Producatorul de masini electrice Tesla a reusit sa atinga o valoare de piata mai mare decat cea a rivalilor de la Ford, actiunile companiei fondate de Elon Musk apreciindu-se cu peste 7 procente, in urma raportarii unei cresteri record a productiei de masini electrice in primul trimestru al acestui an.
Dupa inchiderea sedintei de tranzactionare din 3 aprilie, valoarea de piata a Tesla a ajuns la 49 de miliarde de dolari, cu 3 miliarde mai mult decat cea inregistrata de Ford, anunta BBC.
In primele trei luni ale anului, Tesla a livrat peste 25.000 de automobile electrice, marcand o crestere neasteptata, de aproape 70%, a productiei, fapt care a starnit automat si interesul investitorilor pentru compania americana.
Cifra reprezinta o treime din totalul masinilor puse in vanzare anul trecut de catre Tesla, dar nu se apropie nici pe departe de vanzarile raportate de Ford in 2016: 6,7 milioane automobile.
In schimb, investitorii par sa exulte cand vine vorba de compania lui Elon Musk, iar acest lucru se vede clar in evolutia pe piata a actiunilor, intretinuta, ce-i drept, si de date mult mai concrete, cum ar fi punerea in vanzare, incepand cu acest an, a unui automobil Tesla mai ieftin: Model 3.
"Cu 5 ani in urma, nimeni nu stia ce este Tesla. Acum lumea isi doreste o masina Tesla. Practic, pe piata americana, a uzurpat BMW din pozitia de automobil aspirational", este de parere Ben Kallo, analist pentru tehnologii electrice la Robert W. Baird.
Secretul pare sa... mai mult
Marti, 04 Aprilie 2017, ora 11:57
Capitalizarea bursiera a BMW a atins nivelul de 45 de miliarde de euro, aproape dublul celei de aproximativ 25 de miliarde de euro pe care o are Mercedes, daca se scade valoarea diviziei de camioane.
Grupul Daimler detine cea mai mare afacere cu camioane din lume, datorita acestei divizii ajungand la o valoare de piata de 42,2 miliarde de euro, scrie Bloomberg.
"Piata transmite ca perspectivele Mercedes sunt mult mai proaste decat cele ale BMW", a declarat Hans-Peter Wodniok, analist in cadrul Fairesearch din Germania.
"Iar piata are intotdeauna dreptate. In termeni de inovatie, BMW este lider", a precizat Wodniok.
Mandatul actualului CEO Daimler expira la sfarsitul lui 2013 si se pare in acest moment ca el nu va reusi sa-si indeplineasca promisiunea de a readuce Mercedes pe locul intai pe piata masinilor de lux, dupa ce firma a pierdut acest loc in 2005.
Mercedes intampina probleme la nivel mondial din cauza problemelor de expansiune pe piata chineza, unui ritm redus al segmentului de SUV si a unui brand care nu este atractiv pentru tineri.
In comparatie cu Mercedes, rivalii de la BMW si Audi au reusit sa-si creasca vanzarile pe piata masinilor de lux. mai mult
Vineri, 14 Decembrie 2012, ora 11:30