Sedinta plenului Camerei Deputatilor in care se dezbate motiunea simpla initiata de deputatii Partidului Democrat Liberal si cei ai Partidului Poporului - Dan Diaconescu intitulata "CFR Marfa - cronica unei alte privatizari esuate" a inceput.
La sedinta sunt prezenti 246 de deputati, iar textul motiunii este citit in plen de deputatul PDL Alexandru Nazare.
Initiatorii, deputatii PDL si PP-DD, solicita in motiunea simpla pe tema privatizarii CFR Marfa declansarea unei anchete de catre Corpul de control al primului-ministru in ceea ce priveste elaborarea hotararilor de guvern prin care au fost aprobate strategia de privatizare si conditiile contractului de vanzare-cumparare pentru CFR Marfa.
Se mai solicita asumarea unei dezbateri publice autentice asupra noii strategii de privatizare a companiei, inclusiv la nivel parlamentar, realizarea unei evaluari corecte a activelor companiei si a pozitiei acesteia pe piata, astfel incat pretul de pornire pentru un nou proces de privatizare sa reflecte valoarea reala a CFR Marfa, transmiterea concluziilor anchetei Corpului de control catre Parlament si Directia Nationala Anticoruptie pentru identificarea persoanelor care trebuie sanctionate pentru "esecul de proportii" al acestei privatizari. mai mult
Luni, 28 Octombrie 2013, ora 16:16
PDL considera ca Ministerul Transporturilor isi asuma vina pentru esecul privatizarii CFR Marfa prin returnarea banilor de garantie si a celor din contul escrow catre GFR si cere o verificare din partea Corpului de Control al premierului.
Vicepresedintele PDL Alexandru Nazare a facut aceasta precizare intr-o o conferinta de presa, aratand ca este inadmisibil ca, dupa atata tevatura, ministerul returneaza banii cu o "seninatate de nedescris" si operatorul privat nu are nimic de suferit, in schimb, statul pierde bani si credibilitate.
"Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a anuntat faptul ca banii in forma de garantie si cei virati in contul escrow de catre GFR vor fi returnati de catre Ministerul Transporturilor. Prin acest lucru Ministerul Transporturilor si Guvernul USL nu face decat sa isi asume vina pentru esecul acestei privatizari. Se vede, astfel, ca acele conditii suspensive care au fost cuprinse in strategia de privatizare, preluate in contractul de privatizare semnat, au facut de asa natura incat operatorul privat ajuns pana la finalul procedurii GFR sa nu aiba nimic de suferit in cazul esecului privatizarii. In schimb, statul are foarte multe de suferit: pierde bani, pierde credibilitate si compromite de fapt un viitor demers in privinta acestei privatizari", a spus Nazare.
El a aratat ca este inadmisibil ca nimeni nu este tras la raspundere pentru esecul acestei privatizari.
"Mi se pare inadmisibil dupa toata tevatura facuta in acest caz sa... mai mult
Marti, 22 Octombrie 2013, ora 17:59