Yahoo! este de vanzare incepand de astazi. Ofertele au fost depuse, iar actionarii vor trebui sa aleaga cea mai buna varianta.
Insa, speranta unor castiguri impresionante din vanzarea companiei-pioner a epocii digitale e de domeniul trecutului, deoarece Yahoo! nu mai reprezinta un competitor de temut pentru Google sau Facebook, se arata intr-o analiza Idea Stream.
Costuri prea mari
Conform evaluarii comScore, site-urile gestionate sub umbrela Yahoo!: Yahoo! Finance, News, Search, Mail, Tumblr si Flickr reusesc inca sa cumuleze un trafic de internet care plaseaza corporatia in pozitia a III-a in clasament.
Din punct de vedere al profitabilitatii insa, Yahoo! nu mai reuseste de mult sa aduca un zambet de multumire pe chipurile actionarilor. Fondata in 1994, compania a intrat in declin la inceputul noului mileniu, odata cu criza ".com" care a lovit Statele Unite.
"Nu este ca si cum Yahoo! nu ar genera venituri, dar acestea nu mai reusesc sa acopere cheltuielile", explica analistul Rob Enderle.
Trista realitatea le-a dat batai de cap celor 6 directori generali care s-au perindat in ultimul deceniu la carma companiei si nici Marissa Mayer, actualul CEO al Yahoo, nu are sansa de a rezolva acest puzzle.
O cota de piata redusa
In competitia privind veniturile din publicitatea online, Yahoo! ar putea incasa 2,6 miliarde de dolari, dar aceasta suma reprezinta doar 1,5% din veniturile generate de aceasta industrie, arata o estimare eMarketer.
Grosul de 40%... mai mult
Luni, 18 Aprilie 2016, ora 14:00
Profitul Yahoo pentru al treilea trimestru din acest an a crescut semnificativ, la 6,77 miliarde de dolari, prin comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, datorita castigului net de 6,3 miliarde de dolari obtinut din listarea pe bursa din New York a grupului de comert electronic Alibaba.
Yahoo a raportat un avans important al profitului net in cel de-al treilea trimestru, la 6,77 miliarde de dolari, fata de 296,7 milioane de dolari in acelasi interval din 2013, informeaza Mediafax.
Cresterea semnificativa este sustinuta de vanzarea actiunilor Alibaba din luna septembrie. Atunci, grupul chinez de comert electronic a obtinut o suma record la listarea pe bursa din New York, de 25 de miliarde de dolari.
Yahoo, care a vandut 140 de milioane de actiuni Alibaba in cadrul ofertei, a obtinut un castig brut de 9,5 miliarde de dolari, potrivit MarketWatch. Yahoo a platit, in 2005, aproximativ 1 miliard de dolari pentru actiunile pe care le detine in Alibaba.
Compania americana a consemnat o crestere usoara a venitului total in cel de-al treilea trimestru, de 1%, la 1,09 miliarde de dolari, fata de perioada corespunzatoare din 2013, se arata intr-un comunicat al companiei.
Totusi, venitul inregistrat de Yahoo a depasit estimarile analistilor, care au anticipat venituri de 1,05 miliarde de dolari in al treilea trimestru, potrivit Bloomberg.
Actiunile Yahoo au urcat cu 4,8% pe bursa din New York dupa publicarea rezultatelor, potrivit Bloomberg.
In ceea ce... mai mult
Miercuri, 22 Octombrie 2014, ora 15:01
Yahoo si Google vor colabora pentru dezvoltarea unui sistem de e-mail mai sigur, care va face aproape imposibila citirea mesajelor utilizatorilor de catre hackeri sau agentii guvernamentale, conform celor de la The Wall Street Journal.
Anuntul demonstreaza intentia celor doua companii de a imbunatatii securitatea impotriva spionajului si a atacurilor cibernetice dupa ce Edward Snowden a dezvaluit detalii depre programul de supraveghere desfasurata de Agentia Nationala de Securitate a SUA, informeaza Reuters.
Google, Microsoft si Facebook au decis deja sa cripteze traficul intern de date dupa aparitia informatiilor privind spionajul cibernetic. De asemenea, companiile au mai aplicat si alte masuri care au contribuit la cresterea nivelului de securitate.
Si Yahoo si-a modificat sistemul de e-mail, astfel incat utilizatorii pot compune mesajele intr-o fereastra separata, criptata, metoda prin care nici compania nu mai poate accesa continutul acestora.
Ieri, Google a anuntat ca incurajeaza dezvoltatorii de pagini de Internet sa creasca nivelul de securitate prin criptare, acesta fiind unul dintre factorii care determina stabilirea pozitiei in rezultatele obtinute prin propriul motor de cautare. mai mult
Vineri, 08 August 2014, ora 13:15
Yahoo Japonia a anuntat ca intentioneaza sa cumpere furnizorul de servicii de telecomunicatii mobile si Internet eAccess de la SoftBank pentru 3,17 miliarde de dolari (324 miliarde de yeni).
Prin aceasta preluare, compania incearca sa-si extinda serviciile pe segmentele tabletelor si telefoanelor mobile, conform Reuters.
La randul sau, SoftBank, ce detine 42,5% din actiunile Yahoo Japonia, a anuntat, separat, ca se asteapta sa obtina venituri speciale de 55,7 miliarde de yeni in anul fiscal ce se va incheia in martie 2015.
In ultimii ani, Yahoo a iesit de pe mai multe piete din Asia - cum ar fi Coreea de Sud, de unde s-a retras in intregime la sfarsitul anului 2012, conform TechCrunch, insa compania a anuntat ca este, in continuare, interesate de oportunitati din regiune - piata japoneza fiind, evident, una dintre ele.
Portalul Yahoo Japonia inca are un trafic considerabil, cu 14,3 miliarde de pagini vizitate in fiecare luna, in ultimul an mai mult
Joi, 27 Martie 2014, ora 14:26
Anul 2014 va fi unul de referinta pentru viitorul Internetului, iar evolutiile care au loc vor schimba in mod fundamental viata de zi de zi a oamenilor, a afirmat miercuri directorul general al Yahoo, Marrisa Mayer, intr-o dezbatere la Forumul Economic Mondial de la Davos, relateaza CNBC.
"Se intampla lucruri fundamentale. Daca te uiti la tehnologia dispozitivelor mobile, la largimea benzii, la Internetul lucrurilor, toate acestea vor schimba viata de zi cu zi a oamenilor intr-un mod fundamental", a spus Mayer.
Internetul lucrurilor este un concept destul de simplu in aparenta, dar complex din punct de vedere logistic, respectiv companiile pot pune cipuri in obiecte, masini, termometre, frigidere, becuri, iar acestea pot fi astfel controlate de la distanta.
Traficul Yahoo va fi mai mare pe mobile fata de cel pe PC-uri
Mayer considera ca pana la sfarsitul acestui an Yahoo va inregistra un trafic de Internet prin intermediul dispozitivelor mobile mai mare decat prin intermediul PC-urilor.
In 2010, compania de cercetare a pietei Comscore anticipa ca utilizatorii de dispozitive mobile vor fi mai numerosi decat cei de PC-uri, in termen de cinci ani.
In privinta confidentialitatii datelor personale, participantii la discutii au apreciat ca aceasta nu va putea fi protejata in proportie de 100%, din cauza necesitatii ca autoritatile guvernamentale sa investigheze activitatile ilegale.
Mayer considera ca situatia actuala legata de confidentialitatea datelor... mai mult
Joi, 23 Ianuarie 2014, ora 08:20
Grupul american de internet Yahoo va incepe sa-si criptografieze datele trimise prin serviciile sale online pentru a le proteja impotriva spionajului, a declarat luni directorul executiv al grupului, Marissa Mayer, citata de AFP.
Pana in aprilie 2014, Yahoo va instala un sistem de criptografiere pentru informatiile impartasite de utilizatorii site-urilor sale si in centrele sale de date, a detaliat Mayer pe blogul grupului. Serviciul de mesagerie Yahoo Mail va beneficia, de asemenea, de un sistem de criptografiere mai sofisticat pana in 8 ianuarie.
Rivalul sau, Google, a inceput deja sa bruieze cea mai mare parte a traficului pe site-urile sale.
"A existat un anumit numar de rapoarte in cursul ultimelor sase luni despre accesul secret al guvernului american la date ale utilizatorilor fara stirea grupurilor tehnologice, intre care si Yahoo", a comentat Marissa Mayer.
"Vom continua sa examinam cum putem proteja viata privata a utilizatorilor si datele acestora", a adaugat ea.
Operatiunile de spionaj pe scara larga pe internet efectuate de agentia de informatii americana NSA au fost dezvaluite de presa in cursul acestui an. Yahoo, Google si alte companii tehnologice americane au dezmintit ca ar fi permis accesul la serverele lor.
Anunturile CEO Yahoo intervin intr-un moment cand tocmai a fost depusa o plangere impotriva grupului in California. Yahoo este acuzat ca violeaza viata privata a utilizatorilor sai, scanand continutul mesajelor acestora pentru... mai mult
Marti, 19 Noiembrie 2013, ora 08:57
Yahoo ramane una dintre cele mai importante companii de Internet din lume, cu toate ca, in ultimii ani, a inregistrat un declin considerabil.
Yahoo, o companie vedeta care a crescut odata cu Internetul, a trecut printr-o perioada grea, odata cu aparitia retelelor de socializare. Rezultatele companiei s-au inrautatit in ultimii opt ani. Yahoo ramane insa puternica, controland peste 1% din traficul pe Internet, lucru pe care putine companii il pot spune, indica un infografic de pe Mashable.
Intr-o perioada cand Yahoo conducea lumea, si cand Google si MSN erau singurii sai competitori, motorul de cautare al companiei era cel mai folosit. La sfarsitul anilor '90, inceputul anilor 2000, Yahoo parea de neoprit. In ultimii ani insa, din cauza competitiei serioase, cota de piata a companiei s-a redus considerabil.
Valoarea de piata a companiei a suferit si ea. Dupa ce a atins o valoare maxima de 55,6 miliarde de dolari in 2006, compania a intrat in declin, ajungand in ianuarie 2012 sa valoreze doar 20 miliarde de dolari. In aprilie anul acesta, valoarea de piata a companiei a coborat si mai mult, pana la 18,8 miliarde de dolari, in urma mai multor scandaluri.
Un alt element care indica scaderea considerabila a Yahoo este profitul inregistrat de companie. Daca in 2004 Yahoo raporta un profit cu 132% mai mare decat in anul precedent, din 2009 insa, compania a inceput sa anunte cifre mai mici decat in anii precedenti. In ianuarie 2012, Yahoo a raportat o scadere a... mai mult
Miercuri, 09 Mai 2012, ora 13:42
Yahoo Inc avertizeaza ca veniturile vor continua sa scada in primul trimestru al acestui an, deoarece site-urile companiei pierd trafic in favoarea Google si Facebook, iar parteneriatul pe cautare online cu Microsoft nu da rezultate imediate, transmite Reuters.Veniturile Yahoo au scazut cu 12% in perioada octombrie-decembrie 2010, la 1,5 miliarde de dolari, al treilea trimestru consecutiv de declin. Profitul net a urcat insa de doua ori, de la 153 milioane de dolari la 312 milioane de dolari.
Directorul general al companiei, Carol Bartz, aflata de doi ani la sefia Yahoo, se confrunta cu presiuni tot mai dure din partea investitorilor sa readuca portalul, odata dominant pe internet, intr-o pozitie de forta in industria online.
Bartz a promis investitorior ca veniturile vor reveni pe crestere in a doua jumatate a acestui an, odata ce parteneriatul cu Microsoft va incepe sa se faca simtit.
Actiunile Yahoo au scazut cu 2% dupa anuntarea rezultatelor. Compania a anuntat totodata cea de-a doua runda de disponibilizari din ultimele sase saptamani, renuntand la inca 1% din angajati.
Pe de alta parte, gigantul Google pregateste pentru 2011 cea mai mare campanie de angajari derulata vreodata de companie.
Yahoo incearca sa reduca costurile si sa inscrie din nou veniturile pe o panta ascendenta, dar conducerea companiei a fost contestata marti de un analist, care a subliniat ca progresul cu care se lauda directorii este contrazis de veniturile in scadere.
"Nu voi retrage afirmatia ca... mai mult
Miercuri, 26 Ianuarie 2011, ora 11:45
In 1998, Yahoo avea trafic si venituri incredibile si urma sa devina ceea ce pana la urma a devenit Google: centrul lumii IT, potrivit unei scrisori deschise publicate de Paul Graham, cel care a pus bazele Yahoo! Store, inainte sa parasesca gigantul web.Atunci cand Yahoo a cumparat un mic start-up, Viaweb, Jerry Yang a organizat o intalnire cu noii angajati. Acestia veneau cu o idee despre cum ar trebui sortate rezultatele unui motor de cautare, folosind un algoritm asemanator cu cel al Google.
Toate acestea se petreceau in 1998, inainte ca Google sa ia fiinta.Lupta cu Google, pierduta a prioriViaweb avea un sistem de cautare centrata pe shopping care sorta rezultatele in functie de cati bani urma sa aduca fiecare link platit. Cu cat un link era mai accesat, cu atat era ridicat mai tare in pagina de rezultate. In intalnirea cu angajatii abia veniti, Jerry Yang, pe atunci CEO al Yahoo, nu a parut interesat de noua tehnologie, oricat de revolutionara ar fi parut. Motivul pentru care Yahoo nu vroia sa introduca aceasta tehnica de extragere a pontentialului maxim din trafic era ca advertiserii plateau deja prea mult. Daca ar fi folosit un algoritm bazat pe traficul real, Yahoo ar fi castigat mai putin. In acea perioada, cei mai multi bani veneau din reclama prin bannere. Advertiserii erau dispusi sa plateasca sume enorme pentru a fi prezenti pe Yahoo. Spre exemplu, echipa de vanzari de la Yahoo reusea sa vanda celor de la Procter & Gamble afisari de bannere in valoare de... mai mult
Joi, 12 August 2010, ora 13:31