Volkswagen AG a confirmat joi ca va transfera productia modelului Passat din Germania la fabrica Skoda din Cehia, in conditiile in care cel mai mare producator auto global isi accelereaza investitiile in masini cu emisii zero.
Pe piata europeana, vanzarile Passat au scazut cu 5,6%, la 127.325 unitati, in primele noua luni din acest an, transmite Automotive News Europe.
Modelul Passat va fi fabricat din 2023 la uzina Skoda din Kvasiny, anuntase saptamana trecuta publicatia germana Handelsblatt, citand surse din interiorul companiei. La Kvasiny sunt produse in prezent modelele Superb, Karoq, Kodiaq si SUV-ul Seat Ateca.
Productia modelelor Karoq si Ateca va fi transferata la o noua fabrica, a anuntat grupul german. De asemenea, VW vrea sa construiasca a treia fabrica Skoda din Europa, intrucat cele doua unitati din Cehia functioneaza la capacitate maxima, printre posibilele locatii fiind Bulgaria si Turcia.
Recent, Volkswagen a anuntat ca fabricile sale Emden si Hanovra (Germania) ar urma sa fie transformate pentru productia de vehicule electrice pana in 2022. Deja la Zwickau se produc masini electrice. VW a alocat 1,2 miliarde de euro pentru formarea profesionala a celor 7.700 de angajati de la Zwickau.
Angajatii de la Emden (unde se produce acum modelul Passat) si Hanovra au primit asigurari ca locurile lor de munca sunt garantate pana in 2029, dar compania va incerca sa-si reduca numarul de angajati la aceste unitati prin pensionari anticipate.... mai mult
Joi, 22 Noiembrie 2018, ora 17:59
Vanzarile de SUV-uri compacte in Europa vor creste puternic in 2018, noile modele oferite de producatori urmand sa convinga cumparatorii sa renunte intr-un ritm mai rapid la hatchbackurile traditionale.
Firma de analiza LMC Automotive anticipeaza ca vanzarile de SUV-uri mici vor fi mai mari cu 400.000 de unitati in acest an, comparativ cu livrarile de 1,4 milioane de vehicule inregistrate in 2017. Cresterea va fi sustinuta de noile SUV-uri compacte oferite de Volkswagen Group, Citroen si Opel/Vauxhall, care ar putea depasi fiecare pragul de 100.000 de unitati vandute in acest an.
In primele trei luni ale anului, VW T-Roc, Citroen C3 Aircross si Opel/Vauxhall Crossland X au intrat in topul celor mai vandute modele, pe locurile 6, 7 si 8, fiecare cu vanzari de peste 25.000 de unitati.
Modelul Dacia Duster, care a fost supus unei modernizari majore, a depasit Opel/Vauxhall Mokka si a ocupat locul al treilea, cu vanzari de 46.571 de unitati, o crestere a livrarilor de 31%, in urma liderului Renault Captur si Peugeot 2008.
Vanzarile Renault Captur au scazut cu 0,5%, la 55.059 unitati, iar cele al Peugeot 2008 cu 7,5%, la 50.117 unitati, arata datele JATO Dynamics.
"Piata a crescut puternic. Anticipam ca in urmatorii patru ani va continua sa creasca nebuneste, cu circa 40%, datorita tuturor marcilor care vin", a spus Ponz Pandikuthira, director pentru planificarea produselor la Nissan Europe.
Atractivitatea masinilor - cu dimensiunile lor compacte, pozitia... mai mult
Duminica, 17 Iunie 2018, ora 11:43
Presa din Franta face o comparatie intre marcile low cost ale celor de la Renault (Dacia) si Volkswagen (Skoda).
Totusi, jurnalistii publicatiei Challenges au ajuns la concluzia ca Skoda nu are nimic in comun cu Dacia, ba chiar nici nu mai poate fi considerata low cost.
Sub titlul "Cum a reusit Skoda sa faca tot posibilul sa nu devina Volkswagen Dacia", sursa citata comenteaza astfel: "Skoda a batut un nou record de vanzari in prima jumatate a lui 2017. Brandul cehesc dovedeste, inca odata, ca nu mai e un model low-cost. Chiar si preturile au devenit aproape egale cu cele ale companiei mama, Volkswagen. 585.000 de livrari in primele 6 luni ale anului, in crestere cu 2.8% fata de anul trecut".
Secretul? Skoda n-a mai acceptat sa foloseasca doar platformele vechi ale celor de la Volkswagen, asa cum se intampla in cazul Dacia si Renault.
"Preturile au crescut si rivalizeaza acum cu Volkswagen. Ca o comparatie, o Skoda Octavia are acelasi pret ca un Volkswagen Golf. Asta pentru ca Skoda nu a acceptat platformele vechi de la Volkswagen, cum face Renault cu Dacia, ci se foloseste de cele noi. In prezent, Skoda nu are nimic in comun cu modelul low cost al celor de la Renault, Dacia. Grupul german a realizat rapid ca nu poti sa faci bani daca nu cresti preturile", continua publicatia in cauza.
Mai mult, odata cu cresterea preturilor si a calitatii materialelor, clientii Skoda pierd din ce in ce mai putin la revanzarea masinii.
"Valoarea reziduala a Skoda nu e... mai mult
Vineri, 21 Iulie 2017, ora 10:57
Skoda va renunta la modelul de clasa mica Citigo.
Producatorul din Mlada Boleslav a luat aceasta decizie din cauza cererii tot mai mici, urmand a se concentra pe SUV-uri, relateaza Automarket.
"Daca identificam segmente care scad atunci ne indreptam atentia catre alte modele", a declarat Peter Solc, manager general in departamentul de vanzari la nivel international.
Modelul Citigo a aparut pentru prima oara in gama Skoda in 2011, avand un pret de pornire de 8.500 de euro in Romania.
In prezent, gama Skoda cuprinde, pe langa Citigo, modelele Yeti, Superb, Octavia, Rapid, Fabia si Kodiaq.
I.G. ...citeste mai departe despre "Skoda renunta la un model cunoscut" pe Ziare.com mai mult
Joi, 08 Iunie 2017, ora 14:14
In primul trimestrul al acestui an, vanzarile de masini ale companiei germane Volkswagen au scazut la 23,4% din totalul pietei auto din Europa de Vest, un nivel minim al ultimilor 5 ani, dupa cum anunta reprezentantii Asociatiei Europene a Producatorilor de Automobile.
Vest-europenii au preferat sa-si indrepte atentia catre masini produse de BMW, Mercedes sau Fiat Chrysler, dupa ce marcile din portofoliul Volkswagen au fost lovite de scandalul emisiilor de noxe la automobilele diesel, raporteaza Bloomberg.
Nici modelele ieftine Skoda si nici gama de lux Audi, ambele produse de compania germana, nu s-au bucurat de succes, in ciuda cresterii vanzarilor de automobile noi pe piata europeana pentru a 31-a luna consecutiva.
In martie, de exemplu, cererea de automobile noi de pe piata vest-europeana a crescut cu 5,7% procente, la 1,74 milioane de unitati vandute, iar pe intreg trimestrul s-a inregistrat o crestere de 8,1%, pana la 3,93 de milioane de masini.
"Piata auto vest-europeana si-a revenit mai rapid decat au prognozat analistii, inclusiv eu. Unii clienti fideli ai VW inca asteapta sa vada daca masinile diesel produse de companie vor fi declarate sigure din punct de vedere al normelor de mediu", a explicat Peter Schmidt, editor sef la Automotive Industry Data.
In toata Europa, in luna martie, marcile de masini din portofoliul Volkswagen au inregistrat o crestere a vanzarilor de 2,3 procente, fiind tinute in loc si de o scadere a vanzarilor la brandul VW de... mai mult
Vineri, 15 Aprilie 2016, ora 10:55
A treia generatie a berlinei de clasa compacta Skoda Octavia va fi lansata pe piata romaneasca la inceputul lunii martie, iar preturile vor fi comunicate in luna februarie.
Skoda Octavia este unul dintre cele mai bine vandute automobile pe piata romaneasca si in ultimii ani a fost liderul clasei compacte, aceasta fiind la randul ei cea mai importanta clasa de automobile de import, ca volume de vanzari in Romania.
Octavia a devansat VW Golf, Ford Focus, Opel Astra, Renault Fluence, Renault Megane, VW Jetta. Anul trecut, Octavia a fost al doilea cel mai vandut model de automobil pe piata romaneasca, dupa Dacia Logan, dar inaintea SUV-ului Dacia Duster.
"Anul 2012 a fost un an record pentru Skoda, fiind atins un record de vanzari, de 939.200 unitati, in crestere cu 6,8% fata de 2011. Noua Octavia va determina o crestere a brandului nostru, ea va fi nava-amiral pentru Skoda.
Octavia este comercializata pe 100 de piete si au fost vandute 3,7 milioane de unitati. Este produsul care se vinde cel mai bine din gama noastra. Noua generatie este cea mai mare, cea mai sigura, cea mai usoara si cea mai prietenoasa cu mediul Octavia de pana acum. Are calitatile unei masini de clasa medie, dar pret de clasa compacta", a declarat Karlheinz Hell, membru in Consiliul Director Skoda, coordonatorul departamentului de achizitii, cu ocazia lansarii internationale a noului model, in Portugalia, la sfarsitul saptamanii.
Aceste calitati, a adaugat Karlheinz Hell, sunt insotite de... mai mult
Duminica, 20 Ianuarie 2013, ora 11:32
Skoda, producatorul ceh de automobile preluat de Volkswagen dupa caderea comunismului, vrea sa se dezvolte de doua ori mai rapid decat compania-mama, devenind urmatoarea "masina populara", dupa ce eforturile de a intra pe un segment superior de piata au deranjat VW.
Trecerea la strategia de a produce masini fara pretentii a disipat tensiunile cu VW provocate de automobilul Skoda Superb, care a depasit modelul Passat intr-un top din 2008 realizat de publicatia germana Auto Bild, transmite Bloomberg.
Brandul Skoda va lansa in aceasta saptamana pe piata din Cehia au automobil hatchback compact de oras, la un pret de sub 10.000 de dolari.
"Este bine ca avem sprijinul de a deveni ceea ce a vrut intotdeauna Skoda, un brand accesibil, concentrat pe produse practice, solide", a declarat Juergen Stackmann, directorul de vanzari al companiei cehe.
Transformarea Skoda este esentiala pentru planurile VW de a devansa General Motors, lider in 2011, si Toyota Motor ca cel mai mare producator de automobile la nivel mondial, pana in 2018.
Skoda, masina "low-cost" a VW pentru pietele emergente
Prabusirea unei aliante a VW cu Suzuki pozitioneaza Skoda ca alternativa ieftina pentru pietele emergente, unde masinile VW au tendinta sa fie prea scumpe.
Vanzarile Skoda ar putea creste cu 84%, la 1,41 milioane vehicule, pana in 2018, de la 768.000 de unitati anul trecut, potrivit estimarilor IHS Automotive. Ritmul de crestere anticipat este de peste doua ori mai mare decat... mai mult
Luni, 28 Noiembrie 2011, ora 21:12
Vanzarile producatorului auto ceh Skoda au crescut cu 11,5% anul trecut, la nivelul record de 762.000 de autovehicule, a anuntat, joi, compania, parte a grupului german Volkswagen, citata de Reuters, anunta Mediafax.Toate pietele Skoda au avut o evolutie pozitiva anul trecut, a declarat presedintele Consiliului Director al constructorului auto, Winfried Vahland.
Pana in 2018, compania, a doua ca marime dupa venituri din Cehia, vrea sa-si dubleze vanzarile, a adaugat el.
Masinile si piesele auto reprezinta cea mai mare parte a exporturilor Cehiei, iar Skoda livreaza la extern peste 90% din productie.
Cu o istorie de peste 100 de ani, Skoda genereaza venituri echivalente cu 5% din Produsul Intern Brut al tarii. mai mult
Joi, 06 Ianuarie 2011, ora 16:57
Skoda Auto AS, divizia din Cehia a grupului Volkswagen, a anuntat vineri ca vanzarile mondiale au crescut cu 25% in primul trimestru, fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 178.901 unitati, pe fondul dublarii vanzarilor din China, relateaza Wall Street Journal, informeaza NewsIn."Pentru acest an, ramanem optimisti, insa prudenti", a declarat directorul departamentului de vanzari Skoda, Reinhard Fleger.
Vanzarile Skoda pe piata chineza au crescut in primul trimestru la 42.707 unitati.
Vanzarile au crescut cu 13% atat in Europa Centrala cat si in Europa de Vest, la 27.995, respectiv 85.187 unitati.
Constructorul a precizat ca Germania ramane in continuare principala piata, chiar daca vanzarile de autoturisme inregistreaza un declin. mai mult
Vineri, 16 Aprilie 2010, ora 16:41