Profitul net al Toyota a urcat cu 93,6% in trimestrul doi din 2013, iar grupul nipon a anuntat ca este in grafic pentru a-si indeplini obiectivul de a produce peste zece milioane de vehicule in acest an, transmite AP si AFP.
Cel mai mare producator auto din lume a inregistrat in perioada aprilie-iunie 2013 un profit net de 562,19 miliarde de yeni (5,64 miliarde de dolari), la vanzari de 6.250 miliarde de yeni (62,6 miliarde de dolari), o crestere de 13,7% comparativ cu perioada similara din 2012.
"Profitul operational a crescut datorita deprecierii yenului si a eforturilor noastre globale de imbunatatire a profitabilitatii, prin reducerea costurilor", a declarat Takuo Sasaki, director in cadrul Toyota.
Compania se asteapta la un profit net de 1.480 miliarde de yeni (14,8 miliarde de dolari) pentru anul fiscal 2013, la vanzari de 24.000 miliarde de yeni (240 miliarde de dolari). Anterior, Toyota estimase un castig de 1.370 miliarde de yeni, la vanzari de 23.500 miliarde de yeni.
Desi vanzarile Toyota au stagnat in Japonia si Europa, s-au inregistrat cresteri in SUA si alte piete emergente.
In primul semestru din 2013, Toyota a produs 5,05 milioane de unitati la nivel mondial, in scadere cu 3,7% fata de perioada similara din 2012. Totusi, Toyota ramane cel mai bine vandut producator auto pe plan mondial, in primele sase luni din 2013. mai mult
Vineri, 02 August 2013, ora 14:35
General Motors Co (GM) isi reconsidera strategia pentru pietele emergente, a declarat directorul general al companiei americane Dan Akerson.
Sefii GM au indicat in urma cu trei ani ca vor folosi grupul chinez SAIC, care produce masini ieftine in cadrul unor societati mixte infiintate cu General Motors, ca partener preferat pentru a se extinde pe pietele emergente din intreaga lume.
Dar in ultimele luni, GM a inceput sa ia in considerare si un parteneriat cu grupul francez PSA Peugeot Citroen pe pietele din Europa, Rusia si America Latina.
"Prima noastra obligatie este de a rezolva situatia companiei din Europa, iar potentialul exista si pentru alte zone in care operam. Asta nu inseamna ca nu putem avea o relatie in alta parte a lumii", a explicat seful GM, aratand ca PSA are o prezenta redusa in America Latina, iar cele doua companii s-ar putea ajuta reciproc in acesta regiune.
Intrebat daca SAIC va fi singurul partener al GM pe plan mondial, Akerson a spus: "In acest moment nu am un raspuns. Lucram la aceasta chestiune".
Declaratiile sale indica foarte clar ca GM isi schimba strategia pentru pietele emergente, care ofera cel mai rapid ritm de crestere.
General Motors a anuntat la 14 ianuarie ca in 2012 a vandut 9,2 milioane vehicule la nivel mondial, in crestere cu 2,9% in ritm anual, ceea ce inseamna ca grupul american a pierdut pozitia de cel mai mare producator auto din lume in defavoarea rivalului japonez Toyota.
GM a precizat ca vanzarile sale au... mai mult
Luni, 28 Ianuarie 2013, ora 09:47
Producatorii auto din China inregistreaza exporturi in crestere pe pietele emergente.
Astfel, pe soselele din Algeria, Brazilia, Iran, Rusia, Arabia Saudita si Africa de Sud circula din ce in ce mai multe masini ale unor producatori cum ar fi Geely, Great Wall Motors si Chery, noteaza cotidianul american New York Times.
China expediaza doar cateva mii de masini pe an in UE si practic niciuna in SUA.
Cumparatori mai putin instariti din Santiago pana la Bagdad au inceput sa cumpere masini ieftine din China ca alternativa la masinile uzate, motociclete si modelele low-end vandute de multinationale. Exporturile chineze de automobile au crescut cu 21% in primele cinci luni ale acestui an.
Producatorii auto chinezi spun ca se pregatesc de extinderea in continuare a exporturilor catre tari emergente. "Este usor pentru noi sa operam in aceste tari", spune Steven Wang, director general adjunct pentru exporturi la Great Wall Motors Company. "In Europa, exista o multime de legi pentru nou venitii pe piata, iar aici si in SUA clientilor le place sa pastreze marci familiare".
Producatorii din China reprezinta o potentiala provocare pentru diviziile de peste mari ale unor companii precum General Motors, Ford, Toyota, Volkswagen si Fiat, care se asteapta sa inregistreze cresteri pe pietele emergente.
Vanzarile anuale de masini in tari emergente altele decat China au crescut cu 45% din 2005, la 21,3 milioane de autoturisme si camioane usoare anul trecut, potrivit LMC... mai mult
Vineri, 06 Iulie 2012, ora 15:15
Toyota are ca obiectiv majorarea vanzarilor cu 50% pe pietele emergente pana in 2015 si va lansa opt modele compact in urmatorii ani, a anuntat vineri Yukitoshi Funo, vicepresedintele celui mai mare producator auto din Japonia.
Compania nu va concura insa cu modelele foarte ieftine ieftine care se gasesc din abundenta in tarile in curs de dezvoltare, a explicat oficialul Toyota. Acesta a afirmat ca Asia este "a doua patrie" pentru Toyota si aici va fi dezvoltata divizia de cercetare-dezvoltare a companiei si productia de componente auto.
Grupul nipon a vandut anual peste trei milioane de vehicule pe pietele emergente, reprezentand 45% din vanzarile globale de peste 7,1 milioane de vehicule.
Toyota se confrunta cu o concurenta puternica din partea General Motors, Volkswagen si Hyundai Motor, precum si din partea rivalului nipon Nissan Motor, aliat cu Renault SA din Franta. Toate aceste companii au ca obiectiv extinderea pe pietele emergente, in special in China, Indonezia, Brazilia si India.
Si Renault, proprietarul Dacia, spera sa-si creasca de 20 de ori vanzarile pe piata din India, a declarat luna trecuta directorul general pentru India al Renault, Marc Nassif.
In anul 2010 Renault a abandonat proiectul de a intra pe piata din India printr-un joint venture cu firma indiana Mahindra and Mahindra care sa fabrice modelul Logan, optand in schimb sa mearga singur printr-o abordare de sus in jus, lansand produse pe segmentul premium. mai mult
Vineri, 25 Mai 2012, ora 17:29