Conducerea uzinei Dacia va fi preluata de luna viitoare de un roman.
De la 1 august, Alexandru Oprescu va ocupa postul de director general al Uzinei Mecanice si Sasiuri Dacia din Mioveni. Acesta va fi si membru al Comitetului de Management Grup Renault Romania, conform Ziarului Financiar.
Oprescu vine in locul lui Philippe Nottez, care a condus uzina de la 1 septembrie 2013, inlocuindu-l atunci pe Cornel Olendraru. Philippe Nottez va fi, de la 1 septembrie, director Renault STA Ruitz.
Superiorul lui Alexandru Oprescu va fi Yves Caractzanis, director general Grup Renault Romania si presedinte director general Automobile Dacia si, din punct de vedere functional, Cornel Olendraru, care acum este vicepresedinte Fabricatie si Logistica pentru regiunea Eurasia (din care face parte si Romania).
Alexandru Oprescu s-a nascut la Pitesti in 1966 si a absolvit in 1992 Institutul Politehnic din Bucuresti.
Acesta activeaza in industria auto din 2005. In 2010 a fost numit director de uzina JCI Mioveni, iar din 2011 a primit si responsabilitati internationale, fiind in acelasi timp directorul uzinei de la Craiova, dar si al uzinei JCI din Sunderland, Marea Britanie, iar apoi al uzinei JCI din Liverpool, Marea Britanie.
In 2015, Alexandru Oprescu a devenit director general TRW, la Roman. ...citeste mai departe despre "Conducerea uzinei Dacia va fi preluata de un roman" pe Ziare.com mai mult
Luni, 03 Iulie 2017, ora 14:08
Uzina Dacia de la Mioveni a marcat, marti, 6 mai 2014, productia a 5.000.000 de vehicule, la aproximativ trei ani dupa ce fabrica a depasit pragul de 4 milioane de unitati.
Automobilul a iesit de pe liniile de fabricatie marti, 6 mai, si este un model Duster 4x4 Laureate, de culoare bleu navy, echipat cu motorul de 1,6 litri si 105 cai-putere, destinat unui client din Romania, se arata in comunicat, potrivit Mediafax.
In prezent, modelul Duster reprezinta peste 50% din productia totala zilnica a uzinei de la Mioveni.
Uzina auto de la Mioveni, fondata in anul 1966, a atins pragul de 1 milion de autovehicule produse in anul 1985. In 1998, cu un an inainte de a intra sub umbrela grupului Renault, Dacia marca 2 milioane de vehicule produse, iar pragul de 3 milioane a fost depasit in 2007.
Compania a anuntat in martie 2011 productia masinii cu numarul 4 milioane.
Capacitatea uzinei de la Mioveni este de 350.000 de vehicule pe an. Anul trecut, 93% din productie a fost exportata. mai mult
Joi, 08 Mai 2014, ora 16:53
Contractele cu uzina Dacia de la Mioveni le asigura furnizorilor localizati in judetul Arges o cifra de afaceri anuala de 800 de milioane de euro, reprezentand 40% din suma totala alocata de producatorul auto pentru achizitii.
"Daca vorbim de Arges, sunt 150 de furnizori de servicii, care fac diverse prestatii, cu o cifra de afaceri de circa 200 de milioane de euro din contractele cu Dacia. Mai sunt aproximativ 40 de furnizori de piese, care fac 600 de milioane de euro din livrarile catre Dacia. Deci cifra de afaceri totala a furnizorilor localizati in Arges este de aproximativ 800 de milioane de euro, ma refer la cifra de afaceri cu Dacia", a declarat Antoine Aoun, directorul de achizitii al Renault Group Romania.
Conform datelor furnizate de reprezentantul producatorului auto, in total exista circa 2.000 de furnizori care fac livrari catre uzina de vehicule, uzina de motoare si celelalte sectii de pe platforma de la Mioveni.
"Cei care ne furnizeaza servicii, cum ar fi constructii, logistica, energie, servicii de alimentatie publica, sunt intre 600 si 650, din numarul total de 2.000. Restul sunt furnizori care ne livreaza piese care sunt integrate in autovehicule, in motoare, in cutii de viteze", a explicat Aoun.
Cifra de afaceri globala administrata de catre Directia Achizitii Dacia se ridica la aproximativ 2 miliarde de euro pe an. In afara de cele 800 de milioane de euro din contractele cu furnizorii din Arges, restul sumei reprezinta contracte cu... mai mult
Joi, 27 Martie 2014, ora 16:16
Uzina Vehicule Dacia de la Mioveni a fabricat, marti, automobilul Dacia Duster cu numarul 500.000, acesta urmand sa ajunga in Franta, potrivit unui comunicat de presa al companiei.
Vehiculul, un Laureate 4x4, de culoare gris olive, echipat cu motorul 1.5 dCi 110 CP, va fi livrat unui client din Franta, principala piata de export pentru acest model.
In prezent, Duster reprezinta in jur de 40% din productia totala zilnica realizata la Uzinele Dacia.
Modelul Duster a fost lansat in martie 2010 la Salonul Auto de la Geneva, iar raportul calitate-pret-prestatii i-a adus numeroase premii acordate de profesionisti ai domeniului auto.
Astfel, Dacia Duster a fost aleasa 'Masina Anului 2011' in Romania si Croatia, a obtinut trofeele 'SUV-ul Anului 2011' in Romania, 'Autobest 2011', 'Cel mai 4x4 al anului 2012' in Franta, 'Argus' (la categoria vehicule de familie) in Franta si titlul de'Campion la Valoarea Reziduala 2011' in Germania.
In decursul celor aproape patru ani de la lansare, 95% din productia modelului a fost exportata, cu precadere in tarile Europei Occidentale.
Un numar de 7.315 de autoturisme noi marca Dacia au fost inmatriculate in Franta in luna noiembrie 2013, in crestere cu 18% fata de cele 6.199 de unitati inmatriculate in perioada similara din 2012, arata datele publicate luni de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile. mai mult
Marti, 03 Decembrie 2013, ora 16:17
Uzina Vehicule si Uzina Mecanica si Sasiuri, cele doua mari uzine situate pe platforma industriala Dacia de la Mioveni, au noi directori, incepand cu luna octombrie 2013. La Uzina Vehicule, Cornel Olendraru il inlocuieste pe Charles Morillo, care a ocupat aceasta functie din 2007 pana in prezent. Conducerea Uzinei Mecanica si Sasiuri va fi asigurata de Philippe Nottez. Managementul celei din urma a fost asigurat, timp de un an de zile, intre 2012 si 2013, de Cornel Olendraru.
Cornel Olendraru, in varsta de 43 de ani, s-a alaturat Dacia in anul 2010, in functia de director fabricatie Uzina Mecanica si Sasiuri, ulterior devenind directorul acesteia. In prezent preia responsabilitatile de management al Uzinei Vehicule de la Charles Morillo, care iese la pensie. Cornel Olendraru va coordona activitatea celor 8.400 de angajati ai Uzinei Vehicule Dacia.
Philippe Nottez, in varsta de 54 de ani, lucreaza la Renault din anul 1984 si are o experienta solida in fabricatie, in diverse uzine ale Grupului. Nottez il inlocuieste in functia de director al Uzinei Mecanica si Sasiuri pe Cornel Olendraru si va coordona activitatea a 3.800 de salariati.
Cornel Olendraru s-a nascut in anul 1969 la Piata Neamt si a absolvit Facultatea de Aeronave din cadrul Universitatii Politehnica din Bucuresti. Detine un master si un doctorat in mecanica, obtinute la Scoala Politehnica Palaiseau din Franta. In 1999 isi incepe activitatea ca inginer la Honeywell, unde a lucrat in fabricile din... mai mult
Joi, 03 Octombrie 2013, ora 11:35
Uzina Dacia a modificat liniile de fabricatie de la uzinele de la Mioveni, in vederea introducerii in productie a noilor modele Logan, Sandero si Sandero Stepway, a declarat directorul general al Automobile Dacia, Jerome Olive.
Odata cu intrarea in fabricatie a noilor modele, in toate cele patru departamente ale Uzinei Vehicule Dacia, care au in total peste 8.000 de salariati, au fost implementate dispozitive si instalatii industriale noi.
Ce schimbari au fost implementate la nivelul Uzinei Dacia
Cladirea in care se desfasoara activitatea departamentului de Presaj a fost extinsa, pentru a putea adaposti o linie noua de prese. In plus, a fost instalata o noua linie de decupare a tablei, care ulterior este transformata in piese de caroserie.
In departamentul Caroserie a fost creat un flux nou de productie pentru asamblarea caroseriilor noilor modele.
O noutate o reprezinta aparitia unor roboti de sudura si a unor dispozitive tip "flip-flap", care ajuta la sudura cadrului lateral.
In plus, pentru a putea construi acest nou flux, linia de feraj, pe care se asambleaza partile mobile ale caroseriei, a fost reamplasata in mijlocul departamentului.
In departamentul Montaj au fost realizate lucrari de modificare a instalatiilor existente pentru adaptarea lor la fabricarea noilor modele si au fost instalati roboti pentru optimizarea procesului de fabricatie.
In plus, au fost realizate lucrari de ameliorare a ergonomiei in posturile de lucru, care au ca... mai mult
Miercuri, 17 Octombrie 2012, ora 16:21
Productia de la Uzina Dacia din Mioveni va fi oprita in luna august, din cauza ca unitatea intra in revizie tehnica. Majoritatea angajatilor Dacia sunt in concediu de odihna colectiv in aceasta perioada, au declarat reprezentantii Directiei Comunicare din cadrul uzinei.
"Ca in fiecare an, in luna august, majoritatea angajatilor Dacia sunt in concediu de odihna colectiv. In aceasta perioada se realizeaza lucrarile de revizie tehnica (mentenanta) a uzinei. Angajatii Dacia beneficiaza de o prima bruta de vacanta in valoare de 1.276 lei", sustin reprezentantii Directiei Comunicare Dacia.
Vanzarile Dacia au crescut cu 2,5% in prima jumatate a anului, la 181.280 autovehicule, limitand declinul grupului francez Renault.
Vanzarile Dacia continua sa creasca pe piata europeana, in ciuda trendului negativ
Renault a anuntat un profit in scadere cu 39% in primul semestru al 2012. Loganul a fost cea mai vanduta masina dintre modelele incluse in gama de intrare a grupului Renault.
Renault: Profit in scadere cu aproape 40%. Loganul, cea mai vanduta masina
Inmatricularile de autoturisme Dacia in Europa s-au cifrat in iunie la 24.664 unitati, in crestere cu 7,8% fata de perioada similara din 2011 (22.876 unitati).
Vanzarile Dacia continua sa creasca pe piata europeana, in ciuda trendului negativ mai mult
Miercuri, 01 August 2012, ora 14:29
Uzina Dacia de la Mioveni isi intrerupe pentru doua zile activitatea de productie din cauza crizei financiare care a afectat cu precadere piata auto din Romania, a declarat pentru Business24, vicepresedintele Sindicatului Automobile Dacia (SAD, Ion Iordache.
Intreruperea activitatii de la Dacia Mioveni nu are ca motiv principal greva in care au intrat angajatii unui furnizor din Franta, a spus Iordache.
Principala cauza este cereea foarte scazuta si situatia dificila cu care se confrunta piata auto din Romania si cea din Europa.
"Dacia nu este atat de dependenta de furnizori, s-a intamplat acum, dar avem foarte multi furnizori: de gradul intai, secundari", a declarat Iordache.
Intrebat care sunt pierderile Dacia pentru cele doua zile cat inchide fabrica Mioveni, liderul sindical a spus ca la nivelul salariatilor sunt pierderi de 15% din veniturile lunare pentru fiecare din cele doua zile nelucrate. mai mult
Luni, 25 Iunie 2012, ora 10:44
Oficialii Uzinei Dacia au hotarat astazi sa mentina ritmul de lucru stabilit in lunile iunie si iulie, adica muncitorii sa vina la serviciu si in zilele de sambata, in doua schimburi, cel putin pana la sfarsitul lunii septembrie. Potrivit responsabilului de relatii cu presa al SC Automobile Dacia, Roxana Evanghelie, administratia a decis ca muncitorii sa lucreze toata luna septembrie si in zilele de sambata, pentru acoperirea cu operativitate a tuturor comenzilor.Cadenta de 1340 de masini pe zi, stabilita in data de 15 iunie, nu va fi modificata, pentru ca in momentul de fata nu se are in vedere o crestere a productiei, a mai precizat Roxana Evanghelie, citata de NewsIn.Uzina Dacia a reluat productia astazi, 31 august, cand cei 14.000 de muncitori s-au intors la munca dupa un concediu de aproape o luna. Tot de luni au revenit la serviciu si angajatii furnizorilor uzinei Dacia.Angajatii uzinei Dacia s-au aflat in concediu de odihna incepand cu 3 august, iar in toata aceasta perioada s-au executat lucrari de mentenanta, intretinere sau reparatii. De asemenea, fiecare departament a avut cel putin cate un om care a asigurat permanenta.
Dacia a comercializat pe piata din Romania, in primul semestru din acest an, 23.158 vehicule, in scadere cu 49,5% fata de perioada similara din anul 2008, pe fondul unei piete puternic afectate de criza, a anuntat in 17 iulie producatorul. Astfel, la nivel national, Dacia a vandut 4.142 de unitati Sandero, 13.990 de unitati Logan berlina si... mai mult
Luni, 31 August 2009, ora 18:08