Constructorul auto german Mercedes-Benz si-a aparat cu succes titlul de cel mai mare producator mondial de automobile de lux, dupa ce si-a devansat rivalii BMW AG si Audi pentru al patrulea an consecutiv, transmite Bloomberg.
Vineri, producatorul a informat ca livrarile sale de vehicule marca BMW au crescut anul trecut cu 2%, pana la 2,17 milioane de autoturisme. Anterior, Mercedes-Benz a informat ca livrarile sale au crescut cu 1,3%, pana la un nivel record de 2,34 milioane vehicule. Audi se situeaza pe locul trei.
Pe viitor, BMW mizeaza pe o usoara crestere a vanzarilor la nivel de grup in acest an, gratie unei cresteri solide a vanzarilor pe piata din China. In schimb, in Europa, vanzarile BMW ar urma sa fie comparabile cu cele din 2019.
Cererea pentru vehiculele premium s-a dovedit a fi mai rezistenta decat pe segmentul vehiculelor de masa, unde vanzarile au scazut in unele regiuni ale lumii afectate de incetinirea cresterii economice si tensiunile comerciale.
"Gratie ofensivei noastre de produs, am reusit din nou sa ne majoram vanzarile la un nou record in 2019. Sunt increzator ca vom continua acest drum de succes si in actualul an", a declarat directorul de vanzari de la BMW, Pieter Nota.
Anterior, directorul de vanzari de la Audi, Hildegard Wortmann, a declarat si el ca noua linie de produse ar trebui sa ajute marca de lux a grupului Volkswagen sa recupereze terenul pierdut in fata rivalilor Mercedes-Benz si BMW in ultimii ani. La nivel global,... mai mult
Vineri, 10 Ianuarie 2020, ora 12:11
Constructorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce Motor Cars a anuntat marti ca vanzarile sale au crescut anul trecut cu 25%, in pofida inrautatirii conditiilor economice globale, gratie unei cereri solide pentru primul sau SUV, Cullinan, transmite Reuters.
Compania cu o istorie de 116 ani a informat ca anul trecut a vandut un numar record de 5.152 de automobile, in crestere cu 25% fata de precedentul record din 2018, cand a livrat 4.107 unitati. Noul record de vanzari se datoreaza in mare parte modelului Cullinan, care a fost responsabil pentru aproximativ 40% din vanzarile companiei.
"Cererea mondiala inregistrata anul trecut pentru SUV-ul nostru Cullinan a stat in spatele acestui succes si ar urma sa se stabilizeze in 2020", a declarat directorul general de la Rolls-Royce, Torsten Mueller-Oetvoes.
America de Nord a continuat sa fie cea mai importanta regiune pentru Rolls-Royce, contribuind cu o treime din vanzarile totale ale firmei, urmata de China si Europa. Printre tarile unde Rolls-Royce a stabilit un nou record de vanzari se numara Rusia, Japonia, Australia, Qatar si Coreea de Sud.
Aceste vanzari record realizate de Rolls-Royce Motor Cars, companie controlata de grupul auto german BMW, sunt o veste buna intr-un moment in care industria auto globala se confrunta cu diferite provocari pe fondul incetinirii economice generale care a afectat vanzarile unor constructori precum Volkswagen sau Ford Motor Co. mai mult
Marti, 07 Ianuarie 2020, ora 11:06
Constructorul de automobile de lux Rolls-Royce Motor Cars, divizie a grupului german BMW, a anuntat, luni, ca anul trecut a inregistrat cele mai mari vanzari din istoria de 111 ani companiei, 2014 fiind al cincilea an consecutiv in care Rolls-Royce realizeaza vanzari record.
In 2014, Rolls-Royce a livrat clientilor din intreaga lume un numar de 4.063 de vehicule, in crestere cu 12% comparativ cu 2013. In plus, numarul autovehiculelor vandute in 2014 a fost de patru ori mai mare decat in 2009, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.
"Am trecut pragul de 4.000 de unitati vandute pentru prima data in istoria noastra. Rolls-Royce ramane cel mai mare brand de produse de lux din lume", a declarat directorul general Torsten Mueller-Oetvoes.
SUA au ramas cea mai mare piata pentru Rolls-Royce in 2014, urmata de China, Emiratele Arabe Unite si Marea Britanie. Rolls-Royce a deschis anul trecut sase noi reprezentante si in prezent are 127 de reprezentante la nivel mondial.
Chiar daca este vorba de o cifra record, vanzarile Rolls-Royce sunt doar o mica parte din obiectivul grupului german BMW de a vinde peste doua milioane de autovehicule in acest an. BMW se lupta sa-si pastreze titlul de cel mai mare producator mondial de automobile de lux in conditiile in care rivalul Daimler AG a relansat marca Maybach iar Bentley, divizie a Volkswagen AG, vrea sa lanseze cel mai scump SUV din lume la un pret de aproximativ 180.000 de euro. mai mult
Marti, 06 Ianuarie 2015, ora 09:30
Constructorul de automobile de lux Bentley a anuntat miercuri ca anul trecut vanzarile sale globale au crescut cu 19% pana la cifra record de 10.120 de unitati, ceea ce aduce compania mai aproape de obiectivul de a vinde 15.000 de automobile anual in 2018, transmite Wall Street Journal.
Bentley, divizie a grupului auto german Volkswagen, a precizat ca cele doua Americi au ramas cea mai importanta piata a sa, in conditiile in care vanzarile in aceasta regiune au crescut cu 28% pana la 3.140 de unitati. China a ramas a doua mare piata pentru Bentley cu 2.191 de autovehicule vandute in 2013, in scadere totusi fata de cele 2.253 de autovehicule vandute in 2012.
De asemenea, in Orientul Mijlociu vanzarile Bentley au crescut cu 45% pana la 1.185 de unitati, gratie succesului inregistrat de modelul Mulsanne, al carui pret de cost se ridica la 300.000 de dolari. In Europa continentala vanzarile Bentley au crescut cu 11% pana la 1.480 de autovehicule.
"2013 marcheaza cel de al patrulea an consecutiv in care vanzarile noastre au inregistrat o crestere de doua cifre. Continuam sa castigam noi clienti si suntem increzatori ca 2014 va fi un nou an de succes pentru Bentley", a declarat presedintele director general de la Bentley, Wolfgang Schreiber.
Volkswagen, cel mai mare constructor auto din Europa, a preluat Bentley in 1998 de la compania britanica Vickers PLC in urma unei competitii acerbe cu rivalul BMW AG. La final marca Bentley a fost separata de Rolls-Royce Motors... mai mult
Miercuri, 08 Ianuarie 2014, ora 15:30
Producatorul italian de automobile sportive Lamborghini a anuntat marti ca a incheiat anul 2012 cu o cifra de afaceri de 469 milioane de euro, in crestere anuala cu 46%.
Lamborghini, controlat de grupul german Volkswagen, a precizat ca numarul autovehiculelor livrate anul trecut a crescut cu 30% pana la 2.083 de unitati, dar cu toate acestea ramane inferior nivelului de dinaintea crizei, transmite AP.
In anul 2008, inainte ca criza globala sa afecteze piata de lux, Lamborghini a vandut un numar record de 2.430 de autovehicule.
"Avand in vedere incertitudinile financiare si economice mondiale, Lamborghini a inregistrat in 2012 rezultate satisfacatoare, confirmand validitatea strategiei sale comerciale", a declarat presedintele Lamborghini, Stephan Winkelmann.
Anul trecut, Lamborghini a livrat 1.161 de autovehicule modelul Gallardo si 922 de exemplare din noul model Aventador LP 700-4.
Recent, la Salonul auto de la Geneva, Lamborghini a dezvaluit un coupe cu un pret de trei milioane de euro denumit Veneno pentru a marca cea de-a 50-a aniversare. mai mult
Marti, 12 Martie 2013, ora 16:10
Noilor bogati ai Chinei le place sa se afiseze la volanul unui Audi sau al unui Porsche, iar din anul 2016 aceasta tara ar putea depasi SUA pe piata autoturismelor de lux.
Anul trecut, in China au fost vandute 1,25 milioane de autoturisme din gama premium, in timp ce in SUA numarul acestora a ajuns la 1,7 milioane, se arata intr-un studiu publicat luni de societatea de consultanta McKinsey si preluat de AFP.
Se estimeaza insa ca in urmatorii ani China va ajunge din urma si va depasi SUA la acest capitol, prognoza de vanzari pentru astfel de autoturisme la orizontul anului 2020 fiind de 3 milioane pentru China si 2,3 milioane pentru SUA.
Cu peste 400.000 de autoturisme vandute in anul 2012, China a devenit prima piata a companiei germane Audi. La randul sau, Daimler, care detine marca Mercedez-Benz, a anuntat in luna decembrie crearea unui nou post in cadrul conducerii sale, special pentru piata chineza.
Piata auto chineza a depasit-o in ansamblu pe cea americana inca din anul 2009. McKinsey prevede ca pana in anul 2015 China va absorbi o treime din produsele de lux vandute la nivel global. mai mult
Luni, 04 Martie 2013, ora 14:14
Decalajul dintre vanzarile Mercedes si ale rivalilor sai germani de pe piata automobilelor de lux, BMW si Audi, a crescut.
Mercedes are probleme din cauza mai multor factori, printre care se numara strategia adoptata pe piata chineza, imbatranirea sedanului Clasa S si un avans redus al modelelor entry-level.
Dieter Zetsche, Directorul General Mercedes, se angajase sa readuca firma pe locul intai, dupa ce aceasta a fost depasita de BMW si Audi, scrie Mediafax. Promisiunea pare sa fie insa tot mai dificil de indeplinit in aceste conditii.
"Problemele Mercedes sunt interne. Va fi foarte greu sa revina pe primul loc. Ceilalti nu dorm", a comentat Christian Ludwig, analist la banca de investitii Bankhaus Lampe in Dusseldorf.
Pana in septembrie, Mercedes a livrat la nivel mondial 964.900 de autoturisme si vehicule sport utilitare, in crestere cu 5% fata de aceeasi perioada a lui 2011.
Aceasta evolutie a fost insa insuficienta pentru a depasi concurenta, Mercedes ramanand in urma Audi 132.600 de masini si fata de BMW, cu 145.000 de automobile.
In comparatie, diferenta din 2011 fata de Audi era de doar 53.900, iar decalajul fata de BMW a crescut si el in acest an cu 41%. mai mult
Miercuri, 10 Octombrie 2012, ora 15:34
China a devenit cea de-a doua piata pentru masini de lux din lume, depasind piata germana si pozitionandu-se imediat dupa Statele Unite ale Americii, care isi mentin pozitia ca lider in vanzarea de automobile de lux.
Estimarile privind vanzarile de automobile de lux se ridica la circa 969.000 de modele in acest an, in timp ce in Germania vor fi livrate doar 914.000 de modele, scrie Businessinsider.com.
In prezent, Audi, este cel de-al doilea producator de masini de lux din lume, intrecand Mercedes si planuind ca pana in 2015 sa depaseasca si BMW, iar dezvoltarea pietei chineze ar putea reprezenta un factor important in lupta pe piata a celor 3 marci germane de lux.
Audi a crescut cu 69% in comparatie cu 2010, in timp ce BMW a castigat un surplus de 9,8%, iar Mercedes 24%. Astfel, Audi a vandut aproximativ 85.000 de masini mai mult decat BMW in China pe parcursul anului 2011.
Prognozele pentru 2012 arata ca piata de lux a Chinei va creste la peste un milion de automobile.
Pe de alta parte, cresterea economica a Chinei a incetinit, ceea ce a determinat BMW si Mercedes sa planuiasca si sa adauge stimulente si reduceri de pret la anumite modele cu scopul de a stimula vanzarile. mai mult
Joi, 22 Decembrie 2011, ora 08:39
Vanzarile de masini noi mai scumpe de 100.000 de euro au scazut in primul semestru la o treime fata de aceeasi perioada din 2008, la mai putin de 60 de unitati, segmentul de lux avand astfel un declin mai puternic decat piata generala a automobilelor, care s-a injumatatit in perioada analizata.Livrarile marcilor premium si de lux s-au redus in ansamblu la mai mult de jumatate in primul semestru din acest an, fata de aceeasi perioada a anului trecut, cu mici exceptii, declinul fiind temperat de cererea pentru masinilor mai ieftine din gama fiecarui constructor premium, reiese din datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) din Romania, relateaza Mediafax.
Pe o piata a autoturismelor care a scazut cu 51,3% la sase luni, fata de perioada corespunzatoare a anului trecut, la 70.610 unitati, Audi a avut vanzari in scadere cu 52,6%, BMW cu 61,1%, iar Jaguar cu 72,3%. De asemenea, livrarile Maserati au scazut cu 71,4%, cele ale Mercedes-Benz s-au redus cu 42,6%, iar Porsche a scazut cu 57,6%.
--------------------
CONSTANTIN RUDNITCHI iti recomanda 3idei.ro
--------------------
Vanzarile modelelor care au un pret de catalog mai mare de 100.000 de euro au scazut de trei ori in primul semestru, la sub 60 de unitati, fata de intervalul corespunzator al anului trecut, cand au fost comercializate peste 160 de masini care trec de aceasta valoare.
In primele sase luni din acest an nu a fost livrat niciun model Audi A8 cu motor pe benzina de sase litri... mai mult
Miercuri, 05 August 2009, ora 15:27