Dupa ce abia a reusit sa depaseasca scandalul testelor de poluare trucate, producatorul auto german Volkswagen are parte de o noua lovitura, de aceasta data pe o piata exclusivista, cea a super-masinilor.
Mai multe mii de masini Lamborghini au fost rechemate in service, din cauza pericolului de incendiu, in urma unor erori de montaj, informeaza CNN Money.
Printre bolizii care risca sa ia foc pe neasteptate se numara si modelul Veneno, produs in doar 12 exemplare, cu un pret de aproximativ de 4 milioane euro fiecare.
Veneno este prototipul unei masini de curse adaptata la traficul normal, iar super-masina cu motor de 12 cilindri prezinta acelasi risc ca si alti bolizi ai marcii italiene detinute de Volkswagen Group, acela de a se aprinde pe loc.
"In anumite conditii de rulaj, cand rezervorul masinii este plin, exista riscul sa ia foc, ca urmare a contactului facut de combustibil cu sistemul de evacuare a gazelor", a constatat Administratia pentru Siguranta in Trafic din SUA intr-un raport recent.
Lamborghini recunoaste ca au fost deja 7 astfel de incidente petrecute in intreaga lume, iar firma a decis sa recheme in service mii de automobile vandute in ultimii ani.
Printre acestea se numara cele 12 super-masini Veneno, dar si 5.900 de bolizi Aventador, cu un pret ceva mai modest de doar 380.000 euro.
Lamborghini tocmai raportase ca a inregistrat un record in vanzarea de masini pe 2016, cu 3.457 de masini vandute in intreaga lume, marcand o crestere cu 7%... mai mult
Joi, 16 Februarie 2017, ora 14:14
Intr-o piata in care vanzarile ar putea ajunge la un nivel record, producatorii auto ridica din ce in ce mai mult stacheta pentru gama de lux, astfel ca cele mai bune masini de lux din 2016 devin din ce in ce mai sofisticate.
Potrivit unui clasament realizat de jurnalistii de la Bloomberg, cele mai bune masini de lux din 2016 sunt Lamborghini Huracan Spyder, Bentley Flying Spur S si McLaren 570GT.
Vanzarile din Statele Unite, cea mai mare piata pentru masini de lux, au fost solide in 2016, insa analistii sunt sceptici in ceea ce priveste cresterea vanzarilor in 2018-2019, ca urmare a aplicarii unor reduceri fiscale anul viitor.
La nivelul intregii piete, vanzarile de automobile din SUA ar putea ajunge pana la 17,5 milioane de unitati, ceea ce ar insemna un nivel record.
Producatorii auto sunt multumiti si de vanzarile de automobile de lux, care au inregistrat rezultate bune la aproape toate categoriile, de la de la SUV-urile de lux si pana la bolizii cei mai ...citeste mai departe despre "Care sunt cele mai bune masini de lux ale anului 2016 (Galerie foto)" pe Ziare.com mai mult
Sambata, 24 Decembrie 2016, ora 22:38
Afacerile marilor producatori auto de lux au inregistrat performante importante anul trecut, in ciuda situatiei dificile in care se afla piata auto, in special cea europeana.
Vanzarile auto la nivel global au crescut anul trecut cu 4,2%, la 82,8 milioane de unitati, depasind pentru prima data 80 de milioane, potrivit firmei de consultanta IHS Automotive, care estimeaza o mentinere a trendului pana in 2018, cand piata va trece de 100 de milioane de masini.
Totusi, piata europeana inca se lupta sa isi revina dupa scaderi succesive inregistrate in ultimii ani. Romania, spre exemplu, a inregistrat in 2013 al saselea an de pierderi, cu nici 5000 de masini vandute lunar.
Dupa 11 luni, inmatricularile de masini noi au scazut cu 15%, la 52.000 de autoturisme. Practic, piata auto s-a intors in anii '90.
La polul opus, piata masinilor de lux sparge record dupa record, iar vanzarile inregistreaza cresteri de doua cifre. Succesul de care se bucura aceasta industrie exclusivista se datoreaza cererii ridicate de pe piete "insetate", precum China si SUA.
China este prima tara din lume in care au fost vandute intr-un singur an peste 20 de milioane de masini, adica un sfert din totalul vanzarilor la nivel global.
Autoritatile din Shanghai au decis sa scoata la licitatie numerele de inmatriculare pentru a putea tine sub control nivelul de poluare.
In comparatie, in Statele Unite au fost vandute doar 15,6 milioane de unitati, in crestere cu 7,6% - la jumatate fata de... mai mult
Vineri, 10 Ianuarie 2014, ora 14:39
Vanzarile Mercedes-Benz in SUA au crescut cu 11% in luna ianuarie, Daimler reusind un inceput mai bun de an decat rivalul BMW, cele doua grupuri germane continuand sa-si dispute piata americana a automobilelor de lux la doi ani dupa ce au detronat Lexus, liderul traditional.
Mercedes a anuntat ca a vandut in ianuarie peste 22.500 de automobile in SUA, in urcare cu 11%, in timp ce vanzarile BMW au avansat cu numai 0,7%, la 16.513 unitati, transmite Bloomberg.
Lexus, divizie a Toyota, a inregistrat un avans de 32%, la 16.211 livrari.
Desi Mercedes-Benz conducea dupa primele 11 luni, BMW a reusit anul trecut sa se mentina ca lider pe piata automobilelor de lux din SUA cu o crestere puternica in luna decembrie. Lexus a fost cea mai populara marca auto de lux din SUA timp de 11 ani, insa cutremurul devastator din martie 2011 din Japonia a afectat productia grupului Toyota, permitand concurentilor germani sa preia conducerea.
Cea mai bine vanduta marca americana de lux este Cadillac, care s-a plasat pe locul al patrulea in ianuarie, cu 13.116 automobile vandute, in urcare cu 47%.
Audi a inregistrat o crestere de 7,5%, la 10.056 unitati.
Per total piata, Toyota si Ford au fost lideri de piata in ianuarie, cu cresteri de 27%, respectiv 22%.
Locurile trei si patru au revenit General Motors si Chrysler.
Vanzarile totale de autovehicule usoare din SUA au crescut cu 14% in ianuarie. mai mult
Duminica, 03 Februarie 2013, ora 17:11
Audi, al doilea mare producator de masini de lux la nivel global, vrea sa investeasca 13 miliarde de euro pana in 2016 pentru a dezvolta noi modele si pentru a extinde capacitatea de productie, in incercarea de a prinde din urma liderul BMW, potrivit Bloomberg.
Cheltuielile includ fonduri pentru noi modele si tehnologii, dar si pentru cresterea productiei operatiunilor din Ungaria, sporirea capaciatii in China si constructia unei noi fabrici in Mexic, a anuntat, joi, Audi.
"Vom continua sa investim sume mari pentru a ne urmari strategia de dezvoltare. Expansiunea infrastructurii globale de productie ne va ajuta sa continuam sa crestem", a afirmat, intr-un comunicat, directorul financiar al Audi, Axel Strotbek.
Audi vrea sa vanda cel putin 2 milioane de masini pe an pentru a depasi BMW la sfarsitul actualului deceniu. Expansiunea brandului de lux face parte din strategia Volkswagen de a deveni cel mai mai mare producator auto din lume pana in 2018.
Pana in 2015, Volkswagen a planificat investitii de 50,2 miliarde de euro la divizia auto, inclusiv Audi.
Avansul BMW fata de Audi este asteptat sa creasca anul urmator. Vanzarile BMW urmeaza sa urce cu 4,6%, la 1,54 milioane de unitati, in timp ce Audi va inregistra un avans de 1%, la 1,44 milioane de unitati, potrivit firmei de cercetare IHS Automotive. mai mult
Vineri, 28 Decembrie 2012, ora 10:30
Taxele aplicate pentru importurile de masini de lux in China sunt foarte mari, ceea ce poate tripla pretul masinii si cu toate acestea piata de lux din aceasta tara infloreste.
Tot mai multi chinezi isi permit sa cumpere masini dew lux scrie CNNMoney.
In afara de faptul ca au o piata mare de desfacere in China, constructorii de masini au si oportunitati de crestere in aceasta tara.
Ferrari
Producatorul italian Ferrari a vandut 500 de unitati in China anul trecut, un numar mic comparativ cu 1.900 de unitati vandute in Marea Britanie, dar reprezentand o crestere de 75% pe piata asiatica comparativ cu anul anterior.
Ferrari a sarbatorit 20 de ani de prezenta in China.
In China, un cumparator Ferrari 458 Italia poate sa plateasca si 500.000 de dolari pentru aceasta masina.
Aston Martin
Aston Martin a creat trei modele in editii speciale pentru Salonul Auto de la Beijing din 2012, inclusiv modelul Dragon 88. Emblemele Aston Martin sunt acoperite cu aur de 24 de carate.
Pana la sfarsitul anului trecut, Aston Martin avea patru dealeri in China, planuind sa adauge inca 13 pana la sfarsitul lui 2012.
Desi China nu este cea mai mare piata pentru Aston Martin, compania britanica a vandut 200 de masini in aceasta tara in 2011, dublu fata de anul anterior.
Oficialii Aston Martin se asteapta ca vanzarile pe piata chineza sa se dubleze anul acesta.
Modelul Aston Martin Rapide costa 500.000 de dolari in China, unde este foarte popular, spun... mai mult
Duminica, 06 Mai 2012, ora 10:49
Salonul Auto de la Geneva este considerat de catre pasionatii de cai putere principalul eveniment al anului. Cea de-a 82-a editie a "adus" sub acelasi acoperis o parte dintre marii producatori auto de talie mondiala precum Bentley, Lamborghini, Aston Martin si BMW.
Afla care au fost cele mai importante modele de masini lansate la Salonul auto de la Geneva in 2012, potrivit Cnbc.
Porsche Boxster S, 70.000 de dolari
Reprezentantii companiei descriu Boxster S ca fiind cea mai mare schimbare facuta in designul unui model care poarta amprenta producatorului.
Modelul decapotabil cu doua usi are un design complet nou si un sasiu restructurat in totalitate.
Masina este prevazuta cu un sistem de servodirectie elctromecanica pentru a spori performantele motorului. Boxster S este prevazut cu un motor de 3,4 litri, cu mai mult de 315 cai putere.
Aston Martin V12 Zagato, 519.400 dolari
Nivelul de complexitate si atentia la detaliu care sta in spatele designului noului Aston Martin dau de gol un proces minution de finisare care are in spate 2.000 de ore de munca.
Capota, semnatura "duble - bubble" si usile sunt realizate din aluminiu artizanal, in timp ce aripile, pragurile si capacul portbagajului sunt realizate din fibra de carbon.
Designul masinii este completat de calitatile tehnice, un motor V12 de 6.0 litri, cu 510 cai putere. Modelul este disponibil in patru culori diferite: Argintiu Scintilla, Verde Alloto, Albastru Alba si Rosu Diavolo.... mai mult
Sambata, 17 Martie 2012, ora 10:40
Lamborghini Sesto Elemento, Bugatti Veyron sau Aston Martin One sunt masini care nu sunt accesibile oricui si nici nu ar trebui sa fie. Pretul de peste un milion de dolari al acestor masini de lux in editie limitata nu este o investitie in confortul sau utilitatea pe care o ofera, ci reprezinta pretul unei mandrii de a detine o masina frumoasa si extrem de puternica.
Cei care cumpara astfel de masini nu le folosesc nici pentru cumparaturi la piata, nici pentru a-si lua copiii de la gradinita si nici pentru a merge cu prietenii la Mc’Drive.Multe din ele au motoare foarte puternice si ating peste 320 de km la ora, tocmai de aceea ele sunt ideale pentru a atinge viteze uimitoare in mai putin de cinci secunde, scrie CNBC.Lamborghini Sesto Elemento - 2,9 milioane de dolariUnul dintre cele mai atractive caracteristici pentru cei care apreciaza obiectele de lux este exclusivitatea, iar Lamborghini va produce doar 20 de unitati Sesto elemento pentru doritori.“Al saselea element”, traducerea numelui din limba italiana, se refera la cel de-al saselea element din tabelul periodic, carbonul.Caroseria masinii este realizata in intregime din fibra de carbon, poate atinge 100 de km la ora in 2,5 secunde, avand esapamentul din sticla si un compus ceramic, Pyrosic, care rezista la temperaturi de peste 1.600 de grade Fahrenheit.Bugatti Veyron 16.4 Convertible – 2 milioane de dolariBugatti Veyron 16.4 Convertible este una dintre cele mai scumpe masini din... mai mult
Joi, 18 August 2011, ora 17:57
Audi vrea sa lanseze noi modele si sa mareasca productia astfel incat pana in 2015 sa detroneze BMW de pe pozitia de cel mai mare producator de automobile de lux din lume, transmite Bloomberg citat de Mediafax."Anticipam ca economia mondiala va continua sa se dezvolte pe termen lung. Din acest motiv avem incredere sa extindem gama de produse si operatiunile internationale", a declarat directorul general Rupert Stadler, la intalnirea anuala cu presa organizata la Ingolstadt, in Germania.
Audi, divizie a grupului Volkswagen, are obiectivul sa devanseze BMW, in baza cresterii economice din China, India si Brazilia.
Compania anticipeaza ca livrarile in Rusia vor creste de peste doua ori, in intervalul mentionat.
Anul trecut, Audi a lansat o versiune modernizata a sedanului A8, noul A7 Sportback si modelul subcompact A1, cel mai mic din portofoliul de 36 de produse.
Audi va lansa in acest an 13 modele noi sau modernizate, intre care sedanul A6 si vehiculul sport utilitar Q3, si intentioneaza sa extinda gama in anii urmatori, in acelasi ritm.
Profitul net al Audi s-a dublat anul trecut la 2,59 miliarde euro, dupa ce cererea mare din China si SUA a urcat vanzarile la un nivel record. Veniturile au avansat cu 19%, la 35,4 miliarde euro.
Audi intentioneaza in acest an majorarea vanzarilor cu peste 10%, la peste 1,2 milioane de automobile. mai mult
Miercuri, 09 Martie 2011, ora 00:07