McDonalds se confrunta cu una dintre cele mai negre perioade din existenta sa. Procentul de 30% pierderi nete inregistrat in primele noua luni ale anului forteaza compania sa aduca modificari majore stilului unitar de functionare al lantului de restaurante fast-food.
Directorii companiei anunta schimbari fundamentale in stilul "Mc" dupa ce s-au confruntat cu o evolutie dezastruoasa nu numai pe pietele asiatice si europene, ci chiar si in inima imperiului fast-food: Statele Unite. Pe de o parte, o analiza la sange a situatie a aratat ca modul in care compania a gestionat functionarea restaurantelor a fost o piedica pe care directorii McDonald's si-au pus-o singuri, se rata intr-un articol din Wall Stret Journal.
Lantul slow-food
Pe piata americana, McDonald's a avut o evolutie contrara denumirii ramurii industriei alimentare din care face parte: fast-food. Un meniu abundent si complicat de preparat i-a facut pe consumatori, in special pe tineri, sa se indrepte spre localuri cu servire mai rapida si produse mai proaspete: Chipotle Mexican Grill si Five Guys fiind principalii beneficiari ai abordarii gresite a celor de la McDonald's.
Eroarea a fost observata cu mai mult timp inainte, reprezentantii companiei aplicand tot felul de solutii: de la sporirea personalului in orele de varf, pana la inlocuirea directorilor diviziei americane a lantului de restaurante de doua ori in doi ani. Efectul acestor strategii de imbunatatire a serviciilor nu a fost insa vizibil.... mai mult
Joi, 23 Octombrie 2014, ora 08:25
1Profitul net al McDonald's a crescut in trimestrul al doilea cu 3,7%, la 1,4 miliarde dolari, iar vanzarile au avansat cu 2,4%, la 7,08 miliarde dolari, rezultate sub estimarile analistilor, compania avertizand ca situatia economica dificila va continua sa afecteze afacerile pentru tot restul anului.
Actiunile lantului de restaurante fast-food au inchis luni pe bursa de la New York in scadere cu 2,7%, cel mai abrupt declin din ultimele noua luni, transmite Bloomberg.
De la inceputul anului, titlurile McDonald's au urcat cu 11%, in timp ce indicele S&P 500 Restaurants al sectorului a urcat cu 16%.
Compania incearca sa atraga mai multi clienti prin reducerea preturilor in SUA si Europa.
Vanzarile restaurantelor McDonald's care functioneaza de cel putin 13 luni au crescut cu 1%, in linie cu asteptarile analistilor.
"Exista persoane pentru care mancatul la McDonald's reprezinta o decizie economica, si nu se duc. Trebuie sa vedem o crestere semnificativa a puterii de cumparare in randul publicului tinta", comenteaza pentru Bloomberg un analist american.
Pentru luna iulie, compania estimeaza ca vanzarile vor stagna fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Totodata, McDonald's avertizeaza ca rezultatele vor continua sa fie influentate negativ pana la sfarsitul anului de conditiile economice dificile.
Reprezentantii companiei au mai precizat ca rezultatele au fost limitate si de deprecierea unor monede straine in raport cu dolarul, evolutie care va... mai mult
Marti, 23 Iulie 2013, ora 10:50
Compania McDonald's lanseaza tot mai multe oferte promotionale in Europa, in conditiile in care cresterea pe aceasta piata a incetinit.
Europa reprezinta cea mai mare piata pentru McDonald's, acoperind aproximativ 40% din veniturile si profitul operational al firmei americane, scrie The Wall Street Journal.
Afacerile McDonald's din Europa au inceput sa sufere in primavara lui 2012, iar in iulie au fost chiar in scadere. In august vanzarile au crescut cu 3,1%, dar sub asteptarile analistilor, de 3,3%.
Problemele au aparut in contextul unui climat economic european nefavorabil. Spre exemplu, in Germania, una din tarile europene cel mai putin afectate de criza, cheltuielile cu produsele alimentare si bauturi au scazut in 2011 cu 23% fata de 2001, de la 47,7 de miliarde, la 36 de miliarde de euro, conform datelor Asociatiei Germane a Hotelurilor si Restaurantelor.
Germania este cea mai mare piata europeana a lantului de restaurante fast-food, ca numar de magazine, si a doua, din punct de vedere al profitabilitatii.
Franta este tara din Europa care aduce cel mai mare profit pentru McDonald's.
Ofertele promotionale lansate includ cupoane care ofera un al doilea produs gratuit la cumpararea unui Big Mac sau a unei portii de Chicken McNuggets, meniuri "Eurosaver" sau diferite reduceri de pret.
McDonald's a avut o crestere semnificativa in perioada crizei, dar in ultima perioada aceasta crestere a inceput sa incetineasca.
Compania a atins pragul de... mai mult
Joi, 11 Octombrie 2012, ora 16:41
McDonald's a inregistrat, in ultimul trimestru al anului trecut, un profit peste asteptarile analistilor, de 1,38 de miliarde de dolari. Vanzarile lantului de fast-food in Europa au crescut cu 10%, in decembrie.
Rezultale financiare ale companiei se datoreaza si faptului ca McDonald's si francizele sale au investit bani in restaurante intr-o perioada in care lanturile mai mici au taiat din cheltuieli, conform mai mult
Marti, 24 Ianuarie 2012, ora 18:07
McDonalds ar putea deveni in scurt timp cel mai mare retailer de carti pentru copiii din Anglia, dupa ce a decis sa inlocuiasca jucariile de plastic din Happy Meal cu o carte.
Lantul de fast-food va oferi 9 milioane de carti Mudpuddle Farm, scrise de Michael Morpurgo, in urmatoare patru saptamani, dupa ce a semnat un parteneriat cu Harper Collins, informeaza The Telegraph.
In 2011, vanzarile in sectorul cartilor pentru copii au inregistrat o medie de 1,16 milioane unitati pe saptamana sau de circa 6,4 milioane pe luna, ceea ce inseamna ca McDonalds va oferi considerabil mai multe carti pentru copii decat sunt vandute in medie intr-o saptamana.
MacDonald a declarat ca o strategie similara in Suedia s-a dovedit populara.
In plus, introducerea unei cartii in Happy Meal, alaturi de decizia de a vinde numai lapte ecologic sau de a imprima caloriile produselor pe meniu face parte din strategia generala de imbunatatire a reputatiei companiei.
Referitor la noua strategie McDonalds, asociatiile non-guvernamentale care sustin alfabetizarea au declarat ca nu conteaza daca decizia companiei a fost determinata de dorinta de a-si imbunatati imaginea, important este ca in opt din zece familii cu copii mici, care vin cel putin odata pe an la McDonald, se va citi o carte. mai mult
Miercuri, 11 Ianuarie 2012, ora 10:14