Uniunea Europeana va analiza posibilitatea de a introduce tarife vamale pentru carbunele, produsele farmaceutice si chimice provenite din SUA, in situatia in care presedintele Donald Trump va impune restrictii pentru automobilele europene, informeaza joi revista germana Wirtschaftswoche citand surse diplomatice.
"In functie de progresele inregistrate in timpul vizitei presedintelui Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, statele membre vor decide care va fi strategia lor viitoare la finele saptamanii urmatoare", a declarat un diplomat european care a dorit sa isi pastreze anonimatul. Tot atunci ar putea fi convenita lista masurilor de raspuns, sustine Wirtschaftswoche.
Jean-Claude Juncker se va deplasa la Washington saptamana viitoare pentru a discuta despre relatiile comerciale tensionate dintre UE si SUA, dupa ce presedintele Donald Trump a impus tarife vamale suplimentare pentru importurile de otel si aluminiu din UE si a amenintat in mod repetat ca va extinde masurile si asupra automobilelor din Europa. In replica, Comisia Europeana a introdus tarife vamale suplimentare de 25% pentru o lista de produse americane in valoare de 2,8 miliarde euro, lista care include produse precum jeans, bourbon sau motociclete.
Wirtschaftswoche subliniaza ca orice masuri adoptate de UE ca reactie la tarifele americane pentru automobilele din Europa vor fi mai mari decat contramasurile pentru tarifele americane aplicabile importurilor de otel si aluminiu.
Juncker are... mai mult
Joi, 19 Iulie 2018, ora 10:59
Oficialii europeni se gandesc sa poarte discutii cu alte state mari exportatoare de automobile in ideea ajungerii la un acord pentru eliminarea tarifelor vamale si evitarii unui razboi comercial total, informeaza Financial Times care citeaza o serie de diplomati din apropierea acestui dosar.
Aceasta propunere este analizata de oficialii de la Bruxelles, inaintea unei intalniri programate a avea loc la Washington, la sfarsitul acestei luni, intre presedintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, si liderul de la Casa Alba, Donald Trump.
Potrivit diplomatilor citati de Financial Times, Comisia Europeana "studiaza daca ar fi fezabil sa se negocieze un acord cu alti mari exportatori de automobile, precum SUA, Coreea de Sud si Japonia". Un astfel de acord ar raspunde criticilor formulate de Donald Trump, potrivit caruia sectorul auto american este tratat in mod incorect si de asemenea ar reduce costul exporturilor pentru sectoarele auto ale altor state participante.
"In conformitate cu acest acord, participantii ar reduce tarifele pana la nivele convenite pentru un set specific de produse, un concept cunoscut in comertul international sub denumirea de 'acord plurilateral' care permite statelor sa incheie acorduri cu privire la tarife fara a include toate tarile membre ale Organizatiei Mondiale a Comertului", subliniaza Financial Times.
Publicatia sustine ca Bruxelles-ul incearca sa obtina puncte de vedere din partea capitalelor statelor membre cu privire la... mai mult
Miercuri, 04 Iulie 2018, ora 12:06
Uniunea Europeana a introdus de vineri taxe pentru importurile din SUA, o contramasura fata de taxele impuse de Trump anterior, in timp ce Jean-Claude Juncker a lansat un nou atac la adresa presedintelui american.
Taxele vor fi impuse pentru bunuri valorand in total 2,8 miliarde de euro si vor intra in vigoare de vineri, scrie BBC.
Taxele de 25% sunt valabile pentru produse precum whisky, motociclete si sucul de portocale.
De asemenea, taxe de 50% au fost introduse pentru produse precum incaltamintea, anumite tipuri de imbracaminte si masinile de spalat.
Presedintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, a declarat ca taxele impuse de SUA asupra UE sunt "impotriva logicii si istoriei" si ca "raspunsul UE trebuie sa fie clar dar masurat".
El a adaugat, vorbind in fata parlamentului de la Dublin: "Vom face ce trebuie sa facem pentru a proteja" Uniunea Europeana.
In paralel, India a crescut taxele pentru 29 de produse importate din SUA drept raspuns la masurile lui Trump.
Noile taxe ale Indiei vor intra in vigoare de la 4 august si vor afecta importurile de migdale, nuci si naut.
Administratia lui Trump a anuntat in martie ca va introduce taxe de 25% pentru importurile de otel si 10% pentru cele de aluminiu. Aceste taxe au intrat in vigoare incepand cu 1 iunie.
Citeste si:
Presedintele american impune tarife vamale de 25% pentru importuri chineze in valoare de 50 de miliarde de dolariAsa incep razboaiele comerciale: De ce sunt foarte periculoase... mai mult
Vineri, 22 Iunie 2018, ora 07:35
De la 1 mai, SUA ar putea majora taxele vamale pentru importurile europene de otel si aluminiu. Ce inseamna acest lucru pentru UE si pentru Germania?
O face sau nu o face? Presedintele american Donald Trump ii lasa pe europeni in suspans pana in ultimul minut. Pe 1 martie, Trump a dat UE un termen de gratie pana la 1 mai in disputa privind majorarea taxelor vamale la importurile de otel si aluminiu. Va prelungi el acest termen? Sau va decide chiar exceptarea produselor europene de la noile prevederi? Sau asta a fost si acum vin taxele mai mari?
Ar fi o lovitura grea pentru UE si mai ales pentru Germania daca de la 1 mai ar intra in vigoare taxe vamale de 25% pentru otel si de 10% pentru aluminiu. UE este al doilea producator mondial de otel, cu 177 de milioane de tone anual. Este vorba de 11% din intreaga productie mondiala. Germania este principalul exportator european in SUA, urmata de Olanda, Italia, Spania, Marea Britanie si Suedia.
Este vorba de miliarde
Potrivit datelor Comisiei Europene, in 2017 UE a vandut in SUA produse din otel si aluminiu in valoare de 14 miliarde de euro. Adica 14% din totalul acestor produse importate de America. Noile taxe vamale majorate nu ar afecta insa toate grupele de produse tranzactionate. Raportat la 2017, noile impozite punitive ar afecta produse de otel in valoare de 5,3 miliarde de euro si de aluminiu de 1,1 miliarde.
Donald Trump argumenteaza ca masurile vizeaza surplusurile comerciale europene si mai ales germane.... mai mult
Luni, 30 Aprilie 2018, ora 17:24
Presedintele Statelor Unite, Donald Trump, anunta ca va excepta Uniunea Europeana de la taxele vamale asupra otelului si aluminiului, daca aceasta va renunta la propriile bariere impuse produselor americane.
Taxele vamale de 25% asupra importurilor de otel si de 10% la asupra celor de aluminiu, anuntate de Donald Trump, sunt contestate de europeni si alti parteneri comerciali ai Statelor Unite ca Japonia, insa acestia au esuat in a obtine o intelegere intr-o serie de intrevederi desfasurate sambata la Bruxelles, relateaza AFP.
"Uniunea Europeana, tari minunate care trateaza foarte rau Statele Unite in comert, se plange de taxele asupra otelului si aluminiului" a scris Donald Trump pe Twitter.
"Daca abandoneaza obstacolele lor ingrozitoare si taxe vamale asupra produselor americane, le vom abandona si noi pe ale noastre. Daca nu, vom taxa masinile etc. Corect!", a adaugat el.
Europenii i-au facut cunoscute nemultumirile lor sambata reprezentantului american pentru comert, Robert Lighthizer, prezent la Bruxelles pentru o reuniune prevazuta cu mult timp inainte cu comisarul pentru comert, Cecilia Malmstrom, si ministrul japonez al economiei, Hiroshige Seko. Japonia, ca si Uniunea Europeana, cere sa fie scutita de taxele americane.
"Discutia a fost sincera", dar "nu am obtinut imediat claritate asupra procedurii de a fi exceptati si discutiile vor continua saptamana viitoare", a anuntat Cecilia Malmstrom intr-un mesaj pe Twitter la finalul reuniunii care a durat... mai mult
Luni, 12 Martie 2018, ora 10:50
Legislatia UE nu obliga statele membre sa impuna o taxa de prima inmatriculare, dar in cazul in care o fac trebuie sa evite aplicarea ei discriminatorie, a declarat, Natasja Bohez Rubiano, ofiterul de presa al comisarului european pentru taxe, Algirdas Semeta.
"Legislatia Uniunii Europene nu obliga niciun stat membru sa impuna taxa pentru prima inregistrare. Totusi, daca un stat membru decide sa aplice o astfel de taxa ea trebuie sa respecte legislatia europeana, evitand cu preponderenta orice fel de discriminare in aplicarea ei", a precizat Natasja Bohez Rubiano, ofiterul de presa al comisarului european pentru taxe, uniune vamala, audit si antifrauda, Algirdas Semeta.
"Curtea Europeana de Justitie a stabilit ca legea romaneasca era discriminatorie in ceea ce priveste masinile second-hand cumparate din alte state membre. Exista mai multe solutii pentru eliminarea unei astfel de discriminari: o solutie ar fi taxarea tuturor vehiculelor care circula in Romania. Este treaba autoritatilor romane sa gaseasca solutia potrivita, dar aceasta trebuie sa fie in concordanta cu decizia Curtii Europene de Justitie", a precizat Natasja Bohez Rubiano.
Ministrul mediului, Laszlo Borbely, a declarat luni ca in urma unei analize facute la minister, in cadrul coalitiei, a propus ca aplicarea noii taxe auto sa fie amanate pana la 1 ianuarie 2013. Astfel, proprietarii care au masini inmatriculate inainte de 1 ianuarie 2007 au inca un an la dispozitie ca sa-si poata vinde masina. mai mult
Joi, 26 Ianuarie 2012, ora 14:42
Noua forma a taxei auto omite sa acopere situatia masinilor vechi si poluante care nu vor mai fi revandute, acestea putand circula oricat de mult fara a face obiectul nou-propusei taxe, motiv pentru care aceasta nu este decat o alta forma de impozitare a tranzactiilor cu masini, potrivit Mediafax. Guvernul a aprobat, miercuri, noua forma a taxei auto, incercand, prin prevederile acesteia, sa repare discriminarea indirecta sesizata de Curtea Europeana de Justitie de la Luxembourg.
Judecatorii instantei europene au apreciat ca vechea forma ii dezavantajeaza pe proprietarii de masini second-hand din alte state UE fata de cei din Romania atunci cand taxeaza doar cumpararile de masini de pe piata europeana, nu si pe cele din piata romaneasca.
In noua forma a taxei auto, Cabinetul a incercat, fara succes insa, aplicarea principiului european "poluatorul plateste" si in acest domeniu.
Mijlocul prin care a gasit de cuviinta s-o faca este insa unul nu tocmai acoperitor: Guvernul a decis ca, la prima cumparare de catre un cetatean roman, orice masina pentru care nu s-a platit o taxa de poluare sa faca obiectul impozitarii, indiferent daca vanzatorul este roman sau strain si indiferent de vechimea, provenienta masinii sau data la care ea a primit pentru prima data numere romanesti. Apar insa doua probleme.
Pe de-o parte, masinile aduse in tara inainte de 1 ianuarie 2007, cand Romania a introdus taxa de prima inmatriculare, au facut obiectul taxei vamale pentru import, pe-atunci... mai mult
Miercuri, 31 August 2011, ora 19:08