90% dintre participantii la un sondaj derulat de www.glami.ro au raspuns ca au implementat ori sunt in curs de implementare masuri pentru un al doilea lockdown Covid-19.
Ca parte din aceste masuri:
●94% dintre magazine se concentreaza pe social media ca un canal de marketing si vanzare profitabil in aceasta perioada
●59% au instituit reglementari speciale de siguranta in depozitele lor
●53% s-au concentrat pe actiuni de crestere a vanzarilor de Black Friday si in decembrie 2020
●24% si-au reorganizat lanturile de aprovizionare, integrand furnizori locali
●41% au reorganizat si redirectionat bugetele din offline in online, inclusiv prin inchiderea unor magazine fizice si prin upgradarea platformelor lor online
GLAMI, primul motor de cautare online de moda din Romania, a realizat acest sondaj in randul magazinelor partenere inregistrate pe www.glami.ro, pentru a obtine mai multe informatii despre modul in care se pregatesc pentru un potential lockdown in aceasta iarna.
Chiar daca 52% dintre magazinele online considera ca un al doilea lockdown Covid-19 ar avea un impact pozitiv asupra afacerii lor online si ar duce la cresteri, 40% din retailerii omnichannel au raspuns ca veniturile lor sunt mai mici in 2020, in ciuda cresterilor la nivelul veniturilor din online.
In plus, 1 din 5 magazine online a luat in considerare schimbari in achizitii si sortimentatie, inclusiv vanzarea mastilor de protectie, concentrandu-se mai mult pe colectiile de baza si... mai mult
Joi, 26 Noiembrie 2020, ora 12:04
Nu e usor sa faci marketing de calitate pe Facebook. Dincolo de a crea reclame persuasive care sa atraga clientii, trebuie sa faci asta in mod constant. Te-ai gandit vreodata ce bine ar fi sa creezi iar si iar continut calitativ care sa treaca testul timpului cu succes?
Din fericire, acest lucru nu este imposibil, iar in cele ce urmeaza vom discuta despre practica atemporala in marketing (evergreen) si despre promovare facebook cu strategii evergreen.
Marketingul "evergreen" - ce inseamna?
In marketing, conceptul de "evergreen" face referire la un continut mereu proaspat si nou. Desi unele piese de continut pot avea o vechime considerabila (cum ar fi continutul postat in urma cu mai multe luni sau mai multi ani), anumite tipuri de continut, cum ar fi testimonialele si tutorialele, pot ramane permanent relevante si oarecum "noi" fara sa se schimbe prea mult de-a lungul anilor.
Acest tip de continut este usor de creat si poate deveni un pilon fundamental pentru site-ul si si chiar pentru anunturile de promovare facebook.
Tutoriale
Este suficient sa ne uitam la popularitatea tutorialelor de pe YouTube ca sa intelegem ce impact fabulos au aceste forme de continut. Cel mai probabil, in prezent exista cate un tutorial pentru orice - de la cum sa-ti repari singur masina, pana la cum sa te machiezi si cum sa desenezi simplu.
Din fericire, cu putina creativitate, astfel de tutoriale video sau postari cu sfaturi practice pot fi folosite cu mare succes in... mai mult
Miercuri, 23 Septembrie 2020, ora 16:44
Facebook Shops, cea mai noua facilitate a celei mai mari retele sociale, adauga un tab de shopping paginilor prin care business-urile pot lista produsele pe care le vand.
Facebook a anuntat Shop, o facilitate prin care companiile care au pagini de Facebook si profiluri de business pe Instagram isi pot prezenta produsele intr-o sectiune speciala.
Astfel, companiile pot sa-si creeze un tab special la pagina de Facebook sau profilul de Instagram. In acest tab, va fi prezentat catalogul de produse, organizat la randul lui pe categorii.
In formatul actual, majoritatea achizitiilor nu se vor face pe Facebook sau Instagram. In schimb, utilizatorii vor fi directionati care site-ul companiei.
Doar putinele branduri care folosesc in prezent functia de Checkout din Facebook si Instagram vor putea face vanzarile direct in cadrul celor doua retele sociale.
Checkout se afla deocamdata in faza de testare, fiind disponibil doar unui numar limitat de branduri. Este clar, insa, ca acesta este scopul final pentru Facebook: sa opereze vanzarile direct pe platformele sale.
Utilizatorii pot comunica cu reprezentantii companiilor prin WhatsApp, Messenger si Instagram Direct. Facebook ar putea incerca ulterior sa monetizeze aceasta facilitate, permitand companiilor sa trimita mesaje comerciale utilizatorilor cu care au avut contact in acest fel.
Pe Instagram, noua functie va fi promovata si mai puternic decat pe Facebook. Shop va deveni una din sectiunile principale ale... mai mult
Miercuri, 20 Mai 2020, ora 11:17
Facebook nu va mai permite preinstalarea aplicatiilor sale pe telefoanele Huawei, decizia fiind o noua lovitura pentru gigantul tehnologic chinez, care incearca sa isi mentina afacerile in conditiile interdictiei americane de a cumpara componente si software din Statele Unite.
Clientii care au deja telefoane Huawei vor putea sa foloseasca in continuare aplicatiile Facebook si sa primeasca actualizari, a anuntat compania americana.
Dar telefoanele Huawei noi nu vor mai avea preinstalate aplicatiile Facebook, WhatsApp si Instagram, transmite Reuters.
Vanzatorii de smartphone-uri incheie deseori acorduri pentru preinstalarea unor aplicatii populare, cum este Facebook. Aplicatii precum Twitter si Booking.com sunt la randul lor preinstalate pe telefoanele Huawei, pe multe piete.
Twitter a refuzat sa comenteze, iar Booking Holdings nu a raspuns solicitarilor de informatii.
Decizia Facebook afecteaza perspectivele vanzarilor grupului Huawei Technologies, a carui divizie de telefoane a devenit anul trecut cea mai mare sursa de venituri, sustinute de cresterea puternica din Europa si Asia.
Reprezentantii Huawei au refuzat sa comenteze.
Google anuntase deja ca nu va mai furniza softul Android pentru telefoanele Huawei, dupa o perioada de 90 de zile acordata de guvernul american care expira in august.
Dar Google Playstore si aplicatiile Google vor fi disponibile in continuare pentru modelele actuale de telefoane Huawei, inclusiv cele care nu au fost inca... mai mult
Vineri, 07 Iunie 2019, ora 10:19
Business-urile din Romania au devenit tot mai constiente de potentialul din online, iar Google si Facebook si-au imbunatatit constant platformele. Chiar daca numarul de magazine online a crescut si concurenta este tot mai acerba, exista in continuare o crestere de la an la an a tranzactiilor online.
Conform raportului GPeC din 2018, romanii au facut cumparaturi online in valoare de peste 3,5 miliarde de euro in 2018, cu 30% mai mult decat in 2017. In 2013 valoarea cumparaturilor online a fost de 600 milioane de euro.
Proprietarii de business-uri au inteles ca pentru a vinde un produs sau serviciu trebuie sa fii prezent acolo unde este publicul tau tinta. In marketingul clasic acesta reprezinta vadul comercial. In prezent, poti avea un magazin amplasat pe o strada pe care nu circula nimeni si sa vinzi de 1 milion de euro pe luna, exclusiv online.
Bugetul de marketing investit este in stransa legatura cu obiectivele de business ale fiecarui proprietar de afacere. Spre exemplu, daca iti propui sa ai o cifra de afaceri de 100.000 de euro pe an, vei avea nevoie de un buget de marketing mult mai mic fata de un obiectiv de vanzari de 10 milioane de euro pe an. Este indicat sa iti stabilesti un buget de marketing procentual din targetul de vanzari, dar sa ai in vedere si marja de profit pe care o practici.
Ce s-a schimbat in 2019
Daca in urma cu 7-8 ani era suficient doar sa existi in online pentru a acoperi cererea din piata, in prezent fiecare leu trebuie investit... mai mult
Luni, 03 Iunie 2019, ora 10:15
Valentine's Day este de ani buni o oportunitate pentru magazinele online sa atraga mai multi clienti si sa genereze venituri suplimentare fata de o perioada normala a anului.
Pentru a fi mai eficienti, intr-o piata din ce in ce mai competitiva, este nevoie sa-ti construiesti inteligent o campanie online care sa atraga cat mai multi clienti.
Gun Media, agentie de marketing online din Romania, cu focus pe campanii de performance (PPC, SEO & Social Media), a intocmit o lista cu lucrurile care nu trebuie sa lipseasca din campaniile de vanzari specifice Zilei Indragostitilor.
"Implementata corect, o campanie de marketing online dedicata acestei perioade, poate aduce un plus de 10-15% in vanzari, fata de o luna normala. Evident, rezultatele unei astfel de campanii variaza si in functie de bugetul si efortul depus de fiecare companie", declara Robert Trandafir, fondator Gun Media.
Cum ajungi eficient la indragostiti prin social media
Retelele de socializare au devenit adevarate generatoare de vanzari in ultimii ani, asa ca nu trebuie sa fie excluse sub nicio forma din nicio strategie de vanzari, indiferent de ocazie. Potrivit specialistilor din departamentul de social media din Gun Media, este obligatoriu ca bannerele sa fie sugestive pentru produsul sau serviciul promovat. Mai departe este nevoie de un landing page dedicat si personalizat cu promotiile de Valentine's Day, totul intr-un concept care sa imbine produsul sau serviciul cu Ziua indragostitilor. De... mai mult
Vineri, 08 Februarie 2019, ora 10:38
Facebook pregateste deschiderea unui birou de vanzari in China pentru a lucra cu firmele de publicitate locale, potrivit unor surse apropiate situatiei, reteaua de socializare urmand sa aiba pentru prima data angajati in China, unde serviciile sale sunt inca cenzurate.
Compania americana ar putea deschide un birou in China in mai putin de un an pentru a deservi clientii tot mai numerosi din aceasta tara, a spus una dintre sursele Bloomberg. Facebook negociaza inchirierea unor spatii in cladirea Fortune Financial Center din Beijing, a afirmat o alta sursa.
Operatorul retelei de socializare nu a decis inca daca sa angajeze la noul birou contractori sau personal cu norma intreaga, caz in care ar trebui sa obtina o licenta de operare din partea statului chinez.
Deschiderea unui birou in China ar marca un pas semnificativ, acesta fiind una dintre cele mai mari piete inca neaccesate de Facebook.
Reteaua sociala a fost interzisa de guvernul chinez in 2009, dar compania a folosit un birou din Hong Kong, in afara Chinei continentale, pentru a construi discret o afacere care vinde publicitate la nivel international companiilor din China.
Statul chinez a abordat de-a lungul timpului o pozitie dura fata de companiile americane din domeniul internetului. eBay si Yahoo nu au reusit sa se dezvolte pe aceasta piata, una dintre cele mai mari din lume.
In 2010, Google a anuntat ca nu se va conforma cenzurii impuse de guvernul de la Bejing si a inchis pagina de cautari... mai mult
Marti, 13 Mai 2014, ora 12:35
Vanzarile Facebook in primul trimestru au crescut cu 38%, la 1,46 miliarde de dolari, depasind estimarile analistilor, iar profitul net a avansat cu 58%, la 217 milioane de dolari, semn ca publicitatea pe dispozitive mobile genereaza afaceri tot mai mari pentru cea mai mare retea de socializare.
Media estimarilor analistilor contactati anterior de Bloomberg indica venituri de 1,44 miliarde de dolari pentru companie in primele trei luni ale anului.
Platforma pentru publicitate pe smartphone-uri si tablete a devenit o prioritate a Facebook in ultimul an, dupa evolutia modesta a actiunilor companiei in vara anului trecut.
Facebook a trecut peste caderea de anul trecut
Titlurile s-au depreciat cu peste 50% de la listarea la bursa de la New York, in luna mai a anului trecut, pana in septembrie, din cauza temerilor investitorilor privind capacitatea companiei de a genera venituri din publicitatea pe dispozitive mobile.
Actiunile Facebook au atins minimul in luna septembrie, la 17,7 dolari, revenind ulterior pe un trend ascendent odata cu imbunatatirea perspectivelor privind veniturile obtinute din spoturi publicitate afisate pe smartphone-uri si tablete.
Miercuri, Facebook a inchis in scadere cu 1,2% pe bursa de la New York, la 27,43 dolari, cu 28% sub nivelul de aproximativ 38 de dolari obtinut in oferta publica initiala derulata cu un an in urma.
Profit nesperat din industria mobile
In primul trimestru al acestui an, platformele mobile au generat... mai mult
Joi, 02 Mai 2013, ora 11:17
Foarte multe companii mici si mijlocii din Romania au inceput sa-si faca publicitate prin intermediul retelei Facebook. Reclamele sunt targetate si apar in functie de activitatea pe care o are utilizatorul de Facebook: caror branduri da like, ce subiecte il intereseaza, cu cine interactioneaza, ce prieteni are etc.
Facebook ofera oricui posibilitatea de a-si achizitiona reclama in retea, un functie de bugetul planificat si de preferintele publicitare, precum localitatea/tara, varsta, un anumit interes (exemplu, alergare), tipul de utilizator (oricine, doar cei conectati cu pagina companiei, doar cei are nu sunt conectat cu pagina companiei), bugetul avut la dispozitie.
Targetarea Facebook este destul de precisa. Spre exemplu, un producator de echipamente sportive pentru alergare poate publica o reclama, vizibila doar alergatorilor amatori din Bucuresti si va avea o audienta de 12.820 de oameni.
Google AdWords, serviciul pentru publicitate online oferit de Google, permite, de asemenea, o targetare complexa a audientei.
O firma mica sau mijlocie isi poate pune problema, care sistem de publicitate este mai eficient? Care sistem de publicitate ii va aduce mai multi vizitatori sau ii va genera mai multe vanzari?
Potrivit firmelor contactate de Business24, reteaua sociala Facebook genereaza mai mult "buzz", dar Google AdWords ii face pe utilizatori sa cumpere.
Unde se vand mai bine prajiturile, pe Facebook sau pe Google?
Vlad Telibasa este un tanar... mai mult
Luni, 11 Martie 2013, ora 15:20