Producatorul german de masini de lux Bayerische Motoren Werke AG (BMW) a vandut anul trecut 2,5 milioane de vehicule BMW, Mini si Rolls Royce, ceea ce reprezinta un nivel record.
Este o crestere de 1,1% fata de 2017, transmit DPA si Reuters.
"Grupul BMW a inregistrat vanzari record in 2018. Cele 2,49 milioane de vehicule fac din grupul BMW, lider global pe segmentul automobilelor premium pentru al 15-lea an consecutiv", a afirmat directorul general Harald Krueger.
Daimler inca nu a publicat datele anuale privind livrarile de masini Mercedes-Benz, astfel incat nu se stie inca daca in 2018 vanzarile brandului BMW le-au depasit pe cele ale Mercedes-Benz in topul principalilor producatori de masini de lux din lume.
In 2017, livrarile de vehicule BMW, Mini si Rolls Royce au fost mai ridicate decat cele ale Mercedes-Benz.
Recent, BMW a anuntat majorarea investitiilor in noile tehnologii, cum ar fi vehiculele electrice si autonome, care ar urma sa transforme industria in urmatorii ani.
Cheltuielile de cercetare-dezvoltare (R&D) au urcat cu 400 de milioane de euro in primele noua luni din 2018, la 3,8 miliarde de euro, si vor totaliza 7% din vanzari. mai mult
Marti, 08 Ianuarie 2019, ora 14:40
"Mai multi ingineri in reprezentante si mai putin personal in vanzari". Aceasta este deviza pe care BMW vrea sa o adopte in perioada imediat urmatoare cu scopul precis de a-si pastra pozitia de lider in vanzarea autoturismelor de lux.
Metoda a fost brevetata deja de Apple, care si-a impins specialistii in spatele ghiseelor de la Apple store-urile din toata lumea pentru a oferi informatii complete despre produsele companiei. Metoda "Geniile care vand", asa cum a fost patentata in limbajul uzual, are avantajul de a oferi informatii utile si caracteristici tehnice pe intelesul tuturor si intr-un mod relaxant pentru clienti, arata reporterii revistei Fortune.
Un vanzator, mai multi experti
In principiu, operatiunea s-ar desfasura intr-o schema in care expertii stau la dispozitia clientilor pentru a le oferi pe tava toate informatiile tehnice si avantajele oferite de un automobil BMW, din momentul in care acestia se declara multumiti urmand a fi preluati de un expert in vanzari. Si nu doar bavarezii vad in aceasta tactica o miscare inteligenta, ci si concurenta de la Lexus.
In El Monte, California, Greg Penske, directorul reprezentantei Penske Motor Group, are deja un grup de experti in tehnologia inclusa pe masina eclusivista produsa de Toyota: "Lexpertii".
"Este inspirata de strategia Apple in vanzari. Am reusit sa atragem mai multi studenti de facultate in acest program. Ei pot vedea ce drum urmeaza cariera lor si, aditional fata de oferta Apple, au acces la... mai mult
Luni, 08 Decembrie 2014, ora 18:03
Bayerische Motoren Werke AG (BMW) a extins luni parteneriatul cu Brilliance China Automotive Holdings pana in 2028, o decizie care, sustin analistii, va ajuta ambele companii sa-si continue expansiunea pe cea mai mare piata auto din lume, transmit Bloomberg si Reuters.
Reprezentantii BMW si Brilliance China Automotive au refuzat sa dea detalii privind extinderea contractului dintre cele doua companii. Producatorul auto german colaboreaza cu Brilliance din 2003 si fabrica cateva modele in uzinele companiei chineze.
"Parteneriatul solid si vizibilitatea pe termen lung sunt foarte importante pentru a mentine pozitia BMW in China", se arata intr-o analiza a companiei ISI Group.
In pofida incetinirii cresterii economice in 2013, vanzarile auto in China au crescut cu 15,7%, la 17,9 milioane de vehicule de pasageri, conform datelor publicate de Asociatia Producatorilor Auto din China (CAAM).
Pentru acest an, BMW are ca obiectiv vanzarea a cel putin doua milioane de vehicule pe piata chineza, dupa nivelul record de 1,96 milioane de masini livrate anul trecut. Din cele 1,96 milioane masini BMW si Mini vandute in 2013, 20% au fost livrate in China.
Extinderea companiei germane in China vine pe fondul performantelor mai slabe din Europa, care anul trecut a reprezentat 44% din vanzarile grupului german. BMW si-a mentinut in mai pozitia de lider mondial al vanzarilor de automobile de lux, datorita cererii pentru sedanuri 5-Series si SUV-uri X5, care au ajutat compania... mai mult
Luni, 23 Iunie 2014, ora 16:58
BMW, cel mai mare producator mondial de automobile de lux, si-a propus pentru acest an sa vanda un numar record de doua milioane de automobile, in conditiile in care anul trecut a inregistrat rezultate peste asteptari care i-au permis sa majoreze dividendele acordate actionarilor, transmite Reuters.
BMW a informat joi ca in 2013 profitul sau net a crescut cu 4,5% pana la 5,334 miliarde de euro. Veniturile au scazut usor cu 1% pana la 76,058 miliarde de euro, insa numarul unitatilor vandute a atins cifra record de 1,964 milioane vehicule si toate cele trei branduri ale grupului (BMW, Mini si Rolls-Royce) au atins recorduri istorice. Comparativ, rivalii Audi si Mercedes-Benz au livrat anul trecut 1,57 milioane respectiv 1,566 milioane automobile de lux.
'In 2013, am inregistrat noi recorduri in termeni de volum de vanzari si profit, atingandu-ne tintele pe care ni le-am propus', a declarat directorul general de la BMW, Norbert Reithofer.
BMW a informat ca va majora sumele alocate pentru plata dividendelor
In aceste conditii, BMW a informat ca va majora sumele alocate pentru plata dividendelor pentru a imparti cu actionarii succesele. Boardul BMW va propune cresterea dividendelor pana la 2,60 euro (de la 2,50 euro anul trecut) pentru fiecare actiune ordinara si pana la 2,62 euro pentru fiecare actiune preferentiala.
'Ne asteptam la o noua crestere a volumului vanzarilor in anul curent ceea ce ne va duce la un nou record istoric', a spus Norbert Reithofer.... mai mult
Vineri, 14 Martie 2014, ora 09:34
BMW ofera, in SUA, clientilor care cumpara modelul electric i3 optiunea de a utiliza in timpul vacantelor sau calatoriilor cu familia un automobil SUV de rezerva, pentru a combate "teama de drum lung", principala problema de marketing a masinilor cu baterii.
Astfel, clientii primului model electric al BMW pot inchiria timp de cateva saptamani pe an, la preturi preferentiale, un automobil X5, transmite Bloomberg.
Compania nu a anuntat inca pretul la care va fi disponibila optiunea, menita sa ajute clientii sa depaseasca principalul motiv de ingrijorare legat de automobile electrice: autonomia redusa.
Printre masurile luate de BMW pentru a risipi teama de drum lung a clientilor se numara oferirea unui motor optional pe baza de combustie care poate genera electricitate din mers, asistenta rutiera pentru clientii care raman cu bateria goala la margine de drum, precum si un sistem de navigatie care poate ghida conducatorul auto pana la cea mai apropiata statie de reincarcare cu electricitate.
Totodata, pentru a promova automobilele electrice, compania asigura cursuri speciale de training pentru dealeri si a introdus o echipa de test drive care poate vizita clientii.
Proiectul i3, primul automobil cu propulsie exclusiv electrica produs de BMW, a necesitat investitii de peste 2 miliarde euro, potrivit analistilor. Autoturismul este echipat cu o baterie de 230 de kilograme (20% din masa totala a masinii), care alimenteaza un motor electric de 170 cai putere.... mai mult
Luni, 29 Iulie 2013, ora 12:51
In luna martie, BMW Group a vandut mai multe automobile decat in orice alta luna din istoria sa. Per total, compania a comercializat 191.269 de automobile BMW, MINI si Rolls-Royce in cursul lunii trecute, depasind precedentul maxim istoric din martie 2012, de 185.741 unitati.
De asemenea, compania a inregistrat un nou nivel de top pentru primele trei luni: volumul vanzarilor pentru acest an, pana la finalul lunii martie, a crescut cu 5,3%, la 448.200 de unitati (anul trecut: 425.543).
"Vanzarile gamei BMW Seria 3 au contribuit masiv la acea crestere, iar in curand vom extinde gama de succes Seria 3 cu BMW Seria 3 Gran Turismo. In consecinta, obiectivul nostru este o crestere continua a vanzarilor BMW Group la nivel mondial in 2013", a declarat Ian Robertson, membru in Consiliul Director si responsabil pentru vanzari si marketing BMW.
BMW a comercializat mai multe masini decat in orice alta luna din istoria companiei, inregistrand o crestere de 4% fata de anul trecut, de la 153.016 la 159.195 unitati. Vanzarile pentru T1 din 2013 au ajuns la 381.404 automobile, inregistrand o crestere de 7,0% fata de primul trimestru din 2012.
Grupul a avut insa vanzari mai mici pentru automobilele MINI si Rolls-Royce pe trimestrul intai din acest an, cu 3% si, respectiv, cu -16,6%. BMW a vandut astfel in perioada ianuarie martie 31.763 de automobile MINI si 642 de masini de lux Rolls-Royce.
Compania a reusit insa sa depaseasca vanzarile din primul trimestru al lui 2012 si... mai mult
Joi, 11 Aprilie 2013, ora 16:55
Producatorul de masini de lux BMW se asteapta sa inregistreze vanzari record in 2012, dupa ce a anuntat vanzari ridicate pentru primele noua luni ale acestui an.
Vanzarile BMW au avansat cu 8,3% in primele noua luni din 2012, ajungand la 1,355 milioane de vehicule livrate, potrivit CPP-Luxury.
In luna septembrie, BMW a livrat 177.716 mii de unitati Mini, BMW si Rolls Royce, ceea ce reprezinta o crestere de 11,6% fata de aceeasi perioada din 2011.
Vanzarile pe segmentul brandului BMW au avansat cu 14,3% in septembrie 2012, pana la 146.843 vehicule, in timp ce in primele noua luni din 2012, acestea au crescut cu 8,3%, ajungand la un total de 1.109.962 unitati, cu 12.500 mai multe masini comparativ cu vanzarile inregistrate de Audi in aceeasi perioada.
In topul celor mai valoroase branduri auto, condus de Toyota, BMW ocupa locul 12, cu o valoare a brandului de 29,1 miliarde de dolari.
Topul celor mai valoroase branduri auto. Toyota conduce cu 30 mld dolari
In luna august, BMW a anuntat lansarea unei serii de motociclete cu preturi de la 11.100 de euro.
BMW lanseaza o gama de motociclete cu preturi incepand de la 11.100 euro mai mult
Joi, 11 Octombrie 2012, ora 12:19
Profitul BMW a crescut cu 18% in primul trimestru, in contextul in care China a surclasat pentru prima data SUA, devenind cea mai mare piata auto din lume.
Producatorul auto a reusit astfel sa sfideze criza din Europa.
Profitul in primele trei luni ale anului 2012 a crescut cu 1,35 miliarde euro de la 1,14 miliarde euro in aceeasi perioada a anului trecut, scrie New York Times.
Vanzarile au crescut cu 14% la valoarea de 18,3 miliarde euro, datorita cresterii cererii din China si a revenirii pietei auto in SUA.
In Europa insa, vanzarile aproape ca au stagnat. Un rezultat bun, daca ne uitam la ceilalti producatori auto, precum Opel sau Ford, care au inregistrat pierderi importante. Vanzarile BMW din Europa au fost sustinute de tari puternice ca Germania, in timp ce in sudul continentului, acestea au scazut pe fondul crizei din zona euro.
"Europa este eterogena. Exista si piete care evolueaza pozitiv, dar si piete pe care inregistram pierderi", a declarat Norbert Reithofer, seful de la BMW.
Producatorii de masini de lux au reusit intr-o anumita masura sa evite efectele crizei europene, deoarece, pe de-o parte, publicul lor tinta nu este atat de afectat de criza, iar pe de alta parte, pietele auto din tarile emergente sunt in crestere.
Daimler, producatorul brandului Mercedes-Benz a raportat in cursul saptamanii trecute un profit de 20%, la 1,4 miliarde euro.
Si profitul operational al Porsche a crescut cu un procent apropiat, de 18,4%, la 528... mai mult
Joi, 03 Mai 2012, ora 18:39
Producatorul de masini BMW a inregistrat vanzari record in SUA, devenind alegerea preferata a conducatorilor de autovehicule de lux in 2011 si dovedind ca segmentul de cumparatori premium nu sunt afectati de criza financiara globala, lucru care este dovedit si de vanzarile inregistrate de companie in Romania.
Doar in luna decembrie, vanzarile BMW in SUA au crescut cu 15 procente fata de anul precedent, atingand 247.907 masini vandute in anul ce tocmai s-a incheiat, scrie Reuters.
"Vanzarile BMW au cunoscut o crestere accelerata pe parcursul intregului an, iar increderea consumatorilor in masinile noastre a dus la showroom-uri pline", a declarat CEO-ul reprezentantei din America de Nord, Ludwig Willisch, mandru de rezultatele obtinute.
Oficialii companiei germane sunt cu atat mai fericiti cu cat au reusit sa invinga Mercedes dupa 11 ani in care acestia au ocupat locul fruntas in topul preferintelor soferilor de masini de lux din Statele Unite. Competitia a fost atat de apriga incat fiecare companie a asteptat ca ceilalti sa isi faca publice cifrele inaintea lor.
In cele din urma, cei de la Mercedes au fost primii care si-au publicat cifrele anuale, ei reusind sa piarda locul fruntas cu o diferenta de 2.715 de masini.
Fruntasi si in Romania
Conform datelor publicate in urma cu o saptamana, BMW ramane liderul segmentului de lux si in Romania in perioada ianuarie-noiembrie 2011. In aceste 11 luni, BMW a vandut 1.749 autoturisme, cu 376 mai multe decat in... mai mult
Vineri, 06 Ianuarie 2012, ora 08:01