Vanzarile de autoturisme ecologice au crescut cu 62,4%, in primele trei luni din 2018, comparativ cu aceeasi perioada din anul anterior, pana la 661 de unitati, releva statistica Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA).
Potrivit datelor oficiale, din acest total, 201 sunt autoturisme electrice 100%, echivalentul unui salt de pana la cinci ori (+390,2%) fata de primele trei luni din anul 2017, iar 460 de unitati sunt hibride (+25,7%).
In intervalul ianuarie - martie 2018, ponderea autoturismelor "verzi" in totalul vanzarilor, la nivel national, a fost de 2,2%, in timp ce, in aceeasi perioada din anul precedent, ponderea era de 1,7%.
La nivelul lunii martie au fost comercializate 269 de autoturisme electrice si hibrid, in crestere cu 35,17%, in comparatie cu luna precedenta, cand s-au inregistrat 199 de exemplare vandute.
In clasamentul celor mai comercializate autoturisme electrice 100%, in intervalul ianuarie - martie, primul loc a fost ocupat de Volkswagen, cu 88 de unitati, urmat de smart (43 de exemplare), BMW (27), Mercedes Benz (14), Volvo (9), Renault (8), Porsche (4), Audi (3) si Kia (2).
De asemenea, cele mai multe autoturisme hibrid vandute in Romania, in intervalul ianuarie - martie 2018, au fost inregistrate de Toyota (395 de unitati), Lexus (25 exemplare), Kia (15) si Audi (13).
Statistica APIA arata ca, la nivelul anului trecut, ponderea autoturismelor electrice si hibrid in totalul vanzarilor de unitati noi a atins... mai mult
Duminica, 29 Aprilie 2018, ora 15:55
Toyota Motor vrea sa construiasca un succesor al bolidului Lexus LFA, de 552 de cai putere si un pret 375.000 de dolari, scos din fabricatie in 2012 dupa productia a 500 de unitati in doi ani, a declarat vicepresedintele executiv al Lexus, Mark Templin.
Planul pe termen lung are sustinerea presedintelui Toyota, Akio Toyoda, a spus Templin, transmite Bloomberg.
"Akio considera ca fiecare generatie merita sa aiba o masina precum LFA, asa ca vom construi un LFA pentru generatia de astazi. La un anumit moment ar putea fi o noua masina speciala pentru o alta generatie", a spus Templin, fara alte detalii.
Conceperea unui nou LFA nu este iminenta, iar o noua generatie ar putea aparea peste 30 de ani, a spus purtatorul de cuvant Bryan Lyons. Modelul LFA cu doua locuri a fost un proiect derulat pe parcursul a 10 ani care a motivat inginerii de la Lexus, a imbunatatit reputatia brandului si a influentat munca la modelele premium pe care compania le-a introdus de atunci.
Toyota, cel mai mare producator auto la nivel mondial, a beneficiat prin LFA de un model capabil sa concureze cu branduri precum Porsche (Volkswagen), Ferrari (Fiat) si Mercedes-Benz (Daimler).
Lexus a transformat in acest an piata automobilelor de lux din Statele Unite intr-o piata dominata de trei branduri majore, versiunile reproiectate ale sedanului IS si SUV-ul GX contribuind la reducerea distantei fata de Mercedes-Benz si BMW. LFA provine din conceptul unui coupe de 120.000 de dolari, iar... mai mult
Vineri, 08 August 2014, ora 16:55
Dacia a inregistrat in luna ianuarie cea mai puternica crestere a inmatricularilor de autoturisme noi in Franta, cu 18%, la aproape 9.000 de unitati, cu o cota de piata de 7,16%, in timp ce piata franceza a revenit usor dupa mai multi ani de scadere.
Astfel, numarul inmatricularilor de automobile noi marca Dacia in Franta a urcat in ianuarie cu 17,9% fata de nivelul din periaoda corespunzatoare a anului trecut, de la 7.600 unitati la 8.980 unitati, cota de piata a producatorului roman pe piata autohtona a grupului Renault avansand astfel la 7,16%, fata de 6,1% cu un an in urma, potrivit datelor prezentate luni de Asociatia Constructorilor Francezi de Automobile.
Vanzarile din Franta au crescut in ianuarie cu 0,5%
Inmatricularile de autoturisme noi din Franta au crescut in ianuarie cu 0,5%, la 125.500 unitati, dupa o contractie de 5,7% anul trecut.
Asociatia producatorilor auto din Franta estimeaza ca piata va stagna sau va creste usor in acest an.
Constructorii francezi PSA Peugeot Citroen si Renault si-au consolidat in ianuarie pozitia dominanta pe piata locala, inregistrand o cota de piata combinata de 59,27%, fata de 54,77% cu un an in urma.
Inmatricularile totale ale celor doua concerne au urcat cu 8,8% in prima luna din an, la aproape 74.400 unitati.
Grupul Renault, avans de 12,4%
Cu cresteri de 18% la Dacia si 10,5% la marca Renault, grupul Renault a inregistrat un avans de 12,4% al vanzarilor in ianuarie, la 34.150 automobile, revendicand... mai mult
Luni, 03 Februarie 2014, ora 12:00
Jaguar si Lexus s-au aflat, in 2013, in topul marcilor auto de lux preferate de catre romani, fiind inmatriculate 66 de unitati noi, potrivit statisticii Directiei Regim Permise Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), publicata pe propria pagina de internet.
Astfel, Jaguar a incheiat anul trecut pe prima pozitie in topul preferintelor romanilor in materie de marci rare nou inregistrate, cu 35 de unitati, dupa ce, in prima parte din 2013, se clasase pe locul trei, cu 14 unitati.
In intervalul ianuarie - decembrie 2013, un numar de 31 de exemplare noi marca Lexus au fost inmatriculate in Romania, ceea ce face ca producatorul nipon sa fie pozitionat pe locul secund in top.
Podiumul este incheiat de Lancia, cu 22 de unitati, in timp ce urmatoarele locuri s-au clasat: MINI (20 unitati), Subaru (11 unitati) si Bentley, smart si Alfa Romeo (cate 10 exemplare).
Pe lista marcilor rare achizitionate si inregistrate de romani in 2013 se mai regasesc: Maserati (9 unitati), Infiniti si Ferrari (cate 6), Lada (5) si Alfa Romeo (3).
Conform datelor oficiale, parcul auto national din Romania ajunsese, la finele anului 2012, la 5,71 milioane de unitati, in crestere cu 26,8%, comparativ cu 2007, peste jumatate dintre autovehicule fiind masini mai vechi de 10 ani.
Orasul cu cele mai multe masini mai vechi de zece ani in parcul auto este Bucuresti, cu peste 400.000 de unitati. mai mult
Marti, 14 Ianuarie 2014, ora 15:19
Un numar de 7.315 de autoturisme noi marca Dacia au fost inmatriculate in Franta in luna noiembrie 2013, in crestere cu 18% fata de cele 6.199 de unitati inmatriculate in perioada similara din 2012, arata datele publicate luni de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).
Un numar de 79.865 de autoturisme Dacia au fost vandute pe piata franceza in perioada ianuarie-noiembrie 2013, in crestere cu 8,4% fata de cele 73.652 de unitati din perioada similara a anului trecut. O crestere procentuala mai mare au inregistrat doar vanzarile de autoturisme Lexus produse de Toyota (17,9%) si Fiat (10%). Cu toate acestea, in termeni de unitati vandute, in primele zece luni, Lexus a vandut doar 2.633 de autoturisme in Franta. iar Fiat 43.620 de unitati.
Piata auto din Franta va inregistra, in 2013, un declin de 6%
Comitetul constructorilor francezi de automobile a apreciat, luni, ca piata auto din Franta va inregistra anul acesta un declin de 6%, dupa ce anterior CCFA estimase o scadere de 8% a vanzarilor auto in Franta.
Vanzarile auto in Franta au scazut in noiembrie cu 4,4%, la 138.298 vehicule, dupa un avans de 2,6% in octombrie si de 3,6% in septembrie, a anuntat luni CCFA.
Vanzarile Peugeot au urcat cu 4,5%, datorita lansarii unor noi modele, cum ar fi 308 Compact si mini-SUV-urile 2008, in timp ce vanzarile Renault s-au majorat cu 3,8%, sprijinite de cererea in crestere pentru modelul Captur.
Luna trecuta, vanzarile Volkswagen au scazut cu 9,5%, ale... mai mult
Luni, 02 Decembrie 2013, ora 12:10
Grupul nipon Toyota intentioneaza sa deschida magazine in care sa ofere consumatorilor bunuri de lux, variind de la genti din piele fabricate in Italia la cafea servita in cani smaltuite folosind cenusa vulcanica.
Potrivit planului Toyota, magazinele de lux ar trebui sa contribuie la imaginea la nivel global a marcii premium Lexus, potrivit Bloomberg.
Producatorul auto va inaugura primul magazin Intersect By Lexus in Tokyo la sfarsitul lunii august, potrivit unui comunicat al grupului. Ulterior, vor fi deschise magazine si in New York si Dubai, se arata in comunicat, fara a fi precizat un calendar.
Efortul de marketing al Lexus vine in contextul planurilor constructorului nipon de a-si creste notorietatea la nivel global, dupa ce doi ani consecutiv a avut in SUA vanzari mai slabe pe segmentul de lux comparativ cu BMW si Mercedes-Benz. Mercedes conduce Lexus la vanzari si in Japonia, piata de origine a Toyota.
"Debutul de succes al Lexus in SUA nu a fost replicat si pe alte piete, iar notorietatea brandului are nevoie de multa munca comparativ cu BMW si alte marci de lux. Nu te poti astepta sa castigi vanzari doar pentru ca ai deschis o cafenea, dar este in mod cert mai bine decat sa nu ai asa ceva", a declarat Takaki Nakanishi, fondator al institutului de cercetare Nakanishi.
In SUA, vanzarile Lexus au avansat cu 12% in acest an, la 141.446 unitati, evolutie mai buna decat cea a BMW sau Mercedes, potrivit firmei de cercetare Autodata. SUA este cea mai mare... mai mult
Miercuri, 21 August 2013, ora 17:10
Toyota inca pastreaza asamblarea marcii Lexus la fabricile din Japonia, in pofida costurilor foarte mari si in pofida faptului ca rivalii de la BMW, Mercedes si Audi si-au adaptat productia la cerintele marilor piete, precum cele din SUA si China.
Toyota a lansat in productie ultima varianta a sedanului Lexus ES, un model prin care japonezii spera sa-si mentina cote de piata ridicate pe cele mai importante piete pentru ei, Statele Unite si China.
Toyota, cel mai mare constructor auto din Japonia, estimeaza ca va comercializa trei milioane de unitati anul acesta, doar pe piata autohtona, de aproape trei ori mai mult fata de principalii competitori, Nissan si Honda, si aproape 40% din autoturismele si camionetele pe care compania le vinde in lume.
Lexus face parte din acest plan, fiindca singurul model care se asambleaza in afara Japoniei este SUV-ul RX, fabricat in Ontario, Canada.
Yenul puternic a lovit in profit
Constructorii auto japonezi, inclusive Toyota, au avut de suferit in ultima perioada de pe urma monedei nationale care le-a erodat profiturile obtinute din export.
Strategia Lexus lasa brandul expus cursului de schimb valutar comparativ cu marca Toyota, insa oficialii companiei sustin ca strategia "Made in Japan" poate acoperi costurile chiar si la actualul nivel a yenului.
"Nu avem in plan un anumit nivel pana la care afacerea noastra are capacitatea sa-si mentina profitabilitatea. Insa, pentru divizia de autoturisme, cum ar fi sedanul ES,... mai mult
Luni, 06 August 2012, ora 13:46
Consumatorii americani primesc oferte din ce in ce mai bune la masini luxoase si sport anul acesta, pe masura ce branduri de top incep sa isi elibereze stocurile de modelele vechi, incercand sa atinga numarul unu in vanzari.
Lexus este lider in ceea ce priveste ofertele acordate clientilor. Anul acesta compania a redus pretul masinilor cu 54% si al SUV-urilor cu 60%, conform Autodata Corp. La randul lor, Mercedes-Benz a crescut numarul stimulentelor cu 11%, iar BMW cu 6,9%, in timp ce media industriei este de 2,2%, scrie Bloomberg.
"Ai aceste trei branduri care sunt foarte apropiate, iar acest lucru va pune foarte mare presiune pe preturi. O sa inceapa un razboi al reducerilor de pret", este de parere un analist american.
Lexus a fost cel mai popular brand de lux din SUA timp de 11 ani, pana cand BMW i-a detronat in 2011. Anul acesta, in ceea ce priveste numarul masinilor vandute, Mercedes conduce BMW cu mai putin de 2.000 de unitati in luna mai, iar Lexus cu peste 18.000.
Oficialii Lexus nu cred ca vor reusi sa revina pe locul unu in vanzari anul acesta. Tinta liderilor Lexus este sa atinga 250.000 de masini vandute in 2012, spune seful brandului, Mark Templin, cu mai putin de 1% fata de vanzarile BMW din 2011, reocuparea locului unu in topul vanzarilor nefiind telul principal. Pana acum, vanzarile in 2012 au fost cu 14% mai mari.
Brandul va oferi promotii mai mici pe parcursul anului, pe masura ce noi modele populare ajung in magazine.
"Ambele... mai mult
Luni, 18 Iunie 2012, ora 12:39
Toyota a anuntat ca suspenda vanzarile in Statele Unite ale noului model Lexus. Producatorul auto japonez se teme ca autoturismele se pot rasturna.O influenta revista americana care se ocupa cu protectia consumatorului a atras atentia oamenilor sa nu cumpere noul model Lexus GX 460, pentru ca se pot rostogoli cu aceasta masina, informeaza Times.Toyota se lupta sa isi repare reputatia dupa numeroasele probleme pe care le-a avut la nivel mondial, din cauza unor defectiuni tehnice la autovehiculele produse.La inceputul lunii, guvernul american a anuntat ca intentioneaza sa sanctioneze compania Toyota cu o amenda record de 16,4 milioane de dolari, in cazul automobilelor defecte rechemate in fabrici.Toyota ar putea plati o amenda record pentru masinile defecteAutoritatile americane sustin ca Toyota a anuntat problema legata de pedalele de acceleratie care se blocheaza dupa aproape patru luni dupa ce a aflat despre ea.Amenda ar putea creste daca ancheta deschisa de autoritati va arata ca au existat nereguli legate si de alte defecte.Compania producatoare de automobile a rechemat in fabrici, in ianuarie, milioane de masini, din cauza unui defect la pedala de acceleratie, insa documentele gasite de anchetatori au aratat ca Toyota aflase despre aceasta problema inca din septembrie. mai mult
Miercuri, 14 Aprilie 2010, ora 09:44