Ministrul Turismului, Mircea Titus Dobre, a declarat ca degeaba vrem sa atragem turisti straini si sa ii incurajam pe romani sa isi viziteze tara, daca nu avem infrastructura de transport si nici de utilitati.
Avem statiuni de interes national care nu au canalizare, iar lungimea partiilor din Romania are in total mai putin decat intr-o singura statiune din Austria, a spus Dobre intr-un interviu acordat Mediafax.
"Sunt multe chestiuni legate de infrastructura si nu numai de infrastructura de transport, ci si de cea de utilitati publice. Sunt statiuni considerate de interes national, care la ora actuala nu au canalizare. De exemplu, daca vine un grup format din trei autocare in Bucuresti, haideti sa vedem unde poate parca. Iar apoi trebuie sa ne gandim ca ar trebui sa fie si niste toalete publice", a precizat ministrul.
El a mai spus ca "avem 172 de partii omologate si vreo 143 de kilometri de partie. Numai intr-o statiune din Austria este un numar dublu de kilometri fata de ceea ce avem noi in Romania".
"Am facut niste pasi si ne vom ocupa in acest an de investitii care au fost realizate in proportie de 90% pentru a le finaliza. Ma refer la domeniile schiabile de la Cimpulung Moldovenesc, Voineasa si statiunea Staja. Anul acesta vor fi finalizate 100%. Mai avem centrul balneo din statiunea Borsec si centrul de kinetoterapie de la Govora.
Sunt niste pasi marunti, dar trebuie sa incepem de undeva. Au fost stopate toate investitiile in turism, inclusiv pe partea... mai mult
Vineri, 24 Februarie 2017, ora 14:09
Aproximativ 95.000 de turisti au fost inregistrati oficial in statiunile litoralului romanesc la sfarsitul saptamanii trecute, numar record in acest sezon estival.
Presedintele Asociatiei Litoral - Delta Dunarii (ALDD), Corina Martin, a declarat, luni, intr-o conferinta de presa, ca statiunea Mamaia a fost ocupata integral weekend-ul trecut, in celelalte statiuni din sudul litoralului gradul de ocupare fiind de 80-85%.
"Tocmai am incheiat cel mai plin, cel mai aglomerat weekend de pe litoralul romanesc, din acest sezon 2014. Un weekend plin, care s-a lasat mai mult asteptat, pentru ca vremea nu a fost prielnica pentru vacantele pe litoral. (...) S-au terminat examenele in sistemul de invatamant, a inceput vacanta mare, iar vremea pe litoral se anunta foarte frumoasa. Incepem de-abia de acum sa spunem ca a venit vacanta mare", a afirmat reprezentanta ALDD.
Aceasta a mentionat ca vremea nefavorabila este singura cauza a numarului scazut de turisti aflati pana in prezent pe litoral, numar mai mic comparativ cu cel din aceeasi perioada a sezonului estival trecut.
Conform Corinei Martin, exista hoteluri in statiunile din sudul litoralului cu un grad de ocupare mai mare, de circa 90%, fiind vorba de unitati care le ofera turistilor un nivel de confort ridicat, cu servicii de buna calitate.
Pe litoralul romanesc este in crestere si numarul turistilor straini, printre care cei din Republica Moldova, Israel si Polonia. Turistii israelieni opteaza in special pentru... mai mult
Luni, 28 Iulie 2014, ora 15:59
De ani si ani de zile, tot discutam despre cum sa atragem mai multi turisti straini in Romania. Ba, mai mult, de cativa ani avem si fonduri de promovare consistente, deci nu ne-am putea plange de bani.
Ei bine, poate ca va va mira, poate ca par transant ori superficial, insa raspunsul e simplu: respectam regulile mixului de marketing si vom avea mult mai multi turisti.
Nu putem avea succes cat timp nu le oferim atentie maxima tuturor componentelor mixului de marketing: produsul, plasamentul, pretul si promovarea.
Cei 4 P. Sa ii luam pe rand:
1.Produsul. Il avem. Este destinatia turistica Romania. Si e bine sa pornim la drum cu ceea ce avem, nu cu ceea ce va fi. Nu stam mai prost decat Bulgaria la capitolul infrastructura rutiera. Nu suntem nici ultimii la capitolul servicii. Putem incepe! Restul aspectelor se perfectioneaza pe drum.
Fireste, trebuie sa identificam cateva (nu foarte multe) subproduse de baza, pe care sa le putem promova si vinde cu succes. Toate studiile de pana acum, realizate de specialisti internationali in turism, de la Organizatia Mondiala a Turismului (care ne-a oferit si un masterplan) sau de la Consiliul Mondial al Turismului si Calatoriilor, ne-au recomandat sa iesim pe piete internationale cu urmatoarele forme de turism: cultural, ecologic si rural, balnear si de sanatate precum si MICE (industria evenimentelor - Meetings, Incentives, Congresses & Events).
In cadrul acestor forme de turism avem cateva produse de nisa, unice... mai mult
Sambata, 13 Iulie 2013, ora 09:22
In weeek-end am fost pe Litoralul romanesc, unde am participat la un infotrip organizat de Bibi Touring - unul dinte principalii touroperatori specializati pe turism intern si ANAT - Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism.
Este cel de-al doilea an in care toti marii touroperatori de turism intern organizeaza infotripuri proprii, dedicate promovarii litoralului romanesc, in aceeasi perioada, alaturi de ANAT si Asociatia de Promovare si Dezvoltare Turistica Litoral - Delta Dunarii.
Voi aminti toti acesti touroperatori, pentru ca merita: Mareea, Eximtur, Paradis - Vacante de Vis, Accent Travel & Events, Bibi Touring, Happy Tour, Intertour, Discovery, Paralela 45. Toate aceste firme au reusit sa stranga la un loc 700 de agenti de turism si peste 50 de jurnalisti si de bloggeri.
Am tras mai multe concluzii, dintre care majoritatea sunt, din fericire, pozitive. In primul si in primul rand, ma bucura faptul ca litoralul romanesc ramane produsul turistic numarul unu in optiunile romanilor si este coerent promovat si vandut de catre agentiile de turism. Peste 80% dintre turistii care opteaza pentru litoral achizitioneaza pachetele turistice de la agentiile specializate.
Touroperatorii anunta o crestere foarte mare a cererii pentru litoral. Potrivit Luciei Morariu, presedintele ANAT, cererea pentru litoral a crescut, pana la ora actuala, cu 30% fata de anul precedent. De asemenea, inscrierile timpurii au inregistrat o evolutie de 40%. Este drept, 95% dintre acesti... mai mult
Luni, 27 Mai 2013, ora 14:32
Pentru al saselea an consecutiv, romanii au fost cel mai numeros grup de turisti straini in Bulgaria in anul 2012, arata datele Ministerului Economiei, Energiei si Turismului de la Sofia.
Bronislav Denev, atasat bulgar la Bucuresti pentru comert si economie, a declarat pentru agentia de stiri Focus ca, in anul 2012, numarul turistilor romani in Bulgaria s-a diminuat, dar nesemnificativ.
Potrivit datelor ministerului bulgar mentionat, Bulgaria a fost vizitata anul trecut de 932.208 turisti romani, ceea ce reprezinta o scadere cu 2,9%. Al doilea grup de turisti straini sunt cei greci (928.000), urmati la distanta de germani (650.000).
In perioada ianuarie-decembrie 2012, Bulgaria a fost vizitata de 6,54 milioane de turisti straini, cu 3,4% mai multi fata de anul precedent.
In acelasi timp, Romania este a patra destinatie preferata de bulgari. In anul 2012, Romania a fost vizitata de 318.000 de turisti bulgari. Pe primul loc in acest clasament se situeaza Turcia, cu peste un milion de vizite, urmata de Grecia si Macedonia, pe locul cinci figurand un alt vecin al Bulgariei - Serbia. mai mult
Luni, 18 Martie 2013, ora 14:05
Romania nu exploateaza suficient potentialul turistic al sarbatorilor Pascale, foarte putin turisti straini fiind informati si captati sa participe la ritualurile crestine romanesti, potrivit reprezentatilor Federatiei Patronatelor din Turism si Servicii (FPTS).
"Fie ca vorbim de un public strain cu inclinatii religioase, fie ca tintim doar o curiozitatea culturala fireasca, complexul celebrarilor din preajma Sfintelor Pasti poate sa constituie o atractie turistica majora in aceasta perioada, cu conditia sa imbracam totul intr-o oferta a turismului de substanta asa cum fac si alte tari cu obiectivele sau festivalurile lor religioase importante. Daca adaugam la sacralitatea momentului bucataria traditionala de Paste sau obiceiurile romanesti stravechi, precum incondeierea oului, avem un tablou extrem de atractiv din punct de vedere turistic", a sustine presedintele FPTS, Dan Matei Agathon.
Agathon a adaugat ca procesiunile religioase din Vinerea Mare sau spectacolul sacru al luarii luminii din noaptea de Inviere sunt momente care pot fascina si atrage turistii straini. "In afara de a promova litoralul, muntii sau traditiile satului romanesc, Romania trebuie sa-si adauge la brandul de tara suita de evenimente religioase care dau Sarbatorilor Pascale, dar si altor momente sacre din calendar, o dimensiune unica si captivanta", a conchis Agathon. mai mult
Sambata, 14 Aprilie 2012, ora 13:59
Ministrul Turismului, Cristian Petrescu, a spus, vineri, ca ar trebui organizate diverse evenimente pentru atragerea turistilor pe litoral si in alte perioade din an, nu doar in lunile de vara, referindu-se la circuite culturale sau excursii cu vaporasul.
"Daca se continua cu acest gen de a incerca sa faci turism pe litoral, adica doua luni de sezon, hotelierii actioneaza pe masura, in sensul ca incearca sa aiba profitul doar in acele doua luni pentru un an intreg sau sase luni de sezon cum ar trebui. Faptul ca hotelurile sunt deschise de la 1 mai pana la sfarsitul lui octombrie inseamna ca ar trebui facut ceva ca turistul sa nu vina doar pentru soare si nisip, ci sa aiba si multe alte lucruri de facut si ma refer la circuite culturale, excursii cu vaporasul, agrement, organizare evenimente", a declarat, vineri, la Mangalia, ministrul Petrescu.
El a mai spus ca ar trebui "marita durata de sedere a turistului pe litoral", astfel incat oamenii sa fie atrasi sa ramana mai mult timp, nu doar un weekend.
"Sa marim durata de sedere a turistului pe litoral. Daca vin doar in weekend bucurestenii sau romanii, in general, hotelierii s-ar putea sa aiba profit mai mic decat daca turistii vin o saptamana sau cinci zile. (...) Fiecare hotel isi face politica proprie in asa fel incat sa fie si profitabil, acesta este scopul fiecarui operator, iar daca nu asigura si niste servicii corespunzatoare va fi taxat de clienti", a explicat ministrul Turismului.
De asemenea, Cristian... mai mult
Vineri, 23 Martie 2012, ora 19:12
Hotelierii de pe litoral nu isi doresc turisti straini pentru ca acestia nu sunt dispusi sa accepte tarifele pe care le platesc turistii romani, cerand preturi cu 30-50% mai mici, dar in schimb le fac "probleme" solicitand servicii de calitate si angajati care sa vorbeasca limbi straine.
"Noi, si vorbesc despre hotelierii de pe litoral in general, daca am practica preturile din Bulgaria sau Grecia, am da faliment. Daca vorbim doar de litoralul bulgaresc, preturile lor sunt cu 20-25% mai mici decat la noi", a declarat Mohammad Murad, presedintele Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR) si proprietarul mai multor hoteluri de pe litoral, care cumuleaza aproape 1.500 de camere.
El sustine ca hotelierii romani de pe litoral nu pot scadea tarifele la nivelul celor din Bulgaria, unde TVA este 9% (fata de 24% in Romania), iar taxele si impozitele sunt mul mai mici si mult mai putine.
Murad spune ca turistii straini care au de ales intre Bulgaria si Romania prefera prima destinatie, tinand cont de pretul mai mic.
"Romanii cheltuiesc aproape dublu decat turistii straini, astfel ca hotelierii castiga de doua ori mai mult de la romani decat de la straini. Nemtii care vin in Romania sunt de varsta a treia, in general, si sunt foarte calculati, pentru ca traiesc din pensie", a adaugat presedintele FPTR.
Imaginea proasta pe care o are Romania in strainatate face turoperatorii straini sa ceara tarife cat mai mici
"Ne pun pe frunte un tarif de piata cazuta si... mai mult
Joi, 22 Martie 2012, ora 13:27
Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea, a declarat miercuri, la targul de turism de la Berlin, ca problemele de pe litoral se rezolva cu dificultate deoarece hotelierii nu vor sa deschida unitatile pe toata durata sezonului estival, adaugand ca "ne multumim sa avem turisti de la noi", conform Mediafax."Este foarte greu sa rezolvi problema sezonului scurt al litoralului romanesc atat timp cat hotelierii, dupa ce acum doi ani au impus regula ca unitatile sa ramana deschise de la 1 mai la 30 septembrie, astazi incep sa renunte la aceasta regula", a afirmat ea.
Asociatia Litoral-Delta Dunarii a cerut Ministerului Dezvoltarii si Turismului, in luna februarie, ca hotelurile de pe litoral sa fie deschise in etape, in functie de specificul fiecarei statiuni, si nu la 1 mai, cum prevede legea in prezent.
Turoperatorii au dat ca exemplu Costinestiul, o statiune pentru tineri care nu ar trebui deschisa la 1 mai pentru ca elevii si studentii intra in vacanta abia in iunie.
Udrea a adaugat ca turismul de pe litoral "nu evolueaza in sensul in care o cere piata", ci "ramane la interesele fiecarui operator", nefiind prioritar interesul national.
"Ne multumim sa avem turisti de la noi, nu conteaza ca vin straini sau nu, bine ca vin cativa romani cu ceva bani de la Bucuresti", a incheiat Udrea.
Ea s-a intalnit la targ si cu reprezentanti ai turoperatorilor germani TUI si ITS, care au anuntat-o ca sunt nemultumiti de calitatea serviciilor si de preturile de pe litoralul... mai mult
Miercuri, 09 Martie 2011, ora 17:56