Valoarea totala a pietei locale de digital ar putea ajunge la 65 milioane de euro in 2012, ceea ce inseamna o crestere cu 21% fata de anul anterior, conform celei de-a doua editii a studiului Digital FactBook, realizat de agentia HyperActive.
In calculul acestei valori au fost luate in considerare investitiile media in digital si in mobile marketing, taxele si comisioanele platite catre agentiile de comunicare online.
"Cuvintele cheie si trendurile care vor marca 2012 sunt: video, mobile, social media si e-commerce. In ultimul an, retelele sociale au inregistrat o crestere extraordinara a popularitatii si utilizarii, pe masura ce social media a devenit parte integrata din viata noastra si un mod de relationare natural. Estimam ca in acest an bugetele de puiblicitate investite in social media vor creste cu circa 50%.
Advertiserii vor utiliza social media mult mai strategic, ca instrument veridic de business si vor construi mesajul astfel incat sa vorbeasca peste zgomotul multimii", declara Alex Visa, Managing Partner HyperActive.
Evolutia pietei locale de digital in 2011
Anul trecut, valoarea totala a pietei locale de digital a crescut cu 30% fata de anul 2010, pana la 52 - 55 de milioane euro, conform Digital FactBook. Cheltuielile media, care includ investitiile catre furnizorii locali de media online, cele de pe piata de search (in special Google) si furnizorii media internationali (Yahoo.com, Facebook), au ajuns la 34 de milioane de euro in 2011, ceea ce... mai mult
Marti, 10 Iulie 2012, ora 16:29