Daca astepti sa mergi in vacanta in Grecia in extrasezon pentru ca este mai ieftin, s-ar putea sa ai o surpriza neplacuta, mai ales daca faci parte din categoria celor care calatoresc pe cont propriu, cu masina.
Hotelierii greci vor incerca sa recupereze cat mai mult din startul pierdut al acestui sezon, asa ca vor pastra preturile pe care le au acum, in plina vara, cel putin pana pe 15 septembrie.
"Ei au si anuntat in momentul in care au inceput sezonul la 1 iulie ca nu prea vor mai face reduceri. Trebuie sa ne gandim ca grecii ne primeau la ei inca din aprilie, cand incepeau sa mearga acolo primele autocare. Anul acesta au pierdut mai bine de doua luni din sezon, si ei, ca si altii trebuie sa recupereze", a declarat Traian Badulescu, consultant in turism.
Potrivit acestuia, norocul grecilor este ca ei au sezonul mai lung decat restul tarilor din regiunea noastra si-l pot intinde, cel putin in sud, pana la finele lui octombrie, daca vremea ii ajuta.
"Avantajul Greciei este ca are sezon calduros cam 6 luni, dar, anul acesta, am avut neplacuta surpriza sa fim invadati de pandemie", a mai spus Badulescu.
Bulgarii isi permit reduceri, grecii din nord, nu
Pe de alta parte, in Bulgaria vom avea parte de preturi mai mici de la 1 septembrie, iar explicatia este una destul de simpla.
"In timp ce in Grecia vedem hoteluri mici, cu preponderenta, de cateva zeci de camere, nu acelasi lucru se poate spune si de Bulgaria. Spre exemplu, avem Albena care este... mai mult
Vineri, 24 Iulie 2020, ora 23:24
Cele mai cautate destinatii de vacanta pentru sezonul estival, dupa cautarile pe Google ale turistilor romani, raman in continuare Grecia, Turcia si Bulgaria, conform rezultatelor unui studiu realizat intre 1 ianuarie 2018 si 31 iulie 2019 de catre iAgency, companie specializata in servicii de optimizare SEO si marketing online.
Studiul iAgency arata ca cea mai cautata expresie din semantica turismului este: "vacante + [anul]". Tendinta relevata de analiza cautarilor online indica o schimbare a comportamentului romanilor cand vine vorba de modul in care se informeaza.
Astfel, in perioada ianuarie 2018 - iulie 2018 au fost 122.400 de cautari pentru "vacante 2018". In aceeasi perioada din 2019, 117.800 de cautari pentru "vacante 2019" - o scadere de aproximativ 4%.
Cifrele nu arata neaparat o scadere a interesului pentru vacante, ci ca un procent mai mare de romani au stiut unde doresc sa petreaca timpul liber si nu au mai cautat "idei de vacanta".
In cazul celor mai populare luni din 2019, pentru documentat in perspectiva vacantei de vara, acestea sunt: ianuarie cu peste 27.000 de cautari pentru "vacante 2019", martie cu aproximativ 22.200 cautari si la coada clasamentului este iulie, cu 8.100 de cautari, fiind si luna in care multi si-au rezervat deja vacanta.
Cele mai populare destinatii pentru romani in sezonul estival
➤ Grecia cu cele mai cautate destinatii: Thassos, Lefkada si Halkidiki
➤ Turcia cu cele mai cautate destinatii: Antalya si... mai mult
Marti, 27 August 2019, ora 15:07
iAgency, companie specializata in servicii de optimizare SEO si marketing online, a realizat o analiza a tendintelor in turism. Agentia a cercetat care sunt cele mai populare destinatii de vacanta, dar si cand e mai mare interesul pentru vacante exotice, intre 1 ianuarie 2018 si 31 iulie 2019. Un an si jumatate de date releva ca turistul roman inca este interesat de tarile clasice pentru sezonul estival: Grecia, Turcia si Bulgaria.
Studiul iAgency arata ca cea mai cautata expresie din semantica turismului este: "vacante + [anul]". Tendinta relevata de analiza cautarilor online indica o schimbare a comportamentului romanilor cand vine vorba de modul in care se informeaza.
Astfel, in perioada ianuarie 2018 - iulie 2018 au fost 122.400 de cautari pentru "vacante 2018". In aceeasi perioada din 2019, 117.800 de cautari pentru "vacante 2019" - o scadere de aproximativ 4%.
Cifrele nu arata neaparat o scadere a interesului pentru vacante, ci ca un procent mai mare de romani au stiut unde doresc sa petreaca timpul liber si nu au mai cautat "idei de vacanta".
In cazul celor mai populare luni din 2019, pentru documentat in perspectiva vacantei de vara, acestea sunt: ianuarie cu peste 27.000 de cautari pentru "vacante 2019", martie cu aproximativ 22.200 cautari si la coada clasamentului este iulie, cu 8.100 de cautari, fiind si luna in care multi si-au rezervat deja vacanta.
Cele mai populare destinatii pentru romani in sezonul estival
Grecia cu cele mai cautate... mai mult
Marti, 27 August 2019, ora 14:53
Pentru al doilea an consecutiv, Antalya este vedeta sezonului, cu o crestere de 40% in perioada de Early Booking (ianuarie-martie), fata de 2018, datorita reducerilor oferite de hotelierii turci si suplimentarii numarului de chartere.
Cererea de vacante pentru destinatii interne si externe din perioada de Early Booking a crescut cu o treime volumul de vanzari al turoperatorului Paralela 45.
Pentru 2019, compania estimeaza ca va inregistra vanzari de 70 de milioane de euro, fata de 60 de milioane de euro, anul trecut.
Noile curse charter spre Antalya din oferta Paralela 45 sunt operate din Bacau, Baia Mare, Oradea, Suceava si Arad, iar cele traditionale din Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi, Timisoara, Targu Mures, numarul oraselor cu transport direct catre Antalya ajungand in 2019 la 10.
Acestora li se adauga cursa Bucuresti-Alanya, introdusa in 2018 pentru reducerea duratei de transfer spre hotelurile din Alanya si Side.
"Peste 25.000 dintre clientii Paralela 45 isi vor petrece vacanta de vara in statiunile de pe riviera turceasca si peste 210.000 de turisti la nivel national, fata de 180.000, anul trecut", declara Alin Burcea, CEO Paralela 45.
O alta noutate este cursa charter Cluj-Napoca-Bodrum. Cu plecare din Cluj sau de la Bucuresti, turoperatorul estimeaza ca 4.000 de turistii vor petrece vacanta de vara in Bodrum si alti 3.000 vor ajunge in zona cu transport individual.
O tendinta manifestata inca de anul trecut este ca o mare parte dintre turistii... mai mult
Luni, 15 Aprilie 2019, ora 11:00
Jumatate dintre turistii care cumpara o vacanta aleg sa calatoreasca cu autocarul, pentru ca platesc cu peste 20% mai putin decat pe un sejur cu avionul, cei mai multi dintre ei fiind tineri cu varsta intre 18-27 de ani si seniori de peste 55 de ani, potrivit agentiei Christian Tour.
"Peste 60.000 de turisti Christian Tour aleg sa calatoreasca in fiecare an cu autocarul. Tinerii si seniorii sunt cei care prefera acest mijloc de transport. Alegerea acestora este motivata atat de considerente financiare, vacantele cu autocarul avand un pret mai redus, dar si pentru ca, o calatorie cu autocarul le ofera turistilor posibilitatea de a descoperi mai multe locuri in drumul lor catre destinatie", a declarat Marius Pandel, directorul executiv al Christian Tour.
Principalele cinci destinatii preferate de romani pentru vacantele cu autocarul sunt: Thassos, Halkidiki, Riviera Olimpului, Kusadasi si statiunile de pe litoralul Bulgariei.
In acest context, Christian Tour si-a extins flota la zece autocare si vrea sa ajunga la 30 de autocare pana in 2016. In acelasi timp, in iunie, agentia a deschis propria autogara in zona Garii de Nord din Bucuresti.
Christian Tour este una dintre cele mai mari agentii de turism din Romania, alaturi de Perfect Tour, Happy Tour, Paralela 45 sau Eximtur. Agentia a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 45 milioane euro si a avut un numar de 150.000 de clienti care au calatorit prin intermediul sau. Pentru acest an, touroperatorul... mai mult
Marti, 24 Iunie 2014, ora 13:58
Si o parte dintre agentiile de turism s-au aliniat campaniei Black Friday, cel mai nou trend in retailul romanesc. Fie ca optam sa petrecem Craciunul in Laponia, Pastele in Tunisia sau ca ne planificam deja o vacanta pe litoral, reducerile pachetelor turistice ajung pana la 50%.
Perfect Tour anunta oferte de vis la preturi "knock-out" in perioada 22-29 noiembrie. Pentru un sejur de patru nopti in Laponia, in perioada Craciunului, la Hotel Sokos, agentia de turism scade pretul de 1494 de euro, la 1314 euro/ persoana. Pentru pachetele cu doi adulti si un copil in camera, tarifele ajung la 1055 euro.
Agentia organizeaza si circuit in Tunisia, in perioada sarbatorilor pascale. Astfel, pretul pentru un sejur de noua nopti scade de la 1040 de euro la 910 euro/persoana.
Pretul unui circuit in India scade de la 1690 de euro la 1520 de euro/pachet, iar in Maroc, de la 1285 euro, la 1135 de euro/pachet. Tot la reducere este si circuitul in Iordania/Israel, al carui tarif scade de la 1430, la 1250 de euro/pachet.
Si un Revelion in Malta se va vinde, pe 29 noiembrie, cu reduceri de 15-20%. Preturile pentru un sejur de cinci nopti ajung la aproximativ 350 de euro la un hotel de trei stele, cu transport cu avionul inclus, si la 510-540 de euro la o unitate de cinci stele.
Agentia Bibi Touring ofera, in aceasta perioada, reduceri pentru sejururile la mare cumparate pentru orice perioada pana in 20 iunie 2014 si platite pana la finalul anului. Astfel, pretul unui... mai mult
Vineri, 22 Noiembrie 2013, ora 08:05
Agentiile de turism incep vineri reducerile de Black Friday, de pana la 50%, iar ofertele includ destinatii de vara in tara si strainatate, dar si pachete de Craciun si Revelion, pentru Valea Prahovei, Malta sau Laponia.
Desi, traditional, Black Friday este programat in ultima vineri din noiembrie, agentiile de turism incep cu o saptamana mai devreme reducerile, lansand astfel conceptul de "early black friday" ("vinerea neagra timpurie").
Reprezentantii agentiei care a dat startul anul trecut campaniei de reduceri de Black Friday, Mareea, spun ca in acest an tendinta pietei, si nu doar in domeniul turismului, este sa decaleze data reducerilor.
"Anul acesta am decis sa ne aliniem de trendului generat de marii retaileri de electronice, care au inceput promovarea black friday cu o saptamana mai devreme, respectiv in data de 22 noiembrie. Astfel, suntem convinsi ca turistii care si-au creat o traditie din a vana aceste reduceri deosebit de importante vor fi prezenti in mediul online si offline pe 22 noiembrie. De aceea, pentru aceasta zi de vineri am decis aplicarea reducerilor maximale, de pana la 50% pentru destinatiile de vacanta cele mai atractive si solicitate", a declarat Marius Usturoiu, directorul general al Mareea.
Astfel, o camera dubla la un hotel all inclusive de 3 stele din statiunea Mamaia, care costa in intervalul 28 iunie - 3 iulie aproximativ 2.500 de lei, va putea fi achizitioanta vineri cu 1.500 de lei.
Potrivit lui Usturoiu, destinatia... mai mult
Joi, 21 Noiembrie 2013, ora 15:20
Daca nu ti-ai stabilit urmatoarea destinatie de vacanta, dar te tenteaza sa ajungi pe taramurile grecesti, ai putea lua in considerare un concediu in Halkidiki. Desi zona nu este intens promovata, cel putin nu atat de mult ca Rhodos sau Santorini, Halikidiki este intotdeauna locul in care familiile grecesti se duc in vacanta, si au motive reale sa faca aceasta alegere.
Halkidiki a ramas o destinatie extrem de frumoasa datorita modului in care turismul a fost gandit in regiune, in ultimii ani. Localnicii si-au directionat eforturile de promovare cu un puternic simt de echilibru moral. Ei sunt foarte constienti de efectele pe care turismul la scara larga il are asupra unui loc, asa ca au actionat in consecinta.
Desi Halkidiki este una din cele mai frumoase locatii de vizitat din Grecia, cel mai probabil nu vei fi agasat de reclame in momentul in care te afli in cautarea unei vacante in Grecia, scrie JustLuxe.
Localnicii au preferat sa-si aleaga singuri piata, in loc sa permita pietei sa ii aleaga pe ei, iar asta iti da sansa sa te bucuri de o regiune bogata in traditii, fara multimi de turisti si autobuze pline si, cel mai important, fara dezastrul lasat in urma de acestia.
A ramas, asadar, un loc sofisticat si proaspat, numai bun de vizitat, in liniste, iar rezultatul este apreciat de fiecare turist care calca in Halkidiki.
Business24 iti prezinta cateva idei, daca te intrebi ce ai putea sa faci in Halkidiki.
Savureaza bucataria greceasca
Foto:... mai mult
Sambata, 13 Iulie 2013, ora 00:00
Romanii au cheltuit pentru vacanta de 1 Mai aproape 500.000 euro pentru circuite turistice, fiind vandute 1.000 de locuri, mai mult de jumatate din valoarea totala estimata pentru turismul extern in perioada amintita, potrivit datelor furnizate de FPTR.
Pentru destinatiile externe, peste 4.600 de romani au platit 950.000 euro.
Astfel, in medie s-au platit 500 euro pentru circuite de cinci zile, care au inclus si transportul, arata o analiza a Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR).
Pentru vacantele din Bulgaria aproximativ 2.000 de romani au platit pentru trei zile in medie 80 euro, iar alti 850 de romani au optat pentru Grecia, cheltuind pentru vacanta de 1 Mai peste 150.000 euro. Astfel, in Paralia-Halkidiki au mers 650 de romani, pretul mediu pentru un sejur de patru nopti 150 euro, alti 100 de turisti romani au ales Rodos pentru cinci zile, demipensiune si transport, la pretul mediu de 350 euro pe sejur. Insula Thassos a atras 50 de romani care au platit in medie 80 euro pentru trei zile.
Alti 100 romani si-au petrecut vacanta de 1 Mai in Barcelona,Spania si Viena, Austria, si alti 400 in Turcia si Ungaria.
Pentru sapte zile, demipensiune si transport in Cipru 70 de romani, au platit in medie 495 euro pe sejur, iar alti 50 au scos din buzunar 399 euro pe un sejur in Egipt.
Londra a fost o alta destinatie pentru care 150 de romani au optat, pretul mediu fiind de 150 euro pentru trei zile. mai mult
Luni, 30 Aprilie 2012, ora 15:02