatele in acest an.
"Intram in noul an foarte increzatori. Nu am epuizat, in niciun caz, ofensiva de produse anul trecut", a declarat directorul de vanzari, Bernhard Maier.
Obiectivul Porsche pentru 2018, de a depasi 200.000 de unitati comercializate, ar putea fi atins in acest an, estimeaza firma de cercetare IHS Automotive, invocand cererea ridicata pentru Macan. Porsche intentioneaza sa produca 50.000 de autovehicule Macan in acest an.
Audi a avut in 2013 o crestere a vanzarilor de 8.3%
Vanzarile Audi, al doilea mare producator de masini de lux la nivel global, au crescut cu 8,3%, la 1,57 milioane, dupa ce livrarile din decembrie au urcat cu 18,4%.
Audi, care impreuna cu Porsche a generat doua treimi din profitul de 8,6 miliarde de euro al Volkswagen la noua luni, vrea sa detroneze BMW pentru... mai mult
Vineri, 10 Ianuarie 2014, ora 07:30
Vanzarile inregistrate de catre constructorul auto nipon Toyota in Romania s-au diminuat, in primele sase luni din 2013, cu 6,71%, comparativ cu aceeasi perioada din 2012.
In acelasi timp, la modelul Auris s-a consemnat o crestere de 22,5%, comparativ cu primul semestru din 2012, arata datele oficiale ale importatorului pe plan local a marcii.
Astfel, in intervalul ianuarie-iunie a.c., au fost comercializate in Romania 1.126 de unitati Toyota (Passanger Car + Light Comercial Vehicle), in scadere cu 6,71% fata de primul semestru din anul anterior, cand au fost vandute 1.207 de exemplare.
Din acest total, modelul Auris a fost preferat de catre 250 de romani, mai mult cu 22,5% comparativ cu ianuarie-iunie 2012, interval in care se comercializasera 204 unitati.
Noua generatie Auris de la Toyota este disponibila in Romania, incepand din februarie 2013, atat in varianta clasica de motorizare, cat si in versiune hibrid, pretul de lansare fiind de 14.508 euro (TVA inclusa).
Masina are cinci usi, o lungime de 4,27 metri (cu trei centimetri mai mult fata de modelul actual), un ampatament nemodificat (2,6 metri) si o inaltime de 1,46 metri (cu 5,5 centimetri mai putin decat la actuala versiune).
Ca nivel echipare, Auris dispune de trei versiuni: Terra (standard), Luna si Sol.
Varianta standard de echipare are in dotare la interior, printre altele, aer conditionat Single cu reglare automata, scaun sofer&pasageri incalzite, scaun sofer cu suport lombar... mai mult
Duminica, 25 August 2013, ora 14:17
Profitul net al Toyota a urcat cu 93,6% in trimestrul doi din 2013, iar grupul nipon a anuntat ca este in grafic pentru a-si indeplini obiectivul de a produce peste zece milioane de vehicule in acest an, transmite AP si AFP.
Cel mai mare producator auto din lume a inregistrat in perioada aprilie-iunie 2013 un profit net de 562,19 miliarde de yeni (5,64 miliarde de dolari), la vanzari de 6.250 miliarde de yeni (62,6 miliarde de dolari), o crestere de 13,7% comparativ cu perioada similara din 2012.
"Profitul operational a crescut datorita deprecierii yenului si a eforturilor noastre globale de imbunatatire a profitabilitatii, prin reducerea costurilor", a declarat Takuo Sasaki, director in cadrul Toyota.
Compania se asteapta la un profit net de 1.480 miliarde de yeni (14,8 miliarde de dolari) pentru anul fiscal 2013, la vanzari de 24.000 miliarde de yeni (240 miliarde de dolari). Anterior, Toyota estimase un castig de 1.370 miliarde de yeni, la vanzari de 23.500 miliarde de yeni.
Desi vanzarile Toyota au stagnat in Japonia si Europa, s-au inregistrat cresteri in SUA si alte piete emergente.
In primul semestru din 2013, Toyota a produs 5,05 milioane de unitati la nivel mondial, in scadere cu 3,7% fata de perioada similara din 2012. Totusi, Toyota ramane cel mai bine vandut producator auto pe plan mondial, in primele sase luni din 2013. mai mult
Vineri, 02 August 2013, ora 14:35
Grupul auto japonez Toyota va majora tinta de productie globala pentru 2013 la aproximativ 10,1 milioane de vehicule, de la 9,94 milioane de unitati estimat anterior, datorita vanzarilor mai bune din Japonia, precum si exporturilor solide.
Tinta include si productia grupului de firme Daihatsu si Hino, anunta Kyodo News, care adauga ca nicio companie auto din lume nu a produs pana in prezent 10 milioane de unitati anual, transmite Xinhua.
Conducerea companiei va stabili o tinta de productie de 8,9 milioane de unitati doar pentru Toyota, iar productia interna va creste cu 200.000 de unitati, la 3,3 milioane de unitati , datorita majorarii vanzarilor de vehicule hibride pe piata interna.
Compania va anunta noile obiective vineri, impreuna cu rezultatele financiare obtinute in trimestrul doi din 2013.
In primul semestru din 2013, Toyota a produs 5,05 milioane de unitati la nivel mondial, in scadere cu 3,7% fata de perioada similara din 2012. Totusi, Toyota ramane cel mai bine vandut producator auto pe plan mondial, in primele sase luni din 2013.
Anul trecut, grupul Toyota a vandut 9,7 milioane de vehicule, depasind General Motors si Volkswagen.
Pentru anul financiar care se incheie la 31 martie 2014, analistii se asteapta la un profit operational de 2.000 miliarde de yeni, aproape de recordul inregistrat in urma cu cinci ani. mai mult
Miercuri, 31 Iulie 2013, ora 13:34
Producatorul auto nipon Toyota Motor Corp, producatorul auto a anuntat miercuri ca modelul sau Corolla a fost anul trecut cel mai bine vandut autoturism la nivel mondial, contrazicand astfel rivala Ford, care anterior a revendicat acest titlu pentru modelul sau Focus.
Ford Motor, al doilea mare producator auto din SUA, anunta marti ca a vandut anul trecut 1,02 milioane de automobile Focus, cel mai bine vandut automobil al Ford Motor (al doilea mare producator auto din SUA), citand datele firmei de analiza a pietei auto Polk, transmite Reuters.
Aceasta companie nu a publicat si datele referitoare la Corolla dar presa a citat anuntul Ford conform caruia Toyota a vandut 872.774 automobile Corolla in 2012.
Miercuri, Ryo Sakai, purtator de cuvant al companiei Toyota Motor, a anuntat ca anul trecut s-au vandut 1,16 milioane de automobile Corolla iar "Toyota inca vede ca cea mai populara masina din lume este Corolla".
"Datele privind vanzarile includ Corolla Sedan, Corolla Altis, Corolla Axio, Corolla Wagon, Corolla Fielder si Corolla Rumion, dar nu includ derivatele din Corolla, cum ar fi Auris, Auris Hybrid, Verso, E'z, Matrix, Scion xB si Rukus, care nu impart numele de 'Corolla'", a explicat Ryo Sakai.
Reprezentantii Polk nu au comentat informatia.
Toyota si-a imbunatatit recent cu 10% estimarile privind profitul net pe care il va inregistra in exercitiul fiscal care se va incheia in luna martie 2013, datorita vanzarilor solide inregistrate pe piata din SUA... mai mult
Miercuri, 10 Aprilie 2013, ora 11:18
Toyota si-a crescut prognoza de profit pentru anul sau financiar care urmeaza sa se finalizeze in martie cu peste 10%, pana la 9,3 miliarde de dolari.
Cresterea profitului producatorului japonez se datoreeaza vanzarilor in crestere de pe piata americana si deprecierii yenului. Toyota a reusit anul trecut sa atinga un nivel record la livrarile de masini, relateaza Reuters.
Dintre producatorii auto japonezi, Toyota este cea mai avantajata de slabirea monedei nationale, intrucat compania are cea mai mare productie din Japonia si exporta peste jumatate din aceasta.
Toyota prognozeaza vanzari de 8,9 milioane de autovehicule in 2013, iar daca se adauga si cele vandute de celelalte companii din grup, Daihatsu Motor si Hino Motors, totalul se apropie de 10 milioane de autovehicule.
Anul trecut firma a vandut un numar record de 8,72 milioane de masini, iar la nivel de grup vanzarile au fost de 9,75 milioane de autovehicule, Toyota revenind pe prima pozitie in topul producatorilor auto la nivel mondial.
Conducerea companiei a anuntat insa ca nu intentioneaza o crestere masiva a productiei in acest context.
"Este usor sa confunzi cresterea volumului (n.r. de vanzari) cu o crestere reala a companiei", a declarat un oficial al Toyota. "Renuntam la un astfel de model de afaceri", a mai spus acesta, precizand ca firma nu are in plan sa construiasca fabrici noi in urmatorii trei ani. mai mult
Miercuri, 06 Februarie 2013, ora 07:50