Vitacom Electronics prezinta bilantul pentru 2019 si planurile pentru 2020. Astfel, pentru anul precedent, compania a inregistrat rezultate excelente in privinta comenzilor online, in special pentru segmentul B2C, care au crescut cu 16% comparativ cu 2018, iar pe segmentul B2B comenzile au fost, in medie, cu 10% mai multe decat anul trecut.
Produsele cele mai cautate de clientii din piata B2B au fost cele electrice, intr-o medie de 30% din cifra totala de afaceri a companiei, iar in cazul B2C, cablurile si produsele de conectica au fost cel mai bine vandute, urmate de produsele electrice.
Pentru ambele categorii de clienti au fost in top, in 2019, acumulatorii si bateriile, produsele IT&C si cele audio-video. Popularitatea acestora s-a mentinut si in preferintele celor care au ales sa faca achizitii online.
Anumite categorii de produse au cunoscut insa, in 2019, o crestere semnificativa. Clientii au manifestat un interes deosebit pentru produse de ingrijire personala (vanzari cu 35% mai mari) si produse pentru casa (crestere de 10%).
Orasele unde au fost inregistrate cele mai mari vanzari din magazinele Vitacom sunt Cluj-Napoca, unde cumulat au fost 25% din totalul comenzilor, urmat de Timisoara cu 20%, pentru piata B2C.
O surpriza pentru 2019 a fost Bacau, unde a fost inregistrata cea mai mare crestere a comenzilor, alaturi de Timisoara. Cluj-Napoca este pe primul loc si in topul vanzarilor online, urmat de Bucuresti, Timisoara, Iasi si Bistrita-Nasaud. In... mai mult
Miercuri, 22 Ianuarie 2020, ora 16:38
Magazinele online de "fashion" au zilnic vanzari de aproximativ 350.000 de euro, in total, in Romania. Iar moda vanduta online este doar o mica parte din intregul numit "piata de comert online", ce ia amploare de la an la an.
"Estimarea de crestere (a pietei de comert electronic- n.red.) este 33-35% in acest an, astfel ca, daca in momentul acesta piata este estimata la aproximativ 1,3 - 1,5 miliarde de euro (...), consideram ca pana la sfarsitul anului va ajunge foarte aproape de 2 miliade de euro", spune Camelia Ganga, director de marketing Fashion Days, unul dintre cele mai mari magazine online de fashion din Romania.
Cresterea se datoreaza in principal datorita faptului ca marii retaileri vor intra si ei puternic pe acest segment, dar si a aplicatiilor mobile, ce functioneaza ca un magnet, mai ales pe segmentul de moda.
"Credem ca piata de comert electronic va creste semnificativ in urmatorii ani odata cu intrarea unor mari jucatori ecommerce internationali si a marilor magazine 'brick and mortar' care vor incepe vanzarile si prin acest canal", mai spune aceasta.
Asadar, brandurile din Romania trebuie sa se pregateasca intens pentru a veni in intampinarea noului val de cresteri din mediul online, crede Camelia Ganga.
Cum ar trebui sa arate aceasta pregatire?
Orice brand ar trebui sa aiba un website de calitate si o aplicatie dedicata pentru dispozitivele mobile. "In al doilea rand, toate magazinele online ar trebui sa aiba foarte bine puse la punct... mai mult
Vineri, 04 Iulie 2014, ora 09:11
Oktal.ro, magazin online specializat pe comercializarea de produse IT&C, electronice si electrocasnice, a inregistrat, in 2013, o crestere de 400% a vanzarilor de smartphone-uri.
"Romanii au facut trecerea de la telefoanele obisnuite la cele inteligente, cu functionalitati avansate si capabilitati performante, menite sa le usureze tot mai mult viata. Nevoile oamenilor de a socializa intr-un mod facil, fara obstacole, dar si cerintele acestora de a avea o experienta de fotografiere imbunatatita, care sa surprinda intr-un album cele mai frumoase amintiri, a determinat cresterea vanzarilor de smartphone-uri cu 400% in anul anterior", a declarat Dan Dumitrescu, manager general al companiei Elka-Oktal Group, care detine magazinul online Oktal.ro.
Care au fost cele mai vandute smartphone-uri
Cel mai bine vandute telefoane inteligente au fost LG Nexus 4 E960, Samsung Galaxy S4 si Nokia Lumia 520. Telefonul LG Nexus 4 E960 a fost comandat, anul trecut, de peste 500 de clienti.
Potrivit managerului general al Elka-Oktal Group, principalul motiv pentru care aceste telefoane inteligente au fost vedete si s-au bucurat de vanzari spectaculoase in anul precedent este dat de faptul ca sunt branduri puternice, cunoscute.
In plus, doua dintre ele, Nexus 4 si Galaxy S4, au inceput sa apara pe piata locala la inceputul lui 2013, iar romanii sunt utilizatori avizati, in permanenta cautare de noutati.
Vanzarile de electrocasnicele mici, in crestere cu 300%
De... mai mult
Luni, 17 Februarie 2014, ora 16:33
Societatea Evolution Prest Systems, care detine magazinul online evomag.ro, estimeaza afaceri de 15 milioane de euro in acest an, in crestere cu 30% fata de 2012, pe fondul majorarii cu 35% a numarului de clienti si extinderii portofoliului de produse comercializate.
"Afacerile evomag.ro au crescut organic in ultimii ani, cu rate de peste 30%. In 2011, afacerile au atins 8,6 milioane de euro, au urcat in 2012 la 11,5 milioane de euro si vom incheia acest an cu 15 milioane de euro. Cresterea afacerilor a fost sustinuta de avansul numarului de clienti cu 35% si extinderea portofoliului de produse comercializate", a declarat, intr-o conferinta de presa, directorul general al Evolution Prest Systems, Mihai Patrascu.
Potrivit datelor evomag.ro, 35% din vanzari provin din produse portabile si tablete, urmate de componentele PC - 19% si terminale mobile (smartphone) - 9%.
"Valoarea cosului mediu pe evomag.ro este de 1.000 de lei, TVA inclusa", a spus Patrascu.
Investitiile Evomag.ro
El a afirmat ca societatea a investit 100.000 de euro in deschiderea unui showroom in Capitala, situat pe bulevardul Mihai Bravu, motivul principal fiind dorinta clientilor evomag.ro de a atinge produsele pe care intentioneaza sa le cumpere, mai ales cele scumpe.
"Noul showroom are o suprafata de 200 metri patrati, de trei ori mai mare decat a celui anterior, la care se adauga un spatiu de depozitare de 1.000 de metri patrati, de cinci ori mai mare, care permite dublarea stocului de... mai mult
Luni, 04 Noiembrie 2013, ora 14:29
Piata de e-commerce din China ar urma sa treaca in fata celei din SUA in acest an, pentru a deveni cea mai mare din lume, in functie de cheltuielile totale ale consumatorilor, potrivit unui raport al firmei de consultanta Bain & Company, dat, miercuri, publicitatii.
Aceasta modificare a obiceiurilor de cumparare vine intr-un moment in care aproape jumatate din populatia de 1,3 miliarde de locuitori a Chinei are acces direct la Internet, iar din acest numar aproape 80% detin smartphone-uri sau tablete, transmite Reuters.
Potrivit raportului Bain & Company, piata de e-commerce din China a inregistrat un ritm mediu de crestere de 71% intre 2009 si 2012, fata de 13%, in SUA, iar marimea totala a pietei de e-commerce din China ar urma sa ajunga in 2015 la 3.300 de miliarde de yuani (539,07 miliarde de dolari). Raportul adauga ca, in 2012, cheltuielile online ale consumatorilor chinezi s-au cifrat la 212,4 miliarde de dolari, comparativ cu 228,7 miliarde de dolari in SUA.
Companiile chineze cu puncte de distributie cu amanuntul au fost nevoite sa-si modifice strategiile de vanzari pentru a putea concura cu rivalii online care ameninta sa-i devanseze pe o piata din ce in ce mai competitiva, dominata de firme de e-commerce, precum Alibaba Group si 360Buy Jingdong.
"Este o modificare masiva. Inseamna ca trebuie sa fii pe web, indiferent daca iti place sau nu", a declarat Serge Hoffmann, unul dintre autorii raportului.
Cresteri anuale de pana la 500% la vanzarile... mai mult
Miercuri, 28 August 2013, ora 17:29
Magazinul online eMAG.ro a avut anul trecut o cifra de afaceri de 165 milioane euro, in crestere cu 13,8% fata de 2011, a declarat Iulian Stanciu, directorul general al Dante International, compania care gestioneaza site-ul.
"2012 a fost cel mai bun pentru Dante International, am acumulat experienta si am atras un partener puternic, grupul sud-african Naspers. De asemenea, am extins gama de produse disponibile pe emag.ro si ne-am extins in Bulgaria, experienta pe care o vom replica si in alte tari din zona", a afirmat Stanciu intr-o conferinta.
La nivelul anului 2011, afacerile eMAG.ro au crescut cu 42%, la 145 milioane de euro.
El a adaugat ca intrarea Nasper in actionariatul Dante International va aduce stabilitate si va permite companiei sa isi faca planuri si sa investeasca pe termen lung.
"In 2012, investititiile noastre au totalizat 5,5 milioane de euro, respectiv 3,3% din cifra de afaceri. Din totalul investititiilor, 3 milioane de euro am alocat pentru infrastructura IT&C a companiei, iar doua milioane de euro in logistica", a spus Stanciu.
La finele lunii iulie 2012, Naspers a anuntat ca a preluat 70% din actiunile Dante International. Valoarea tranzactiei nu a fost data publicitatii.
Anul trecut, piata locala electroIT a crescut cu 4,5%, la 1,25 miliarde de euro.
"Piata de profil va continua sa creasca si in anii urmatori, dar nu intr-un ritm alert", a afirmat Stanciu.
Lansat in 2001 ca un magazin online de sisteme de calcul si produse... mai mult
Miercuri, 22 Mai 2013, ora 11:29
Magazinele online din platforma 2Parale, cea mai mare retea de marekting afiliat din Romania, au avut vanzari record in luna decembrie, in valoare de 4,77 milioane de lei.
Reteaua de marketing afiliat 2Parale a generat vanzari in valoare de 4,77 milioane de lei (cu TVA) in luna decembrie a anului trecut, in crestere cu 60% fata de perioada similara a anului precedent, a declarat pentru Business24 directorul companiei, Dorin Boerescu.
2Parale a incheiat anul cu un portofoliu de 232 de campanii si peste 15.000 de afiliati, care au livrat mai bine de 59 de milioane de click-uri si au generat advertiserilor vanzari de peste 41 de milioane de lei (fara TVA).
"Decembrie a fost cea mai buna luna din an la nivel de vanzari prin afiliere pentru advertiserii din 2Parale, daca excludem din ecuatie luna noiembrie, care a fost atipica datorita fenomenului Black Friday, in principal", spune Dorin Boerescu.
Afiliatii din platforma 2Parale au generat magazinelor online peste 2,47 milioane de click-uri in luna decembrie.
Cele mai vandute produse
Cele mai bine vandute produse din luna decembrie au fost produsele IT&C, cele de fashion si cartile, pentru care vanzarile s-au dublat fata de luna decembrie a anului trecut. "Pentru carti am inregistrat vanzari mai mari cu 189%", spune Dorin Boerescu.
Spre deosebire de restul anului, s-a inregistrat o evolutie a vanzarilor de electronice, de bijuterii si de cosmetice.
Valoarea medie a cosului de cumparaturi din luna... mai mult
Joi, 10 Ianuarie 2013, ora 13:54
Dupa exemplul eMAG.ro, cel mai mare retailer online, care si-a deschis cateva showroom-uri, inca un magazin online alege strategia prezentarii fizice a produselor: oktal.ro.
Reprezentantii Oktal spun ca marele avantaj al unui astfel de showroom este optiunea in plus la experienta de cumparare, adica vezi si testezi produsele inainte de achizitie.
Aceasta facilitate se adauga celorlalte pe care Oktal.ro le ofera clientilor care cumpara exclusiv online: plata cu cardul, posibilitatea de plata in rate fara dobanda, livrarea rapida si gratuita, garantia de retur in 30 de zile, e-service gratuit.
Showroom-ul Oktal.ro se intinde pe o suprafata de 150 metri patrati si a implicat o investitie initiala ce depaseste valoarea de 100.000 de euro.
"Clientii nostri pot gasi expuse in showroom in special laptopuri si accesorii, dar si tablete, telefoane mobile, aparate foto, televizoare si electronice. Ultrabook-urile vor fi si ele reprezentate de modele de top, aceasta fiind categoria de la care asteptam o crestere foarte accelerata a vanzarilor in acest an", a declarat Dan Dumitrescu, directorul general al Elka-Oktal Group, care detine Oktal.ro.
"In prima jumatate a anului am vandut 5.000 de laptopuri, insa odata cu deschiderea showroom-ului avem ca tinta vanzarea a 15.000 de unitati si o cifra totala de afaceri de peste 10 milioane de Euro pentru anul 2012", a spus Dumitrescu. mai mult
Luni, 09 Iulie 2012, ora 11:46
Cumparatorii online din Romania aloca bugete mai generoase pentru haine si articolele de incaltaminte, inclusiv pentru a achizitiona produse de brand, mai scumpe. Tranzactiile de peste 400 de lei (fara TVA) au crescut cu 25% in intervalul ianuarie - aprilie, comparativ cu anul trecut.
Datele au fost oferite de 2Parale, cea mai mare retea de afiliere din Romania.
Fashion este unul dintre segmentele cu cea mai rapida evolutie in ultimul an, pe piata de comert electronic. In intervalul ianuarie - aprilie 2012, vanzarile de produse fashion din 2Parale au crescut cu 11,6% comparativ cu perioada similara din 2011. Martie a fost luna cea mai prolifica pentru shopping-ul online de haine.
Dezvoltarea interesului pentru hainele comandate online se reflecta si in cresterea valorii medii a unei tranzactii pana la 185 de lei, fata de media de 177 de lei din ianuarie-aprilie 2011.
Daca la nivel general cele mai multe comenzi online se plaseaza in zilele de miercuri si joi, pentru produsele fashion shopping-ul este mai productiv in zilele de joi si vineri. Cel mai mare flux de cumparaturi se inregistreaza exact la orele pranzului, cel mai probabil in pauza de masa. Un varf al achizitiilor online de haine se contureaza si incepand cu ora 22.00.
Pentru a profita de evolutia vanzarilor de articole vestimentare, 2Parale a lansat Fashion Affiliate Challenge, o competitie care ofera afiliatilor din retea ocazia de a castiga premii de peste 7.250 de euro. Afiliatii care vor... mai mult
Marti, 15 Mai 2012, ora 14:24