Auchan ar putea lansa pe piata romaneasca un format de hipermarket compact, destinat oraselor mai mici, cu o gama redusa de produse in special sub marca proprie, concept cu care se extinde in Rusia, sub marca Nasha Raduga, si care a avut succes in China.
"Ne asteptam ca Auchan sa continue sa-si intareasca pozitia de lider pe piata hipermarketurilor din Rusia. Cum a fost si cazul conceptului Auchan City, Auchan ar putea introduce magazinele Nasha Raduga si pe alte piete ale sale din Europa Centrala si de Est, precum Romania", potrivit firmei de cercetare IGD Retail Analysis.
Cu noul concept de hipermarket compact Nasha Raduga, Auchan ar urma sa atraga cumparatorii cu o gama limitata de produse (circa 10.000 de produse), in special sub marca privata, si cu preturi mai mici.
Auchan, care a testat acest concept in Rusia inca din 2009 si in prezent are cinci astfel de magazine in orase cu o populatie intre 300.000 si 500.000 de locuitori, a anuntat deschiderea de hipermarketuri compacte in patru orase mai mici, cu o populatie in jurul a 100.000 de locuitori.
"Piata de retail din aceste orase este subdezvoltata, ceea ce ofera Auchan avantajul primului venit din sectorul de hipermarketurilor. Intr-adevar, niciunul dintre operatorii de hipermarketuri din Rusia, cu exceptia Magnit, nu a vizat astfel de orase mici. Expansiunea in orasele mici prezinta anumite riscuri, deoarece puterea de cumparare este mai mica decat in orasele mari si preferintele consumatorilor... mai mult
Luni, 07 Iulie 2014, ora 16:55
Auchan Romania deschide, vineri, la Brasov, al doilea magazin Real remodelat, din cele 20 achizitionate de la grupul german Metro.
Magazinul cu o suprafata de 6.000 de metri patrati a fost rebranduit in formatul Auchan City.
Transformarea magazinului Real in Auchan a durat mai putin de trei saptamani si a constat in reorganizarea suprafetei de vanzare, extinderea unor raioane, decorarea, sistemele informatice, formarea echipelor si introducerea comertului Auchan, de tip discount.
Compania a deschis la mijlocul lunii octombrie primul hipermaket Real rebranduit, Auchan Pallady, investitia in reamenajare fiind de 2 milioane euro.
Anterior, retailerul a anuntat ca va rebrandui cele 20 de hipermarketuri Real in mai putin de un an, cu o investitie de 40 milioane euro.
Tranzactia Auchan-Real a fost finalizata pe 12 septembrie, ca urmare a acordului semnat in 30 noiembrie 2012 intre Grupul Auchan si Metro Group si a validarii primite din partea Consiliului Concurentei, la sfarsitul lunii iulie.
Auchan Romania, in noua sa dimensiune, ajunge la 31 de magazine deschise si alte doua in constructie, o suprafata neta de vanzare de 252.000 metri patrati, peste 10.000 de angajati, 3 platforme logistice, 70 milioane de clienti anual si o cifra de afaceri comuna de peste 4,5 miliarde de lei, fara taxe. mai mult
Joi, 07 Noiembrie 2013, ora 18:15
Grupul german Metro AG negociaza vanzarea operatiunile din Europa de Est ale lantului de magazine Real, principalul retailer interesat fiind rivalul Auchan, au declarat surse anonime pentru Reuters.
Analistii estimeaza ca un pret de achizitie a operatiunilor Real din Europa de Est de aproximativ 900 milioane de euro (1,2 miliarde de dolari) ar fi realist, din care 200-300 milioane de euro ar reprezenta valoarea proprietatilor imobiliare, iar 500-600 milioane de euro activitatile operationale.
Un purtator de cuvant al Auchan a refuzat sa comenteze informatia.
Luna trecuta, Metro a anuntat ca isi evalueaza optiunile privind operatiunile din Europa de Est ale lantului de magazine Real si este increzator ca-si va reduce datoria neta sub 4 miliarde de euro anul acesta.
Vanzarea operatiunilor Real ar urma deciziei similare a grupului francez rival Carrefour, care a iesit de pe pietele din Grecia, Singapore si Columbia si vrea sa-si vanda diviziile din Polonia si Turcia, ca parte a programului de restructurare masiva.
In 9 octombrie, agentia de evaluare financiara Moody's Investors Service a coborat cu o treapta ratingul atribuit Metro, la "Baa3" de la "Baa2", in timp ce perspectiva a fost modificata la stabila de la negativa.
Perspectiva stabila reflecta punctul de vedere al Moody's ca profitul Metro se va stabiliza anul viitor, in conditiile in care exista posibilitatea ca zona euro sa inregistreze o crestere economica mai solida in 2013 decat in 2012.... mai mult
Luni, 26 Noiembrie 2012, ora 09:01
Grupul german de retail Metro este in discutii avansate cu doua companii pentru vanzarea operatiunilor din afara Germaniei ale divizie Real, in cadrul unei strategii de consolidare a operatiunilor pe pietele de baza ale grupului, au declarat pentru Bloomberg doua surse apropiate situatiei.
Retailerul francez Auchan este favorit la preluarea operatiunilor internationale ale Real, cu afaceri de aproximativ 3 miliarde euro pe an, au afirmat sursele citate.
Decizia finala nu a fost inca luata, iar Metro ar putea decide sa nu mai vanda operatiunile, au precizat persoanele in cauza.
Metro vrea sa se concentreze pe divizia Cash & Carry si pe reteaua de magazine de electronice Media Saturn, reducand investitiile in magazinele universale Galleria Kaufhof si Real.
Asemenea celorlalti mari retaileri europeni, Metro incearca sa se adapteze la scaderea cererii din Europa, afectata de criza datoriilor de stat, cu o economie in pragul recesiunii.
Contactat de Bloomberg, un oficial al Metro a refuzat sa comenteze informatiile si a reiterat pozitia companiei, ca evalueaza toate variantele pentru Real. Biroul de presa al Auchan nu a putut fi contactat.
Actiunile Metro au crescut joi la Frankfurt cu 1,7%, insa sunt in scadere cu 15% de la inceputul anului.
Grupul german detine in Romania 32 de magazine Metro Cash & Carry si 24 de hipermarketuri Real.
Anul trecut, vanzarile Metro in Romania au scazut cu aproximativ 8%, la 1,68 miliarde euro, de la 1,83 miliarde euro in... mai mult
Joi, 30 August 2012, ora 12:10
Cea mai mare investitie intr-un centru comercial din afara Capitalei, Palas Iasi, si-a deschis astazi portile. Printre companiile care vor activa in centrul comercial iesean se numara lantul de supermarketuri Auchan si reteaua de magazine de electronice Sony Center.
Iulius Group, controlat de omul de afaceri Iulian Dascalu, a inaugurat, joi, complexul multifunctional Palas Iasi, in urma unei investitii de 265 milioane euro, finantata de UniCredit Tiriac Bank, Emporiki si Banca Italo Romena.
Ansamblul cuprinde o componenta de birouri, functionala din 2010, o zona de retail, deschisa joi, si urmeaza sa fie dezvoltate si spatii hoteliere. Gradul de inchiriere a zonei de retail este de 97%. Suprafata totala construita este de 270.000 mp, din care Palas Mall ocupa 54.200 mp, iar Palas Shopping Street 6.300 mp.
Odata cu inaugurarea zonei de retail, au fost finalizate si o parcare subterana cu o capacitate de 2.500 locuri, investitie de 73 milioane euro, o zona de restaurante si o gradina publica. Proiectul a fost dezvoltat in parteneriat cu Consiliul Judetean, iar lucrarile de constructie au inceput in urma cu peste patru ani.
Auchan Romania - investitii de 150 mil. euro in 2012
Incepand de joi, iesenii vor putea face cumparaturi din noul hipermarket Auchan. Pe o suprafata neta de vanzare de 5.300 metri patrati, Auchan City aduce la Iasi o gama foarte larga si adaptata nevoilor clientilor, cu peste 25.000 de produse alimentare si nealimentare.
Noul hipermarket... mai mult
Joi, 31 Mai 2012, ora 18:00