Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile /ACEA/ a anuntat marti ca vanzarile de autoturisme noi in Europa (UE plus tarile EFTA) au inregistrat o crestere de 8,6% in luna octombrie 2019 comparativ cu aceeasi luna a anului trecut, cea mai dinamica piata auto fiind cea din Romania, unde inmatricularile de autoturisme noi au inregistrat o crestere de 58,1% in ritm anual, transmite Reuters.
Un numar de 1,214 milioane autoturisme au fost inmatriculate luna trecuta in Uniunea Europeana si tarile EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia si Elvetia), comparativ cu 1,083 milioane autoturisme inmatriculate in luna octombrie 2018.
Inmatricularile de autoturisme noi au crescut in aproape toate statele UE, exceptand Ciprul si Marea Britanie. Patru din cele cinci mari piete au inregistrat cresteri solide, in frunte cu Germania (12,7%), Franta (8,7%), Italia (6,7%) si Spania (6,3%), in timp ce in Marea Britanie s-a inregistrat un declin de 6,7%.
In Romania, in luna octombrie 2019 au fost inmatriculate 10.649 autoturisme, in crestere cu 58,1% comparativ cu 6.736 unitati in luna octombrie a anului trecut. In primele 10 luni ale anului curent, in Romania au fost inmatriculate 134.698 autoturisme, in crestere cu 18,9% in ritm anual, in timp ce piata auto din Europa a inregistrat un declin de 0,7% in primele zece luni ale anului.
In ceea ce priveste marii producatori auto, luna octombrie a fost marcata de o revenire semnificativa a cererii pentru autoturismele Volkswagen,... mai mult
Marti, 19 Noiembrie 2019, ora 10:46
Inmatricularile de autoturisme noi in Europa (UE plus tarile EFTA) au scazut cu 5,2% in martie 2018 comparativ cu aceeasi luna a anului trecut, aceasta fiind prima scadere inregistrata in 2018, din cauza incetinirii cererii pe unele piete si a continuarii declinului pietei din Marea Britanie, arata datele publicate miercuri de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Un numar de 1,836 milioane de autoturisme au fost inmatriculate in martie 2018 in Uniunea Europeana si tarile EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia si Elvetia), comparativ cu 1,837 milioane autoturisme inmatriculate in luna similara din 2017.
ACEA subliniaza insa ca cifrele din luna martie 2018 sufera si de pe urma unei baze de comparatie nefavorabile, avand in vedere vanzarile record inregistrate in martie 2017, informeaza Reuters.
"Dinamica incepe sa incetineasca pe anumite piete, in special in Marea Britanie, unde vanzarile au scazut cu 15,7% in luna martie", subliniaza ACEA.
In Germania, cea mai mare piata auto din Europa, inmatricularile cu crescut cu 3,4%, iar piata din Italia a inregistrat o scadere de 5,8%.
In pofida declinului inregistrat in luna martie, pe ansamblul primului trimestru piata auto din Europa a inregistrat un avans de 0,6% pana la 4,282 milioane de autoturisme. ACEA mentioneaza performantele solde inregistrate de noile state membre UE, unde cererea a crescut cu 11,9% in primul trimestru al anului.
Piata din Romania a inregistrat o crestere de 17,5% in... mai mult
Miercuri, 18 Aprilie 2018, ora 11:06
In primul trimestrul al acestui an, vanzarile de masini ale companiei germane Volkswagen au scazut la 23,4% din totalul pietei auto din Europa de Vest, un nivel minim al ultimilor 5 ani, dupa cum anunta reprezentantii Asociatiei Europene a Producatorilor de Automobile.
Vest-europenii au preferat sa-si indrepte atentia catre masini produse de BMW, Mercedes sau Fiat Chrysler, dupa ce marcile din portofoliul Volkswagen au fost lovite de scandalul emisiilor de noxe la automobilele diesel, raporteaza Bloomberg.
Nici modelele ieftine Skoda si nici gama de lux Audi, ambele produse de compania germana, nu s-au bucurat de succes, in ciuda cresterii vanzarilor de automobile noi pe piata europeana pentru a 31-a luna consecutiva.
In martie, de exemplu, cererea de automobile noi de pe piata vest-europeana a crescut cu 5,7% procente, la 1,74 milioane de unitati vandute, iar pe intreg trimestrul s-a inregistrat o crestere de 8,1%, pana la 3,93 de milioane de masini.
"Piata auto vest-europeana si-a revenit mai rapid decat au prognozat analistii, inclusiv eu. Unii clienti fideli ai VW inca asteapta sa vada daca masinile diesel produse de companie vor fi declarate sigure din punct de vedere al normelor de mediu", a explicat Peter Schmidt, editor sef la Automotive Industry Data.
In toata Europa, in luna martie, marcile de masini din portofoliul Volkswagen au inregistrat o crestere a vanzarilor de 2,3 procente, fiind tinute in loc si de o scadere a vanzarilor la brandul VW de... mai mult
Vineri, 15 Aprilie 2016, ora 10:55
Constructorul auto japonez Mazda a raportat, in 2013, o crestere de 18% a vanzarilor la nivel european, comparativ cu anul anterior, pana la 150.000 de unitati, cel mai relevant aport fiind al inmatricularilor noi din Polonia si regiunea Scandinaviei, arata datele Mazda Romania.
Datele citeaza statistica Asociatiei Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA).
Pe fondul unui declin general al pietei auto din Europa, de 1,8% pentru al saselea an consecutiv, Mazda a inregistrat performante pe toate pietele, in multe cazuri cu procente semnificativ mai mari, raportand cresteri de doua cifre in trei din fiecare patru tari. Regiunea nordica a fost una foarte importanta, cu o crestere de 59% a vanzarilor in 2013, comparativ cu 2012.
Astfel, in Norvegia vanzarile practic s-au dublat, in timp ce in Polonia cresterea a fost de 73%, in Portugalia de 44%, in Ungaria de 41%, iar in Republica Ceha si Slovacia de 38%.
In ceea ce priveste cele cinci piete mari din Europa, vanzarile Mazda in Germania au crescut cu 11%, cu 19% in Marea Britanie, 18% in Franta, 32% in Spania si 7% in Italia.
Numarul total de unitati vandute in Europa in 2013 a depasit 150.000, iar cota de piata a companiei a crescut la 1,2%, mai mult cu doua zecimi fata de anul precedent, potrivit Mazda.
Vanzarile Mazda in Romania au inregistrat, de asemenea, un salt anul trecut de 38% comparativ cu anul anterior, numarul unitatilor comercializate ajungand de 602 unitati.
Cel mai bine vandut model a... mai mult
Luni, 20 Ianuarie 2014, ora 13:25
Vanzarile Dacia in UE au urcat anul trecut cu 23,3%, la 289.000 de automobile noi, cea mai buna crestere din UE, marca romaneasca detinuta de grupul Renault ajungand in luna decembrie la o cota de piata de 3,2%, potrivit datelor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
In luna decembrie, vanzarile Dacia in UE au crescut cu 48,2% fata de nivelul din perioada corespunzatoare a anului trecut, de la 19.300 la 28.700 automobile, rezultand astfel o crestere a cotei de piata a companiei de la 2,4% la 3,2%.
Pe ansamblul anului trecut, Dacia a avut o cota de piata de 2,4% in UE, fata de 1,9% in 2012.
Grupul Renault s-a mentinut pe pozitia a treia in topul producatorilor auto din Europa, inregistrand anul trecut o crestere de 4,4% a livrarilor, la 1,076 milioane autoturisme, desi marca omonima a grupului a afisat o scadere usoara.
In luna decembrie, vanzarile Renault in UE au urcat cu 30,3%, cea mai buna performanta dintre producatorii de pe continent, la 97.400 automobile.
Ford, proprietarul uzinei auto de la Craiova, a raportat de asemenea o crestere puternica a livrarilor in ultima luna din an, cu 21,1%, la 62.600 unitati, limitand declinul la nivelul anului trecut.
In anul 2013, vanzarile Ford in Europa au coborat cu 3,2%, la 878.800 unitati.
Gigantul german Volkswagen s-a mentinut in topul producatorilor, cu vanzari de aproape 3 milioane de automobile anul trecut in UE, in scadere usoara. Cota de piata a grupului a urcat in 2013 la 25%.... mai mult
Joi, 16 Ianuarie 2014, ora 11:49
Inmatricularile de autoturisme noi din UE au scazut in luna mai cu 5,9% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la putin peste un milion de unitati, cel mai redus nivel din 1993, majoritatea pietelor mari inregistrand declinuri importante, potrivit datelor anuntate marti de producatorii auto.
Astfel, inmatricularile de autoturisme noi din Uniunea Europeana in luna mai au scazut de la 1,107 milioane la 1,042 milioane unitati, se arata intr-un comunicat transmis de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
In primele cinci luni ale anului, piata UE s-a contractat cu 6,8%, de la 5,443 milioane la 5,07 milioane masini.
In Romania, numarul inmatricularilor de autoturisme noi a scazut cu 47% in luna mai, la 4.107 unitati, respectiv cu 20,9% in primele cinci luni, la 20.582 unitati.
In ceea ce priveste marca Dacia, parte a grupului Renault, cererea a crescut in UE cu 15,9% in luna mai, la 24.652 unitati, respectiv cu 17,7% de la inceputul anului, la 112.908 inmatriculari.
Germania, cea mai mare economie europeana, a inregistrat in luna mai un declin abrupt, de 9,9%, al vanzarilor de autoturisme, de la 290.000 la 261.000 de unitati. In perioada ianuarie-mai, piata auto germana a scazut cu 8,8%, de la 1,337 milioane la 1,219 milioane automobile.
Piata franceza a scazut cu 10,4% in luna mai si cu 11,9% in primele cinci luni ale anului, la 148.500, respectiv 166.000 de inmatriculari.
In Italia, vanzarile de masini au coborat cu 8% in mai, la... mai mult
Marti, 18 Iunie 2013, ora 10:26
Grupul auto francez Renault, ce detine in Romania marca Dacia, a inregistrat vanzari de 8,27 miliarde de euro in primul trimestru al acestui an, in scadere de 11,8% comparativ cu perioada similara a anului trecut, din cauza unui context european mai dificil decat se preconiza, insa cu toate acestea grupul a subliniat ca isi mentine obiectivele pentru 2013 si va continua extinderea sa pe piata internationala.
In primul trimestru inmatricularile grupului (marcile Renault, Dacia si Samsung Motors) au scazut cu 4,7% pana la 608.455 de unitati, pe o piata mondiala care a inregistrat o crestere de 0,7%. In timp ce in Europa inmatricularile au scazut cu 11,6%, Renault a inregistrat o crestere de 20,8% in regiunea Eurasia si o crestere de 9,1% in regiunea Euromed-Africa, transmite AFP.
"Intr-un context european dificil decat se preconiza, inmatricularile si cifra de afaceri au scazut in primul trimestru", a indicat Renault intr-un comunicat. "Cu toate acestea, gratie succesului inregistrat de noile produse, grupul si-a intarit pozitiile pe principalele piete si continua cresterea sa internationala", se mai arata in comunicatul Renault.
Grupul auto francez intentioneaza sa lanseze in Europa noi modele (Captur, Zoe, noul Clio Estate si noul Logan) precum si sa profite din plin de modelele lansate la finele lui 2012 (noul Clio si noul Sandero). Grupul Renault isi mentine obiectivele pentru 2013, respectiv cresterea inmatricularilor si inregistrarea unui rezultat pozitiv... mai mult
Joi, 25 Aprilie 2013, ora 09:35
Europa, cu o populatie de aproximativ 500 de milioane, s-a transformat intr-un cosmar pentru industria auto. Vanzarile au scazut de la an la an si nu se intrevad semne de recuperare.
Directorul executiv al Fiat-Chrysler, Sergio Marchionne, care este si presedintele Asociatiei Producatorilor de Automobile din Europa, a caracterizat industria auto ca fiind "oribila", in cadrul conferintei European Business Conference, care a avut loc in data de 20 martie la Bruges, Belgia.
El a estimat ca vanzarile auto vor scadea cu 5% anul acesta, in al cincilea an consecutiv dominat de scaderi ale vanzarilor. El nu a prevazut o revenire a pietei auto din Europa pana in 2014.
Piata auto din Europa nu-si va reveni prea curand
Pretul benzinei este una dintre cauzele pentru care piata auto din Europa nu-si va reveni prea curand.
Mesajul lui Marchionne a fost adresat Comisiei Europene. Industria auto trebuie restructurata din temelii, iar Comisia trebuie sa faca pasii necesari pentru a incuraja acest lucru, a spus seful Fiat-Chrysler.
Inregistrarile auto din Romania in crestere cu 54%
Potrivit statisticilor Uniunii Europene in ceea ce priveste noile inregistrari de masini, in luna februarie a fost inregistrata o scadere de 9,7% la nivelul UE, o scadere mai mare chiar fata de luna februarie 2009, momentul in care criza financiara era la apogeu. A fost cea de-a cincea luna de scaderi consecutive.
Pentru perioada ianuarie-februarie, inregistrarile auto au fost in... mai mult
Luni, 26 Martie 2012, ora 07:59
Mamutul bangar HSBC Holding ramane pentru al doilea an consecutiv cea mai mare corporatie europeana, dupa ce a detronat compania petroliera Royal Dutch Shell. Din topul realizat de revista Forbes su disparut nume mari, cum ar fi controversata British Petroleum.Se pare ca cele mai puternice domenii sunt bancarul si industria potrolului si gazelor.
HSBC ramane in continuare cea mai mare companie din Europa. Bancile si companiile din domeniul petrolului si gazelor domina topul.
Nume precum Carrefour, Generali, Axa si BP si-au facut iesirea din topul celor mai mari companii europene.
1. HSBC HoldingsDomeniu: BancarTara: Marea BritanieFondata: 1853 CEO: Stuart Gulliver Angajati: 295.061 Vanzari: 103,25 mld. dolari
2. Royal Dutch ShellDomeniu: Operatiuni petrol si gazeTara: OlandaFondata: 1907 CEO: Peter Voser Angajati: 101.000 Vanzari: 369,06 mld dolari
3. BNP ParibasDomeniu: BancarTara: FrantaFondata: 1966 CEO: M. Baudouin Prot Angajati: 205.348 Vanzari: 130,39 mld. dolari
4. Banco SantanderDomeniu: BancarTara: SpaniaFondata: 1857 CEO: Alfredo Saenz Abad Angajati: 178.869 Vanzari: 109,67 mld. dolari
5. GazpromDomeniu: Operatiuni petrol si gazeTara: RusiaFondata: 1989 CEO: Alexei Miller Angajati: 386.000 Vanzari: 98,67 mld. dolari
6. TotalDomeniu: Operatiuni petrol si gazeTara: FrantaFondata: 1924 CEO: Christophe de Margerie Angajati: 92.855 Vanzari: 188,05 mld. dolari
7. AllianzDomeniu: AsigurariTara: GermaniaFondata: 1890 CEO: Michael Diekmann Angajati: 151.338 Vanzari:... mai mult
Vineri, 29 Aprilie 2011, ora 14:29