Retailerii online din Romania estimeaza o crestere de 20% a vanzarilor in perioada reducerilor de "Black Friday", cu un salt semnificativ al comenzilor provenite din zona rurala.
Conform Asociatiei Romane a Magazinelor Online (ARMO), pe langa produsele traditionale electronice si electrocasnice, anul acesta vor creste mult vanzarile la produsele de mobilier si decoratiuni, jucarii si produse pentru copii, precum si pe segmentul fashion.
"Black Friday este un eveniment care atrage de fiecare data noi clienti care fac prima comanda online. Anul acesta, ne asteptam la o crestere semnificativa a numarului celor din zona rurala, astfel incat 30% dintre comenzi ar putea merge catre aceasta. In plus, peste 70% dintre comenzile din zona rurala vor veni de pe mobil, avand in vedere faptul ca satele si comunele Romaniei sunt legate la internet prin mobile", a afirmat Florinel Chis, director executiv ARMO.
Lansata in anul 2010, Asociatia Romana a Magazinelor Online reprezinta magazinele online din Romania si sustine interesele membrilor sai. ARMO a elaborat "Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online" si un program de atestare a magazinelor online din Romania, in conformitate cu acest Cod de Bune Practici.
Anul acesta, evenimentul de shopping al reducerilor ar urma sa aiba loc, oficial, pe data de 15 noiembrie, insa multi dintre retaileri au ales sa demareze "Black Friday" mai devreme si pe durate de timp de la doua-trei zile, pana la o luna.
Estimarile PayU... mai mult
Miercuri, 13 Noiembrie 2019, ora 16:52
Interesul romanilor pentru Black Friday este cel mai mare in lume, ei fiind interesati mult mai mult de aceasta campanie de reduceri decat americanii, a declarat, vineri, Marius Costin, country manager PayU Romania, intr-o conferinta.
"Pentru noi, Black Friday nu este doar un eveniment pur comercial, dar are si o componenta comerciala, ceea ce pe noi ne bucura, pentru ca este evenimentul care reuseste sa atraga cei mai multi romani pentru prima data in online si care fac o plata online pentru prima data. Nu cred ca este o noutate ca Black Friday este cel mai mare eveniment, dar o noutate pe care as vrea sa o impartasesc cu voi este ca interesul romanilor pentru Black Friday este cel mai mare in lume. Conform unor statistici, se pare ca din 2013 si pana in ziua de astazi romanii cauta si sunt interesati mult mai mult de Black Friday decat americanii, cei care au inventat aceasta sarbatoare", a spus Marius Costin.
In acelasi timp, romanii sunt pe primul loc la nivel european in ceea ce priveste numarul de cumparatori care vor sa faca o achizitie de Black Friday. Conform unei statistici, 70% dintre romanii care cumpara online au declarat ca vor sa faca cel putin o cumparatura de Black Friday. De asemenea, 7 din 10 romani vor plati cu un card salvat intr-o aplicatie.
"Pana in acest moment (ora 10:30 - n. r.) s-au tranzactionat peste 86 de milioane de lei. Ca sa aveti o comparatie fata de anul trecut, inseamna o crestere de peste 43%, comparand aceleasi ore, dar ca... mai mult
Vineri, 16 Noiembrie 2018, ora 13:27
Romania se situeaza in a doua jumatate a clasamentului global Black Friday 2017, cu un procent din 2,4% in totalul istoricului cautarilor online, in timp ce, per ansamblu, tara noastra a inregistrat un salt de 21% la volumul de cautari centralizate in acea zi, releva un studiu realizat de Google, transmis joi AGERPRES.
"Din punct de vedere al cautarilor de Black Friday, Romania nu se afla de data asta la coada clasamentului. Suntem in a doua jumatate a acestuia, intre Polonia si Ungaria, la 2,4% din totalul cautarilor globale.
Noi ne uitam intotdeauna pe date din anul anterior, avem doar istoricul cautarilor si acolo putem sa ne uitam. Evident, Statele Unite sunt foarte departe, dar Romania se afla intr-o pozitie favorabila pentru retaileri si pentru faptul ca nu suntem de foarte multa vreme in fenomenul Black Friday.
In ceea ce priveste comportamentul cumparatorului de Black Friday, de la un la altul, Romania este o tara stabila, nu mai creste atat de mult, dar avem si tari marcate cu rosu, care au cresteri spectaculoase.
Aici avem Elvetia, unde locul acestei tari era ocupat cu un an in urma de Japonia, de exemplu. De asemenea, pentru Franta, sarbatoarea de Black Friday a inceput sa devina un fenomen, la fel si Germania, Belgia si Olanda.
In acest segment de analiza se observa ca Romania ramane stabila. In regiunea noastra, Romania este foarte stabila, an la an se afla cam in aceeasi zona, nu sunt fluctuatii majore, o crestere de 21% in 2017 fata de 2016.... mai mult
Joi, 08 Noiembrie 2018, ora 17:30
Black Friday 2017 a fost un succes total pentru retaileri, dar si pentru vanatorii de reduceri.
Vineri, pana la ora 22:30, eMag vanduse 1.061.358 de produse, in valoare totala de 340 de milioane de lei, informeaza stirileprotv.ro.
Suma e mai mare decat cea inregistrata in prima zi a perioadei reducerilor de anul trecut, de 301,3 milioane de lei.
De asemenea, in retelele care folosesc sistemul de plata PayU, romanii au facut de Black Friday 2017 peste 165.000 de tranzactii in valoare de 115 milioane lei, conform unui comunicat remis Ziare.com. Suma e mai mare decat cea inregistrata in perioada 18-20 noiembrie 2016, care a fost de 113,3 milioane de lei.
Valoarea medie a cosului de cumparaturi a fost de 695 lei. Cele mai mari tranzactii online au fost: o masina de 37.400 lei, bijuterii de 36.372 lei si tot bijuterii, de 35.391 lei.
Din totalul tranzactiilor, 35% au fost platite cu un card in rate.
Romanii au platit in rate cu aproximativ 60% mai mult decat o tranzactie online cu alta metoda de plata online, valoarea medie a cosului de cumparaturi platit in rate ajungand la 945 lei, mai arata datele PayU.
Ponderea categoriilor de produse cumparate online de Black Friday in acest an ramane aceeasi: IT&C - 90% din totalul cumparaturilor, fashion - 7% din totalul cumparaturilor, iar restul de 3% fiind eTail (home&deco, produse cosmetice, produse alimentare, vinuri, jucarii, etc.).
Clientii evoMAG au cumparat, vineri, produse de peste un milion de euro,... mai mult
Sambata, 18 Noiembrie 2017, ora 14:56
Aproape cinci milioane de romani au rotunjit conturile retailerilor in "Vinerea Neagra" din acest an, sesiunea de shopping indicand un bilant provizoriu al vanzarilor de peste 300 de milioane de lei. Pe lista de achizitii, cu reduceri de pana la 80%, s-au regasit atat autoturisme de lux, cat si aparatura electronica de ultima generatie sau cele mai renumite branduri de parfumuri si cele mai noi titluri de carti.
eMAG
eMAG, cel mai mare retailer online din Romania, a vandut, in primele noua ore ale zilei de vineri, 21 noiembrie, un numar de 420.000 de produse, in valoare totala de 146.157.200 lei. In afara de traditionalele produse electronice si electrocasnice, comerciantul a bifat si 44 de autoturisme, in valoare totala de 1,1 milioane de euro. De altfel, cel mai scump produs vandut vreodata online este un BMW X6, comercializat la pretul de 66.500 de euro, cu un discount de 20.000 de euro fata de tariful de lista. Pana vineri la ora 18,00, au fost vandute 4.000 de tichete pentru toate tipurile de carburanti (benzina, motorina, gaz petrolier lichefiat), oferite cu un discount de 10% fata de pretul la pompa, transmite Agerpres.
Cu sase ore inainte de finalul campaniei "Black Friday 2014", eMAG vanduse 30.000 de telefoane mobile, 20.000 de tablete, 12.000 de televizoare, 4.000 de parfumuri, 4.000 de anvelope, 8.000 de jucarii, 52 de tone de mancare pentru animale. Din suma totala a vanzarilor, peste 1,15 milioane de lei au reprezentat comenzi la 730 de produse... mai mult
Luni, 24 Noiembrie 2014, ora 17:05
Magazinul online evomag.ro estimeaza in perioda campaniei de reduceri Black Friday, care va avea loc intre 21 si 23 noiembrie, vanzari de aproximativ doua milioane de euro si aproximativ 20.000 de comenzi finalizate, a declarat directorul general al retailerului, Mihai Patrascu.
"Estimam ca perioada celor mai mari reduceri din an ne va aduce intre 18.000 si 20.000 de comenzi finalizate, in valoare de aproximativ doua milioane de euro. Ne asteptam in acest an la aproximativ 500.000 de vizitatori pe site-ul evoMAG in cele 3 zile cat va dura promotia de Black Friday", a Patrascu, intr-un comunicat, transmis de Mediafax.
Magazinul online evomag.ro este detinut de Evolution Prest Systems SRL Bucuresti, societate controlata de Mihai Patrascu - 99% si Elena Patrascu - 1%.
evoMAG a pregatit pentru editia din acest an a Black Friday, care se va desfasura pe o perioada de 3 zile incepand cu 21 noiembrie, o oferta de peste 20.000 de produse care vor face obiectul unor reduceri de pana la 75%.
Cele mai mari reduceri vor fi la echipamente electrocasnice si la produse de ingrijire personala, laptopuri, telefoane mobile, imprimante, tablete, televizoare, echipamente de retelistica si componente pentru PC.
Magazinul online are disponibile la vanzare un numar de peste 120.000 de produse din domeniile IT&C, electrocasnice, auto, de ingrijire personala si produse destinate nou-nascutilor.
In 2013, Evolution Prest Systems a realizat o cifra de afaceri de 15,5 milioane de euro. mai mult
Miercuri, 12 Noiembrie 2014, ora 13:47
Magazinul online electroIT emag.ro si retailerul Flanco anticipeaza in perioada campaniei Black Friday vanzari de 41 milioane de euro, in crestere cu 52% fata de evenimentul similar din 2012, a declarat directorul general al Dante International, Iulian Stanciu, intr-o conferinta.
"In anul 2012, vanzarile emag.ro si Flanco au insumat 27 milioane de euro si au reprezentat 39,5% din totalul vanzarilor inregistrate in perioada campaniei Black Friday pe piata electroIT, plus celelalte piete pe care mai activam, cum ar fi jucari, obiecte de gradinarit si altele. Anticipez ca in acest an vom ajunge la vanzari de 183 milioane de lei, din care emag.ro va contribui cu 98 milioane de lei", a afirmat Stanciu.
Potrivit lui Stanciu, emag.ro a inregistrat 2,65 milioane de vizitatori unici in ziua cand a inceput campania Black Friday, iar Flanco - peste 400.000 de vizitatori.
"Cifrele arata ca avansul pietei electroIT din 2012 a fost sustinut in proportie de aproape 80% de campania Black Friday. Astfel, anul trecut, piata a crescut fata de 2011 cu 54 milioane de euro, la 1,25 miliarde de euro. Daca in primele trei trimestre ale anului trecut avansul pietei a fost relativ nesemnificativ, in ultimul trimestru a adus un plus de peste 42 milioane de euro, evolutie sustinuta in principal de campania Black Friday", a spus Stanciu.
Datele unui studiu comandat de Dante International arata ca 4,2 milioane de romani intentioneaza sa cumpere produse in timpul campaniei de reduceri, dublu... mai mult
Joi, 14 Noiembrie 2013, ora 14:17
Cresterea exponentiala a vanzarilor de Black Friday din acest an arata ca aceasta zi se va constitui intr-un instrument de marketing de succes in Romania si pe viitor.
"Romanii au adoptat in forta Black Friday, dupa cum au procedat si cu alte traditii americane - Valentine's Day, Halloween etc.", arata Graham Kilbane, COO Argo Real Estate Opportunities Fund (AREOF), unul dintre cei mai mari proprietari de parcuri de retail si centre comerciale din Romania.
Conform acestuia, Black Friday a devenit o oportunitate suplimentara pentru retaileri, pe langa Sarbatorile de Iarna si de Paste, cand se inregistra pana acum varful vanzarilor.
Oficialul AREOF arata ca un numar foarte restrans de retaileri de produse IT si electrocasnice au avut campanii de reduceri de Black Friday si au raportat vanzari record in 2011, potrivit unui comunicat al companiei.
In comparatie, in 2012, foarte multi retalieri, fie online, fie din marile centre comerciale, au fost incurajati de succesul campaniilor din anul precedent si au promovat reducerile de Black Friday printr-un un marketing agresiv.
Vanzarile de Black Friday din acest an au fost estimate la aproximativ 50 milioane de Euro.
Domeniile retailerilor care au participat la campanie au fost deja cu mult mai diversificate: celor din IT&C si electrocasnice li s-au alaturat retaileri din fashion, turism, chiar si imobiliare.
"Pentru prima data, si magazinele de fashion, bijuterii si mobila etc din centrele respective au... mai mult
Miercuri, 28 Noiembrie 2012, ora 14:03
Black Friday a generat pentru retailerii online din Statele Unite vanzari de peste 1 miliard de dolari, pentru prima oara in istorie, potrivit comScore.
In SUA, vanzarile online au crescut cu 26% in ziua de Black Friday, pana la 1,04 miliarde de dolari, fata de 816 milioane de dolari vanzari inregistrate in ziua similara a anului trecut.
In Romania, vanzarile generate de retailerii online in ziua de Black Friday, vineri 23 noiembrie, au fost de aproximativ 15 milioane de euro, a declarat pentru Business24 directorul eMAG, Iulian Stanciu.
eMAG, cel mai mare magazin online de pe piata locala, a inregistrat vanzari de 12 milioane de euro in ziua de Black Friday, potrivit oficialului.
Iulian Stanciu a estimata ca intreaga piata, online si offline, a generat vanzari in valoare de 45 de milioane de euro in ziua reducerilor de vineri.
Magazinele online si-au majorat vanzarile cu 325%
Magazinele online care au implementat promotii de Black Friday si-au majorat vanzarile cu 325% fata de ziua anterioara, conform datelor din sistemul PayU.
Fata de Black Friday din 2011, numarul mai mare de magazine participante la Black Friday a dus la o crestere a numarului de tranzactii de 104% pe 23 noiembrie 2012 fata de 25 noiembrie 2011.
Cele mai mari cresteri au fost inregistrate de segmentul IT&C, romanii cheltuind vineri cu 307% mai mult pentru produse din aceasta categorie fata de alte zile ale saptamanii trecute. Din acelasi segment provine si tranzactia cu cea mai... mai mult
Luni, 26 Noiembrie 2012, ora 16:35