Facebook a anuntat marti lansarea unei noi optiuni pentru gestionarea datelor personale recuperate din aplicatii si site-uri terte, functie care va testata mai intai in Irlanda, Spania si Coreea de Sud, inainte de a fi implementata "in lunile urmatoare" pe plan global, informeaza AFP.
Noua functie va permite utilizatorilor sa separe datele recuperate de Facebook din aplicatii sau site-uri terte - cum ar fi magazinele online - de conturile personale de pe reteaua de socializare.
Pana acum, Facebook lega aceste informatii de conturile utilizatorilor tocmai pentru a le putea propune publicitate tintita.
"Am anuntat acum mai bine de un an dorinta noastra de a lansa un instrument care sa elimine istoricul din afara Facebook si sa deconecteze istoricul de navigare de profilurile utilizatorilor", a reamintit Stephanie Max, director de produs in cadrul Facebook, cu ocazia unei conferinte de presa telefonice.
"Lansam astazi versiunea de test in trei tari, iar acest lucru ne va permite sa probam produsul in trei limbi diferite", a subliniat ea.
In practica, noua optiune, care va fi disponibila in cadrul setarilor de confidentialitate, nu permite stergerea datelor detinute de Facebook si provenite de la aplicatii si site-uri terte, dar permite, intr-o anumita maniera, anonimizarea acestora, iar ca atare, Facebook nu va mai putea face legatura intre aceste date si profilurile utilizatorilor.
Datele respective provin in cele mai multe cazuri de la instrumente de... mai mult
Marti, 20 August 2019, ora 21:00
Un adevarat arsenal de noi reguli a intrat vineri in aplicare in Uniunea Eurpeana (UE), in vederea unei mai bune protectii a datelor personale in era digitala, ceea ce a condus imediat la depunerea primelor plangeri contra unor giganti ca Facebook si Google - acuzati deja ca le incalca, relateaza AFP.
Tot ce trebuie sa stiti despre GDPR
"Regulamentul General cu privire la Protectia Datelor" (RGPD) prevede drepturi consolidate ale navigatorilor pe Internet si sanctiuni - fara precedent - in cazul unor abuzuri, intr-un context marcat de scandalul planetar care a implicat reteaua de socializare americana condusa de Mark Zuckerberg.
Avalansa de mesaje care invita utilizatorii sa accepte noile conditii de utilizare pe Twitter, Google sau alte site-uri de comert si diverse organisme este primul efort vizibil al noii situatii, careia europenii spera sa-i dea o amploare mondiala.
Cetatenii sunt, in prezent, "ca si cum ar fi nud intr-un acvariu", insa "multumita noilor reglementari, europenii isi vor relua controlul asupra datelor", a pledat comisarul european insarcinat cu Justitia Vera Jourova, aparand strangerea surubului prin RGPD.
Citeste si Noul regulament european privind protectia datelor: Mai multa siguranta pentru cetatenii europeni
Aceasta legislatie impune oricarei intreprinderi - pe Internet sau nu - sa ceara un "consimtamant explicit si pozitiv" in vederea utilizarii datelor personale colectate sau prelucrate in UE. Ea le da totodata cetatenilor... mai mult
Vineri, 25 Mai 2018, ora 21:34
Companii precum Facebook sau Google fac miliarde de pe urma "exploatarii" datelor personale ale utilizatorilor. Lasand la o parte faptul ca acest lucru este oarecum implicit pentru un serviciu gratuit, oare datele personale vor deveni cea mai importanta marfa in viitorul apropiat, luand locul petrolului?
Pentru a afla raspunsul la aceasta intrebare, Ziare.com a stat de vorba cu Bogdan Botezatu, specialist in securitate informatica la Bitdefender.
El spune ca pentru ca un serviciu web sa functioneze personalizat - de exemplu, Google Maps - acel serviciu are nevoie de date ca sa functioneze corect, sa ofere "serviciul in sine" utilizatorului.
In cazul Google Maps, utilizatorul ofera permisiunea aplicatiei sa il localizeze cu o marja de eroare de doar cativa metri. Intr-o anumita masura, pentru ca un serviciu sa functioneze corect (in cazul exemplului Maps, un serviciu GPS), este necesar sa furnizam un minim de informatii care ne pot "identifica" intr-un mod sau altul, de dragul functionalitatii corecte a acelui serviciu.
Lucrurile se schimba, insa, cand vorbim de date cu caracter personal - date care, de sine statatoare, sau corelate intre ele, ne pot identifica personal.
Asa cum petrolul a fost supranumit "aurul negru" dupa descoperirea sa, unii analisti au supranumit datele personale ca fiind "noul petrol."
"Acei analisti se refera nu la date abstracte - localizarea unui IP la jonctiunea unei longitudini si a unei latitudini - ci la date cu caracter... mai mult
Luni, 02 Aprilie 2018, ora 00:00
Esti ingrijorat de modul in care sunt folosite datele tale personale de pe Facebook, mai ales in lumina celui mai recent scandal in care este implicata compania americana, dar nu vrei sa iti stergi contul?
Exista cateva lucruri pe care le poti face chiar tu pentru a limita "valorificarea" acestor informatii in scopuri dubioase, cum ar fi influentarea rezultatului alegerilor, folosind optiunile privind modificarea setarilor pe care Facebook le pune la dispozitia utilizatorilor.
Dezactiveaza serviciile de localizare
Prin intermediul acestor servicii se poate sti unde te afli in orice moment si ce locuri frecventezi - informatii foarte valoroase pentru companiile care cumpara reclame pe Facebook.
Pentru a impiedica accesul companiei lui Mark Zuckerbeg sau al oricarei aplicatii care nu trebuie neaparat sa stie unde te afli, pe telefoanele cu iOS, intra la Settings (Setari) > Privacy (Confidentialitate) > Location Services (Servicii de localizare).
Aici ai optiunea de a dezactiva complet serviciile de localizare sau de a dezactiva aceasta functie doar pentru anumite aplicatii din lista pe care o vei gasi mai jos (poate nu vrei sa o dezactivezi pentru aplicatii ca Google Maps sau Uber, in cazul carora are sens sa le acorzi permisiunea de a vedea unde esti). De asemenea, poti opta si ca serviciul sa fie activat doar atunci cand folosesti aplicatiile respective.
Pe telefoanele cu Android, intra la Settings > Location. La fel ca mai sus, poti alege sa dezactivezi... mai mult
Joi, 22 Martie 2018, ora 09:13
Firma de analiza a datelor si consultanta Cambridge Analytica l-a suspendat marti pe directorul general Alexander Nix pe durata unei anchete independente privind o emisiune a postului de televiziune Channel 4. Nix a fost inregistrat pe ascuns cand se lauda ca a mituit si a instigat la infractiuni pentru influentarea unor alegeri.
Inregistrarile televiziunii lasa sa se inteleaga ca firma era dispusa sa foloseasca mijloace de seductie, sa publice rapoarte false pe Internet, sa angajeze subcontractori nedeclarati si sa infiinteze institutii false si site-uri de Internet pentru a obtine date.
Datele personale obtinute de Cambridge Analytica de la Facebook fac si obiectul unor cereri formulate marti de procuraturile din statul New York si din districtul newyorkez Manhattan, in cadrul unei anchete comune.
Corporatia Facebook trebuie sa puna la dispozitie documente legate de incalcarea termenilor si conditiilor de utilizare a retelei sociale cu acelasi nume, precum si copiile intregii corespondente cu Cambridge Analytica, afirma o sursa confidentiala a agentiei Reuters.
Fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, a fost invitat de autoritatile din SUA si Uniunea Europeana sa dea explicatii cu privire la riscul ca datele personale ale utilizatorilor sa fie achizitionate fara consimtamantul lor. Ca urmare a scandalului Cambridge Analytica, cotatiile actiunilor Facebook au scazut luni cu 6,8%, iar marti cu inca 5,4%, ceea ce a redus valoarea pe piata a firmei cu zeci de... mai mult
Marti, 20 Martie 2018, ora 23:07
Power Net Consulting Romania a devenit Partener Gold al Forcepoint - companie americana care ofera servicii de securitate web, e-mail, date si solutii de securitate mobile.
Parteneriatul a fost realizat de Power Net Consulting pentru a putea oferi clientilor sai cele mai noi si eficiente solutii de securitate, un set complet de instrumente, resurse si suport, marca Forcepoint, in vederea implementarii noilor prevederi impuse de noul Regulament 679/2016, pentru protectia datelor personale, pe scurt GDPR.
Compania Power Net Consulting a investit in specializarea echipei de vanzari si a celei care asigura suport tehnic obtinand astfel toate certificarile necesare pentru parteneriatul cu producatorul american Forcepoint.
Deoarece noul GDPR se va aplica incepand cu luna mai a anului viitor, toate organizatiile vizate si cele implicate in oferirea de solutii tehnice si consultanta in domeniu au realizat un adevarat sprint pentru a se conforma.
Marea majoritate a companiilor realizeaza importanta alinierii la prevederile noului regulament, conform unui studiu pe aceasta tema realizat de Power Net Consulting.
Mai exact 79% dintre companiile chestionate pe tema pregatirii pentru implementarea noului GDPR sunt informate despre acest subiect, insa doar in 14% dintre acestea exista persoane nominalizate pentru functia de responsabil cu prelucrarea datelor personale.
De asemenea, 57% dintre respondenti au recunoscut ca nu au revizuit/actualizat politicile de... mai mult
Marti, 05 Decembrie 2017, ora 15:46
O curte de apel din Austria a apreciat miercuri drept admisibila "cu titlu individual" o plangere a juristului austriac Max Schrems impotriva retelei sociale Facebook, deschizand calea unui prim proces civil privind utilizarea datelor personale.
Curtea de apel din Viena a contrazis hotararea unui tribunal al primei instante, care considerase in vara plangerea drept neadmisibila pe forma si se declarase incompetent pe fond, relateaza AFP.
Schrems, angajat de mai multi ani intr-o disputa cu Facebook pe tema protectiei datelor personale, depusese in fata justitiei austriece un recurs colectiv al unui numar de 25.000 de utilizatori din lumea intreaga in august 2014.
Curtea de apel nu a considerat totusi plangerea lui Schrems drept ...citeste mai departe despre "Victorie in instanta pentru un utilizator impotriva Facebook. Miza: protectia datelor personale" pe Ziare.com mai mult
Joi, 22 Octombrie 2015, ora 19:23
Sony a avertizat 77 de milioane de utilizatori ai serviciilor online PlayStation Network si Qriocity ca este posibil ca datele privind cardurile de credit, adresele si alte informatii personale sa fi fost furate de un hacker, transmite Mediafax. Actiunile Sony au incheiat tranzactiile de miercuri de la Tokyo in scadere cu 2%, pe o piata in crestere cu 1,4%.
"In prezent nu exista dovezi ca datele referitoare la cardurile de credit au fost furate, dar nu putem exclude posibilitatea", a declarat Patrick Seybold, purtator de cuvant al companiei.
Hackerul a obtinut numele utilizatorilor, adresele de e-mail, datele de nastere, datele de conectare si istoricul achizitiilor efectuate prin serviciile online ale Sony, a aratat Seybold.
Scandalul ar putea afecta reputatia Sony, in conditiile in care compania a anuntat abia dupa o saptamana ca platforma PlayStation Network a fost inchisa din cauza "unei accesarii neautorizate", in perioada 15-19 aprilie, a comentat Financial Times.
Comunicarea defectuasa a transformat problemele de natura tehnica de la alte companii japoneze importante intr-un adevarat cosmar.
Asa s-a intamplat in cazul grupului Toyota, care a fost criticat puternic in urma cu un an pentru ca a dezvaluit cu intarziere problemele care au dus la rechemarea mai multor milioane de masini, din cauza riscului de blocare a pedalei de acceleratie.
Furtul de date de la Sony pune in pericol strategia de viitor a companiei.
Serviciile online precum PlayStation ocupa un loc tot... mai mult
Miercuri, 27 Aprilie 2011, ora 18:20
Smartphone-urile cu soft Android transmit locatia posesorului catre dezvoltatorul acestuia, grupul Google, la fel cum iPhone-ul furnizeaza date producatorului Apple, potrivit Mediafax.
Google si Apple strang informatii despre locatia utilizatorilor pentru a dezvolta baze de date capabile sa indice cu precizie, prin intermediul telefonului mobil, locul in care se afla o persoana.
Aceste baze de date ar putea oferi celor doua grupuri acces la piata de 2,9 miliarde de dolari a serviciilor de localizare, estimata sa ajunga la 8,3 miliarde de dolari pana in 2014, potrivit Gartner.
In cazul Google, potrivit unor noi cercetari ale analistului Samy Kamkar, un telefon HTC Android a inregistrat locatia la fiecare cateva secunde si a transmis datele catre Google de cel putin cateva ori la fiecare ora.
In plus, softul Android a transmis inclusiv numele, locatia si intensitatea semnalului retelelor Wi-Fi din apropiere, respectiv un cod unic de identificare a telefonului.
Reprezentantii Google au refuzat sa comenteze.
Pana anul trecut, Google aduna informatii similare privind semnalul Wi-Fi prin intermediul flotei de masini StreetView, care fotografiaza si cartografiaza strazile in toata lumea.
Compania a renuntat la adunarea de date Wi-Fi anul trecut, dupa ce a colectat, fara intentie, adrese de e-mail, parole si alte informatii personale din aceste retele. Datele pe care telefoanele Android le transmit nu includ astfel de informatii, a observat Kamkar.
Apple a atras atentia saptamana... mai mult
Sambata, 23 Aprilie 2011, ora 13:02