Potrivit cifrelor si estimarilor principalilor jucatori din comertul electronic romanesc impreuna cu GPeC, valoarea cumparaturilor online a ajuns la 2,8 miliarde de euro in 2017, cu peste 40% mai mult decat in 2016, cand s-au inregistrat 1,8 - 2 miliarde de euro.
Acest lucru ar insemna ca romanii au cheltuit, in medie, 7,67 milioane de euro in fiecare zi din an pentru cumparaturi prin internet.
Valoarea de 2,8 miliarde de euro face referire strict la e-tail, adica la produsele fizice (tangibile) care au fost comandate online. Nu sunt incluse serviciile, platile de facturi la utilitati, biletele de avion, vacantele, rezervarile hoteliere, biletele la spectacole sau la diferite evenimente, continutul download-abil etc. Daca le-am adauga si pe acestea, valoarea totala a achizitiilor online ar creste considerabil.
E-Commerce Share din total Retail: 5,6%
Cresterea de aprox. 40% de la un an la altul inregistrata de piata romaneasca de e-commerce este una din cele mai mari cresteri la nivelul Uniunii Europene.
Valoarea pietei de e-commerce din totalul pietei de retail se situeaza la aprox. 5,6%, in crestere fata de 4%, cat se inregistra in 2016.
Cu toate acestea, procentul este inca mic comparativ cu tarile dezvoltate, dar arata potentialul urias de crestere al pietei romanesti de comert electronic.
GPeC este, de 13 ani, cel mai important eveniment de e-commerce din Romania care, printre altele, centralizeaza datele si publica in fiecare an raportul oficial... mai mult
Joi, 11 Ianuarie 2018, ora 14:35
Veniturile PayPoint plc, operatorul britanic de plati in numerar si online, au crescut in perioada aprilie-iunie 2014 cu 4%, la 53 milioane de lire sterline (90 milioane de dolari), datorita majorarii tranzactiilor procesate in Romania si a evolutiei foarte bune a serviciilor de retail, transmite Reuters.
Compania se asteapta sa inregistreze in continuare o crestere profitabila in Romania, a doua sa mare piata, unde tranzactiile procesate au urcat cu 65%. In marea Britanie si Irlanda volumul tranzactiilor a scazut cu 4%, in timp ce tranzactiile la serviciile de retail s-au majorat cu 29%.
Totalul tranzactiilor procesate a crescut cu 5%, la 189,3 milioane, in perioada aprilie-iunie 2014. Compania a avertizat ca se asteapta ca ritmul de crestere al profitului sa fie mai lent decat cresterea veniturilor nete in primul semestru din 2014, deoarece a majorat cheltuielile cu tehnologia, marketingul si alte proiecte.
In Romania, PayPoint a anuntat, recent, ca a inregistrat o crestere a numarului de tranzactii procesate in Romania, cu 53,5%, pana la un volum de 39,1 milioane de plati facturi, in anul financiar 2013-2014.
Reteaua PayPoint a atins 8.354 de puncte de plata la nivel national, in crestere cu 13,8% fata de aceeasi perioada a anului precedent.
Tot in Romania, PayPoint si-a lansat oficial serviciul de plata a facturilor in numerar sub brand propriu in august 2008 si si-a extins portofoliul de clienti prin semnarea de parteneriate cu o serie de companii din... mai mult
Miercuri, 23 Iulie 2014, ora 11:59
Biletele de avion, produsele electro-IT, fashion si jocurile online au fost cele mai cumparate produse si servicii din comertul electronic romanesc din 2014, achitate online cu cardul via desktop, tablete sau de pe terminale mobile smart, conform informatiilor Netopia mobilPay.
Numarul romanilor care cumpara din mediul virtual si opteaza pentru modalitatile de plata online cu cardul, fie de pe desktop sau de pe telefoane smart, este in continua ascensiune, la fel si sumele achitate de clientii magazinelor online. Suma medie procesata online cu cardul de pe PC-uri si laptop-uri, conform datelor Netopia mobilPay, a crescut cu 20% in 2014, de la 150 lei anul trecut la 180 lei in prezent, in timp ce valoarea tranzactiei medii procesate de Netopia de pe smartphone-uri si tablete a crescut cu 5% in 2014 fata de 2013.
Majoritatea romanilor cumpara online in timpul saptamanii, de la birou. Mai mult, cifrele arata nu numai ca oamenii tind sa cumpere de la birou, in intervalul orar 9,00-17,00, dar si ca cheltuie, in medie, de doua ori mai mult decat de acasa. Conform reprezentantilor companiei Netopia mobilPay, media tranzactiilor procesate in intervalul orar mentionat este cu circa 40% mai mare decat media pe orele 18,00-22,00.
Potrivit companiei, tranzactiile de pe smartphone si tablete procesate prin aplicatia mobilPay MasterCard mobile, lansata pe piata in martie 2013 si disponibila gratuit pentru telefoanele smart cu sisteme de operare iOS si Android, s-au dublat anul... mai mult
Joi, 03 Iulie 2014, ora 16:23
Comertul online cunoaste cea mai mare si rapida dezvoltare din domeniu, daca sunt luate in calcul volumul si dinamica marfurilor tranzactionate prin comertul electronic.
Potrivit unui studiu realizat de Mednet Marketing Research, citat de Adevarul mai mult de 86% din romanii care locuiesc in orase prefera Internetul in cumparaturile lor si peste 70% prefera plata din portofel in locul cardului.
Astfel, 86,2% din esantion (utilizatorii de Internet din mediul urban) au realizat pana in prezent cumparaturi online, dar la momentul platii 70% au preferat banii gheata si doar 25% au achitat cu cardul.
Citeste mai multe despre Paradoxul romanesc - cumparam online, dar platim cu bani cash pe Ziare.com. mai mult
Marti, 29 Octombrie 2013, ora 10:09
Piata de plati electronice din Romania va ajunge anul acesta la o valoare de aproximativ 260 milioane de euro, spre deosebire de cea din Polonia care este estimata la patru miliarde de euro, potrivit estimarilor facute de cel mai mare procesator din plati online de pe piata locala, PayU Romania.
In 2012, doar PayU a intermediat 2,8 milioane de tranzactii, in valoare de 177 milioane euro, a declarat directorul PayU Romania, Daniel Nicolescu.
Potrivit oficialului, piata de plati electronice locala creste anual cu aproximativ 30%, iar acest ritm se va mentine pana cand va ajunge la pragul de un miliard de euro. In acel moment, a spus Daniel Nicolescu, piata se va stabiliza si va continua sa creasca cu aproximativ 20%.
Estimarea pentru piata de plati online pentru 2012 este de 260 milioane euro, cu posibilitatea de a ajunge in 2013 la 290 milioane euro.
Per total, piata ecommerce din Romania este cam la 1,2 - 1,4 miliarde de euro, incluzand aici toate instrumentele de plata - card, ramburs, carduri cu rate, transfer bancar.
Spre deosebire Romania, piata de plati online din Rusia este de 12 miliarde de euro pe an, iar cea din Polonia de patru miliarde de euro.
Piata de plati electronice reprezinta totalitatea tranzactiilor intre un client si un comerciant, generate prin intermediul mediului online, indiferent de modalitatea de plata, potrivit reprezentantului PayU Romania.
Domeniile in care comertul online este cel mai dezvoltat, in Romania, sunt turismul,... mai mult
Joi, 16 Mai 2013, ora 14:17
PayU, operator de plati online, a intermediat anul trecut plati in valoare de 176,4 milioane euro pe piata din Romania, ajungand la peste 2,8 milioane de tranzactii, a declarat, joi, managerul de proiect al PayU, Cornel Baloleanu, intr-o conferinta de presa.
PayU si Star Taxi au lansat o aplicatie mobila care permite unui client sa comande rapid un taxi direct de pe smartphone, fara sa mai sune la dispecerat. Serviciul este implementat pentru prima data in Romania.
Aplicatia Star Taxi, dezvoltata de compania FDSV Online, a inregistrat, pana in prezent, mai mult de 100.000 de descarcari, pe platforme IOS si Android. Prin intermediul aplicatiei Star Taxi, clientii pot avea acces la 1.500 de soferi de taxi, care au aderat la platforma implementata de PayU.
Serviciul Star Taxi este disponibil in Bucuresti, Brasov, Timisoara, Cluj, Constanta si Iasi.
PayU este furnizor de solutii eCommerce integrate, detinut de grupul multinational Naspers Ltd, cu operatiuni in 131 de tari. mai mult
Joi, 25 Aprilie 2013, ora 10:34
Volumul tranzactiilor plati facturi realizate prin Paypoint, in prima jumatate a anului fiscal 2012-2013, a crescut in Romania cu 38%, in timp ce numarului de tranzactii de incarcare electronica a cartelelor telefonice preplatite s-a marit cu 4%.
PayPoint Romania a semnat contracte cu patru noi furnizori parteneri in aceasta perioada, aspect care a sustinut si el rezultatele pozitive ale companiei.
Aceasta si-a consolidat pozitia si in domeniile in care deja opera, adaugand totodata facilitati de plata care marcheaza intrarea pe segmente noi, precum platile in numerar pentru servicii online, se arata intr-un comunicat al companiei.
Numarul punctelor de plata PayPoint din Romania a cunoscut, de asemenea, o crestere de 9.7% fata de aceeasi perioada a anului precedent, pana la nivelul de 7.000 de puncte de plata.
PayPoint plc a raportat pentru cele sase luni un volum de 345 milioane tranzactii procesate la nivelul grupului, in crestere cu 18% fata de tranzactiile raportate in aceeasi perioada a anului precedent.
La nivelul intregului grup, au fost anuntate venituri nete de 49,3 milioane lire sterline, in crestere cu 17,7% fata de anul anterior si un profit inainte de impozitare de 18,3 milioane lire sterline, in crestere cu 15,5 %. mai mult
Joi, 29 Noiembrie 2012, ora 16:50
Volumul platilor online cu cardul a crescut cu 38% in primele noua luni, fata de aceeasi perioada a anului trecut, depasind volumul total inregistrat la nivelul anului 2011.
Astfel, conform datelor Romcard, romanii au platit online produse si servicii in valoare de 165,8 milioane euro, platforma PayU inregistrand tranzactii in valoare de 138,4 milioane de euro.
Platile online cu cardul vor atinge 5 milioane de tranzactii in 2012
"In aproape sapte ani, volumul platilor online a crescut de la 10 milioane de euro la peste 165 milioane, pastrand constant un ritm de crestere de doua cifre, chiar si in perioada de criza", a declarat Andreia Stavarache, sales & marketing manager PayU.
Aproximativ 86% dintre cumparaturi au fost efectuate din Romania, restul tranzactiilor provenind din alte 199 de tari, in special din Italia, Marea Britanie, Spania, Franta, Germania, Irlanda, Belgia si Cipru.
"Desi majoritatea tranzactiilor sunt efectuate din Romania, observam o crestere importanta a tranzactiilor din anumite tari. De exemplu, tranzactiile din Ungaria, Polonia si Marea Britanie au crescut cu 25%, 25% si respectiv 21%. Acest lucru demonstreaza un potential important de care magazinele online ar trebui sa tina cont", a declarat directorul general al Romcard, Marin Mitroi.
Conform datelor din sistemul PayU, cele mai bune evolutii au fost inregistrate de magazinele online care vand cupoane de reduceri, confectii, cadouri si jucarii. Acestea si-au majorat vanzarile... mai mult
Luni, 08 Octombrie 2012, ora 14:46
Numarul tranzactiilor online cu MasterCard si Maestro la comerciantii romani a crescut anul trecut cu 92%, in timp ce numarul tranzactiilor online cu aceleasi tipuri de carduri la comercianti romani si internationali a urcat cu 50%, a anuntat luni MasterCard Worldwide.
"Romanii sunt inca reticenti la platile online. Motivele sunt clare, gestul de a plati inainte de a vedea produsul da nastere la temeri, reticente si frica de a nu fi pacalit.
De asemenea, deoarece pentru majoritatea este ceva nou, suna dificil. Oare introduc bine datele? Oare voi reusi sa completez toti pasii necesari? sunt intrebarile celor care se pregatesc de prima plata pe internet. De aceea, principala noastra directie a fost sa le aratam ca este simplu si sigur si ca pot avea si beneficii interesante", a declarat Ioana Gorganeanu, marketing manager Romania si Regiunea Balcanilor, MasterCard Europe.
Totodata, numarul tranzactiilor online cu MasterCard si Maestro la comercianti romani si internationali a crescut, in 2011, cu 50%.
"Tendinta de crestere este si mai evidenta in cazul comertului electronic intern (carduri emise in Romania, folosite la comerciantii online romani), unde tranzactiile au fost cu 92% mai numeroase", a declarat Gabriel Ghita, business development manager CEE, MasterCard Europe.
Pana la sfarsitul anului 2011, CFR Calatori si MasterCard au acordat o reducere de 10% (respectiv 25%, din noiembrie), pentru biletele platite online cu un card MasterCard sau Maestro, pe... mai mult
Luni, 12 Martie 2012, ora 16:25