Volkswagen AG a redus decalajul fata de Toyota la vanzarile inregistrate in primele noua luni din 2014, cei mai mari producatori auto din lume intrand astfel in trimestrul patru intr-o cursa umar la umar pentru suprematia pe plan global, transmite Bloomberg.
In perioada ianuarie-septembrie 2014, livrarile grupului german Volkswagen (VW), care includ diviziile de lux Porsche si Audi precum si diviziile de camioane MAN si Scania au fost sub cele ale firmei nipone Toyota cu 72.000 de vehicule, fata de 227.000 in primele noua luni din 2013, conform calculelor Bloomberg, informeaza Agerpres.
Cresterea din China a ajutat vanzarile Volkswagen, in timp ce Toyota a profitat de majorarea cererii in SUA. Rechemarile la service din ultimele doua luni nu au afectat semnificativ vanzarile VW si Toyota sau ale grupului american General Motors (GM), care se afla pe locul trei in topul principalilor producatori auto din lume. Toyota si VW intentioneaza fiecare sa livreze anul acesta peste zece milioane de vehicule.
'Este o cursa stransa. Clasamentul va depinde de modul cum va evolua cresterea vanzarilor in China sau in SUA', a apreciat analistul Sascha Gommel, de la Commerzbank AG.
In perioada ianuarie-septembrie 2014, livrarile Volkswagen au urcat cu 5%, la aproximativ 7,54 milioane de masini si camioane, in timp ce vanzarile Toyota au crescut cu 2,8%, la 7,62 milioane de vehicule. Cifra anuntata de Toyota include si vanzarile realizate de diviziile sale Hino Motors si... mai mult
Miercuri, 29 Octombrie 2014, ora 09:44
Profitul net al Toyota a urcat cu 93,6% in trimestrul doi din 2013, iar grupul nipon a anuntat ca este in grafic pentru a-si indeplini obiectivul de a produce peste zece milioane de vehicule in acest an, transmite AP si AFP.
Cel mai mare producator auto din lume a inregistrat in perioada aprilie-iunie 2013 un profit net de 562,19 miliarde de yeni (5,64 miliarde de dolari), la vanzari de 6.250 miliarde de yeni (62,6 miliarde de dolari), o crestere de 13,7% comparativ cu perioada similara din 2012.
"Profitul operational a crescut datorita deprecierii yenului si a eforturilor noastre globale de imbunatatire a profitabilitatii, prin reducerea costurilor", a declarat Takuo Sasaki, director in cadrul Toyota.
Compania se asteapta la un profit net de 1.480 miliarde de yeni (14,8 miliarde de dolari) pentru anul fiscal 2013, la vanzari de 24.000 miliarde de yeni (240 miliarde de dolari). Anterior, Toyota estimase un castig de 1.370 miliarde de yeni, la vanzari de 23.500 miliarde de yeni.
Desi vanzarile Toyota au stagnat in Japonia si Europa, s-au inregistrat cresteri in SUA si alte piete emergente.
In primul semestru din 2013, Toyota a produs 5,05 milioane de unitati la nivel mondial, in scadere cu 3,7% fata de perioada similara din 2012. Totusi, Toyota ramane cel mai bine vandut producator auto pe plan mondial, in primele sase luni din 2013. mai mult
Vineri, 02 August 2013, ora 14:35
Grupul auto japonez Toyota va majora tinta de productie globala pentru 2013 la aproximativ 10,1 milioane de vehicule, de la 9,94 milioane de unitati estimat anterior, datorita vanzarilor mai bune din Japonia, precum si exporturilor solide.
Tinta include si productia grupului de firme Daihatsu si Hino, anunta Kyodo News, care adauga ca nicio companie auto din lume nu a produs pana in prezent 10 milioane de unitati anual, transmite Xinhua.
Conducerea companiei va stabili o tinta de productie de 8,9 milioane de unitati doar pentru Toyota, iar productia interna va creste cu 200.000 de unitati, la 3,3 milioane de unitati , datorita majorarii vanzarilor de vehicule hibride pe piata interna.
Compania va anunta noile obiective vineri, impreuna cu rezultatele financiare obtinute in trimestrul doi din 2013.
In primul semestru din 2013, Toyota a produs 5,05 milioane de unitati la nivel mondial, in scadere cu 3,7% fata de perioada similara din 2012. Totusi, Toyota ramane cel mai bine vandut producator auto pe plan mondial, in primele sase luni din 2013.
Anul trecut, grupul Toyota a vandut 9,7 milioane de vehicule, depasind General Motors si Volkswagen.
Pentru anul financiar care se incheie la 31 martie 2014, analistii se asteapta la un profit operational de 2.000 miliarde de yeni, aproape de recordul inregistrat in urma cu cinci ani. mai mult
Miercuri, 31 Iulie 2013, ora 13:34
Producatorul auto nipon Toyota Motor Corp, producatorul auto a anuntat miercuri ca modelul sau Corolla a fost anul trecut cel mai bine vandut autoturism la nivel mondial, contrazicand astfel rivala Ford, care anterior a revendicat acest titlu pentru modelul sau Focus.
Ford Motor, al doilea mare producator auto din SUA, anunta marti ca a vandut anul trecut 1,02 milioane de automobile Focus, cel mai bine vandut automobil al Ford Motor (al doilea mare producator auto din SUA), citand datele firmei de analiza a pietei auto Polk, transmite Reuters.
Aceasta companie nu a publicat si datele referitoare la Corolla dar presa a citat anuntul Ford conform caruia Toyota a vandut 872.774 automobile Corolla in 2012.
Miercuri, Ryo Sakai, purtator de cuvant al companiei Toyota Motor, a anuntat ca anul trecut s-au vandut 1,16 milioane de automobile Corolla iar "Toyota inca vede ca cea mai populara masina din lume este Corolla".
"Datele privind vanzarile includ Corolla Sedan, Corolla Altis, Corolla Axio, Corolla Wagon, Corolla Fielder si Corolla Rumion, dar nu includ derivatele din Corolla, cum ar fi Auris, Auris Hybrid, Verso, E'z, Matrix, Scion xB si Rukus, care nu impart numele de 'Corolla'", a explicat Ryo Sakai.
Reprezentantii Polk nu au comentat informatia.
Toyota si-a imbunatatit recent cu 10% estimarile privind profitul net pe care il va inregistra in exercitiul fiscal care se va incheia in luna martie 2013, datorita vanzarilor solide inregistrate pe piata din SUA... mai mult
Miercuri, 10 Aprilie 2013, ora 11:18
Toyota Motor Corp a revenit in fruntea clasamentului celor mai mari producatori auto din lume in 2012, dupa ce in anul anterior compania japoneza fusese depasita de rivalele General Motors si Volkswagen.
Toyota a stabilit un record anul trecut, cand a vandut 9,75 milioane de vehicule, in crestere cu 22,6% fata de 2011, an in care vanzarile au fost afectate de rechemarile masive la service din SUA si de efectele cutremurului din Japonia, transmite Reuters.
Pe langa vanzarile de automobile marca Toyota, firma japoneza si-a sporit vanzarile si prin autoturismele de lux Lexus, sau prin cele produse de companiile Daihatsu Motor si Hino Motors.
In comparatie cu producatorul nipon, General Motors a vandut anul trecut 9,28 milioane de vehicule la nivel mondial, iar Volkswagen 9,07 milioane de vehicule.
Toyota a reusit aceasta performanta la doar un an dupa ce cutremurul si tsunamiul din Japonia au dus la inchiderea temporara in 2011 a tuturor fabricilor din aceasta tara, precum si a fabricilor de asamblare din alte tari, afectate de lipsa pieselor necesare productiei.
Succesul Toyota este datorat unui nivel ridicat al vanzarilor in Asia in primele trei trimestre ale lui 2012, care au compensat vanzarile proaste din China din ultima parte a anului.
Acestea au fost cauzate de un conflict teritorial dintre guvernele celor doua puteri asiatice cu privire la micul arhipelag Senkaku/ Diaoyu din Marea Chinei. Toyota a fost avantajata in acest caz si de faptul ca avea... mai mult
Luni, 28 Ianuarie 2013, ora 10:15
General Motors (GM) a anuntat luni vanzari de 9,2 milioane de vehicule in 2012, in crestere cu 2,9%, dar a pierdut statutul de cel mai mare producator auto la nivel mondial, in favoarea Toyota, relateaza AFP.
Vanzarile GM in America de Nord au crescut cu 3,2% dar in Europa au inregistrat un declin de 8,2%, trase in jos de rezultatele proaste ale diviziei germane Opel, a anuntat grupul american.
GM s-a plasat astfel pe locul al doilea in lume in functie de vanzari, urmat de grupul german Volkswagen (VW).
In schimb, General Motors si companiile sale mixte au vandut anul trecut un numar record de 2,84 milioane de vehicule in China, in crestere cu 11,3% fata de anul precedent. Principala marca a GM, Chevrolet, a vandut 4,95 milioane de masini la nivel global, de asemenea un nivel record.
Toyota a livrat anul trecut un numar de 9,74 milioane de autovehicule, redevenind lider mondial in functie de vanzari.
In 2011, dupa doi ani negri marcati de rechemari masive in service ale vehiculelor, cutremurul din Japonia si inundatiile din Thailanda, Toyota a cazut pe locul al treilea dupa GM si VW. Grupul japonez si-a revenit insa spectaculos in 2012, in special in America de Nord, unde vanzarile au urcat cu 27%. Pentru 2013, Toyota anticipeaza vanzari de 9,91 milioane de vehicule.
VW, care are ambitia de a deveni lider in 2018, s-a plasat pe pozitia a treia cu vanzari de 9,07 milioane autovehicule, un record pentru grup si in crestere cu 11,2% fata de 2011.... mai mult
Marti, 15 Ianuarie 2013, ora 08:24
Vanzarile mondiale ale Toyota Motor au crescut cu 18% in trimestrul al treilea, la 2,43 milioane de vehicule, iar grupul japonez si-a consolidat pozitia de cel mai mare producator auto la nivel mondial, in fata General Motors, liderul din 2011, transmite Bloomberg.
Livrarile Toyota au fost sustinute de cererea ridicata pentru sedanul Camry si automobilul hibrid Prius.
Constructorul japonez a vandut 2,06 milioane de vehicule in trimestrul similar din 2011.
In primele noua luni ale acestui an, vanzarile Toyota au avansat cu 28%, la 7,4 milioane de automobile.
General Motors a vandut in trimestrul al treilea 2,28 milioane de automobile si 6,95 milioane de unitati in primele noua luni, a declarat Jim Cain, purtator de cuvant al grupului american.
Grupul american a pierdut pozitia de lider de piata in 2008, in favoarea Toyota. GM a redevenit anul trecut lider mondial in functie de vanzari dupa ce productia Toyota a fost grav afectata de dezastrele naturale din Japonia si Thailanda. mai mult
Duminica, 28 Octombrie 2012, ora 17:12
Producatorul de masini de lux BMW se asteapta sa inregistreze vanzari record in 2012, dupa ce a anuntat vanzari ridicate pentru primele noua luni ale acestui an.
Vanzarile BMW au avansat cu 8,3% in primele noua luni din 2012, ajungand la 1,355 milioane de vehicule livrate, potrivit CPP-Luxury.
In luna septembrie, BMW a livrat 177.716 mii de unitati Mini, BMW si Rolls Royce, ceea ce reprezinta o crestere de 11,6% fata de aceeasi perioada din 2011.
Vanzarile pe segmentul brandului BMW au avansat cu 14,3% in septembrie 2012, pana la 146.843 vehicule, in timp ce in primele noua luni din 2012, acestea au crescut cu 8,3%, ajungand la un total de 1.109.962 unitati, cu 12.500 mai multe masini comparativ cu vanzarile inregistrate de Audi in aceeasi perioada.
In topul celor mai valoroase branduri auto, condus de Toyota, BMW ocupa locul 12, cu o valoare a brandului de 29,1 miliarde de dolari.
Topul celor mai valoroase branduri auto. Toyota conduce cu 30 mld dolari
In luna august, BMW a anuntat lansarea unei serii de motociclete cu preturi de la 11.100 de euro.
BMW lanseaza o gama de motociclete cu preturi incepand de la 11.100 euro mai mult
Joi, 11 Octombrie 2012, ora 12:19
Toyota are planuri marete pentru viitor, dupa ce a fost afectata in acest an de dezastrul din Japonia si de inundatiile din Thailanda. Compania planuieste vanzari de 8.480.000 masini in 2012 si un numar mult mai mare in 2013.
Toyota Motor Group, compania de top a Japoniei a pierdut anul acesta titlul de cel mai mare producator auto la nivel global, dupa vanzari, cazand pe locul trei dupa General Motors si Volkswagen AG din Germania, potrivit Yahoo News.
Vanzarile globale de autoturisme Toyota au fost de 7,9 milioane anul acesta, cu 6% mai putin fata de anul trecut. Obiectivele Toyota pentru 2012 si 2013 nu includ companiile din cadrul grupului, cum ar fi Daihatsu Motor si Hino Motors.
Toyota a precizat ca tinta de vanzari pentru anul 2012 ar reprezenta o crestere de 20% fara de vanzarile sale la nivel mondial in acest an.
Vanzarile de autoturisme Toyota au scazut in America de Nord si Japonia, insa se afla in plin avant pe piete ca India si China.
Producatorul din spatele hibridului Prius si a modelelor de lux Lexus a anuntat ca intentioneaza sa vanda 8,95 de milioane de vehicule in intreaga lumea in 2013. mai mult
Joi, 22 Decembrie 2011, ora 10:02