Business-urile din Romania au devenit tot mai constiente de potentialul din online, iar Google si Facebook si-au imbunatatit constant platformele. Chiar daca numarul de magazine online a crescut si concurenta este tot mai acerba, exista in continuare o crestere de la an la an a tranzactiilor online.
Conform raportului GPeC din 2018, romanii au facut cumparaturi online in valoare de peste 3,5 miliarde de euro in 2018, cu 30% mai mult decat in 2017. In 2013 valoarea cumparaturilor online a fost de 600 milioane de euro.
Proprietarii de business-uri au inteles ca pentru a vinde un produs sau serviciu trebuie sa fii prezent acolo unde este publicul tau tinta. In marketingul clasic acesta reprezinta vadul comercial. In prezent, poti avea un magazin amplasat pe o strada pe care nu circula nimeni si sa vinzi de 1 milion de euro pe luna, exclusiv online.
Bugetul de marketing investit este in stransa legatura cu obiectivele de business ale fiecarui proprietar de afacere. Spre exemplu, daca iti propui sa ai o cifra de afaceri de 100.000 de euro pe an, vei avea nevoie de un buget de marketing mult mai mic fata de un obiectiv de vanzari de 10 milioane de euro pe an. Este indicat sa iti stabilesti un buget de marketing procentual din targetul de vanzari, dar sa ai in vedere si marja de profit pe care o practici.
Ce s-a schimbat in 2019
Daca in urma cu 7-8 ani era suficient doar sa existi in online pentru a acoperi cererea din piata, in prezent fiecare leu trebuie investit... mai mult
Luni, 03 Iunie 2019, ora 10:15
Doina Vilceanu si-a inceput propria afacere intr-un moment in care putine doamne mai au curajul de a merge pe cont propriu, pe plan profesional. In 2010 a pus bazele MiniFashion, imediat dupa nasterea primului sau copil, cand a inceput sa caute hainute de calitate pentru acesta.
In momentul in care a inteles ca nici furnizorii locali nu faceau fata exigentelor sale a decis ca e momentul sa devina importator. Incet, incet, afacerea s-a extins: "Daca reusesti sa fidelizezi un client, ai 3-4 comenzi potentiale pe an. Inmultit cu numarul de clienti se poate ajunge la un volum de vanzari considerabil", explica Doina Vilceanu, pentru Business24.
Desigur, nici investitia intr-o astfel de afacere nu este una tocmai mica: "Un europalet (...) are o valoare intre 3-7 mii euro. In momentul in care te hotarasti sa faci acest pas trebuie sa te obisnuiesti sa faci niste calcule foarte laborioase. Intervin costuri de stocare, sisteme de gestionare a stocului, personal in depozit care pregateste coletele, contabili, taxe vamale, taxe la stat, investitii substantiale in marketing", mai spune aceasta.
Acum, dupa ce s-a nascut si a crescut si cel de-al doilea copil si a mai castigat putin timp liber, se implica intr-un nou proiect: ContentSpeed, detinut de Radu Vilceanu, sotul sau. Iar pentru viitor are planuri si mai mari, poate chiar deschiderea unei fabrici de hainute pentru copii, povesteste antreprenorul.
Spuneti-ne povestea primei dumneavoastra afaceri, Mini Fashion. Inteleg... mai mult
Sambata, 26 Iulie 2014, ora 00:00
Vanzarile grupului francez Carrefour in Romania, unde detine o retea de 165 de hipermarketuri, supermarketuri si magazine de proximitate, au revenit anul trecut la nivelul din 2008, de 1 miliard de euro, inregistrand o crestere cu 2% fata de 2012.
In 2008, ultimul an de boom al economiei romanesti, Carrefour Romania inregistra o crestere cu 37% a vanzarilor, la 1 miliard de euro, de la 728 milioane euro in 2007. Ulterior, compania a avut doi de scaderi, cu un minim de 930 milioane euro in 2010, dupa care vanzarile au revenit pe crestere usoara, pana la 955 milioane euro in 2011 si 986 milioane euro in 2012, potrivit datelor prezentate anterior de retailer.
Vanzarile sunt raportate fara TVA.
In 2013, Carrefour a mizat pe extinderea retelei de magazine de proximitate Express, deschizand 38 de unitati noi. Compania a mai deschis anul trecut un hipermarket, 13 supermarketuri Market si un magazin online.
In prezent, Carrefour opereaza in Romania patru formate de magazine, cu un total de 165 de magazine - 25 hipermarketuri Carrefour, 78 supermarketuri Market, 61 magazine de proximitate Express si un magazin online.
In decembrie anul trecut, Tribunalul Bucuresti a aprobat cererea de intrare in insolventa a Carrefour Romania din partea unui furnizor care avea de recuperat de la retailer o datorie de circa 800.000 de lei. Ulterior, in ianuarie, Carrefour a obtinut in instanta suspendarea temporara a procedurii de intrare in insolventa.
Grupul francez deruleaza... mai mult
Miercuri, 05 Martie 2014, ora 18:18
Dupa ce au fost inregistrate vanzari record cu ocazia campaniei de reducere Black Friday, si valoarea medie a comenzilor romanilor a crescut fata de anul trecut, conform datelor raportate de companiile implicate.
De asemenea, cele mai cautate produse au fost cele din categoria electroIT, multe magazine online anuntand ca televizoarele si laptopurile au fost cele mai cautate in campania de reducere de catre clienti.
evoMag:Valoarea medie a unei comenzi a urcat la 645 de lei
Odata ce Black Friday 2013 a fost intampinat cu mult mai mult interes din partea clientilor in comparatie cu anii trecuti, si valoarea medie a unei comenzi a crescut.
Unul dintre competitori, evoMag, a inregistrat comenzi medii cu peste 17% fata de 2012, respectiv de 645 de lei (145 de euro).
In acelasi timp, vanzarile totale ale evoMAG, in cele trei zile cat a durat aceasta campanie unde a inclus 16.200 de produse, au urcat la 1,6 milioane de euro.
"Reducerile oferite au fost semnificative si au totalizat 615.000 de euro. Pe langa acest aspect, un alt argument important care a determinat cresterea valorii comenzii medii a fost ca am introdus in campanie produse dintr-un segment cu pret mai ridicat, unde am oferit discount-uri pe masura", a spus Minai Patrascu, CEO evoMAG.
El a adaugat ca cele trei zile de vanzari au generat 10,7% din cifra de afaceri, raportandu-se la estimarea pentru acest an, de 15 milioane de euro.
Traficul de pe site inregistrat in cele trei zile de... mai mult
Luni, 25 Noiembrie 2013, ora 15:25
Peste 60 de magazine online din Romania au anuntat deja ca pregatesc oferte speciale pentru Black Friday 2013, cea mai ampla campanie de reduceri online din an, potrivit datelor colectate de 2Parale de la cei peste 280 de advertiseri din retea. Vinerea de 29 noiembrie, ziua de varf pentru reducerile online, va aduce anul acesta promotii de pana la 80% pentru o gama larga de produse, de la electronice si electrocasnice la haine, carti si jucarii pentru copii.
Potrivit traditiei americane, Black Friday sau Vinerea Neagra marcheaza ziua de vineri care succede sarbatoarea de Ziua Recunostintei si deschide sezonul cumparaturilor de Craciun. In acest an, reducerile de Black Friday vor atinge maximul in vinerea de 29 noiembrie.
Ultimii ani au adus extinderea sarbatorii reducerilor si pe piata din Romania, comerciantii online fiind cei care au promovat campania in randul consumatorilor romani. Fenomenul a luat amploare si a generat vanzari spectaculoase magazinelor care au venit cu promotii consistente.
In 2012, prin 2Parale, cea mai mare retea de afiliere din Romania, s-au inregistrat de 15 ori mai multe vanzari de Black Friday decat intr-o zi obisnuita de vineri. Cele peste 200 de magazine online din 2Parale au atras intr-o singura zi 9.477 de comenzi, in valoare de 3,2 milioane de lei (fara TVA).
"Daca Black Friday 2012 a fost o actiune de marketing fara precedent in online-ul romanesc, avem semnale puternice de la advertiserii cu care lucram ca 2013 va aduce... mai mult
Marti, 12 Noiembrie 2013, ora 14:59
Numarul romanilor care fac cumparaturi online a ajuns la 1,2 milioane de persoane, dintre care mai mult de jumatate sunt femei, cosmeticele numarandu-se printre cele mai cautate produse in mediul virtual.
Mai exact, dintre romanii care fac cumparaturi online, femeile au o pondere de 57,3%. In functie de varsta, cei mai multi cumparatori, respectiv 37,3%, se incadreaza in intervalul 25-34 de ani.
Comertul electronic pentru consumatori (B2C) din Romania va ajunge anul vitor, conform estimarilor, la un miliard de euro.
Ce platesc romanii online?
Pe langa cei 42,8% care platesc facturile la utilitati online, multi cumpara cosmetice si parfumuri, respectiv 34%, conform rezultatelor unui studiu Daedalus Millward Brown.
Dintre romanii care apeleaza la comertul electronic, 28,5% au veniturile cumprinse intre 1.001 si 2.000 de lei.
Cum se comporta femeile in online
Mai mult de jumatate dintre femeile care apeleaza la serviciile online, mai mult de jumatate, respectiv 57%, realizeaza operatiuni bancare zilnic.
In acelasi timp, 45% acceseaza zilnic internetul de pe smartphone, 82% dintre romancele online acceseaza zilnic un motor de cautare, iar 54% dintre afisarile paginilor online sunt consumate de femei, conform datelor SATI, SNA Focus, Barometrul Digital Exact Cercetare si Consultanta.
Valoarea medie a unei vanzari din "fashion" in comertul online din Romania este de 153 de lei, iar pentru cosmetice, media este de 133 de lei.
Majoritatea... mai mult
Marti, 29 Octombrie 2013, ora 20:10
Black Friday a generat pentru retailerii online din Statele Unite vanzari de peste 1 miliard de dolari, pentru prima oara in istorie, potrivit comScore.
In SUA, vanzarile online au crescut cu 26% in ziua de Black Friday, pana la 1,04 miliarde de dolari, fata de 816 milioane de dolari vanzari inregistrate in ziua similara a anului trecut.
In Romania, vanzarile generate de retailerii online in ziua de Black Friday, vineri 23 noiembrie, au fost de aproximativ 15 milioane de euro, a declarat pentru Business24 directorul eMAG, Iulian Stanciu.
eMAG, cel mai mare magazin online de pe piata locala, a inregistrat vanzari de 12 milioane de euro in ziua de Black Friday, potrivit oficialului.
Iulian Stanciu a estimata ca intreaga piata, online si offline, a generat vanzari in valoare de 45 de milioane de euro in ziua reducerilor de vineri.
Magazinele online si-au majorat vanzarile cu 325%
Magazinele online care au implementat promotii de Black Friday si-au majorat vanzarile cu 325% fata de ziua anterioara, conform datelor din sistemul PayU.
Fata de Black Friday din 2011, numarul mai mare de magazine participante la Black Friday a dus la o crestere a numarului de tranzactii de 104% pe 23 noiembrie 2012 fata de 25 noiembrie 2011.
Cele mai mari cresteri au fost inregistrate de segmentul IT&C, romanii cheltuind vineri cu 307% mai mult pentru produse din aceasta categorie fata de alte zile ale saptamanii trecute. Din acelasi segment provine si tranzactia cu cea mai... mai mult
Luni, 26 Noiembrie 2012, ora 16:35
F64, cel mai mare retailer din Romania din domeniul foto, a avut anul trecut afaceri de 14 milioane de euro, iar estimarile pentru acest an sunt de 17,5 milioane de euro. Marian Alecsiu, directorul companiei, nu este insa multumit de vanzarile online.
"Inca nu putem oferi o experienta excelenta in online. Asa ne-au obisnuit clientii", a spus Marian Alecsiu, in cadrul ZF Digital 2012, referindu-se la faptul ca este mult mai usor pentru cumparatori sa ia decizia de achizitie in cadrul magazinului, unde pot testa produsele.
Magazinul F64 are prezenta online inca din 2001, cand s-a lansat, "fiind primul site din Romania in domeniul foto", spune oficialul companiei.
"Pentru noi e o dezamagire ca nu reusim sa performam mai bine in online. Nu reusim sa facem trecerea. E atat de fina trecerea dintre offline si online...Continuam sa credem in experienta senzoriala. Cand vrei sa-ti cumperi un aparat foto, vrei sa-l tii in mana, sa vezi cat de tare declanseaza, cum vibreaza, cum se simte obiectivul, cum arata cu o diafragma", afirma Marian Alecsiu.
Magazinul fizic al F64, cel mai mare din Europa de Est, are o suprafata de 1.300 de metri patrati.
"Orice magazin online va simti nevoia sa se indrepte si catre offline", a spus directorul F64, care a dezvaluit faptul ca anul viitor compania intentioneaza sa deschida inca 6 showroom-uri, in cele mai importante orase din tara.
"E frumos sa ai o relatie virtuala cu clientii. Sa nu uitam insa ca exista si feelingul ala pe... mai mult
Miercuri, 17 Octombrie 2012, ora 13:14
Comertul online din Romania la nivelul primelor trei luni ale anului a ajuns la 51,9 milioane de euro, potrivit celui mai mare procesoator de plati electronice din Romania, PayU.
PayU Romania, care a procesat doua milioane de tranzactii online in 2011, a inregistrat volume online de 43,2 milioane de euro in primele trei luni din 2012.
In perioada premergatoare sarbatorilor de Paste, comertul electronic cu plata online a crescut cu 38% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
In perioada 15 martie - 14 aprilie 2012, conform datelor din sistemul PayU, romani din 145 de tari au cheltuit in magazinele online romanesti 15,9 milioane euro.
Cele mai cautate produse, in aceeasi perioada, au fost jucariile, cadourile, confectiile si florile, produse care au inregistrat cresteri de 83%, 80%, 59% si, respectiv, 39%.
Conform statisticilor Romcard, in primele trei luni din 2012, volumul comertului electronic cu plata online a crescut in primul trimestru cu 42% fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la valoarea de 51,9 milioane de euro, in timp ce platforma PayU a procesat un volum de 43,2 milioane de euro.
"Piata cunoaste un ritm de crestere accelerat in acest an, sub influenta unui cumul de factori. Astfel, pe de o parte, mai multe campanii de promovare a platii online se afla in desfasurare de catre Visa si de Mastercard, atragand un numar tot mai mare de cumparatori. Pe de alta parte, un impuls puternic il dau jucatorii noi care intra in industrie, cel mai... mai mult
Joi, 19 Aprilie 2012, ora 18:46