Renault, al doilea mare producator de automobile din Franta, a inregistrat anul trecut o crestere cu 3,1% a vanzarilor, sustinute de cererea mare pentru Dacia.
Vanzarile grupului au atins anul trecut 2,63 milioane de automobile si vehicule comerciale usoare, fata de 2,55 milioane in 2012, iar vanzarile de automobile marca Dacia au crescut cu 19%, a anuntat grupul, citat de Bloomberg.
Directorul executiv al Renault, Carlos Ghosn, a spus ca grupul se concentreaza pe pietele emergente, unde a prognozat o "crestere spectaculoasa" pentru segmentul entry-level, unde este pozitionata marca Dacia.
Anul trecut, jumatate din automobilele Renault au fost livrate pe piete din afara Europei.
Vanzarile Renault de modele entry-level au ajuns la 41%
Producatorul francez va deschide noi fabrici pentru a se extinde si este colaboreaza pentru dezvoltarea modelelor cu partenerul sau japonez Nissan Motor, pentru a reduce costul componentelor comune.
Vanzarile Renault de automobile entry-level au atins un nivel de 41% din totalul de anul trecut, in crestere de la 37% anul trecut, a adaugat Francois Rouget, purtator de cuvant al companiei.
Vanzarile de automobile din UE au urcat in decembrie cu 13,3%, la 906.300 unitati, cea mai puternica crestere din ultimii patru ani, limitand declinul inregistrat in 2013 la 1,7%, cu 11,85 milioane de autoturisme livrate, potrivit datelor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), cele mai mari cresteri fiind inregistrate... mai mult
Miercuri, 22 Ianuarie 2014, ora 18:30
Unul dintre motivele care explica rezistenta relativa a companiei Renault este deschiderea de fabrici "low-cost" in Romania si Maroc. Renault detine Dacia, un producator roman de succes cu marja mai mare de profit, care fabrica automobile la preturi mai mici, relateaza Financial Times (FT).
Cand vorbesti cu directorii de la PSA Peugeot Citroen, un lucru care devine evident este dorinta de a deveni in mai mare masura la fel ca marele lor rival intern, Renault, noteaza ziarul mentionat.
Acest lucru nu are nimic de-a face cu masinile in sine, potrivit FT, ci este o recunoastere a progreselor facute de Renault in afara Europei, fapt care i-a asigurat o protectie mai mare impotriva ravagiilor crizei datoriilor.
In Europa, Renault lupta la fel ca Peugeot impotriva expunerii la Franta, Spania si Italia. In cele trei luni care au precedat luna septembrie, vanzarile grupului au scazut cu 18,4% an de an, pe continent. Ambele companii sunt afectate de agresiva Volkswagen si producatorii de automobile in ascensiune din Coreea de Sud, Hyundai si Kia.
La sfarsitul lunii septembrie, Renault a declarat ca 55% din vanzarile sale s-au facut in afara Europei, cu o performanta deosebit de puternica in America Latina, care i-a ajutat sa mentina declinul veniturilor globale la 5,8%.
Un alt factor care contribuie la sanatatea sa financiara este o miza de 43% in Nissan din Japonia. Producatorul auto japonez a contribuit la cea mai mare parte a venitului net al Renault in prima... mai mult
Duminica, 02 Decembrie 2012, ora 12:18
Grupul auto Renault si-a propus ca, incepand de anul viitor, sa vanda peste 50% din vehiculele sale in afara Europei, fata de 48% in prezent, a declarat miercuri directorul operational de la Renault, Carlos Tavares.
De asemenea, Carlos Tavares a declarat ca divizia Renault Samsung Motors Corp. este o baza importanta de export in Asia, respingand speculatiile potrivit carora grupul auto francez ar putea sa-si vanda divizia din Coreea de Sud.
"Grupul Renault are o strategie foarte clara sa fie mai putin dependent de o singura regiune", a declarat Carlos Tavares, fara a oferi cifre precise.
Pentru a-si creste cota de piata in Coreea de Sud, Renault are de gand sa introduca in 2013 un nou crossover de talie mica. In prezent, Renault Samsung, al patrulea constructor auto din Coreea de Sud, controleaza o cota de piata de 8,7%, insa grupul Renault si-a propus ca in viitorul apropiat sa ajunga la o cota de 10% pe piata sud-coreeana.
Potrivit datelor ACEA, inmatricularile de autoturisme Renault in Europa au scazut cu 13% in luna mai, in timp ce piata auto a inregistrat o contractie de 8,7%.
Compania Dacia de la Mioveni a fost preluata de Renault in anul 1999. Renault a lansat, pana in prezent, sapte modele sub marca Dacia, respectiv Dacia Logan, Dacia Logan MCV, Dacia VAN, Dacia Logan Pick-Up, Dacia Sandero, Dacia Sandero Stepway si Dacia Duster. mai mult
Miercuri, 27 Iunie 2012, ora 09:46
Profitul grupului francez Renault a stagnat anul trecut din cauza scaderii vanzarilor din Europa pentru cel de-al patrulea an consecutiv si impactului competitiei tot mai dure asupra preturilor.
Profitul inainte de dobanzi, taxe si elemente exceptionale a stagnat la aproximativ 1,1 miliarde euro, potrivit unui comunicat transmis joi de Renault.
Profitul net al grupului a scazut de la 3,5 miliarde euro la 2,1 miliarde euro, insa rezultatul de anul trecut a fost sprijinit de un castig de capital de 2 miliarde euro dupa vanzarea unor actiuni la Volvo.
Veniturile Renault au crescut cu 9,5%, de la 38,9 miliarde euro la 42,6 miliarde euro, iar profitul operational s-a dublat, de la 635 miliarde euro la 1,24 miliarde euro, potrivit sursei citate.
Renault si principalul rival francez PSA Peugeot Citroen, al doilea mare constructor auto european dupa Volkswagen, au redus productia anul trecut pentru a restrange inventarul, incercand sa se adapteze la scaderea vanzarilor de automobile din Europa.
Renault anticipeaza contractarea pietei cu 3-4% in acest an, al cincilea consecutiv de declin.
"Sunt vesti bune pentru actionari, care cresc sansele distribuirii unui dividend bun, spre deosebire de Peugeot, unde probabil nu va fi niciun dividend", comenteaz- Sascha Gommel, analist pe industria auto la Commerzbank Frankfurt.
Profitul operational al PSA Peugeot a scazut anul trecut cu 27%, potrivit rezultatelor anuntate miercuri de grup.
Renault a propus actionarilor... mai mult
Joi, 16 Februarie 2012, ora 15:13
Piata auto din Franta ar putea inregistra un declin al vanzarilor de 5-6% in acest an, in timp ce in Europa scaderea s-ar putea situa la 2-3%, estimeaza directorul general al grupului francez Renault, Carlos Ghosn.
Franta este cea mai mare piata de export pentru Dacia, marca detinuta de Renault.
"Va fi greu pentru toata lumea, nu doar pentru Renault. Ceea ce ne ingrijoreaza este Franta, intrucat suntem foarte sensibili la piata franceza. Anticipam o contractie de 5-6% pentru Franta", a spus Ghosn, care este si seful Nissan Motor, intr-un interviu la postul de radio France Inter.
Cresterea pe pietele din afara Europei ar trebui sa compenseze declinul, a adaugat el.
Renault a raportat o scadere de 5,7% a vanzarilor de automobile si vehicule comerciale in Europa, compensata de o crestere de 19% a vanzarilor din afara Europei. La nivel global, vanzarile auto ale grupului au crescut anul trecut cu 3,6%, la 2,7 milioane de unitati.
Renault a introdus un program de control al costurilor pentru a reduce cheltuielile, in contextul presiunii asupra marjelor, cauzate de un razboi al preturilor pe piata masinilor din clasa mica in Europa.
Ghosn: Suntem foarte prudenti in privinta stocurilor si investitiior
Automobile Dacia a vandut anul trecut 343.233 de automobile la nivel mondial, volum foarte apropiat de cel inregistrat in anul 2010. Cel mai bine vandut model a fost SUV-ul Duster, cu 161.200 unitati livrate, urmat de Logan, cu peste 95.000 de unitati, si... mai mult
Marti, 24 Ianuarie 2012, ora 21:33