Alianta Renault-Nissan isi extinde anul acesta cu o treime capacitatea de productie la societatea sa mixta din India, ca parte a strategiei de a utiliza statul asiatic ca centrul global de productie si de a beneficia de cresterea cererii de vehicule pe piata indiana.
Capacitatea fabricii din apropierea portului Chennai (in Sudul Indiei) va fi majorata in doua faze, la 480.000 de vehicule pe an, de la 360.000 de vehicule in prezent, a declarat Toshihiko Sano, seful Renault Nissan Automotive India Pvt. Ltd, transmite Dow Jones Newswires.
Daca in 2011, cand Renault era practic necunoscut pe piata din India, grupul francez a vandut 1.500 de vehicule, in 2012 vanzarile Renault au crescut la 35.000 de unitati iar pentru acest an spera sa treaca de 80.000 de unitati.
Intre mijlocul lui 2011, cand a intrat pe piata indiana, si sfarsitul lui 2012 Renault a lansat cinci modele (Fluence, Koleos, Pulse, Scala si Duster) care se bucura de aprecierea clasei mijlocii. Nissan vinde in India sase modele.
Pe langa Brazilia si Rusia, India este al treilea pilon al strategiei internationale a grupului Renault, care in primul trimestru al acestui an a inregistrat o scadere a vanzarilor de 11,8% din cauza conditiilor dificile de pe piata europeana.
Renault vizeaza in acest an o cota de 3% din aceasta tara cu o populatie de 1,2 miliarde de locuitori si in care doar 12 din 1.000 de locuitori poseda o masina, fata de 500 de persoane la 1.000 de locuitori in SUA. Pe o piata dominata... mai mult
Miercuri, 22 Mai 2013, ora 10:16
La doi ani dupa intrarea pe piata din India si profitand de lectiile invatate de pe urma esecului Logan, grupul auto francez Renault inregistreaza in prezent o crestere spectaculoasa pe piata din India, gratie adaptarii vehiculelor sale la criteriile locale.
Daca in 2011, cand Renault era practic necunoscut pe piata din India, grupul francez a vandut 1.500 de vehicule, in 2012 vanzarile Renault au crescut la 35.000 de unitati iar pentru acest an spera sa treaca de 80.000 de unitati. Intre mijlocul lui 2011, cand a intrat pe piata indiana, si sfarsitul lui 2012 Renault a lansat cinci modele (Fluence, Koleos, Pulse, Scala si Duster) care se bucura de aprecierea clasei mijlocii, transmite AFP.
Cu toate acestea, directorul general de la Renault India, Marc Nassif, crede ca cresterea prezentei grupului auto francez pe piata indiana se datoreaza prezentei echipei de Formula 1 Renault la primul mare premiu al Indiei, care a avut loc in luna octombrie 2011 pe un circuit din apropiere de New Delhi. "Prezenta Renault in Formula 1 a avut un impact in randul clientilor nostrii", a apreciat Marc Nassif.
Pe langa Brazilia si Rusia, India este al treilea pilon al strategiei internationale a grupului Renault, care in primul trimestru al acestui an a inregistrat o scadere a vanzarilor de 11,8% din cauza conditiilor dificile de pe piata europeana.
Pentru ai cuceri pe clientii din India, grupul Renault a decis sa angajeze un consilier tehnic la fiecare concesionar, dintre care... mai mult
Miercuri, 08 Mai 2013, ora 13:58
Majoritatea constructorilor auto sunt de parere ca situatia economica fragila si supracapacitatea de productie vor determina Europa sa ramana principala piedica in dezvoltarea sectorului auto mondial. Este necesara o reorientare a companiilor din domeniu catre alte continente pentru a face fata noilor conditii economice.
Vanzarile de autovehicule noi vor continua astfel sa scada in Europa, cu 2% in Germania, cea mai mare piata europeana, si cu 5% in Franta, in timp ce in sudul Europei scaderea va fi chiar mai accentuata, transmite Organizatia Internationala a Constructorilor de Automobile (OICA), potrivit Agerpres.
Vanzarile din China, cea mai mare piata auto la nivel mondial, cat si din SUA vor creste cu 7% pana la 20,7 milioane de vehicule, respectiv cu 6% pana la 15,7 milioane de vehicule.
In aceste conditii, piata auto globala va avea o crestere de doar 3% in 2013, fata de 5% in 2012.
Restructurari in Europa si extinderea pe noi piete - cheia supravietuirii
Constructorii europeni trebuie sa rezolve supracapacitatea de productie si sa caute oportunitati de dezvoltare pe noi piete pentru a redeveni competitivi la nivel global, cred reprezentantii marilor companii auto prezenti la Salonul Auto de la Geneva.
"Credem ca inca exista capacitati de productie ale unor companii auto din Europa Occidentala care nu ar trebui sa produca pentru piata europeana", a declarat Allan Rushforth, directorul operational al Hyundai Motor Europa, Allan Rushforth.... mai mult
Joi, 07 Martie 2013, ora 11:31
Grupul indian Mahindra & Mahindra va achizitiona participatia detinuta de Navistar International Corp la societatea mixta detinuta de cele doua companii auto in India, o tranzactie de 33 milioane de dolari care va ajuta producatorul american de camioane Navistar, care se confrunta cu probleme financiare, transmite Reuters.
Mahindra Navistar, infiintata in 2005, nu a reusit sa obtina o cota de piata importanta pe piata competitiva a vehiculelor comerciale din India, unde Tata Motors si Ashok Leyland controleaza aproximativ 70%.
"In timp ce piata indiana nu s-a extins asa cum ne asteptam si dificultatile din industria auto vor continua in viitorul apropiat, inca vedem perspective de crestere a pietei din India", se arata intr-o declaratia lui Troy Clarke, presedintele Navistar.
Mahindra Navistar a vandut 7.904 vehicule in primele opt luni ale anului financiar 2012 care a inceput in aprilie, avand o cota de piata de 1,5% din piata vehiculelor comerciale din India. Mahindra si Navistar au si o societate mixta care produce motoare in India.
Navistar a luat masuri de reducere a costurilor si renuntarea la unele active, intentionand sa faca economii de pana la 175 milioane de dolari in 2013, pentru a-si revigora afacerile.
Tranzactia trebuie aprobata de autoritatile din India si ar urma sa fie finalizata in 2013. India este o piata auto importanta, care promite o crestere sustinuta cu preturi reduse.
Deocamdata grupul japonez Suzuki Motor Corp controleaza... mai mult
Marti, 18 Decembrie 2012, ora 14:05
Piata automobilelor de lux din Asia este in crestere. Cifrele arata ca piata auto din China a depasit-o pe cea din Germania, in timp ce piata auto de lux din India creste anual cu 40% din punct de vedere al numarului de masini vandute.
Chiar si cu un ritm de crestere atat de accelerat, piata auto de lux din India se afla mult in spatele Chinei, scrie Business Insider.com.
Astfel, daca se estimeaza ca vanzarile Mercedes si BMW vor ajunge la 20.000 de unitati, in China estimarile se invart in jurul cifrei de 320.000 de masini.
Cresterea pietei auto de lux din India se datoreaza avantului luat de tanara generatie de miliardari, pentru care o masina italiana exotica sau marca Mercedes sunt simolurile unui statut.
Chiar daca expansiunea pietei este ridicata, exista si factori care o limiteaza.
In primul rand, drumurile din India reprezinta o problema, numeroase sosele nationale fiind denivelate si punand probleme soferilor unor masini performante.
De asemenea, guvernul impune taxe mari pe bunurile de lux importante, facand ca pretul masinilor de lux sa se dubleze chiar fata de pretul lor din Europa. mai mult
Joi, 05 Ianuarie 2012, ora 09:51
Vanzarile auto din Europa vor fi in acest an sub estimari, din cauza crizei economice, a declarat directorul general al Fiat, Sergio Marchionne, acesta confirmand insa obiectivele pentru anul in curs atat pentru Fiat cat si pentru Chrysler, partenerul american al grupului italian, informeaza Mediafax.
In iulie, Fiat a estimat piata auto europeana la 13,6 milioane de unitati in acest an, insa cifra este putin probabil sa fie atinsa, a afirmat Marchionne, prezent la Salonul Auto de la Frankfurt, pentru cotidianul Wall Street Journal.
"Nu este o piata usoara si nu va fi nici anul urmator", a spus el.
Chiar si in aceasta situatie, Fiat isi mentine tintele pentru acest an. Fiat este si actionarul majoritar al Chrysler.
Seful Fiat a parut sa nu fie deranjat de disputa dintre un alt partener al grupului, Suzuki Motor, si Volkswagen.
Suzuki vrea sa-si incheie alianta cu Volkswagen, dupa ce producatorul auto german i-a transmis o notificare de incalcare a parteneriatului pentru ca a acceptat sa cumpere motoare diesel de la Fiat pentru modele destinate pietei din India.
"Nu ne priveste", a spus Marchionne.
Seful Fiat a lasat insa deschisa posibilitatea de a mai colabora cu Suzuki. Cei doi producatori auto lucreaza de cativa ani la mai multe proiecte. Compania japoneza furnizeaza Fiat modelul Sedici, un crossover de dimensiuni mai mici.
In contextul actualelor turbulente de pe pietele financiare, Marchionne a respins posibilitatea unei oferte publice initiale la Ferrari,... mai mult
Marti, 13 Septembrie 2011, ora 17:21
Grupul auto italian Fiat si-a propus sa lanseze pe piata Indiei o masina de mici dimensiuni in 2012, a anuntat miercuri un oficial al constructorului italian, citat de cotidianul francez Les Echos, transmite NewsIn."Aceasta masina de mici dimensiuni reprezinta o etapa foarte importanta pentru piata indiana.
Fiat dispune de tehnologie pentru a fabrica masini mici si vrem sa le exportam in India", a precizat presedintele Fiat India Automobiles, Rajeev Kapoor.El a adaugat ca Fiat si-a stabilit ca obiectiv dublarea vanzarilor de autovehicule in India in 2010, pana la 46.000 de unitati. mai mult
Miercuri, 06 Ianuarie 2010, ora 14:51