Vanzarile Dacia in UE au urcat anul trecut cu 23,3%, la 289.000 de automobile noi, cea mai buna crestere din UE, marca romaneasca detinuta de grupul Renault ajungand in luna decembrie la o cota de piata de 3,2%, potrivit datelor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
In luna decembrie, vanzarile Dacia in UE au crescut cu 48,2% fata de nivelul din perioada corespunzatoare a anului trecut, de la 19.300 la 28.700 automobile, rezultand astfel o crestere a cotei de piata a companiei de la 2,4% la 3,2%.
Pe ansamblul anului trecut, Dacia a avut o cota de piata de 2,4% in UE, fata de 1,9% in 2012.
Grupul Renault s-a mentinut pe pozitia a treia in topul producatorilor auto din Europa, inregistrand anul trecut o crestere de 4,4% a livrarilor, la 1,076 milioane autoturisme, desi marca omonima a grupului a afisat o scadere usoara.
In luna decembrie, vanzarile Renault in UE au urcat cu 30,3%, cea mai buna performanta dintre producatorii de pe continent, la 97.400 automobile.
Ford, proprietarul uzinei auto de la Craiova, a raportat de asemenea o crestere puternica a livrarilor in ultima luna din an, cu 21,1%, la 62.600 unitati, limitand declinul la nivelul anului trecut.
In anul 2013, vanzarile Ford in Europa au coborat cu 3,2%, la 878.800 unitati.
Gigantul german Volkswagen s-a mentinut in topul producatorilor, cu vanzari de aproape 3 milioane de automobile anul trecut in UE, in scadere usoara. Cota de piata a grupului a urcat in 2013 la 25%.... mai mult
Joi, 16 Ianuarie 2014, ora 11:49
Faptul ca masina cu cea mai puternica crestere a vanzarilor in Europa este o marca romaneasca spune multe despre strategiile de produs ale constructorilor auto mondiali pe pietele dezvoltate, arata un articol publicat joi in cotidianul Financial Times.
Dacia, companie controlata de Renault, contrazice cea mai grava scadere a vanzarilor de autoturisme in Europa din ultimele doua decenii prin atragerea de clienti de la rivalii mai cunoscuti si inregistrand o marja de profit inregistrata doar de constructorii de automobile premium. Nu e tocmai rau pentru o marca de automobil care nu a fost niciodata destinata pentru pietele dezvoltate.
"O combinatie de low-cost engineering, simplitate, dotari minime concepute pentru pietele din Europa de Est, la care se adauga consumatorii din Europa de Vest care isi diminueaza bugetele, au facut din Dacia brandul cu cea mai mare crestere a vanzarilor de pe continent si cel mai bun exemplu al unei game de masini concepute pentru pietele low-cost dar care infloresc in Europa", subliniaza Financial Times.
Potrivit firmei de cercetare AlixPartners, in prezent masinile ieftine reprezinta 18% din vanzarile de autoturisme in Europa, in crestere fata de 13% in 2002, afectand vanzarile jucatorilor traditionali precum Ford, Renault si Peugeot.
Principalul atu al modelelor Dacia si al altor masini concepute si construite pe pietele emergente este simplu: pretul. In Marea Britanie un Duster costa 9.000 de lire sterline, cu aproape 4.000... mai mult
Vineri, 23 August 2013, ora 11:01
Inmatricularile de masini noi in Europa au scazut cu 5,2% in primele sapte luni, fata de perioada similara din 2012 , la 7,46 milioane unitati, dar au crescut in iulie, alimentand asteptarile privind stabilizarea vanzarilor in a doua jumatate a anului, potrivit asociatiei industriei auto germane VDA.
Astfel, inmatricularile de masini noi in spatiul european - UE, Elvetia, Norvegia, Islanda si Liechtenstein - au avansat cu 4,8% in iulie, la 1,02 milioane de unitati, noteaza organizatia germana, citata de Reuters.
"Rezultatul pozitiv din iulie (...) este un semn bun pentru stabilizarea pe care o asteptam in a doua jumatate a anului. Recuperarea economica aflata in faza de inceput in Europa de Vest pare sa se reflecte in evolutia cererii pe piata auto", a declarat presedintele VDA, Matthias Wissmann.
Piata auto europeana se va contracta in 2013 pentru al patrulea an, afirma analistii, dar evolutia din trimestrul al doilea sugereaza ca unii producatori auto mari sunt mai aproape de stabilizarea vanzarilor decat se credea.
Vanzarile auto din Europa arata primele semne de revenire, odata cu iesirea din recesiune a zonei euro, a declarat un oficial al companiei americane Ford Motor, care a anuntat joi o crestere de 9% a livrarilor in luna iulie pe 19 piete ale companiei in Europa, la 90.000 de masini, potrivit Bloomberg.
"Ce a fost mai rau a trecut. Este prematur sa afirmam ca ne aflam pe un trend ascendent, dar perspectiva s-a imbunatatit", a declarat Roelant de... mai mult
Vineri, 16 August 2013, ora 17:04
Producatorii auto americani Ford Motors, Chrysler si General Motors (GM) au fost afectati de declinul semnificativ al vanzarilor auto din Rusia, inregistrat luna trecuta.
Vanzarile de autoturisme si vehicule comerciale usoare au scazut in iunie cu 11%, comparativ cu perioada similara din 2012, conform datelor Association of European Businesses.
A fost a patra luna consecutiva de declin, iar in primul semestru din 2013 s-a inregistrat o scadere a vanzarilor auto de 6%.
Vanzarile GM in Rusia au scazut cu 25% in iunie si cu 12% in primele sase luni din acest an, in timp ce vanzarile Ford au inregistrat un declin de 24% luna trecuta si de 19% in primul semestru, iar vanzarile Chrysler au inregistrat un recul de 7% in ambele perioade.
"Anul acesta Ford nu a avut o evolutie buna in Rusia. Compania se bazeaza pe productia de SUV-uri pentru a avea succes pe piata rusa si in urmatorii doi ani si-ar putea majora cota de piata pe acest segment", a declarat Carol Thomas, analist la LMC Automotive.
Productia din Rusia a Kuga SUV, care se vinde in SUA sub denumirea de Ford Escape, si a modelului mai mic EcoSport se va combina cu modelul Explorer pe care Ford a inceput sa-l construiasca in Rusia in aprilie, ceea ce va majora vanzarile in a doua jumatate a anului, a declarat recent Ted Cannis, director general al Ford Sollers.
Guvernul Rusiei a confirmat ca intentioneaza sa acorde din nou anul acesta subventii la imprumuturile auto desi nu s-a anuntat cand vor intra... mai mult
Joi, 11 Iulie 2013, ora 16:54
Majoritatea constructorilor auto sunt de parere ca situatia economica fragila si supracapacitatea de productie vor determina Europa sa ramana principala piedica in dezvoltarea sectorului auto mondial. Este necesara o reorientare a companiilor din domeniu catre alte continente pentru a face fata noilor conditii economice.
Vanzarile de autovehicule noi vor continua astfel sa scada in Europa, cu 2% in Germania, cea mai mare piata europeana, si cu 5% in Franta, in timp ce in sudul Europei scaderea va fi chiar mai accentuata, transmite Organizatia Internationala a Constructorilor de Automobile (OICA), potrivit Agerpres.
Vanzarile din China, cea mai mare piata auto la nivel mondial, cat si din SUA vor creste cu 7% pana la 20,7 milioane de vehicule, respectiv cu 6% pana la 15,7 milioane de vehicule.
In aceste conditii, piata auto globala va avea o crestere de doar 3% in 2013, fata de 5% in 2012.
Restructurari in Europa si extinderea pe noi piete - cheia supravietuirii
Constructorii europeni trebuie sa rezolve supracapacitatea de productie si sa caute oportunitati de dezvoltare pe noi piete pentru a redeveni competitivi la nivel global, cred reprezentantii marilor companii auto prezenti la Salonul Auto de la Geneva.
"Credem ca inca exista capacitati de productie ale unor companii auto din Europa Occidentala care nu ar trebui sa produca pentru piata europeana", a declarat Allan Rushforth, directorul operational al Hyundai Motor Europa, Allan Rushforth.... mai mult
Joi, 07 Martie 2013, ora 11:31
In 2012 industria auto s-a caracterizat prin pierderi masive pe piata europeana si nevoia de reorientare a companiilor fie catre noi piete, fie catre noi strategii pentru a reusi sa ajunga din nou la consumatorii puternic afectati de criza economica.
Evolutiile din sectorul auto au diferit insa semnificativ de la un continent la altul. Daca piata europeana a suferit cel mai mult, in SUA industria a dat semne de stabilitate, iar pietele emergente din Asia au oferit un motor de crestere al vanzarilor pentru acest sector.
Criza "vechiului" continent
Criza datoriilor suverane a influentat semnificativ puterea de cumparare a europenilor, ceea ce s-a putut observa din plin si in industria auto.
Previzibil, tarile din sudul Europei au reprezentat punctul de plecare al problemelor. Vanzarile de pe piata italiana au suferit o scadere fulminanta, principala victima fiind Fiat.
Compania a reusit insa sa-si sporeasca semnificativ vanzarile de masini pe baza de propan si gaz natural, ceea ce arata un potential de crestere pe aceasta nisa.
Automobilele electrice vs cele pe gaz natural - vezi care au mai multe sanse
Cu toate acestea, un numar important de italieni a preferat sa renunte complet la masina pentru in favoarea bicicletelor. Acest mijloc de transport a castigat tot mai mult teren in Italia, vanzarile la biciclete depasindu-le pe cele ale automobilelor intr-o proportie din ce in ce mai mare.
Problemele din acest sector au dus si la o concurenta tot... mai mult
Marti, 11 Decembrie 2012, ora 14:54
Hyundai i10 va fi produs la uzina sa din Izmit, Turcia. Cei de la Hyundai au decis sa mute productia versiunii europene a acestui model pentru a creste vanzarile lui i10 pe Batranul Continent.
Uzina din Izmit produce si modelul i20, iar noul i10 va creste capacitatea totala de productie la aproape 200.000 de unitati pe an, scrie Autonews.com.
Modelul i10 este pe locul patru in clasamentul intern de vanzari al celor de la Hyundai, fiind in spatele lui i30, i20 si ix35. Potrvit celor de la JATO Dynamics, Hyundai a vandut doar 73.000 de i10 in Europa in 2011.
Mutarea productiei la uzina din Izmit va avea loc pana la sfarsitul lui 2013 si va crea 750 de locuri de munca noi la respectiva fabrica, plus 1.500 de locuri de munca noi la furnizorii Hyundai.
Fabrica Hyundai din Turcia este construita si utilizata in regim de joint-venture cu cei de la Kibar Holding si a primit recent o investitie pentru a creste capacitatea de productie la 120.000 de unitati pe an, totul pentru a construi cat mai repede versiunea facelift a lui i20.
"Succesul nostru este datorat faptului ca noi dezvoltam si producem masini in Europa, masini pe care europenii vor sa le conduca", a motivat Allan Rushforth, COO Hyundai Motor Europe.
Hyundai doreste sa atinga o cota de piata de 3.5 procente pe piata din Europa (incluzand tarile EFTA), fata de 2.9 procente in 2010. Pana in 2013, cei de la Hyundai spera sa vanda 500.000 de unitati pe an.
La finele lunii mai a anului curent, Hyundai... mai mult
Sambata, 09 Iunie 2012, ora 18:10
Salonul auto de la Geneva si-a deschis marti portile, contextul economic mondial determinand analistii sa prognozeze un recul al vanzarilor de automobile in Europa, transmite AFP.
Tonul a fost dat luni de Federatia Constructorilor de Automobile din Germania (VDA).
"Din cauza crizei datoriilor publice din anumite state ale UE, piata de automobile din Europa de Est ar putea sa scada cu pana la 5% pana la 12,1 milioane unitati", a prognozat directorul VDA, Matthias Wissmann.
La nivel mondial in schimb, cresterea vanzarilor de automobile ar urma sa continue si in 2012, VDA prognozand un avans de 4% gratie dinamismului pietei americane dar si a celei chineze si a celei japoneze.
Cel mai mare constructor auto european, grupul german Volkswagen s-a declarat prudent cu privire la perspectivele de crestere. Directorul general Martin Winterkorn spera ca in 2012 Volkswagen va reusi sa atinga rezultatele record inregistrate in 2011.
"Cu siguranta ca Europa trebuie evaluata intr-o maniera critica, nu atat piata din Germania care va continua sa creasca, ci mai degraba tarile din sudul Europei", a declarat Martin Winterkorn la deschiderea salonului auto de la Geneva.
La salonul auto de la Geneva Audi va prezenta noul sau A3, Mercedes-Benz va dezvalui o noua versiune a modelului A-Class, iar Volvo va prezenta modelul V40. Peugeot, care recent a anuntat o alianta cu liderul mondial General Motors, va dezvalui noul 208, un model mai scurt si mai usor decat predecesorul,... mai mult
Marti, 06 Martie 2012, ora 10:32
Lamborghini, producatorul de masini sport de lux, estimeaza ca vanzarile pe piata auto de lux vor scadea in 2012, pe fondul incetinirii cresterii economice din China, care ii face pe soferi sa amane astfel de achizitii.
"Daca iei pulsul economiei in acest moment, ai vedea o urma de nesiguranta care ii face pe oameni sa isi amane deciziile de cumparare. Numarul persoanelor dispuse sa cheltuiasca atatia bani este limitat", a declarat Christian Mastro, general Manager pe Asia-Pacific al Lamborghini, intr-un interviu acordat Bloomberg.
Cresterea celei de-a doua economie a lumii a incetinit in trimestrul patru pana la cel mai mic nivel din ultimii doi ani, iar ministerul chinez al Comertului a caracterizat, saptamana trecuta, perspectiva exporturilor drept una destul de "sumbra".
2011 a fost un an mai bun pe segmentul auto de lux
Vanzarile Lamborghini au crescut in 2011 cu 70% in China, pe fondul cresterii numarului de milionari chinezi in acea perioada, care a coincis si cu cresterea nivelului de trai in tara. Producatorul masinilor sport de lux a vandut aici 342 de masini anul trecut, acest lucru insemnand ca SUA a trecut pe locul doi in topul celor mai mari piete pentru Lamborghini.
Numarul total de vanzari auto de lux a inceput sa scada anul trecut, imediat dupa incetarea masurilor de stimulare economica si dupa ce expansiunea economica a inceput sa dea semne de relaxare.
Planuri de vanzari
Lamborghini isi propune sa sporeasca livrarile in China cu... mai mult
Luni, 20 Februarie 2012, ora 07:00