Conducerea uzinei Dacia va fi preluata de luna viitoare de un roman.
De la 1 august, Alexandru Oprescu va ocupa postul de director general al Uzinei Mecanice si Sasiuri Dacia din Mioveni. Acesta va fi si membru al Comitetului de Management Grup Renault Romania, conform Ziarului Financiar.
Oprescu vine in locul lui Philippe Nottez, care a condus uzina de la 1 septembrie 2013, inlocuindu-l atunci pe Cornel Olendraru. Philippe Nottez va fi, de la 1 septembrie, director Renault STA Ruitz.
Superiorul lui Alexandru Oprescu va fi Yves Caractzanis, director general Grup Renault Romania si presedinte director general Automobile Dacia si, din punct de vedere functional, Cornel Olendraru, care acum este vicepresedinte Fabricatie si Logistica pentru regiunea Eurasia (din care face parte si Romania).
Alexandru Oprescu s-a nascut la Pitesti in 1966 si a absolvit in 1992 Institutul Politehnic din Bucuresti.
Acesta activeaza in industria auto din 2005. In 2010 a fost numit director de uzina JCI Mioveni, iar din 2011 a primit si responsabilitati internationale, fiind in acelasi timp directorul uzinei de la Craiova, dar si al uzinei JCI din Sunderland, Marea Britanie, iar apoi al uzinei JCI din Liverpool, Marea Britanie.
In 2015, Alexandru Oprescu a devenit director general TRW, la Roman. ...citeste mai departe despre "Conducerea uzinei Dacia va fi preluata de un roman" pe Ziare.com mai mult
Luni, 03 Iulie 2017, ora 14:08
Uzina Dacia de la Mioveni a marcat, marti, 6 mai 2014, productia a 5.000.000 de vehicule, la aproximativ trei ani dupa ce fabrica a depasit pragul de 4 milioane de unitati.
Automobilul a iesit de pe liniile de fabricatie marti, 6 mai, si este un model Duster 4x4 Laureate, de culoare bleu navy, echipat cu motorul de 1,6 litri si 105 cai-putere, destinat unui client din Romania, se arata in comunicat, potrivit Mediafax.
In prezent, modelul Duster reprezinta peste 50% din productia totala zilnica a uzinei de la Mioveni.
Uzina auto de la Mioveni, fondata in anul 1966, a atins pragul de 1 milion de autovehicule produse in anul 1985. In 1998, cu un an inainte de a intra sub umbrela grupului Renault, Dacia marca 2 milioane de vehicule produse, iar pragul de 3 milioane a fost depasit in 2007.
Compania a anuntat in martie 2011 productia masinii cu numarul 4 milioane.
Capacitatea uzinei de la Mioveni este de 350.000 de vehicule pe an. Anul trecut, 93% din productie a fost exportata. mai mult
Joi, 08 Mai 2014, ora 16:53
Contractele cu uzina Dacia de la Mioveni le asigura furnizorilor localizati in judetul Arges o cifra de afaceri anuala de 800 de milioane de euro, reprezentand 40% din suma totala alocata de producatorul auto pentru achizitii.
"Daca vorbim de Arges, sunt 150 de furnizori de servicii, care fac diverse prestatii, cu o cifra de afaceri de circa 200 de milioane de euro din contractele cu Dacia. Mai sunt aproximativ 40 de furnizori de piese, care fac 600 de milioane de euro din livrarile catre Dacia. Deci cifra de afaceri totala a furnizorilor localizati in Arges este de aproximativ 800 de milioane de euro, ma refer la cifra de afaceri cu Dacia", a declarat Antoine Aoun, directorul de achizitii al Renault Group Romania.
Conform datelor furnizate de reprezentantul producatorului auto, in total exista circa 2.000 de furnizori care fac livrari catre uzina de vehicule, uzina de motoare si celelalte sectii de pe platforma de la Mioveni.
"Cei care ne furnizeaza servicii, cum ar fi constructii, logistica, energie, servicii de alimentatie publica, sunt intre 600 si 650, din numarul total de 2.000. Restul sunt furnizori care ne livreaza piese care sunt integrate in autovehicule, in motoare, in cutii de viteze", a explicat Aoun.
Cifra de afaceri globala administrata de catre Directia Achizitii Dacia se ridica la aproximativ 2 miliarde de euro pe an. In afara de cele 800 de milioane de euro din contractele cu furnizorii din Arges, restul sumei reprezinta contracte cu... mai mult
Joi, 27 Martie 2014, ora 16:16
Uzina Vehicule Dacia de la Mioveni a fabricat, marti, automobilul Dacia Duster cu numarul 500.000, acesta urmand sa ajunga in Franta, potrivit unui comunicat de presa al companiei.
Vehiculul, un Laureate 4x4, de culoare gris olive, echipat cu motorul 1.5 dCi 110 CP, va fi livrat unui client din Franta, principala piata de export pentru acest model.
In prezent, Duster reprezinta in jur de 40% din productia totala zilnica realizata la Uzinele Dacia.
Modelul Duster a fost lansat in martie 2010 la Salonul Auto de la Geneva, iar raportul calitate-pret-prestatii i-a adus numeroase premii acordate de profesionisti ai domeniului auto.
Astfel, Dacia Duster a fost aleasa 'Masina Anului 2011' in Romania si Croatia, a obtinut trofeele 'SUV-ul Anului 2011' in Romania, 'Autobest 2011', 'Cel mai 4x4 al anului 2012' in Franta, 'Argus' (la categoria vehicule de familie) in Franta si titlul de'Campion la Valoarea Reziduala 2011' in Germania.
In decursul celor aproape patru ani de la lansare, 95% din productia modelului a fost exportata, cu precadere in tarile Europei Occidentale.
Un numar de 7.315 de autoturisme noi marca Dacia au fost inmatriculate in Franta in luna noiembrie 2013, in crestere cu 18% fata de cele 6.199 de unitati inmatriculate in perioada similara din 2012, arata datele publicate luni de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile. mai mult
Marti, 03 Decembrie 2013, ora 16:17
Uzina Vehicule si Uzina Mecanica si Sasiuri, cele doua mari uzine situate pe platforma industriala Dacia de la Mioveni, au noi directori, incepand cu luna octombrie 2013. La Uzina Vehicule, Cornel Olendraru il inlocuieste pe Charles Morillo, care a ocupat aceasta functie din 2007 pana in prezent. Conducerea Uzinei Mecanica si Sasiuri va fi asigurata de Philippe Nottez. Managementul celei din urma a fost asigurat, timp de un an de zile, intre 2012 si 2013, de Cornel Olendraru.
Cornel Olendraru, in varsta de 43 de ani, s-a alaturat Dacia in anul 2010, in functia de director fabricatie Uzina Mecanica si Sasiuri, ulterior devenind directorul acesteia. In prezent preia responsabilitatile de management al Uzinei Vehicule de la Charles Morillo, care iese la pensie. Cornel Olendraru va coordona activitatea celor 8.400 de angajati ai Uzinei Vehicule Dacia.
Philippe Nottez, in varsta de 54 de ani, lucreaza la Renault din anul 1984 si are o experienta solida in fabricatie, in diverse uzine ale Grupului. Nottez il inlocuieste in functia de director al Uzinei Mecanica si Sasiuri pe Cornel Olendraru si va coordona activitatea a 3.800 de salariati.
Cornel Olendraru s-a nascut in anul 1969 la Piata Neamt si a absolvit Facultatea de Aeronave din cadrul Universitatii Politehnica din Bucuresti. Detine un master si un doctorat in mecanica, obtinute la Scoala Politehnica Palaiseau din Franta. In 1999 isi incepe activitatea ca inginer la Honeywell, unde a lucrat in fabricile din... mai mult
Joi, 03 Octombrie 2013, ora 11:35
Uzina Dacia a modificat liniile de fabricatie de la uzinele de la Mioveni, in vederea introducerii in productie a noilor modele Logan, Sandero si Sandero Stepway, a declarat directorul general al Automobile Dacia, Jerome Olive.
Odata cu intrarea in fabricatie a noilor modele, in toate cele patru departamente ale Uzinei Vehicule Dacia, care au in total peste 8.000 de salariati, au fost implementate dispozitive si instalatii industriale noi.
Ce schimbari au fost implementate la nivelul Uzinei Dacia
Cladirea in care se desfasoara activitatea departamentului de Presaj a fost extinsa, pentru a putea adaposti o linie noua de prese. In plus, a fost instalata o noua linie de decupare a tablei, care ulterior este transformata in piese de caroserie.
In departamentul Caroserie a fost creat un flux nou de productie pentru asamblarea caroseriilor noilor modele.
O noutate o reprezinta aparitia unor roboti de sudura si a unor dispozitive tip "flip-flap", care ajuta la sudura cadrului lateral.
In plus, pentru a putea construi acest nou flux, linia de feraj, pe care se asambleaza partile mobile ale caroseriei, a fost reamplasata in mijlocul departamentului.
In departamentul Montaj au fost realizate lucrari de modificare a instalatiilor existente pentru adaptarea lor la fabricarea noilor modele si au fost instalati roboti pentru optimizarea procesului de fabricatie.
In plus, au fost realizate lucrari de ameliorare a ergonomiei in posturile de lucru, care au ca... mai mult
Miercuri, 17 Octombrie 2012, ora 16:21
Productia de la Uzina Dacia din Mioveni va fi oprita in luna august, din cauza ca unitatea intra in revizie tehnica. Majoritatea angajatilor Dacia sunt in concediu de odihna colectiv in aceasta perioada, au declarat reprezentantii Directiei Comunicare din cadrul uzinei.
"Ca in fiecare an, in luna august, majoritatea angajatilor Dacia sunt in concediu de odihna colectiv. In aceasta perioada se realizeaza lucrarile de revizie tehnica (mentenanta) a uzinei. Angajatii Dacia beneficiaza de o prima bruta de vacanta in valoare de 1.276 lei", sustin reprezentantii Directiei Comunicare Dacia.
Vanzarile Dacia au crescut cu 2,5% in prima jumatate a anului, la 181.280 autovehicule, limitand declinul grupului francez Renault.
Vanzarile Dacia continua sa creasca pe piata europeana, in ciuda trendului negativ
Renault a anuntat un profit in scadere cu 39% in primul semestru al 2012. Loganul a fost cea mai vanduta masina dintre modelele incluse in gama de intrare a grupului Renault.
Renault: Profit in scadere cu aproape 40%. Loganul, cea mai vanduta masina
Inmatricularile de autoturisme Dacia in Europa s-au cifrat in iunie la 24.664 unitati, in crestere cu 7,8% fata de perioada similara din 2011 (22.876 unitati).
Vanzarile Dacia continua sa creasca pe piata europeana, in ciuda trendului negativ mai mult
Miercuri, 01 August 2012, ora 14:29
Uzina Dacia va fi inchisa pana luni din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile. Angajatii nu pot ajunge la serviciu.
Conducerea Uzinei Dacia a decis ca angajatii din schimbul trei, care trebuia sa intre in tura la ora 23.00, sa nu mai vina, vineri, la serviciu, intrucat autobuzele nu au mai putut ajunge la navetisti din cauza drumurilor blocate de zapada.
Activitatea va fi reluata luni, de la ora 6.00, alte modificari putand aparea doar in cazul in care vremea se va inrautati.
Angajatii au la dispozitie trei numere de telefon la care vor putea suna pentru a afla programul de lucru, acestea fiind accesibile duminica, intre orele 18.00 - 22.00. mai mult
Sambata, 04 Februarie 2012, ora 11:30
Uzina Mecanica si sasiuri Dacia (UMCD) a fabricat doua milioane de cutii de viteze JH, in zece ani de la lansarea acestui produs, a anuntat marti compania, potrivit NewsIn."Luni, 10 octombrie 2011, la Uzina Mecanica si sasiuri Dacia (UMCD) a fost fabricata cutia de viteze JH cu numarul 2.000.000. Este o cutie de viteze de tip JH3*057 care va echipa un vehicul Logan fabricat in uzina Renault Pars din Iran", se arata in comunicat.Productia cutiilor de viteze JH a demarat acum zece ani. In prezent, pe linia de asamblare a cutiilor de viteze JH lucreaza 50 de operatori si se produc 20 referinte de cutii JH. Capacitatea liniei de instalare este de 860 cutii de viteze/echipa.Cutiile JH asamblate in UMCD sunt livrate catre Uzina Vehicule Dacia si uzinele Renault din Rusia, Maroc, Iran, India, Africa de Sud, Columbia.In cadrul UMCD este fabricata si cutia de viteze TL care echipeaza diverse modele Renault (Clio, Modus, Kangoo, Mégane, Scénic, Laguna), modele Nissan (Tiida, Sentra, Versa, Latio, Livia, Note, Qashqai) si Dacia Duster. Aceasta este o cutie manuala de ultima generatie si este prima cutie de viteze comuna a Aliantei Renault-Nissan. mai mult
Marti, 11 Octombrie 2011, ora 16:06