Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a redus volumul de productie la fabricile care produc modelele marcilor Alfa Romeo si Maserati din cauza scaderii semnificative a vanzarilor pe piata chineza.
Numarul masinilor de pe stoc nu mai este impus de producator
Vanzarile Alfa Romeo si Maserati au scazut dramatic de cand autoritatile chineze au introdus noi reguli privind relatia dintre concesionarii chinezi si producatorii de automobile.
Noile reguli le interzic producatorilor de automobile sa impuna concesionarilor mentinerea unui anumit numar de automobile pe stoc.
Sursa foto: www.wkauto.ro
Modificarea regulilor vine dupa ce piata chineza a inceput sa stagneze la inceputul lui 2017 iar dealerii au constatat ca au acumulat stocuri imense de care nu pot scapa decat prin intermediul unor reduceri agresive care le-au erodat marja de profit.
Stocurile uriase au devenit o problema deoarece producatorii le impuneau dealerilor chinezi targeturi nerealiste de vanzari.
Cum acestia nu reuseau sa vanda cat ar fi dorit producatorul, ei erau obligati sa suporte costurile de mentinere in stoc a acestor automobile.
Solutii pentru stimularea pietei auto
Totodata, autoritatile chineze, le-au permis concesionarilor sa vanda modelele mai multor marci auto sau sa cedeze altor dealeri masini din stocurile lor.
Astfel chinezii spera sa stimuleze din nou o piata auto mamut care a devenit cea mai mare din lume dupa criza financiara din 2008.
Mai mult, piata din China... mai mult
Miercuri, 29 Noiembrie 2017, ora 11:27
Producatorul auto chinez Great Wall se declara interesat de achizitia pachetului majoritar de actiuni in grupul auto Fiat Chrysler, posesor al marcilor Fiat, Maserati, Jeep, Dodge, Ram sau Alfa Romeo.
"Am fi interesati sa cumparam Fiat Chrysler", a explicat un purtator de cuvant al companiei din China, aduagand ca grupul auto cu expunere pe pietele europene si americane se potriveste "nevoilor" producatorului auto din Asia, relateaza CNN Money.
Afacerea este departe de a fi perfectata, reprezentantii Fiat Chrysler mentionand ca, pana in prezent, nu au fost abordati de chinezi. Nu este nici sigur daca Great Wall, producator de SUV-uri, ar dori sa preia intreg grupul sau se axeze doar pe marca Jepp detinuta de Fiat Chrysler.
O decizie in acest sens va fi luata "la cel mai inalt nivel", a mai explicat purtatorul de cuvant al Great Wall.
Pentru moment insa, actionarii Fiat Chrysler au motive de bucurie la auzul vestii, actiunile companiei crescand in cel mai rapid ritm inregistrat in ultimele doua decenii, pe fondul zvonurilor unei preluari a grupului de catre firma din China.
Marca Jeep ar fi o adevarata nestemata adaugata in portofoliul Great Wall, in contextul in care Fiat Chrysler a reusit sa creasca vanzarea masinilor de teren in china printr-un parteneriat inchiat cu Guangzhou Automobile Group.
In plus, in calitate de producator de SUV-uri, Great Wall ar putea profita de adaugarea brandului american in portofoliul sau de produse, in contextul in care,... mai mult
Marti, 22 August 2017, ora 05:54
Piata chineza va ramane si in acest an motorul de crestere al vanzarilor de automobile la nivel mondial, in pofida incetinirii avansului economic al Chinei, potrivit liderilor de companii reuniti la salonul auto de la Beijing.
"Dupa o crestere de 14% in 2013, vanzarile de vehicule noi din China vor urca in acest an cu 10%. Vom continua sa inregistram o crestere foarte puternica", a declarat Jochem Heizmann, membru in consiliul de administratie al grupului german Volkswagen (VW).
Presedintele grupului american General Motors, Dan Ammann, mizeaza pe o crestere de 8-10% a livrarilor.
La nivel mondial, analistii anticipeaza in acest an o crestere a inmatricularilor de doar 3%.
Pentru PSA Peugeot Citroen, China va fi piesa centrala a planului de redresare a grupului francez aliat recent cu compania chineza Dongfeng.
Astfel, China ar urma sa devina cea mai mare piata a PSA, inaintea Frantei, cu vanzari de peste 700.000 de vehicule, cu 30% mai mari fata de 2013, a anuntat Gregoire Olivier, seful operatiunilor grupului francez pe piata chineza, prezent la salonul de la Beijing.
In pofida acestui interes din partea constructori auto straini, cresterea vanzarilor de vehicule pe piata chineza a incetinit in martie la 6,6%, de la 17,8% in februarie.
Cresterea economica a Chinei a incetinit in primul trimestru la 7,4%, dupa un avans de 7,7% in ultimul trimestru al anului 2013, fiind posibil ca in 2014 sa inregistreze cea mai slaba performanta din ultimii 25 de ani. mai mult
Marti, 22 Aprilie 2014, ora 08:42
Vanzarile auto in China au urcat semnificativ luna trecuta, a anuntat vineri Asociatia Producatorilor Auto din China (CAAM), pe fondul redresarii inmatricularilor de masini japoneze, dupa declinul din ultimele luni cauzat de disputa teritoriala dintre cele mai mari economii ale Asiei, transmite Bloomberg.
Livrarile de autoturisme, SUV-uri si vehicule cu utilizare multipla au crescut in septembrie cu 21%, ajungand la 1,59 milioane de unitati pe cea mai mare piata auto din lume. Analistii se asteptau ca luna trecuta sa fie vandute in China 1,5 milioane de unitati.
Decizia Guvernului nipon din septembrie 2012 de a nationaliza un mic arhipelag revendicat de Beijing din Marea Chinei de Est, numit Senkaku de japonezi si Diaoyu de chinezi, a declansat numeroase manifestatii antijaponeze, unele violente, in mai multe orase chineze. Astfel, producatorii auto niponi Toyota si Honda au raportat primele scaderi ale vanzarilor anuale in China.
"Redresarea vanzarilor companiilor nipone s-a imbunatatit, dar recuperarea este inca incompleta", a explicat analistul Harry Chen, de la Guotai Junan Securities Co.
Vanzarile totale de vehicule, inclusiv camioane si autobuze, au crescut luna trecuta cu 20%, la 1,94 milioane de unitati. In primele noua luni din acest an, au fost livrate 15,9 milioane de vehicule pe piata chineza.
In septembrie, vanzarile Honda au inregistrat cel mai semnificativ avans din ultimele 21 de luni, livrarile Toyota si Nissan inregistrand un avans de 62%... mai mult
Vineri, 11 Octombrie 2013, ora 10:53
Producatorii auto din China inregistreaza exporturi in crestere pe pietele emergente.
Astfel, pe soselele din Algeria, Brazilia, Iran, Rusia, Arabia Saudita si Africa de Sud circula din ce in ce mai multe masini ale unor producatori cum ar fi Geely, Great Wall Motors si Chery, noteaza cotidianul american New York Times.
China expediaza doar cateva mii de masini pe an in UE si practic niciuna in SUA.
Cumparatori mai putin instariti din Santiago pana la Bagdad au inceput sa cumpere masini ieftine din China ca alternativa la masinile uzate, motociclete si modelele low-end vandute de multinationale. Exporturile chineze de automobile au crescut cu 21% in primele cinci luni ale acestui an.
Producatorii auto chinezi spun ca se pregatesc de extinderea in continuare a exporturilor catre tari emergente. "Este usor pentru noi sa operam in aceste tari", spune Steven Wang, director general adjunct pentru exporturi la Great Wall Motors Company. "In Europa, exista o multime de legi pentru nou venitii pe piata, iar aici si in SUA clientilor le place sa pastreze marci familiare".
Producatorii din China reprezinta o potentiala provocare pentru diviziile de peste mari ale unor companii precum General Motors, Ford, Toyota, Volkswagen si Fiat, care se asteapta sa inregistreze cresteri pe pietele emergente.
Vanzarile anuale de masini in tari emergente altele decat China au crescut cu 45% din 2005, la 21,3 milioane de autoturisme si camioane usoare anul trecut, potrivit LMC... mai mult
Vineri, 06 Iulie 2012, ora 15:15
Vanzarile de automobile din China, cea mai mare piata de profil din lume, au avut in acest an cea mai slaba evolutie din ultimii sapte ani, din cauza incetinirii cresterii economice si a preturilor record la carburanti care au descurajat cumparatorii.
Livrarile de vehicule pentru pasageri, inclusiv de SUV-uri si vehicule comerciale usoare, au scazut in ianuarie-februarie cu 3% fata de intervalul similar din 2010, potrivit estimarilor analistilor. Datele oficiale vor fi publicate in a doua parte a lunii martie, transmite Bloomberg.
Declinul este cel mai amplu dupa cel din 2005, cand a avut loc o scadere de 8,9%, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor de Automobile din China.
Scaderea vanzarilor auto in a doua mare economie a lumii si in Europa submineaza relansarea sectorului de profil din Statele Unite, unde livrarile inregistreaza cea mai mare crestere din ultimii patru ani.
In China, care a sustinut cresterea economica mondiala in ultimul deceniu, producatori straini precum General Motors si Volkswagen se confrunta si cu inasprirea legislatiei, guvernul promovand prevederi care sa sustina producatorii locali si reducerea capacitatii de productie. mai mult
Luni, 05 Martie 2012, ora 20:44
Guvernul chinez nu mai vrea sa cumpere masini de la producatori straini, precum Volkswagen sau Audi, si ameninta sa blocheze un segment din piata auto, in valoare de 13 miliarde de dolari.
Agentiile de stat chineze au voie sa achizitioneze 412 masini anul acesta, dar trebuie sa se limiteze doar la brandurile locale, potrivit unei propuneri lansate de ministrul Industriei si Tehnologiei Informatiei, citata de Bloomberg.
Dongfeng Automobile Co si FAW Car Co. se numara printre producatorii chinezi ale caror actiuni au crescut semnificativ, datorita speculatiilor facute de guvernul din China.
Autoritatile chineze vor sa protejeze producatorii locali si au aprobat mai multe masuri care limiteaza stimulentele acordate investitorilor straini. mai mult
Luni, 27 Februarie 2012, ora 11:38
Numerosi producatori de automobile au anuntat, marti, cresteri importante ale capacitatilor de productie in China, in prima zi a salonului auto de la Shanghai, relateaza AFP, citat de Mediafax.General Motors (GM), cel mai mare constructor strain de automobile din China, cu 2,35 milioane de vehicule comercializate anul trecut, a anuntat intentia de dublare a vanzarilor pana in 2015.Ford Motor, a carui cota de piata in China este mai modesta decat a GM, vrea sa lanseze 15 noi modele in acesta tara.Nissan va majora la randul sau capacitatea de productie a uzinei sale din Canton, in sudul Chinei, de la 360.000 de vehicule pe an la 600.000 de unitati, a declarat presedintele aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn."Vom continua sa investim astfel incat sa ajungem la un echilibru intre cererea pentru produsele noastre si capacitatea de productie", a aratat Ghosn.Constructorii locali au si ei proiecte ambitioase.Liderul pietei, SAIC, vrea majorarea vanzarilor de la 3,58 milioane unitati, realizate in mare parte prin companiile mixte cu Volkswagen si General Motors, la sase milioane de unitati in 2015.Grupul First Automotive Works (FAW), pe locul doi pe piata, vrea sa isi dubleze vanzarile la cinci milioane de vehicule.Proiectele de dezvoltare ale companiilor par sa nu tina cont de incetinirea ritmului de crestere a pietei in primul trimestru, de la 32% in urma cu un an la 8%.Segmentul automobilelor de lux, dominat de constructori germani, a inregistrat un ritm de crestere superior... mai mult
Miercuri, 20 Aprilie 2011, ora 09:55
Vanzarile auto din Statele Unite au scazut cu 23 de procente, in luna septembrie, dupa incheierea programului de casare sprijinit de stat. General Motors (GM) si Chrysler au fost cele mai afectate companii, vanzarile lor prabusindu-se cu 45%, respectiv 42%, relateaza Reuters.
Ford, singurul producator auto din Statele Unite care a reusit sa evite falimentul, a inregistrat o scadere gestionabila, de numai cinci procente, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, in ciuda stocurilor reduse si a lipsei de ajutoare oferite cumparatorilor.
Honda Motor a inregistrat vanzari cu 20 de procente mai mici, Toyota cu 13%, iar Nissan Motor cu 7 procente.
Vazarile auto anuale au scazut la 9,2 milioane de vehicule, in septembrie, cel mai mic nivel din luna aprilie.
Spre deosebire, in China, vanzarile auto au fost de aproape doua ori mai mari decat cele din Statele Unite, in ultima luna, potrivit unei estimari a GM. mai mult
Vineri, 02 Octombrie 2009, ora 13:41