Capitalizarea bursiera a BMW a atins nivelul de 45 de miliarde de euro, aproape dublul celei de aproximativ 25 de miliarde de euro pe care o are Mercedes, daca se scade valoarea diviziei de camioane.
Grupul Daimler detine cea mai mare afacere cu camioane din lume, datorita acestei divizii ajungand la o valoare de piata de 42,2 miliarde de euro, scrie Bloomberg.
"Piata transmite ca perspectivele Mercedes sunt mult mai proaste decat cele ale BMW", a declarat Hans-Peter Wodniok, analist in cadrul Fairesearch din Germania.
"Iar piata are intotdeauna dreptate. In termeni de inovatie, BMW este lider", a precizat Wodniok.
Mandatul actualului CEO Daimler expira la sfarsitul lui 2013 si se pare in acest moment ca el nu va reusi sa-si indeplineasca promisiunea de a readuce Mercedes pe locul intai pe piata masinilor de lux, dupa ce firma a pierdut acest loc in 2005.
Mercedes intampina probleme la nivel mondial din cauza problemelor de expansiune pe piata chineza, unui ritm redus al segmentului de SUV si a unui brand care nu este atractiv pentru tineri.
In comparatie cu Mercedes, rivalii de la BMW si Audi au reusit sa-si creasca vanzarile pe piata masinilor de lux. mai mult
Vineri, 14 Decembrie 2012, ora 11:30
Toyota si-a pastrat locul intai printre companiile auto, in cadrul topului 100 Best Global Brands. Brandul Toyota valoreaza mai mult de 30 de miliarde de dolari. Pe locurile urmatoare s-au plasat companiile germane Mercedes-Benz si BMW.
Topul 100 Best Global Brands este un top realizat de compania de cercetare Interbrands si prezinta cele mai valoroase branduri din lume, indiferent de domeniul de activitate, scrie stuff.co.nz.
In clasamentul general, Toyota s-a plasat pe locul 10, cu un loc mai sus decat anul trecut, cu o valoare a brandului de 30,23 miliarde de dolari, in crestere cu noua procente fata de 2011.
Mercedes s-a plasat pe locul 11, si ea cu un loc mai sus, cu o valoare de 30,1 miliarde de dolari, iar BMW pe 12, valoarea brandului sau crescand cu 18%, pana la 29,1 miliarde de dolari.
Cel mai mare avans fata de 2011 l-a avut insa Nissan. Japonezii s-au ridicat de pe locul 90 anul trecut, pe locul 73, iar brandul sau este cu 30% mai valoros in acest an, atingand nivelul de 4,96 miliarde de dolari.
Honda a fost singura companie auto care a scazut in top, ajungand de pe locul 19 in 2011, pe locul 21 in acest an. Valoarea brandului sau a scazut cu 11% pana la 17,3 miliarde de dolari.
Dintre marcile din afara sectorului auto, Coca-Cola si-a mentinut pozitia intai, ca si anul trecut. Diferenta insa dintre ea si competitorii sai se micsoreaza. Apple a castigat sase pozitii fata de anul trecut, ajungand pe locul doi, iar urmatoarele clasate, IBM... mai mult
Sambata, 06 Octombrie 2012, ora 16:30