A fost semnat marti, 3 octombrie 2020, contractul pentru achizitionarea celor 30 de trenuri destinate Magistralei 5 de Metrou. Acestea vor fi livrate in doua transe. Valoarea primelor 13 garnituri este de peste 100 de milioane de euro.
Primul tren va fi livrat in mai putin de 29 de luni, iar contractul poate fi extins cu optiunea de livrare a inca 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea Metrorex, potrivit Grupului francez Alstom.
Magistrala de metrou Drumul Taberei - Eroilor s-a deschis la 15 septembrie, cu cinci ani intarziere fata de termenul stabilit. Inaugurarea oficiala a avut loc in prezenta presedintelui Klaus Iohannis si premierului Ludovic Orban.
"Companiei Alstom i-a fost atribuit un contract de catre Metrorex SA, operatorul retelei de metrou din Bucuresti, pentru a asigura un total de pana la 30 de trenuri Metropolis pentru noua Magistrala 5, livrate in doua transe. Valoarea contractului pentru primele 13 trenuri este de peste 100 de milioane euro. Acest contract poate fi extins cu optiunea de livrare a inca 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului, valoarea totala a proiectului putand ajunge la 240 de milioane euro", arata Alstom intr-un comunicat.
Acesta este primul contract al Alstom pentru material rulant in Romania.
Primul tren va fi livrat in mai putin de 29 de luni si va circula pe prima sectiune a Magistralei 5 de metrou, aflata deja in serviciul comercial. Celelalte 12 trenuri ale primului lot vor fi livrate imediat... mai mult
Marti, 03 Noiembrie 2020, ora 10:55
Metrorex anunta, miercuri seara, reducerea cu 15 - 20% a numarului de trenuri de metrou care vor circula pe toate magistralele, pentru limitarea raspandirii infectiei cu coronavirus.
"In contextul actual, pentru limitarea raspandirii infectiei cu Coronavirus, Metrorex ia masura reorganizarii circulatiei trenurilor de metrou pe toate magistralele. Astfel, numarul de trenuri aflate in circulatie se va diminua cu 15% pana la 20%, in functie de evolutia traficului de calatori din aceasta perioada", a transmis, miercuri seara, Metrorex.
Compania afirma ca siguranta pasagerilor ramane prioritara.
"Siguranta calatorilor ramane principalul nostru obiectiv si va asiguram pe aceasta cale ca ne adaptam reglementarilor autoritatilor din domeniu. In aceasta situatie fara precedent, echipa Metrorex depune toate eforturile pentru siguranta si confortul dumneavoastra", a mai transmsi Metrorex.
Pentru reducerea raspandirii virusului, autoritatile au luat o serie de masuri care sa incurajeze distanta sociala si rcomanda populatiei sa evite deplasarile.
Si primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anuntat ca incepand de joi numarul mijloacelor de transport in comun din Bucuresti va fi redus cu 25%.
Urmareste LIVE cele mai noi informatii despre evolutia pandemiei de coronavirus in Romania si in lume, dar si masurile luate de autoritati ...citeste mai departe despre "Metrorex anunta reducerea numarului de trenuri care vor circula pe toate magistralele" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 18 Martie 2020, ora 20:33
Operatorul Cailor Ferate din Austria (OeBB) va extinde reteaua sa europeana de trenuri de noapte catre noi destinatii, dupa ce 2019 a adus o crestere de 11% a numarului de pasageri care au preferat calatoriile in timpul noptii, a afirmat directorul general Andreas Matthae, transmite DPA.
"Desigur ca actionam conform asteptarilor legate de protejarea mediului", a declarat joi Matthae, intr-un interviu acordat agentie austriece de presa APA.
Austria, tara amplasata in centrul continentului si fara mari aeroporturi, nu a renuntat niciodata la trenurile de noapte. In urma cu trei ani, OeBB a preluat vagoanele pe care operatorul feroviar german Deutsche Bahn le-a retras din circulatie.
In prezent, brandul Nightjet al OeBB opereaza 18 rute feroviare cu trenuri de noapte precum si opt rute suplimentare cu partenerii europeni.
Rutele de la Zurich la Berlin si Hamburg transporta anual aproximativ 100.000 de pasageri.
Transportul feroviar pe timp de noapte, chiar daca este un produs de nisa, functioneaza, a explicat seful OeBB. Acesta a adaugat ca este in negocieri cu Deutsche Bahn si alti operatori feroviari din Europa pentru extinderea graduala a afacerii pe continent.
Din ianuarie, OeBB va opera un tren care va face legatura intre Viena si Bruxelles, apoi urmeaza o legatura feroviara care va uni capitala Austriei de Amsterdam.
In secolul trecut, trenurile de noapte rulau pe rute precum Paris-Istanbul sau Londra-Venetia. Insa, pe masura ce trenurile de mare... mai mult
Vineri, 27 Decembrie 2019, ora 10:10
Faimoase datorita filmelor precum "Crima din Orient Express", trenurile de noapte aproape au disparut in Europa insa in prezent unele companii se gandesc sa le reintroduca gratie modernizarii, transmite Bloomberg.
In secolul trecut, trenurile de noapte rulau pe rute precum Paris-Istanbul sau Londra-Venetia. Insa, pe masura ce trenurile de mare viteza au permis scurtarea duratei calatoriilor iar aparitia companiilor aeriene low cost si a reglementarilor dure impuse de Uniunea Europeana au facut trenurile de noapte neviabile din punct de vedere, marile companii au renuntat la aceste servicii.
In prezent, insa, dupa ce activistii pentru mediu, precum Greta Thunberg, i-au facut pe oameni sa se rusineze atunci cand zboara cu avionul, segmentul trenurilor de noapte da semne de revenire. De data aceasta nu mai este vorba de un numar mic de calatori de lux care calatoresc in trenuri opulente precum Orient Express ci de oameni obisnuiti si turisti interesati de impactul asupra mediului.
Toate acestea sunt o veste buna pentru Paul Winkler, un inginer de la grupul german Siemens AG, care timp de 27 de ani a construit trenuri si care nu credea ca va mai construi trenuri de noapte pentru un client din Europa Occidentala. "Eram la un punct in care am crezut ca s-a terminat. Oamenii treceau la avioane si calatorii cu trenul de mare viteza. Unele rute populare au fost inchise", a spus Paul Winkler.
Astfel, calatoriile cu trenul de noapte pe ruta Zurich-Madrid au fost oprite in... mai mult
Marti, 03 Decembrie 2019, ora 13:27
Metrorex va incearca, din nou, incepand de saptamana viitoare, sa cumpere trenuri pentru Magistrala Drumul Taberei. Institutia a mai organizat o licitatie in acelasi scop, in anii din urma, dar procedura a intrat in atentia DNA si a fost anulata de Consiliul National de Solutionare a Contestantiilor (CNSC).
Inca de zilele trecute, Asociatia Pro Infrastructura (API) anunta ca documentatia pentru cumpararea de trenuri noi care sa fie folosite pe Magistrala 5 de metrou - intre Statia Eroilor 2 si Raul Doamnei - urmeaza sa se lanseze in curand.
La solicitarea Ziare.com, directorul general al Metrorex, Dumitru Sodolescu, a declarat ca aceasta licitatie va fi lansata chiar saptamana viitoare. Prin intermediul procedurii, societatea va incerca sa gaseasca un furnizor care sa ii livreze, contra sumei 420 de milioane de lei, 13 trenuri noi.
Nu putem spera decat ca a doua licitatie pentru cumpararea de trenuri destinate Magistralei M5 va fi cea norocoasa. Deja societatea a mai lansat, in 2013-2014, o astfel de procedura, prin intermediul careia isi dorea sa cumpere 51 de trenuri noi, cu care sa poata acoperi intregul traseul al M5, dintre statiile Pantelimon si Raul Doamnei.
Licitatia respectiva a fost castigata de Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), dar in urma cotestatiilor depuse de alte societati participante la procedura, DNA a inceput sa ancheteze licitatia, suspectand ca aceasta a fost trucata. Rezultatele cercetarilor le-au atras, pana la urma, si... mai mult
Vineri, 01 Martie 2019, ora 12:44
Metrorex are alocata, in bugetul pentru 2019, o suma de 30 de milioane de euro pentru achizitionarea a 13 trenuri noi pentru circulatia pe Magistrala 5 si 17 trenuri noi pentru magistralele aflate deja in functiune, a declarat, luni, ministrul interimar al Transporturilor, Rovana Plumb, la dezbaterile din comisiile de specialitate reunite ale Parlamentului asupra proiectului de buget al MT pentru 2019.
Potrivit ministrului, compania Metrorex are prevazut pentru anul 2019 un buget de 1,435 miliarde de lei, din care 417 milioane de lei este subventia, iar sumele pentru investitii se ridica la 1,018 miliarde de lei, din care fondurile europene ajung la 836,781 milioane de lei.
"Avem ca si investitii, care inseamna 220,22 milioane de euro sau 1017,40 milioane de lei, Magistrala 4 Racordul 2 tronson Parc Bazilescu - Lac Straulesti, Magistrala 5 Drumul Taberei - Universitate - Pantelimon, modernizarea instalatiilor pe Magistralele 1, 2, 3 si legatura retelei de metrou cu Aeroportul international Henri Coanda - este vorba de M6, vestitul proiect M6 - pentru care asteptam de la Comisia Europeana aprobarea cat de curand, a trecut de serviciile juridice ale Comisiei, este pe masa la doamna comisar si asteptam aprobarea. La Magistrala 4, tronson Gara de Nord - Gara Progresu avem studiu de prefezabilitate si studiu de fezabilitate. Avem si achizitii de trenuri noi de metrou: 13 trenuri noi pentru circulatia pe Magistrala 5 si 17 trenuri noi pentru magistralele in functiune deja,... mai mult
Luni, 11 Februarie 2019, ora 16:57
Agentia de Reforma Feroviara va cumpara cu 300 de milioane de euro 100 de vagoane noi de tren, dotate cu Internet si aer conditionat.
Vagoanele vor fi puse la dispozitia companiei de stat CFR Calatori, dar si operatorilor feroviari privati, transmite TVR, precizand ca acest lucru se va intampla doar dupa ce autoritatile vor regandi mersul trenurilor.
"Conditiile ar trebui sa fie aceleasi pentru toti (...) In functie de cel care a castigat licitatia pe un anumit traseu, va primi posibilitatea de a utiliza materialul rulant achizitionat de Agentia de Reforma Feroviara", a spus presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu.
In prezent, CFR Calatori detine 1.200 de trenuri, dintre care doar zece au Internet si 800 au aer conditionat.
Din iunie, avem 40 de trenuri in plus care merg spre mare sau Delta: Au aer conditionat si unele chiar si wi-fi si bar
In 2016, peste 58 de milioane de pasageri au calatorit cu trenul in Romania, iar in 2017 numarul va creste cu peste 5 milioane, dupa ce studentilor li s-a dat gratuitate. ...citeste mai departe despre "Autoritatile cumpara 100 de vagoane de tren, dotate cu aer conditionat si Internet" pe Ziare.com mai mult
Joi, 13 Iulie 2017, ora 20:25
Trei membri ai Comisiei de licitatie din Metrorex sunt urmariti penal de procurorii anticoruptie pentru trucarea licitatiei pentru atribuirea acordului-cadru "Achizitia de trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon" de catre Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) SA Bilbao.
La solicitarea Agerpres, Directia Nationala Anticoruptie (DNA) a precizat ca procurorii au dispus, in martie, efectuarea urmarii penale fata de suspectii: Valeriu Picu, Gabriel-Constantin Sburlan si Mihai-Marian Andronescu, membri ai Comisiei de licitatie din cadrul Societatii Comerciale de Transport cu Metroul Bucuresti Metrorex SA, la data faptelor.
Ei sunt acuzati de luare de mita, abuz in serviciu, daca functionarul public a obtinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit, si folosire, in orice mod, direct sau indirect, de informatii ce nu sunt destinate publicitatii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informatii.
De asemenea, este... citeste mai departe despre "Membri ai Comisiei de licitatie din Metrorex, urmariti penal pentru trucarea licitatiei de achizitie de trenuri noi" pe Ziare.com mai mult
Marti, 28 Aprilie 2015, ora 15:09
Metrorex a lansat un anunt de licitatie pentru achizitia a 16 trenuri noi de metrou care vor circula pe Magistralele 1, 2 si 3, valoarea estimativa a contractului fiind de 107,2 milioane euro, relateaza Mediafax.Contractul are o durata de 38 luni si este finantat printr-un credit de la Banca Europeana de Investitii si bugetul de stat.
Trenurile au in total 96 de vagoane si vor inlocui garniturile vechi de tip IVA.
Pentru a participa la licitatie, firmele interesate trebuie sa depuna o garantie de participare de 8,5 milioane lei, recomandari de la alti beneficiari, iar media globale de afaceri pe ultimii trei ani trebuie sa fie de minim 800 milioane lei.
Una dintre cerintele minime ale licitatiei este ca ofertantul sa faca dovada faptului ca a furnizat in ultimii cinci ani trenuri totalizand minim 96 de vagoane in cadrul a minim trei contracte cu o valoare totala de 400 milioane lei.
Criteriul de atribuire va tine cont de pret (60%) si punctajul tehnic, reprezentand performatele tehnice, mentenanta, livrarea si garantia (40%).
Ofertele pot fi depuse pana la 15 iunie, data la care vor fi si deschise.
In prezent, parcul de metrouri al Metrorex numara 44 de trenuri noi de tip Bombardier si 31 de trenuri de constructie veche de tip IVA.
Achizitia celor 16 trenuri este inclusa, alaturi de alte 21 de garnituri, in acordul de imprumut incheiat in 2009 de Guvern cu Banca Europeana de Investitii (BEI), de 395 milioane euro, pentru constructia Magistralei V Drumul Taberei-Universitate. mai mult
Vineri, 15 Aprilie 2011, ora 15:05