90% dintre participantii la un sondaj derulat de www.glami.ro au raspuns ca au implementat ori sunt in curs de implementare masuri pentru un al doilea lockdown Covid-19.
Ca parte din aceste masuri:
●94% dintre magazine se concentreaza pe social media ca un canal de marketing si vanzare profitabil in aceasta perioada
●59% au instituit reglementari speciale de siguranta in depozitele lor
●53% s-au concentrat pe actiuni de crestere a vanzarilor de Black Friday si in decembrie 2020
●24% si-au reorganizat lanturile de aprovizionare, integrand furnizori locali
●41% au reorganizat si redirectionat bugetele din offline in online, inclusiv prin inchiderea unor magazine fizice si prin upgradarea platformelor lor online
GLAMI, primul motor de cautare online de moda din Romania, a realizat acest sondaj in randul magazinelor partenere inregistrate pe www.glami.ro, pentru a obtine mai multe informatii despre modul in care se pregatesc pentru un potential lockdown in aceasta iarna.
Chiar daca 52% dintre magazinele online considera ca un al doilea lockdown Covid-19 ar avea un impact pozitiv asupra afacerii lor online si ar duce la cresteri, 40% din retailerii omnichannel au raspuns ca veniturile lor sunt mai mici in 2020, in ciuda cresterilor la nivelul veniturilor din online.
In plus, 1 din 5 magazine online a luat in considerare schimbari in achizitii si sortimentatie, inclusiv vanzarea mastilor de protectie, concentrandu-se mai mult pe colectiile de baza si... mai mult
Joi, 26 Noiembrie 2020, ora 12:04
Vanzarile de produse personale de lux (marochinarie, moda, orologerie, bijuterii, parfumuri si cosmetice) vor scadea cu 23% in acest an, pana la 217 miliarde de euro, din cauza pandemiei de coronavirus, acesta fiind primul declin de dupa 2009 si totodata cea mai mare scadere inregistrata vreodata, a anuntat miercuri firma de consultanta Bain & Company, transmite Reuters.
Declinul preconizat de Bain, care vine in pofida unei reveniri puternice a vanzarilor de produse de lux in China, este in zona inferioara a intervalului cuprins intre 20% si 35%, prognozat de aceeasi firma de consultanta in luna mai a acestui an. Acest lucru se datoreaza unei reveniri peste asteptari a vanzarilor de produse de lux in cursul verii, cand masurile de izolare au fost ridicate in intreaga lume iar magazinele care comercializeaza posete, haine, bijuterii si ceasuri de lux au fost redeschise. Cu toate acestea, cel de-al doilea val de infectii cu coronavirus care a aparut in Europa si SUA incepand din octombrie a condus la noi restrictii si inchideri de magazine. In plus, incertitudinea provocata de alegerile prezidentiale din SUA a afectat si ea increderea consumatorilor.
Singura veste buna pentru producatorii de articole de lux este China, unde vanzarile au crescut cu 45%, pana la 44 miliarde de euro in acest an. Potrivit analistilor de la Bain, China este pe cale sa devina cea mai mare piata din lume pentru produsele de lux in 2025, pe masura ce consumatorii chinezi instariti vor calatori... mai mult
Miercuri, 18 Noiembrie 2020, ora 13:22
Audi, divizie de automobile premium a grupului german Volkswagen, se asteapta la scaderea vanzarilor in 2020, in pofida redresarii inregistrate in perioada iulie-septembrie, a declarat duminica directorul general al constructorului auto, Markus Duesmann, citat de publicatia Automobilwoche, transmite Reuters.
"Pe ansamblul anului nu vom putea sa compensam la nivel mondial pierderile semnificative consemnate in lunile aprilie si mai, in pofida faptului ca distribuitorii nostri fac cu adevarat o treaba foarte buna", a spus acesta.
Septembrie a fost cea mai buna luna din an la nivelul operatiunilor globale ale brandului de automobile premium.
Rezultele au fost deosebit de bune in China, unde vanzarile ar putea fi in usoara crestere la nivel anual, a mai spus Duesmann. ...citeste mai departe despre "Audi se asteapta la scaderea vanzarilor in 2020, in pofida redresarii acestora in perioada iulie-septembrie" pe Ziare.com mai mult
Luni, 12 Octombrie 2020, ora 09:22
Coronavirusul a motivat oamenii sa cumpere mai multe PC-uri, pentru a lucra de acasa, ceea ce a facut ca piata sa inregistreze o crestere spectaculoasa in al treilea trimestru.
Piata de PC-uri crescut in al treilea trimestru, conform Canalys, cu 12,7% fata de aceeasi perioada a anului trecut, dupa ce au fost vandute 79,2 milioane de unitati. Este cea mai mare crestere pe care a aceasta piata a inregistrat-o in ultimii 10 ani.
Performerele categoriei au fost laptopurile, care au ajuns la 64 milioane de unitati livrate. Daca laptopurile au crescut spectaculos, cu 28,3%, desktop-urile au mers in directia opusa, scazand cu 26%.
Cele mai mari cresteri le-au avut Acer si Apple, companii care ocupa locurile 5 si 4 in piata. Acer a crescut cu 15% dupa ce a livrat 5,6 milioane de unitati, iar Apple, care a livrat 6,3 milioane unitati, a crescut cu 13,2%.
Lupta pentru pozitia de lider a pietei se da in continuare intre Lenovo si HP, cu un usor avantaj pentru Lenovo dar cu o crestere putin mai mare pentru HP. Lenovo a crescut cu 11,4% dupa ce a livrat 19,2 milioane de unitati, iar HP a ajuns la 18,6 milioane de unitati, crescand cu 11,9%.
Din top 5, singurul producator care a scazut a fost Dell. Al treilea jucator al pietei a scazut cu 0,5%, dupa ce a livrat 11,9 milioane de unitati.
Canalys nu ofera si o predictie pentru ultimul trimestru al anului, dar, tinand cont de un iminent val doi al infectarilor cu COVID-19, piata PC-urilor se va mentine pe plus fata de... mai mult
Luni, 12 Octombrie 2020, ora 08:37
Debutul noului an scolar a generat o crestere a vanzarilor de laptopuri, tablete si camere web cu aproximativ 50%, pe fondul incertitudinii privind modul de desfasurare a cursurilor si al necesitatii pregatirii pentru diferite scenarii, in contextul crizei sanitare generate de pandemia de COVID 19, potrivit unui retailer online.
Investitii mai mari s-au facut si in zona de confort, romanii petrecand tot mai mult timp acasa. Au cumparat, astfel, televizoare mai mari si mai performante, echipamente pentru intretinerea curateniei, pentru gatit si pentru desfasurarea de activitati fizice acasa.
"Familiile cu copii si cei care lucreaza de acasa au fost in situatia de a investi preponderent in echipamente hardware in aceasta perioada. Bugetul mediu per familie a crescut si cu 50%, ajungand la aproximativ 1.500 de lei. Iar particularitatile, atunci cand vine vorba despre comportamentul de consum in aceasta perioada, tin de necesitate si de rapiditate. Nu mai este nevoie de multe interactiuni cu un produs pana la achizitia acestuia", a declarat Mihai Patrascu, CEO evoMAG.
Si segmentul corporate, reprezentat atat de domeniul public, cat si de cel privat, a majorat achizitiile de hardware din aceasta perioada. "Spre exemplu, ca reactie la contextul actual, am primit foarte multe cereri de la institutii publice pentru cantitati mai mari de echipamente in zona de primarii si consilii judetene", a mai precizat Mihai Patrascu.
Pe langa dublarea numarului pe angajati din... mai mult
Luni, 21 Septembrie 2020, ora 11:01
Libris.ro, cea mai mare librarie online din Romania, a anuntat joi ca a inregistrat in perioada starii de urgenta (15 martie -15 mai) vanzari cu 81% mai mari la cartile pentru copii, in timp ce vanzarile de jocuri au crescut cu 66%.
"Cresterea raportata la aceeasi perioada din 2019 a fost uniforma pe toate categoriile de varsta, cu interes remarcabil fata de cartile de activitati si caietele de scriere si grafisme, folosite de parinti ca suport pentru continuarea procesului educational interupt odata cu inchiderea gradinitelor si scolilor", arata compania intr-un comunicat.
Ponderea produselor adresate celor mici in total vanzari pe Libris.ro a ajuns in ultimele doua luni la 23%, fata de 18% cat reprezentau cumulat cartile pentru copii si jocurile in perioada similara a anului trecut.
"Implicarea activa a parintilor in procesul educational al copiilor a crescut semnificativ. Adultii din familie au fost pusi in situatia de a prelua o parte din responsabilitatile cadrelor didactice. Astfel, multi parinti au dorit sa completeze lectiile online si s-au implicat in activitati suplimentare alaturi de copiii lor", considera Laura Teposu, CEO Libris.ro.
In topul celor mai vandute 15 volume pentru copii se regasesc titluri clasice de aventuri, alaturi de carti cu activitati de invatare prin joc si materiale educative care completeaza procesul de educatie.
"Preocuparea parintilor pentru asigurarea unui context prielnic pentru educatie si dezvoltarea celor mici a fost... mai mult
Joi, 28 Mai 2020, ora 16:34
Prima masina electrica din istoria Dacia, denumita Spring, va putea fi achizitionata de la inceputul anului care urmeaza.
Vehiculul prezentat pentru prima oara in luna martie a acestui an va avea o autonomie de cel putin 200 de kilometri, dupa cum anunta Dacia.
Automotive News Europe dezvaluie ca modelul va fi construit in China, la Shiyan.
In aceeasi fabrica se construieste si modelul City-KZ, de pe urma caruia va fi inspirat Spring.
In China, City-KZ se vinde cu 8.000 de euro, insa Dacia Spring ar putea avea un pret intre 15 si 20 de mii de euro.
Primul model 100% electric de la Dacia va avea 5 usi si patru locuri.
Prezentarea ar fi trebuit sa aiba loc la Salonul Auto de la Geneva, insa cum acest eveniment a fost anulat din cauza epidemiei de coronavirus, Dacia a oferit informatiile si fotografiile prin intermediul unui comunicat de presa.
Cu aspectul unui SUV de dimensiuni mici, Dacia Spring va oferi blocuri optice 100% LED, iar in partea frontala luminile de zi vor fi pozitionate deasupra farurilor.
3,73 metri va fi lungimea modelului Spring.
I.G. ...citeste mai departe despre "Dacia Spring: Cand vor incepe vanzarile si cat ar putea costa" pe Ziare.com mai mult
Joi, 14 Mai 2020, ora 09:08
Cu totii visam la o cariera care sa ne poarte catre varful unei organizatii, insa drumul pana in top nu e niciodata comod. E important sa gasim modalitatile prin care sa ne dezvoltam, iar sesiunile de training devin din ce in ce mai populare.
Un training pe vanzari, clar, te va face un vanzator desavarsit, iar conditiile ideale in acest sens te asteapta la BrightWay. Ai ocazia de a dobandi cunostinte noi care sa iti fie foarte utile in cariera si cu privire la performantele pe care le obtii.
Pentru a avea succes in vanzari e de la sine inteles ca sunt necesare niste seturi de calitati si abilitati care jaoca un rol esential. Unele persoane le dobandesc natural, insa cele mai multe trebuie sa le invete, iar un training pe vanzari oferit de BrightWay se dovedeste a fi solutia ideala in acest sens.
Avantajele aduse de o sesiune de training sunt usor de identificat, incepand prin faptul ca orice cursant are ocazia de a incheia mai multe contracte. Multe persoane aleg sa isi consume energia si sa piarda timpul cu fel si fel de strategii care nu sunt eficiente sau pur si simplu nu li se potrivesc.
Totusi, cu ajutorul specialistilor e mult mai usor de identificat cea mai buna solutie pentru orice context, fiind dobandite niste cunostinte foarte importante.
In conditiile in care in ziua de azi gasim online orice informatie avem nevoie, cu siguranta, sunt multi cei care considera ca prin urmarirea unui videoclip cu cele mai bune practici de vanzare pot dobandi... mai mult
Luni, 11 Mai 2020, ora 15:10
Doza de Vanzari este prima emisiune live interactiva din Romania oferita pentru educatia in activitatea de vanzari online si offline.
"Cu ajutorul experientelor directe din emisiune ale publicului si a profesionistilor din domeniu, vom parcurge pasii procesului modern de vanzare si vom afla tehnici dovedite prin care sa ne imbunatatim abilitatile de vanzare si convingere, pentru a deveni vanzatori eficienti.
Vom invata cum sa construim relatii cu prospectii, sa ascultam si sa adresam intrebari pentru a afla nevoile acestora si sa finalizam vanzarea", anunta producatorii emisiunii Doza de Vanzari.
"Oamenilor le place sa cumpere! Nu sa le vinzi! Pe masura ce consumatorul modern invata cum sa respinga vanzarile si sa-si efectueze singur cumparaturile online, metodele si tehnicile de vanzare, fundamentate in decenii de studii, trebuie adaptate la era digitala si perioada de criza pe care o traversam", se mai arata in comunicatul emis de catre producatorii emisiunii.
Specialistii care vor participa in emisiune sunt traineri, experti si antreprenori cu o experienta mai mare de 10 ani in domeniul vanzarilor care sunt dispusi sa ofere suport si know how, pentru a sustine comunitatea locala.
Expertii care vor participa in seria de emisiuni sunt: Bogdan Comanescu | GM Accelera peste 28 de ani de experienta nationala si internationala in marketing, vanzari si dezvoltare comerciala si Andrei Dunuta, Fondator Speakings, unde a antrenat peste 2.000 de speakeri pentru... mai mult
Vineri, 08 Mai 2020, ora 22:32