Afacerile marilor producatori auto de lux au inregistrat performante importante anul trecut, in ciuda situatiei dificile in care se afla piata auto, in special cea europeana.
Vanzarile auto la nivel global au crescut anul trecut cu 4,2%, la 82,8 milioane de unitati, depasind pentru prima data 80 de milioane, potrivit firmei de consultanta IHS Automotive, care estimeaza o mentinere a trendului pana in 2018, cand piata va trece de 100 de milioane de masini.
Totusi, piata europeana inca se lupta sa isi revina dupa scaderi succesive inregistrate in ultimii ani. Romania, spre exemplu, a inregistrat in 2013 al saselea an de pierderi, cu nici 5000 de masini vandute lunar.
Dupa 11 luni, inmatricularile de masini noi au scazut cu 15%, la 52.000 de autoturisme. Practic, piata auto s-a intors in anii '90.
La polul opus, piata masinilor de lux sparge record dupa record, iar vanzarile inregistreaza cresteri de doua cifre. Succesul de care se bucura aceasta industrie exclusivista se datoreaza cererii ridicate de pe piete "insetate", precum China si SUA.
China este prima tara din lume in care au fost vandute intr-un singur an peste 20 de milioane de masini, adica un sfert din totalul vanzarilor la nivel global.
Autoritatile din Shanghai au decis sa scoata la licitatie numerele de inmatriculare pentru a putea tine sub control nivelul de poluare.
In comparatie, in Statele Unite au fost vandute doar 15,6 milioane de unitati, in crestere cu 7,6% - la jumatate fata de... mai mult
Vineri, 10 Ianuarie 2014, ora 14:39
Vanzarile de autovehicule din China au urcat anul trecut cu 14%, la 21,98 milioane unitati, cu cresteri importante pentru Toyota, General Motors si Volkswagen, fiind pentru prima data cand livrarile auto dintr-o tara depasesc 20 de milioane in cursul unui an.
Vanzarile de autovehicule pentru pasageri, excluzand autobuzele si masinile comerciale, au urcat cu 16%, la 17,93 milioane, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor de Automobile din China, transmite Bloomberg.
Toti marii producatori auto straini au inregistrat recorduri de vanzari anul trecut in China.
General Motors a avut anul trecut in China vanzari in urcare cu 11%, la 3,16 milioane de autovehicule. China a devenit astfel cea mai mare piata pentru grupul american, care s-a bucurat timp de opt ani consecutivi de pozitia de cel mai mare producator auto strain din tara.
Volkswagen va deveni probabil principalul concern strain de pe piata chineza pe baza datelor pentru anul trecut, care vor fi prezentate de grupul german in urmatoarele saptamani. In primele 11 luni ale anului, Volkswagen a vandut 2,96 milioane de autovehicule in China in primele 11 luni ale anului trecut, depasind recordul anual stabilit in 2012.
Ford, care a intrat mai tarziu pe piata chineza, si-a consolidat semnificativ pozitia in 2013 datorita succesului modelului Focus. Astfel, vanzarile Ford in China au crescut cu 49% anul trecut, la 935.813 unitati, cea mai buna evolutie in randul producatorilor straini, compania americana... mai mult
Joi, 09 Ianuarie 2014, ora 13:56
Inmatricularile de masini noi in Europa au scazut cu 5,2% in primele sapte luni, fata de perioada similara din 2012 , la 7,46 milioane unitati, dar au crescut in iulie, alimentand asteptarile privind stabilizarea vanzarilor in a doua jumatate a anului, potrivit asociatiei industriei auto germane VDA.
Astfel, inmatricularile de masini noi in spatiul european - UE, Elvetia, Norvegia, Islanda si Liechtenstein - au avansat cu 4,8% in iulie, la 1,02 milioane de unitati, noteaza organizatia germana, citata de Reuters.
"Rezultatul pozitiv din iulie (...) este un semn bun pentru stabilizarea pe care o asteptam in a doua jumatate a anului. Recuperarea economica aflata in faza de inceput in Europa de Vest pare sa se reflecte in evolutia cererii pe piata auto", a declarat presedintele VDA, Matthias Wissmann.
Piata auto europeana se va contracta in 2013 pentru al patrulea an, afirma analistii, dar evolutia din trimestrul al doilea sugereaza ca unii producatori auto mari sunt mai aproape de stabilizarea vanzarilor decat se credea.
Vanzarile auto din Europa arata primele semne de revenire, odata cu iesirea din recesiune a zonei euro, a declarat un oficial al companiei americane Ford Motor, care a anuntat joi o crestere de 9% a livrarilor in luna iulie pe 19 piete ale companiei in Europa, la 90.000 de masini, potrivit Bloomberg.
"Ce a fost mai rau a trecut. Este prematur sa afirmam ca ne aflam pe un trend ascendent, dar perspectiva s-a imbunatatit", a declarat Roelant de... mai mult
Vineri, 16 August 2013, ora 17:04
Piata auto din Rusia va inversa tendinta negativa actuala si va devansa Germania, devenind cea mai mare din Europa si a cincea din lume pana in 2020, potrivit unui studiu realizat de Boston Consulting Group, relateaza Automotive News Europe.
Producatori occidentali precum General Motors, Volkswagen, Ford Motor si Renault au investit masiv in Rusia, anticipand ca piata va creste odata cu dezvoltarea clasei de mijloc.
Studiul anticipeaza ca Rusia poate urma Brazilia si China pentru a se transforma dintr-o piata a exportatorilor straini intr-una dominata de vehicule fabricate local.
Boston Consulting anticipeaza ca piata auto din Rusia va creste in medie cu 6% pe an pana in 2020, cand va ajunge la un volum anual al vanzarilor de 4,4 milioane de vehicule, fata de 2,9 milioane de unitati in 2012.
Astfel, piata auto din Rusia va urca pe locul cinci in lume in functie de vanzari, dupa China, Statele Unite, India si Brazilia. Anul trecut, Rusia s-a plasat pe pozitia a saptea, in urma Chinei, SUA, Japoniei, Braziliei, Germaniei si Indiei. In 2009, Rusia se afla pe locul 10 la nivel mondial.
Boston Consulting avertizeaza insa ca Rusia trebuie sa depaseasca probleme dificile, intre care instabilitatea cererii, o baza slaba de furnizori si costurile mari de logistica.
Rusia era pe cale sa devina cea mai mare piata auto europeana inainte ca criza financiara din 2008 sa afecteze cererea si accesul la creditare. mai mult
Luni, 22 Iulie 2013, ora 09:17
Inmatricularile de autoturisme Dacia noi in Germania au crescut in primul semestru cu 8,4%, fata de aceeasi perioada a anului anterior, la 23.481 unitati, in timp ce piata germana a scazut cu 8,1%, la 1,5 milioane de masini.
Alaturi de Dacia, alte sapte marci au inregistrat cresteri in acest interval, dintr-un total de 33 de marci analizate, potrivit datelor oficiului pentru inmatriculari auto german KBA.
Astfel, inmatricularile Jaguar au crescut cu 35%, la 2.236 unitati, Seat a avansat cu 30%, la 41.359 unitati, iar Land Rover cu 21%, la 6.912 unitati. Cresteri inferioare Dacia au consemnat Subaru - 5,4%, la 4.737 unitati, KIA - 4,8%, la 29.041 unitati, Porsche - 3%, la 11.849 unitati, si Mazda - 2,7%, la 23.329 unitati.
Cota de piata a Dacia s-a situat in primele sase luni la 1,6%.
Vanzarile Renault, grup care detine Dacia, au scazut cu 12,3% in intervalul analizat, la 48.911 unitati.
In luna iunie, inmatricularile de autoturisme Dacia noi au urcat cu 5,3%, la 4.679 unitati, echivalentul unei cote de piata de 1,7%. Piata germana a scazut in iunie cu 4,7%, la 282.913 unitati.
Alaturi de Dacia, alte 12 marci au inregistrat cresteri in iunie, inclusiv Volkswagen, liderul pietei cu aproape 22% din vanzari atat in iunie, cat si in primul semestru.
Inmatricularile Volkswagen au crescut cu 1,6% in luna iunie, la 61.251 unitati in iunie, dar la semestru se mentin inca pe scadere, cu 9%, la 324.948 unitati.
Germania a fost anul trecut a doua mare piata... mai mult
Marti, 02 Iulie 2013, ora 17:15
Vanzarile de autovehicule noi au scazut cu 18,6% in primele cinci luni, la 28.059 unitati, iar segmentul autoturismelor a inregistrat livrari mai mici cu 19,8%, la 23.245 unitati, potrivit datelor anuntate luni de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Vanzarile sunt sustinute in continuare de achizitiile realizate de catre companii (85% din total in luna mai), cele catre persoanele fizice continuand sa scada pana la un minim de doar 15% din total. Comparativ, in mai 2012, luna in care Programul Rabla functiona deja in mod efectiv, acest raport era de 49% persoane fizice si 51% persoane juridice.
"Continua sa se manifeste impactul negativ al importului masiv de vehicule rulate care, la un volum de aproximativ 86.000 unitati la autoturisme si 18.400 la vehicule comerciale, au o crestere de 42%, respectiv 10% fata de 2012. Din aceste cifre rezulta ca la fiecare autovehicul (autoturism + vehicul comercial) nou vandut in Romania au fost aduse alte 3,7 rulate, raport totuti in scadere fata luna anterioara, cand acesta era de 4/1", se arata intr-un comunicat al APIA.
Franta si Italia au inregistrat si ele scaderi de peste 10% la vanzarea masinilor noi
Asociatia noteaza ca si pe plan european au fost scaderi, principalele tari inregistrand diminuari importante (Franta -11,9%, Italia -11,2%, Germania -8,8%).
La autoturisme, topul pe marci in primele cinci luni este format din Dacia (6.638 unitati vandute - 28,6% din total), urmata de... mai mult
Luni, 17 Iunie 2013, ora 13:14
Romania inregistreaza a doua cea mai accelerata reducere a vanzarilor de autoturisme noi in ultimii cinci ani, de 77%, dintre tarile europene monitorizate pe primul loc fiind Grecia, arata un studiu Allianz Risk Pulse, ce analizeaza problemele privind viitorul mobilitatii.
Romania se numara printre pietele cu cea mai abrupta scadere a vanzarilor de autoturisme noi in ultimii 5 ani, de 77%. Comparativ cu un numar de 315,6 mii de autoturisme noi vandute in 2007, anul trecut cifra a scazut de peste 4 ori, la putin peste 72 de mii de unitati.
Dintre tarile europene monitorizate de Allianz Risk Pulse, doar Grecia a inregistrat o dinamica mai accelerata a contractiei vanzarilor de masini noi, de 79%, in perioada amintita.
Ca urmare a cresterii preturilor combustibililor, detinerea unei masini a devenit tot mai costistoare si este de asteptat ca aceasta tendinta sa se mentina, considera autorii studiului.
In Germania, preturile la benzina au crescut cu cel putin 30% din 2005. In Marea Britanie, costurile de utilizare si intretinere au fost identificate ca reprezentand principalul motiv pentru care o reprezentantii tinerei generatii nu conduc o masina.
"Deloc de neglijat este si faptul ca manifestarea crizei a pus o mare presiune asupra bugetelor gospodariilor. In acest context, cifrele privind evolutia vanzarilor si inmatricularilor de noi masini arata o scadere continua la nivelul Uniunii Europene, de la 15,6 milioane la 12 milioane de autoturisme, in intervalul... mai mult
Vineri, 24 Mai 2013, ora 11:50
MINI One, MINI Cooper Coupe si MINI Cooper S Countryman au ocupat prima pozitie in segment in ceea priveste deprecierea procentuala, conform unui studiu valabil pentru piata din Germania.
Studiul, "Residual Value Champions", realizat de institutul de cercetare Bahr & Fess Forecasts a fost prezentat si pe versiunea online a publicatiei Focus.
Conform analizei expertilor de la Bahr & Fess Forecasts, acestea sunt modelele care isi pastreaza cel mai bine valoarea si sunt astfel o investitie mai buna decat competitia.
Dintre acestea se remarca MINI Cooper Coupe, care ocupa prima pozitie in categoria Coupe, atat din punctul de vedere al cele mai mici deprecieri procentuale cat si al cele mai mici deprecieri absolute.
Conform evaluarii expertilor, noul MINI se va revinde dupa patru ani cu un pret de 57,5% fata de cel initial.
MINI Cooper S Countryman All4 este pentru al doilea an consecutiv considerat cea mai buna investitie din segmentul SUV compacte cu o valoare de revanzare la 57% din pretul initial. In segmentul masinilor mici, MINI One are cea mai stabila valoare din piata germana, cu 56,5% dupa 4 ani. Remarcabila este si performanta lui MINI Roadster.
Cu o valoare de revanzare de 59,5% ocupa pozitia a doua in segmentul Roadster.
De-a lungul timpului, MINI a fost evaluat constant ca una dintre masinile cu cea mai stabila valoare din piata germana, asa cum este si evaluarea "Wertmeister" realizata de revista germana AutoBild.
BMW, producatorul... mai mult
Sambata, 12 Mai 2012, ora 11:29
Volkswagen up!, noua vedeta din clasa mini a producatorului german si castigatoarea titlului Car of the Year 2012, up! ofera spatiu maxim pe o suprafata minima, pentru momentele in care ai nevoie de o masina mica in aglomeratia din oras.
"Pe piata din Romania, noul up! este disponibil din luna februarie a acestui an", spune Dragos Stoica, Director de vanzari Volkswagen in cadrul Porsche Bucuresti Nord.
"In functie de cerinte si de bugete, Volkswagen up! vine in trei versiuni de echipare: take up! este versiunea entry level, move up! este varianta orientata mai mult spre confort, iar high up! este linia de echipare de varf. La lansarea pe piata, pornind de la dotarile liniei high up!, vor fi disponibile inca doua modele speciale: up! black si up! white."
Cum arata up! la exterior
Pe o lungime de numai 3 metri si jumatate, noul up! aduce o interpretare ultra-moderna a limbajului de design al marcii Volkswagen.
Geamurile laterale cu forme marcante, suprafetele clar definite si liniile simple pun si mai bine in valoare punctele de atractie ale modelului, ca de exemplu, haionul integral vitrat. Partea frontala a noului up! cucereste cu un zambet: "smiley face"-ul sau este desavarsit de ingusta a grila radiatorului, care cuprinde emblema marcii.
Trapa panoramica glisanta si rabatabila
Trapa panoramica optionala, cu functii de glisare si rabatare si cu dimensiuni generoase, este mult mai mare decat trapele obisnuite si confera senzatia de spatiu in... mai mult
Sambata, 21 Aprilie 2012, ora 00:00