Audi, al doilea mare producator de masini de lux din lume, a inregistrat in martie cele mai bune vanzari lunare din istoria companiei, de 170.450 de vehicule, in crestere cu 15%, alaturandu-se astfel performantelor Mercedes-Benz, datorita cererii din China.
Mercedes-Benz, al treilea mare producator de masini de lux la nivel mondial, a anuntat saptamana trecuta cresterea cu 13% a livrarilor din luna martie, de asemenea un nivel record al vanzarilor lunare, datorita cererii pentru modele compact si sedanul Clasa S, transmite Bloomberg.
Audi a inregistrat in martie a 51-a crestere succesiva a vanzarilor, in timp ce livrarile Mrcedez au depasit 10% pentru a noua luna consecutiv.
Cei doi producatori de vehizule de lux, precum si liderul pietei, BMW, au ca obiectiv atingerea unui nivel record al vanzarilor in acest an, datorita cererii din China.
Vanzarile Audi au crescut luna trecuta cu 37% in China, iar cele ale Mercedes cu 34%.
"Este improbabil ca cresterea vanzarilor din China sa continue cu un astfel de ritm, anticipez ca livrarile vor avansa in acest an cu circa 20%", a declarat Frank Schwope, analist la NordLB in Hanovra.
Strategia Audi, divizie a grupului Volkswagen, este introducerea pe piata a 17 modele noi sau imbunatatite, in cadrul campaniei de a devansa liderul de piata BMW pana la sfarsitul acestui deceniu.
In 2013, Audi a lansat o noua versiune a modelului compact A3, iar in acest an introduce varianta sedan a modelului in SUA si China.... mai mult
Luni, 07 Aprilie 2014, ora 17:35
Audi, producatorul auto de lux controlat de grupul german Volkswagen, se asteapta la vanzari record pentru acest an, de peste 50 de miliarde de euro, dar a avertizat ca profitul va fi afectat de investitiile in noi modele si de respectarea reglementarilor mai stricte privind emisiile poluante.
"In pofida investitiilor majore din perioada urmatoare, vrem sa ramanem in intervalul tinta privind profitabilitatea, cu o marja operationala de 8-10% in acest an", a declarat directorul finnciar al Audi, Axel Strotbek, citat de Wall Street Journal.
Audi a raportat profit net in scadere cu 7,7% anul trecut, la 4 miliarde de euro, reprezentand o marja operationala de 10,1%. Vanzarile globale au urcat anul trecut cu 2,3%, la 49,9 miliarde de euro.
Perspectiva mixta a celui de-al doilea mare producator de masini de lux din Germania, dupa BMW, vine in contextul precautiei investitorilor privind forta recuperarii economice din Europa. Industria se confrunta cu incertitudini si in privinta crizei din Ucraina, precum si cu costuri mai ridicate pentru respectarea noilor restrictii europene privind emisiile de gaze cu efect de sera.
Cu exceptia unei noi versiuni a modelului sport TT, producatorul auto nu are programata nicio lansare importanta in acest an. La sfarsitul anului trecut, Audi a anuntat planuri pentru investitii de 22 de miliarde de euro pana in 2018, pentru a extinde productia din afara Germaniei si pentru dezvoltarea de noi modele. mai mult
Marti, 11 Martie 2014, ora 14:47
Afacerile marilor producatori auto de lux au inregistrat performante importante anul trecut, in ciuda situatiei dificile in care se afla piata auto, in special cea europeana.
Vanzarile auto la nivel global au crescut anul trecut cu 4,2%, la 82,8 milioane de unitati, depasind pentru prima data 80 de milioane, potrivit firmei de consultanta IHS Automotive, care estimeaza o mentinere a trendului pana in 2018, cand piata va trece de 100 de milioane de masini.
Totusi, piata europeana inca se lupta sa isi revina dupa scaderi succesive inregistrate in ultimii ani. Romania, spre exemplu, a inregistrat in 2013 al saselea an de pierderi, cu nici 5000 de masini vandute lunar.
Dupa 11 luni, inmatricularile de masini noi au scazut cu 15%, la 52.000 de autoturisme. Practic, piata auto s-a intors in anii '90.
La polul opus, piata masinilor de lux sparge record dupa record, iar vanzarile inregistreaza cresteri de doua cifre. Succesul de care se bucura aceasta industrie exclusivista se datoreaza cererii ridicate de pe piete "insetate", precum China si SUA.
China este prima tara din lume in care au fost vandute intr-un singur an peste 20 de milioane de masini, adica un sfert din totalul vanzarilor la nivel global.
Autoritatile din Shanghai au decis sa scoata la licitatie numerele de inmatriculare pentru a putea tine sub control nivelul de poluare.
In comparatie, in Statele Unite au fost vandute doar 15,6 milioane de unitati, in crestere cu 7,6% - la jumatate fata de... mai mult
Vineri, 10 Ianuarie 2014, ora 14:39
Producatorii de masini de lux Audi si Porsche, membri ai grupului german Volkswagen, au inregistrat anul trecut vanzari record si vizeaza pentru 2014 cresterea in continuare a livrarilor, sustinute de cererea puternica din afara Europei si de noi modele.
Cresterile puternice din SUA si China, printre cele mai mari trei piete pentru Audi si Porsche, au sustinut vanzarile celor doua divizii Volkswagen, noteaza Reuters.
Porsche a avut in 2013 un avans al vanzarilor de 15%
Porsche a raportat un avans al vanzarilor de 15%, la 162.145 de unitati, si se asteapta ca noul SUV compact Macan, care va ajunge in showroom-urile din Germania in aprilie, sa sustina rezultatele in acest an.
"Intram in noul an foarte increzatori. Nu am epuizat, in niciun caz, ofensiva de produse anul trecut", a declarat directorul de vanzari, Bernhard Maier.
Obiectivul Porsche pentru 2018, de a depasi 200.000 de unitati comercializate, ar putea fi atins in acest an, estimeaza firma de cercetare IHS Automotive, invocand cererea ridicata pentru Macan. Porsche intentioneaza sa produca 50.000 de autovehicule Macan in acest an.
Audi a avut in 2013 o crestere a vanzarilor de 8.3%
Vanzarile Audi, al doilea mare producator de masini de lux la nivel global, au crescut cu 8,3%, la 1,57 milioane, dupa ce livrarile din decembrie au urcat cu 18,4%.
Audi, care impreuna cu Porsche a generat doua treimi din profitul de 8,6 miliarde de euro al Volkswagen la noua luni, vrea sa detroneze BMW pentru... mai mult
Vineri, 10 Ianuarie 2014, ora 07:30
Audi isi va dubla oferta de SUV-uri de lux pana in 2020 pentru a profita de interesul crescut pentru acest segment si a reduce diferenta inregistrata in prezent comparativ cu vanzarile BMW.
Divizia Volkswagen (VW) dezvolta modelele Q2, Q4 si Q6 ca alternativa mai sportiva la cele trei SUV-uri pe care la fabrica in prezent, potrivit unei persoane apropiate situatiei, transmite Bloomberg, conform Mediafax.
"Audi este prima companie care are un plan de amploare pentru constructia unor SUV-uri care sa reflecte gama de autovehicule. Modelele SUV, cu pozitia inalta a scaunelor, seamana cu masinile frumoase din anii 1920. Ar putea deveni ceva normal pe segmentul premium", a declarat Christoph Stuermer, analist la firma de analiza IHS Automotive in Frankfurt.
Evolutia segmentului SUV-urilor de lux
Implicarea producatorilor de masini de lux pe segmentul SUV reflecta extinderea definitiei unei masini de lux. Vanzarile de SUV-uri premium sunt asteptate sa avanseze cu 36% pana in 2018, potrivit IHS Automotive.
Segmentul SUV-urilor de lux inregistreaza unul dintre cele mai rapide ritmuri de crestere datorita acceptarii lor de catre cumparatorii bogati, alimentand aparitia unui val de noi modele Audi, BMW si Mercedes-Benz.
Audi si Mercedes-Benz, pe locul al doilea, respectiv al treilea pe piata automobilelor de lux, vor sa detroneze BMW de pe pozitia de lider, pana la sfarsitul acestui deceniu.
Pentru VW, dezvoltarea Audi este esentiala intruct grupul vrea sa devina... mai mult
Miercuri, 20 Februarie 2013, ora 17:08
Rezultatul competitiei de pe piata masinilor de lux din SUA dintre Mercedes-Benz si BMW poate fi hotarat in mod neasteptat de Audi, dupa ce marca Volkswagen a reusit sa preia tot mai multi din potentialii cumparatori de BMW.
Mercedes se afla in septembrie inaintea BMW cu 5.221 de unitati livrate, in comparatie cu 2011, cand divizia Daimler AG a terminat anul cu 2.715 unitati in urma BMW.
Pierderile Bayerische Motoren Werke AG se datoresc Audi. "Daca ar trebui sa invinovatim pe cineva pentru ca BMW nu reuseste (n.r. sa ocupe primul loc), cu siguranta as arata spre Audi", a declarat pentru Bloomberg Ivan Drury, analist din industria auto pentru Edmunds.com.
Astfel, datele Edmunds arata ca 27% din cumparatorii Audi din luna septembrie au luat in calcul anterior posibilitatea sa cumpere un BMW, fata de doar 16% din aceiasi cumparatori, care au analizat optiunea achizionarii unui Mercedes.
Vanzarile de Audi de pe piata americana au crescut cu 18% in septembrie, pana la 100.694 unitati, potrivit firmei de cercetare Autodata. Cresterea este superioara celei de 13% a Mercedes, pana la nivelul de 191.618 unitati si semnificativ mai mare decat cresterea vanzarilor BMW, de 4,9%, pana la 186.397 unitati. Cifrele includ doar brandurile de lux.
Vanzarile Audi beneficiaza de pe urma lansarii de noi produse si a unei campanii de marketing agresive. Dealerii Audi din SUA au cheltuit aproximativ 206 milioane de dolari in ultimii doi ani pentru renovarea magazinelor.... mai mult
Marti, 23 Octombrie 2012, ora 12:02
Audi, marca de lux a Volkswagen, a anuntat luni vanzari record pentru anul 2011, datorate succesului pe pietele din China si Rusia, ce i-au permis sa-si devanseze principalii concurentii, BMW si Mercedes.
Audi a inregistrat o crestere de 19,2% a vanzarilor in 2011, depasind performanta BMW, care a inregistrat o crestere de 12,8% sau Mercedes, care a avut o crestere a vanzarilor de 8%, scrie Reuters.
Audi a vandut 1,3 milioane de masini in 2011, reducand astfel decalajul dintre marcile germane din top, Mercedes ( 1,26 milioane) si BMW ( 1,38 milioane).
Pe de alta parte, Porsche a raportat o crestere a vanzarilor cu 22,2% la nivel mondial si 118.867 de unitati vandute.
In ceea ce priveste Audi, compania vrea ca pana in 2015 sa detroneze BMW, liderul automobilelor de lux, bazandu-se pe succesul si numarul mare de comenzi pentru China si SUA, principala piata pentru acest segment.
Si BMW se bazeaza pe cererea de pe aceste piete pentru a se mentine lider al automobilelor premium. Datorita acestor piete, saptamana trecuta, Friedrich Eichiner, directorul financiar al grupului, a anuntat ca se asteapta la o crestere de 8% pe piata auto mondiala a masinilor de lux.
"Globalizarea cererii si aparitia a numerosi oameni bogati pe pietele emergente au accentuat discrepanta intre jucatorii globali cu branduri puternice si fragilitatea marcilor care depind de pietele nationale", a declarat un analist auto de la Credit Suisse.
BMW detroneaza Lexus in SUA
In cadrul... mai mult
Marti, 10 Ianuarie 2012, ora 08:27
Vanzarile constructorului german de autoturisme de lux Audi, detinut de grupul Volkswagen, au depasit in primul trimestru pentru prima oara vanzarile Mercedes-Benz, fiind sustinute de performantele inregistrate pe piata chineza, relateaza Les Echos, citat de NewsIn.Vanzarile mondiale ale marcii Audi au atins 264.100 unitati in primul trimestru, in crestere cu 26% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce Mercedes a vandut in perioada analizata 248.500 autoturisme.
Vanzarile Audi au fost sustinute de piata chineza, unde grupul german a livrat in primul trimestru 51.000 autoturisme, in timp ce Mercedes a vandut in China numai 24.000 unitati.
Rezultatele grupului BMW nu sunt cunoscute deocamdata, insa nu este exclus ca Audi sa fi devenit primul constructor german de autoturisme de lux in primul trimestru, potrivit Automotive News Europe.
Audi a ocupat anul trecut pozitia a treia a clasamentului constructorilor de lux, dupa BMW si Mercedes.
In lunile urmatoare, Audi mizeaza pe o noua crestere a vanzarilor, in contextul in care urmeaza sa lanseze noile modele A1 si A7. mai mult
Vineri, 09 Aprilie 2010, ora 17:15
Criza a afectat si vanzarile masinilor premium. In timp ce Aston Martin a vandut un singur automobil, Rolls Royce nu a inregistrat nicio vanzare, iar Mercedes si Audi au vandut cu aproape 30% mai putin in primul semestru al anului, spre deosebire de perioada similara din 2008.La principalele trei branduri premium, Audi, BMW si Mercedes, scaderile s-au plasat in primele noua luni din 2009 intre 30% si 50%, scrie Financiarul.Cea mai vanduta marca premium in Romania, Mercedes, a vandut doar 68 de masini in septembrie, Audi a vandut 80 masini, iar Range Rover nu a inmatriculat nicio masina.Producatorul masinilor premium, Ferrari a vandut 14 masini in Romania, iar Bentley a inmatriculat 11 limuzine in primul semestru din 2009. mai mult
Vineri, 30 Octombrie 2009, ora 10:06