Tranzactiile speculative, tipice pietei de capital si des intalnite pe Wall Street, si-au gasit o noua destinatie, publicitatea online. Speculatorii de pe acest segment cumpara milioane de anunturi de publicitate online si le vand pentru profit cat ai clipi din ochi. Acestia exploateaza diferentele de pret pe o piata cu un ritm accelerat de dezvoltare, unde companiile vor cheltui in acest an circa 9,33 miliarde de dolari.
Acesti speculatori cumpara astfel de anunturi publicitare prin tranzactii desfasurate pe o piata asemanatoare cu bursele, unde spatiul publicitar este vandut prin licitatii celui care ofera mai mult. Inainte sa ajunga la publicul tinta, anunturile isi schimba proprietarii de multe ori printr-un complex de tranzactii electronice intre site-uri, agregatoare de spatiu publicitar, analisti de date si agentii de publicitate. Aceasta piata atrage tot mai mult speculatorii. Utilizand propriile metode, ei gasesc anunturi subevaluate si le revand, scrie Bloomberg.
Un astfel de comportament este tot mai des intalnit, a spus Ben Edelman, profesor asociat la Harvard Business School din Cambridge, Massachusetts, care face cercetari legate de publicitatea online.
"Am vazut multi care au cumparat de pe o 'bursa' si au vandut pe o alta", a spus el. "Unii cumpara de pe o piata si le revand imediat tot acolo".
Edelman, care foloseste web crawler pentru a detecta fraude, obtine multe date despre tranzactiile de revanzare a anunturilor. Cu toate acestea,... mai mult
Marti, 11 Noiembrie 2014, ora 08:35